PDA

View Full Version : Tanken maar :D


Pedaalemmer
28-10-2008, 16:15
EMMELOORD - De eerste tankrobot van Nederland is vanaf komende maandag in bedrijf in Emmeloord. Dat maakte eigenaresse Alberta van Staveren van tankstation Van Staveren dinsdag bekend. Bij de robot hoeft de bestuurder niet uit te stappen om de tank vol te gooien.

De machine opent het klepje, schroeft de benzinedop open en vult de tank. Wel is een speciale sticker op de achterruit nodig. Zo herkent de robot het merk, model, type en brandstofsoort. Ook het betalen gaat automatisch.

In februari werd de tankrobot officieel in gebruik genomen door minister Maria van der Hoeven. In de afgelopen maanden zijn de kinderziektes uit het systeem gehaald en is het systeem geoptimaliseerd, zodat vanaf volgende week getankt kan worden bij de tankrobot. Begin volgend jaar worden ook de andere Flevolandse tankstations van Van Staveren voorzien van een tankrobot.

De robot is in staat om auto's die op diesel en op benzine rijden te herkennen. Auto's met tankdoppen die met een sleutel moeten worden opengemaakt, kunnen niet tanken bij de robot. „Je kunt een robot geen sleutel geven. Maar 10 tot 15 procent van de auto's heeft een slot op de tankdop en in de toekomst zal dat slot helemaal verdwijnen en wordt het allemaal automatisch”, aldus Van Staveren.

De tankrobot is ontwikkeld door Henk Hofman van Rotec Engineering uit Emmeloord. Hij kreeg via de provincie zo'n 185.000 euro aan Europese subsidie. Er is drie jaar aan de tankrobot gewerkt.

Lijkt me dat je wel vooraf moet betalen :D

marcmk1
28-10-2008, 16:20
Maar 10 tot 15 procent van de auto's heeft een slot op de tankdop.

klopt dit wel alle auto die ik gehad heb moest ik toch echt een sleuteltje gebruiken.

vraag me af of dit echt gaat werken! :)of dat er veel gebruik van gemaakt gaat worden.

martiepartie
28-10-2008, 16:24
Jij rijdt in oude barrels..:)

Alhoewel mijn 6N ook nog steeds een tankdop mét slot heeft en de fiat Doblo van mijn schoonmama ook...

Ik zie het voordeel er ook nog niet zo van in. Behalve dat je niet meer in weer/wind buiten hoeft te staan.

Betalen? Zal dat via dezelfde sticker gaan die bepaald wat voor model je hebt? Nummerplaatherkenning?

Berserker
28-10-2008, 16:26
http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/6/DSC00964.JPG

Domi heeft meegedaan aan de test, robot moest nog iets beter afgesteld worden, probeerde de vulhals aan de verkeerde kant erin te duwen..

Pfoe je zou me toch maar bukken bij dat tankstation om je sleutels op te rapen, terwijl je een raar gekleurd en gestreept shirt aanhebben... :redface:

Marcski
28-10-2008, 16:27
:lmao:

marcmk1
28-10-2008, 16:30
Jij rijdt in oude barrels..:)

Alhoewel mijn 6N ook nog steeds een tankdop mét slot heeft en de fiat Doblo van mijn schoonmama ook...

Ik zie het voordeel er ook nog niet zo van in. Behalve dat je niet meer in weer/wind buiten hoeft te staan.

Betalen? Zal dat via dezelfde sticker gaan die bepaald wat voor model je hebt? Nummerplaatherkenning?

:) oude barrels

nee maar er staat ook dat in de toekomst alle auto zonder sleutels gaan werken.

alsof iedereen een gloed nieuwe auto gaat rijden :screwy:

vind dit echt weer zon typich nederlands geld verknoeierij :shake:

martiepartie
28-10-2008, 16:38
Lijkt me duidelijk dat als je een tankdop mét slot hebt, dat je dan doorrijdt naar de volgende pomp.

;)

Dit gaat toch nooit in heel NL toegepast worden. Ik durf te wedden dat het stukken langzamer gaat dan wanneer ik zelf pin/tankdop losdraai, tank en de dop weer vastdraai.. :cool:

Domi
28-10-2008, 16:49
http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/6/DSC00964.JPG

Domi heeft meegedaan aan de test, robot moest nog iets beter afgesteld worden, probeerde de vulhals aan de verkeerde kant erin te duwen..

Pfoe je zou me toch maar bukken bij dat tankstation om je sleutels op te rapen, terwijl je een raar gekleurd en gestreept shirt aanhebben... :redface:


Hahaha :thumbup: Leuk bedacht :D

Pedaalemmer
28-10-2008, 16:52
Lijkt me duidelijk dat als je een tankdop mét slot hebt, dat je dan doorrijdt naar de volgende pomp.

;)

Dit gaat toch nooit in heel NL toegepast worden. Ik durf te wedden dat het stukken langzamer gaat dan wanneer ik zelf pin/tankdop losdraai, tank en de dop weer vastdraai.. :cool:

Lijkt mij ook, aangezien het openen van je tankdop en de tuit erin hangen de niet de meeste tijd kosten, dat is nogsteeds het vullen van de tankzelf.

Audilimburg
28-10-2008, 17:44
Tja, dit is weer zo'n nutteloos idee als je het mij vraagt. Het is wel leuk om te ontwerpen en aan te tonen dat het kan, maar voordelen zie ik er niet in.
En wie bepaalt er hoeveel er in de tank gaat? Die robot tankt gewoon door totdat de tank vol is!
En wat nu als ik mijn jerrycan wil vullen als er straks alleen nog maar robots zijn...

Mitta
28-10-2008, 19:49
http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/6/DSC00964.JPG

Domi heeft meegedaan aan de test, robot moest nog iets beter afgesteld worden, probeerde de vulhals aan de verkeerde kant erin te duwen..



Die krassen zie ik wel gebeuren... doe het wel gewoon zelf :D