PDA

View Full Version : Mazda 626 probleem!


MrMiljon
02-11-2008, 19:34
Een vriendin van mij heeft al een tijdje het probleem met haar 626 (1997oid) dat deze onder het rijden uitvalt. Aangezien dealers tegenwoordig niks meer kunnen vinden als er geen sensor op zit, hebben ze al het nodige vervangen aan ontsteking.

Een aantal dagen terug viel de motor weer uit en schoot deze ook in het stuurslot :screwy: . Wederom naar de dealer geweest en deze vertelt haar simpelweg dat dat niet kan, maar dat het komt omdat de stuurbekrachtiging niet meer werkte. Ze had net bijna een ongeluk gehad omdat ze niet meer kon sturen in een bocht.

Heeft iemand een suggestie voor dit probleem of misschien soortgelijke ervaringen?

Der Ghopmeister
02-11-2008, 20:48
mazda verkopen in onderdelen en je vriendin een vw kado geven :thumbup:

haha sorry ma zou zo 123 ook niet weten wat het wel is ;) succes met het vinden van de oorzaak

aldo
02-11-2008, 23:11
Heb een Fiat Marea gehad, deze deed net hetzelfde.
Regelmatig uitvallen tijdens het rijden en de garage vond er helemaal niets aan, tot hij nog maar eens uitviel en ik hem niet meer aan de praat kreeg.

Bleek dat er enkele "tandjes" van m'n distributieriem waren verdwenen, dit verklaarde tevens het regelmatig uitvallen van de motor, had nl. iets met de ontsteking ofzo te maken.

Heeft me toen bijna 1500€ gekost (waarna een week later mijn vrouw hem pertotal reed op onze eigen oprit)

René
02-11-2008, 23:35
Als hij uitvalt....en in het stuurslot springt...
Zou je denken dat er iets met het contactslot is....mechanisch...

Gijs
02-11-2008, 23:47
Je even aanmelden op een Mazda forum..?

martiepartie
03-11-2008, 13:38
stuurslot, zal wel niet. Als ineens de stuurbekrachtiging wegvalt (doordat de motor uitvalt) zal het voelen alsof je niet meer kan sturen. Gaat enorm zwaar.

Ik zou geen idee hebben wat het kan zijn, iets electronisch (ontsteking/contactslotwerking/massa/kabelbreuk..) Kutklusje om op te lossen, kost veel zoekwerk (tijd=geld).

Sjeesbeest
03-11-2008, 20:31
aangezien ik altijd mazda heb gereden als dagelijks tufmobiel en mij dit euvel zeer bekend voorkomt, moet ik u mededelen dat het de onstekingsmodule (hall-sensor) is onder de verdelerkap. Kijk voor de zekerheid ook even naar de bobine.

SpiderClass
03-11-2008, 23:32
Kijk, zelfs mazda problemen worden hier opgelost ;)

Tjaap
04-11-2008, 00:00
mooi, het Car-Cafe idee begint zn vruchten af te werpen.. alle merken welkom

MrMiljon
04-11-2008, 16:36
aangezien ik altijd mazda heb gereden als dagelijks tufmobiel en mij dit euvel zeer bekend voorkomt, moet ik u mededelen dat het de onstekingsmodule (hall-sensor) is onder de verdelerkap. Kijk voor de zekerheid ook even naar de bobine.

He Hartstikke bedankt!!

Hier heb ik wat aan, ik zal het aan haar doorgeven en het posten als er vooruitgang geboekt is.

MrMiljon
04-11-2008, 16:45
mooi, het Car-Cafe idee begint zn vruchten af te werpen.. alle merken welkom

Is prima dat car-cafe. Ik kan me wel gaan aanmelden op allerlei autofora maar dan blijf je bezig. En 9/10 keer word hier op een nieuwkomer ook amper gereageerd.

Sjeesbeest
04-11-2008, 20:49
............. En 9/10 keer word hier op een nieuwkomer ook amper gereageerd...........

hmmmm, dat gevoel had ik dus ook al.

Succes met de storing in je 626.

MrMiljon
05-11-2008, 21:57
hmmmm, dat gevoel had ik dus ook al.

Succes met de storing in je 626.

Ik heb het doorgegeven en ze zal er mee naar de dealer gaan. Auto is van haar vader en dat is iemand die een dealer op de blauwe oogjes vertrouwd, dus we zullen zien wat ze dit keer zeggen.

Elco-polocoupe
07-11-2008, 15:35
en anders gewoon niet meer naar de dealer gaan maar naar een universelen garage;)
hadden ook n probleem met de auto van me ouders. ook mazda en 626 uit 97 moest de distributie riem kap worden vervangen volgens de dealer da zou nogal wa kosten.
dus naar n universelen garage zeg dat t dr helemaal niet op zit bij n 626 uit da type en jaar;)

dus mijn advies mazda dealer zuigt auto daar kopen en ni meer naar toe gaan;)

martiepartie
07-11-2008, 17:32
Je bent ook vergeten wat klinkers te kopen :)

SpiderClass
07-11-2008, 18:03
Je bent ook vergeten wat klinkers te kopen :)

:D

Der Ghopmeister
07-11-2008, 19:13
Je bent ook vergeten wat klinkers te kopen :)


Klinkers koop je hier! (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//tuin-terras.marktplaats.nl/sierstenen-en-rotsen/195555040-oude-gebakken-klinkers.html)

:D

Marcski
07-11-2008, 20:05
:lmao:

MrMiljon
08-12-2008, 20:06
Nog even mededelen dat het probleem met haar auto voorlopig opgelost is. Bij de dealer hebben ze toch nog wat gevonden. Dit bleek een lekke vaccuum slang te zijn. Nadat ze deze vervangen hebben heeft het probleem zich niet weer voorgedaan maar uit voorzorg laten ze de hall-sensor ook nog even bekijken. De dealer blijft er echter bij dat de auto niet op het stuurslot geschoten kan zijn.

Na het vervangen van de vacuumslang liep de auto wel 2500 toeren stationair. Ze ging direct terug naar de dealer en die zeiden dat dat idd niet klopte, dealer deed de kap open en toen klopte het ineens wel weer :shake: . Auto loopt dus opeens erg hoog stationair. Is dit misschien een extra aanwijzing tot iets?

Voor de duidelijkheid. Auto is van de vader van EEN vriendin van mij, heb de auto zelf nog nooit goed kunnen bekijken. ZIt mij trouwens al te veel electronica aan dus veel zal ik ook niet kunnen aanrichten.

martiepartie
09-12-2008, 08:45
ehm, schiet die dealer eens af?? Welke aap durft te beweren dat een auto stationair 2500 toeren hoort te draaien? Ik zou zsm naar een merkloze garage gaan, laat die dealer maar in de str*nt zakken.


Het verhaal van het zomaar afslaan tijdens het rijden van een auto kan naar mijn idee ook niet door een kapotte vacuumslang komen.

MrMiljon
09-12-2008, 17:12
ehm, schiet die dealer eens af?? Welke aap durft te beweren dat een auto stationair 2500 toeren hoort te draaien? Ik zou zsm naar een merkloze garage gaan, laat die dealer maar in de str*nt zakken.


Het verhaal van het zomaar afslaan tijdens het rijden van een auto kan naar mijn idee ook niet door een kapotte vacuumslang komen.

Ik snap ook niet dat ze nog naar de dealer gaan. Als het aan mij lag was de auto daar na het eerste akkefietje al niet meer geweest. Ik heb haar al wel verteld dat als ze al te lang met 2500 toeren stationair blijft rijden, de koppeling het ook niet lang zal volhouden.

Ik geloof ook niet dat het door een lekke vacuumslang komt. Volgens haar viel de auto meestal uit in bochten. Mijn logische verstand zegt dan dat er gewoon iets niet goed vast zit of versleten is.