PDA

View Full Version : 16v met g60 bak


riendert
07-11-2008, 18:51
Een vraagje....

Ik ben bezig een 1.8 16v blok in mijn golf 1 1500 aut. aan het maken.

Nu lijkt het mij het makkelijkste om een g60 bak met kabelschakeling te maken. I.v.m nu een automaat bak.

Welke aandrijf assen heb ik hiervoor nodig? En is het makkelijker/beter om hem om te bouwen naar kabelschakeling?

vr gr Riendert

ronnie_v
07-11-2008, 20:32
kabelgeschakelde bak wordt normaal hydraulisch bediend. Dit kun je veranderen door de hydraulische cilinder aan de bak te vervangen. Je kunt hiervoor een onderdeel ( weet zo even de naam niet :redface: ) gebruiken ve t3/t4.

riendert
07-11-2008, 21:31
kabelgeschakelde bak wordt normaal hydraulisch bediend. Dit kun je veranderen door de hydraulische cilinder aan de bak te vervangen. Je kunt hiervoor een onderdeel ( weet zo even de naam niet :redface: ) gebruiken ve t3/t4.

Oke op deze manier is dus de huidige stangen bak te behouden?

(iemand nog andere ideeen?)

Pewi Vwteam
08-11-2008, 10:02
als je met een 02a bak wilt gaan rijden [g60 bak] ben je aandrijfassen nodig van een scirocco16v of van een nieuw type cabrio 100mm homokineten. en je bent twee speciale bak steunen nodig, omdat je huidige baksteunen niet daar op passen. en een complete schakeltoren van een g60 vr6 of 2liter 16v van een corrado of golf. oja en uiteraard ben je dan ook het vliegwiel nodig van een g60. en inderdaad je ben dan een koppelings hevel nodig van een t4. http://link.marktplaats.nl/206469696 dit is zo setje. vr gr n&s vwparts stefan

riendert
08-11-2008, 16:59
Nou heb ik vandaag iemand gesproken die een steuntje op zijn stangenbak heeft gemaakt en dus zo zijn stangenbak met kabels bediend.

Dit ga ik eerst verder uitzoeken. Voor zover bedankt!

Vr gr Riendert

74mk1
08-11-2008, 18:26
En wat is hier dan de toegevoegde waarde van?
alleen dat je schakeloverbrenging met kabels gaat ipv stangen?
Daar zie ik het nu niet zo van in.
behalve dan als je je schakelpook ergens anders wil plaatsen.

carbreaker de autosloper
08-11-2008, 19:15
als je dr geen kijk op hebt dan koop je een stuurhuis van een 1600 handgeschakelde stangen bak en de steunen dan kan je het zo in mekaar schroeven en scheelt je een hoop werk als ik deze topic zo volg is dat voor jouw het makkelijkst ....anders had je hem niet gepost....succes

riendert
09-11-2008, 12:39
En wat is hier dan de toegevoegde waarde van?
alleen dat je schakeloverbrenging met kabels gaat ipv stangen?
Daar zie ik het nu niet zo van in.
behalve dan als je je schakelpook ergens anders wil plaatsen.


Ik dacht dat dit de makkelijkste weg is i.v.m met alle spullen die ik nog moet gaan aanschaffen. Dus een steuntje maken schakeltoren erop en schakelen.

@ carbreaker autosloper .

idd nog geen ervaring met motoren ombouwen enz.

Maar het stuurhuis van een golf 1 1600 handgeschakeld heeft dus een bepaald steuntje waar je schakel mechanisme op word gemaakt? Als ik zo'n complete set kan kopen zal ik dit doen.

Iemand dit in de aanbieding?

Vr gr Riendert