PDA

View Full Version : hulp: mk3 motor op mk2 zekeringskast.


Granneman
18-11-2008, 10:45
Wie wil mij een dagje helpen op een zaterdag of zondag?

Ik heb het blok (AFT) in mijn cabrio zitten. En hij loopt.(op de MK3 zekeringskast). Nu moet hij omgesoldeerd worden naar de mk2 zekeringskast (ligt er naast). Ik ben zelf aardig techniesch, ik soldeer al vanaf mijn 8e, maar met al die kleuren kom ik er niet meer uit. En ik wil graag dat het goed gebeurt. Ik ben nu al zo ver met mijn project.

Schema's etc. heb ik inmiddels.

Dus heeft iemand tijd? Ik wil je inhuren voor een dagje. Zeg maar wat je er voor wil hebben.

Locatie: Noordwijkerhout.

Rallyegek
18-11-2008, 11:24
waarom soldeer je niet alleen de stekkers om ?

Zo heb ik het ook tot nu toe 2x gedaan

In me caddy van golf 2 naar type 1 stekkers
En in me passat nieuw type golf 2 naar type 1 stekkers, ik moet alleen de stuurschakelaars nog doen

Granneman
18-11-2008, 17:25
waarom soldeer je niet alleen de stekkers om ?

Zo heb ik het ook tot nu toe 2x gedaan

In me caddy van golf 2 naar type 1 stekkers
En in me passat nieuw type golf 2 naar type 1 stekkers, ik moet alleen de stuurschakelaars nog doen

He Rellayegek,

Kan jij me er bij helpen? Of me precies vertellen welk draadje aan welke gesoldeerd moet worden? van de motor lopen wel 20 kabels naar de zekeringskast, en in de mk2 stekker zitten er maar stuk of 10.

Groeten,

Roland

Rallyegek
19-11-2008, 21:30
Wil je de complete golf 3 kabelboom erin hebben of die van de mk2 ?
ik heb zelf gewoon van de nieuwe kabelboom de stekkers van een type 1 erop gesoldeert.
Zoals de achterruitverwarming, mistlampen enz enz niet die achterop de zekeringkast zitten.

En ik wil je best helpen maar woon een stukje bij je weg.....

golf mkII 16v
20-11-2008, 18:49
Zekeringkast en kabelboom van een golf 3 [of laate golf 2
En net doen zoals Rallyegek zecht de stekkers van de schakelaars overzetten
Zo ga ik het ook doen[lijkt mij ook het simpelst ivm de motor]
Wil wel helpen,maar Noordwijkerhout klinkt ver weg:D:D

Granneman
20-11-2008, 19:32
Ik wil de golf 3 motorkabelboom op een type 2 stekker solderen. Ik heb de stekker gehaald bij de sloop. maakt het nog wat uit of ik een stekker van een diesel of benzine haal? Volgens mij heb ik hem uit een diesel gesloopt.

Zekeringkast en kabelboom van een golf 3 [of laate golf 2
En net doen zoals Rallyegek zecht de stekkers van de schakelaars overzetten
Zo ga ik het ook doen[lijkt mij ook het simpelst ivm de motor]
Wil wel helpen,maar Noordwijkerhout klinkt ver weg:D:D

Haha klinkt ver weg..:)
Het is aan het strand... Mooi plaatsje hoor. tis alleen niet zo mooi weer nu...:)
Maar als iemand tijd heb. Zeg maar wat het kost, ik wil graag goede hulp. En wil daar graag voor betalen.
Maar ik heb een golf 3 blok met 3 witte stekkers. en moet naar 1 stekker (rechthoekig blokje met 3 grote gaten in het midden (massa's etc.) Maar die kleuren van die draden zijn ook anders. Het is een blok uit 1996. Met simos motor management. Dus geen digifant of zo...
Voor jou valt het trouwens nog wel mee de afstand. Uurtje heen en uurtje terug...

Groeten,

Granneman

golf mkII 16v
21-11-2008, 23:03
Zekeringkast van een 96er golf3 is het zelfde als van een 91er golf 2
Denk toch dat het omzetten van de stekkers van de schakelaars[die kleuren komen bijna allemaal overeen] het simpelst is wil je de motor goed laten lopen
Kun je alles van de motorkabel gebruiken

Rallyegek
22-11-2008, 17:55
en als je een schema hebt van de g3 motor en van de auto kan je zo alle draden herleiden.

Op een papiertje schrijven welke kleur waar komt.

maar als je eerst alles op een papiertje zet werkt het ook makelijker

Heb je btw orginele schema's ? zo niet, ff naar de dealer en lief kijken :D

Granneman
23-11-2008, 18:51
Ik heb alle originele schema's... Ik ga er nog is een blik op werpen.
Ik laat het nog wel ff weten. Het gaat om een type 2 motor (met 3 witte stekkers) naar een type 1 zekeringskast (met 1 grote witte stekker).

Maar maakt het nog verschil of ik een kabelboom van een diesel of niet pak? Ik ben bang dat de kabel die ik heb van een diesel is.