PDA

View Full Version : t3 1900wbx ombouw naar diesel


carat85
18-11-2008, 19:31
*is het doenbaar om te schakelen (mechanisch geen probleem maar verschilt electriek ook veel in zo'n bus(dikte batterijkabels,enz bv)).

*koop ik best een volledige bus met desnoods kapotte motor maar dat ik alle andere dieselstukken e rmaar hoef af te vijzen of is het aantal verschillende stukken beperkt?

*mijn t3 verkopen en diesel kopen is geen optie :D

Houtstoker
25-11-2008, 08:30
Om te beginnen past een dieselblok niet aan een benzine versnellingsbak. De koppelingsklok van de v-bakken zijn wel om te zetten. De ophangpunten van benzine en dieselblokken verschillen ook, maar doordat de ophanging aan een buizenframe gaat is ook dat om te zetten.

Voor een ombouw van benzine naar diesel zul iig de kabelboom van de motorruimte moeten hebben. Ook bij de klokken heb je een aanpassing nodig (voorgloeilampje, en kabels hiervoor), Verder zit er aan de voorzijde ook nog een koudestartversneller.

Heb je een pick-up dan past zo'n beetje elke VW diesel, bij een bus of camper passen alleen de zuigdiesels, tenzij je de dieselpomp van de 1.6 TD gebruikt. Deze past zonder problemen ook op de 1.9 TD

Bij een diesel zijn ook de uitlaat en de waterleidingen anders. Al met al een flinke klus, en waterboxers zijn toch niet zo moeilijk te vinden niet?

carat85
29-11-2008, 19:40
absoluut niet, maar kdoe teveel km's en verbruik ligt dus te hoog :o)

die dieselombouw vergt idd wel wat. leg ik er nog beter lpg in niet?

greetzz

Houtstoker
30-11-2008, 10:30
ids is lpg een goede optie, Ook is een 1.6 TD niet de leukse optie voor de bus

Klik ook eens op de links op mijn onderschrift en ga daar eens zoeken