PDA

View Full Version : verlaging scirocco


rudyvw
24-11-2008, 17:33
eej goeiedag

heb sinds kort een scirocco alleen er zitten nu veren onder wat rijd als stuiterballen. nu wil ik er mischien een weitiec set onderzetten maar nu zit ik met de vraag hoeveel verlagen het mooiste is? iemand ideeen met mischien een fotootje??

rudyvw
26-11-2008, 22:07
niemand hier met een verlaagde scirocco ????

Jurgen Santana
26-11-2008, 22:20
Als je even de moeite neemt kun je zelf ook zat foto's van verlaagde Scirocco's vinden. Je denkt toch niet dat we bij de eerste of tweede post van jou hier gelijk een massale zoekaktie naar foto's van verlaagde Scirocco's gaan zoeken.

Post eerst maar eens een foto van je eigen Scirocco:D

En hartelijk welkom op het forum BTW:)

Mitta
26-11-2008, 23:16
Als je even de moeite neemt kun je zelf ook zat foto's van verlaagde Scirocco's vinden. Je denkt toch niet dat we bij de eerste of tweede post van jou hier gelijk een massale zoekaktie naar foto's van verlaagde Scirocco's gaan zoeken.

Post eerst maar eens een foto van je eigen Scirocco:D

En hartelijk welkom op het forum BTW:)

:goodpost:

Tjaap
26-11-2008, 23:26
http://www.volksforum.com/albums/browseimages.php?c=26&userid=

1982kameiX1
27-11-2008, 11:26
heej,
ja ik ben ook benieuwd naar foto's.
ik heb mijn scirocco verlaagd met een merkloos schroefsetje voor wienig. gekocht via de twimva (wat net zoiets is als brezan/heron)

lekker stug i.e.g.

picca:
http://www.volksforum.com/albums/files/6/6/3/2/rocco1.JPG

sciroccosjon89
28-11-2008, 21:59
Weitec schroefset:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OK8Z3XHR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TMAS4KDQ.jpg

Kan nog veel lager hier... :D

rudyvw
29-11-2008, 10:26
oke zal binnenkort even foto's posten

sciroccofiel
29-11-2008, 19:35
Hier wat foto`s van de mijne.
Ik heb er een inxx schroefset onder zitten.
Ik kan nog wel lager maar het heeft me nu al een carterpan gekost. :shake:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XVVAGENX.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-L6BYK3OZ.jpg

sciroccofiel
29-11-2008, 19:37
He sciroccosjon89, die van ons lijken wel erg veel op elkaar.
Alleen zie ik dat jouw interieur wel mooier is.

1982kameiX1
01-12-2008, 16:14
ja ik dacht net, hoeveel kratten bier zou me dat kosten :D

ziet er vanaf hier zeker erg mooi uit.

[memo aan 1982kameix1] put on wishlist [/memo aan 1982kameix1]

ik kan ook nog een stuk lager. maar ben nogal gehecht aan mijn 15" ATS-jes.. en als ik lager wil moet ik naar 14" of iets anders...

rudyvw
09-12-2008, 21:27
maare nu even een vraagje dan. tijdje stil geweest aan deze kant maarjah druk hea
heb nu een set velgen gekocht 16inch met 195/40/16 banden. nu is mijn vraag hoelaag ik vergeleken met standaard kan gaan zonder dat de boel aan gaat slijten??

rudyvw
15-12-2008, 16:56
niemand?

Tjaap
15-12-2008, 17:00
ligt helemaal aan de ET

1982kameiX1
15-12-2008, 17:16
schroefset kopen en gewoon gaan testen.


16" op een rocco :shake: :shake: je had natuurlijk ook direct een golf country kunnen kopen... :D

rudyvw
16-12-2008, 16:44
vlat reuze mee ;) de et-waarde is 38 dus. maar wil een fatsoenlijke verlaging en niet weer zon stuitersetje als er nu onder zit. zat te denken aan weitec of een set van kw maar dan gewoon vast. of een schroefset waarmee je nog wel wat comfort houd ;) weet nie wat jullie aanraden met het oog op schroefsetjes??

passatje2
16-12-2008, 22:25
nou 16'' vind ik persoonlijk niks op een rocco,15 is al groot,14 '' is t mooiste of je moet echt gaan voor smalle platte bandje op die 16ers......
ik hen een schroefset van weitec eronder gehad was goed maar veels te duur.
zet er een tegewoordig goedkoop set van rond de 250e bv supersport onder van golf 1 en je komt al ver als je de hulpveren erop laat en de rubbers wat op de zuigerstang zitten voor de helft afzaagt,stug blijft t toch maar met een schroefset kun je meer afstellen dan een vast set.de randen moet je toch bewerken...
dit is mijn ex,van de zomer verkocht
http://i288.photobucket.com/albums/ll170/rocco21966/Afbeelding060.jpg

rudyvw
17-12-2008, 22:12
jaah plattebanden is zobiezo de bedoeling want anders lijkt het ook niks neej dat ben k met je eens. maar ik zal even gaan informeren naar schroefsetjes en zal deze week nog even foto's posten.

sciroccofiel
18-12-2008, 18:34
Het ligt er maar geheel aan hoeveel kilometers je maakt.
Voor mij is het een hobbyauto en rij daarom ook niet zoveel.
Het maakt dan ook niet uit dat hij dan zo stug is, ik moet hier bij ons in het dorp dan ook mijn kaken op elkaar houden want anders springen mijn vullingen eruit. :wow: :tongue:

passatje2
19-12-2008, 07:09
Het ligt er maar geheel aan hoeveel kilometers je maakt.
Voor mij is het een hobbyauto en rij daarom ook niet zoveel.
Het maakt dan ook niet uit dat hij dan zo stug is, ik moet hier bij ons in het dorp dan ook mijn kaken op elkaar houden want anders springen mijn vullingen eruit. :wow: :tongue:

daar heb je gelijk in anders had ik mischien nog een rocco...... :D

sciroccosjon89
19-12-2008, 22:26
He sciroccosjon89, die van ons lijken wel erg veel op elkaar.
Alleen zie ik dat jouw interieur wel mooier is.

Ja hè! :D Is die van jou ook LA5Y? Dit zijn oude foto's hoor van mijn wagen, de wielen zijn nu met hart in de kleur van de auto gespoten, randen gepolijst en vergulde bouten erin.

@1982kameix1: Zoveel bier kan ik vast niet op... :D Het is te koop hoor, alleen wel met auto.. ;)

sciroccofiel
23-12-2008, 19:00
Ja, die van mij is ook la5y.
Een gt2 van 91.
Hoe heb jij die boutjes verguld,het is een 1-delige velg.
Kan je die boutjes eruit halen dan?
Ik heb ze nu 1 seizoen eronder liggen maar op 1 velg begint de blanke lak al een beetje los te laten.
Heb jij daar ook last van?
En wat was jij kwijt voor die randen te laten polijsten?

sciroccosjon89
24-12-2008, 17:31
Ja, is een 1-delige velg ja, maar... Die boutjes, dopjes beter gezegd (plastic), kun je er zo uittrekken. Je kan zo er weer van die dopjes indrukken, verguld dan, of draad tappen in de gaten. Ik heb het laatste gedaan...

Randje polijsten kost ongeveer 50 pleuro's p.st. , is zelf ook wel te doen, als de blanke lak er af is glimmen ze al een heel end. Zal kijken of ik een foto'tje heb van mijn wielen, zal ik je even lekker maken.... :D

O ja, die blanke lak zitter inderdaad zo blaasjes onder, had ik ook. :mad:

EDIT
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EPIHSJOU.jpg

Wim.
24-12-2008, 18:08
En wat heeft sciroccosjon89 met zijn achterlichten uitgehaald? :)
Ribbeltjes eruit en (laten) spuiten ofzo?

Ziet er ook wel goed uit!

BTW, velgen zijn ook wel stoer zo!! :cool:

sciroccosjon89
24-12-2008, 18:56
Huh? :confused: Is denk ik een vertekening van de foto ofzo.. Het zijn gewoon de geribbelde achterlichten, maar vaak zie je dat de ribbels niet mooi zwart meer zijn. Dus bij die van mij heb ik ze met zwarte striping sticker opnieuw gedaan. ;)

sciroccofiel
24-12-2008, 19:01
Ik vindt persoonlijk de harten van de velg meespuiten in de kleur van de auto ook zeer mooi maar ik mag het niet van het vrouwtje want die vindt het oerlelijk.
Aan de ene kant het is en blijft mijn auto. :D
Die randen polijsten,als ik het zelf doe,hoe moet ik te werk gaan of is het risico te groot om er zelf aan te beginnen? :shake:
En kan ik die dopjes er weer onbeschadigd in drukken?

sciroccosjon89
24-12-2008, 19:12
Over polijsten is hier al genoeg geschreven denk ik zo... :rolleyes:
Het begint in elk geval met de blanke lak van de randen af te halen. Hiervoor kun je verfafbijt gebruiken, zorgen dat dit spul alleen op de randen komt! Afplakken dus! Als de blanke lak er af is gaat polijsten net zo als met elk ander voorwerp..
Die dopjes beschadig je geheid met verwijderen, ik kon ze alleen maar met een tang er uit krijgen nl.. Er weer indrukken is veel makkelijker.. :D

Wim.
24-12-2008, 20:30
Het nadeel van polijsten is het onderhoud! ;)
Maar het staat wel erg mooi!

Over die achterlichten, ze glimmen zo mooi op de foto.. :D het zal wel een vertekend beeld zijn dan..

Dahundie
27-12-2008, 18:44
Nou volgens mij heb ik nog de originele veren eronder zitten maar kan toch niet zeggen dat het erg comfortabel rijdt hoor :S Voel elk hobbeltje in de weg en drempels zijn ook best een uitdaging met de Kamei X1 eronder. Maar ach, dat bochtenwerk maakt het weer helemaal goed.

Ik rij wel op 195/50/15 dus dat kan dat van die hobbels ook verklaren he...Nee zou er niet aan moeten denken hoe ie rijdt als ie verlaagd is....

sciroccofiel
28-12-2008, 20:58
Ik rij op 195/40/14 en een retestugge schroefset dus dan weet je wel hoe hard ik over de hobbeltjes ga!!! :shake:
Ach ja, wie mooi wil zijn moet pijn leiden. :redface: