PDA

View Full Version : Carburateur naar Digifant II injectie


Gertjan
02-12-2008, 21:30
Ik heb een Polo GT (3f) blokje ingebouwd in mijn Jetta, en daar heb ik ook flink wat aanbouwdelen voor het inlaattraject bij.
Nou leek het me wel leuk om m'n Jetta om te bouwen naar injectie, aangezien dat iets minder zal zuipen als m'n motorfiets carburateurs en je zo goed als niks hoeft af te stellen. (toch?)

Nou is mijn vraag, wat heb ik allemaal precies nodig om mijn Jetta om te bouwen naar het Digifant II injectie systeem?

-Moet ik de benzineleidingen vervangen en een retourleidingen in m'n tank maken, of kan ik het ook aansluiten op de aansluitingen die er nu aanwezig zijn? (volgens mij zit er al een aanvoer en retour)

-Hoe zit het met de brandstofpomp, ik heb al een soort van uitgevogeld dat ik die van een mk1 cabrio kan pakken, maar moet er dan ook een extra pomp in m'n tank? Of ben ik er ook door alleen de pomp buiten de tank te monteren?
En kan ik ook eventueel de brandstofpomp van een Polo pakken, aangezien die wat kleiner zijn? (ik heb er ook 1 liggen van een Golf 2, en dat ding is echt enorm)

-Bedrading heb ik van de Polo, inclusief de relais.
Verdere tips zijn ook welkom.

martiepartie
02-12-2008, 21:48
pomp pakken van een polo, je hebt dan geen pomp in de tank nodig.

De pomp van elke injectiepolo voldoet volgens mij, die van een NZ motor sowieso. Volgens mij kun je de aanvoerleiding van de pomp gewoon aansluiten op je eigen tank, de retourleiding idem.

Motorkabelboom volledig van de polo gebruiken. Je hebt zelfs kans dat de motorkabelboom + relais gewoon op je eigen zekeringenkast e.d. aangesloten kan worden.


En eh.. Als je die motorcarbs afstelt zijn ze best zuinig:)

golf mkII 16v
04-12-2008, 20:53
NZ gaat niet zo passen op de zekeringkast,dat moet je dus aanpassen
Welke druk levert de pomp die je nu hebt
Btw digifant zit op de 1.8 GTI[1P/PF
Die van de NZ1.3 is Digijet [Door VW zelf ontwikkelt en afgelijd van het LE-jetronic