PDA

View Full Version : Schijfremmen op golf 1


Henk_Pigo
21-09-2004, 16:11
Hej mensen!

Wie van jullie kan me helpen?
Ik ben op zoek naar info over hoe schijfremmen op een achteras van een golf 1 te bouwen. Ik heb dit forum en vwforum.nl al afgezocht maar een paar dingen zijn me nog onduidelijk...

De mogelijkheden zijn als ik me niet vergis als volgt: Schijven + ophanging van een mk2 16v, of scirocco 16v passen er zo op, alleen moeten de remleidingen dan verlengd worden en je hebt een handremkabel van een scirocco 16v nodig.

Het volgende is me alleen nog niet duidelijk: Wat doe ik met de rembekrachtiger. Moet deze aangepast worden? Of moet er een andere in?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee! En foto's zijn ook welkom!

Groeten Henk

René
21-09-2004, 17:19
en.....past de achteras??? :D

Tommy
21-09-2004, 19:26
voor zover ik heb begrepen zou ik em wel aanpassen jah! Op zich moet het zo wel kunnen, maar de kans is wel dat je bij vol remmen andersom komt te staan omdat achter meer remkracht heeft met schijven tegenover trommels.

Henk_Pigo
21-09-2004, 20:28
Daarom, dat wil ik voorkomen!!
Je schijnt hiervoor aanpassingen te moeten doen aan je hoofdremcilinder. Mijn auto is een 1.8 GTi, misschien dat dat helpt...

Henk_Pigo
21-09-2004, 20:30
en.....past de achteras??? :D

En anders maken we m gewoon passend :biggrin:

oergolf
22-09-2004, 14:18
Ik heb het zelf nog niet gedaan maar ik heb alle onderdelen al wel liggen (golf2 16v).
Zoals mij wijs is gemaakt hier op het forum is het volgende;

-toebehoren van een golf2 16v dus met astappen van de achteras afhalen en monteren (naar mijn weten past de golf2 achteras niet onder een golf 1). De remdruk bekrachtiger die normaal op de achteras zit bij de golf2 zul je dan met behulp van wat meet, pas en laswerk met framepje en al op je golf 1 achteras plaatsen. De één monteerd hem wel en een ander weer niet. Tis net wat je wil denk ik. (wel zullen de handremkabels van een scirocco gebruikt moeten worden)

-Of gewoon een complete scirocco achteras met kabels, rembekrachtiger en al onder je golf bouten. Dan ben je gelijk klaar.

Of zoek eventje met search ====> remmen kom je best wat tegen over achterschijven op een golf 1

Henk_Pigo
22-09-2004, 14:58
Das duidelijk! Ik weet genoeg!

Ik hoef dus geen aanpassingen te doen aan mijn huidige remcilinder, er moet dus alleen nog een remdrukbegrenzer van een mk2 op de achteras gemonteerd worden

oergolf
22-09-2004, 21:21
Dat zou idd voldoende moeten zijn.

succes!

polopower
22-09-2004, 21:29
Heb je aan de vooras dan al remmerij van een gti of zwaarder of heb je nog ongeventileerde schijfjes? Als dat het geval is, zou ik daar eerst wat aan doen anders halen de schijfjes achter bar weinig uit, vrees ik. Ik heb eventueel nog wel een setje voor je liggen pm me maar als je interesse hebt

Henk_Pigo
22-09-2004, 21:32
Voor zitten gti-schijven, deze zijn geventileerd. Misschien dat er in de toekomst ook zwaardere remmen op komen. Ik zie wel

polopower
22-09-2004, 21:42
Kijk, dat had ik namelijk nog niet begrepen, dan kan ik me de overschakeling naar schijven achter ook wat beter voorstellen.

Ik zit er zelf ook over te tobben, want trommels met grotere remcylinders schijnen minstens zo effectief te zijn zonder de problemen van het ombouwen en geen geklooi met een niet gangbare handrem, maar aan de andere kant: Het oog wil ook wat en met de juiste schijven en blokken zal het wel wat beter vertragen dan trommels dat doen.

Ik blijf nog even in dubio..

Henk_Pigo
22-09-2004, 21:56
Idd, het is een stuk praktischer, en het lijkt mooier! Het is een hoop werk maar goed, het is een hobby-auto en ik heb een 2e achteras staan, deze maak ik klaar (projectje van nu en een half jaar denk ik) en dan kan alles er hopelijk in 1x onder.