PDA

View Full Version : Cleanen van de motorruimte en kachel dan?


Pidi
02-01-2009, 14:46
Ik ben mijn motorbaai aan het cleanen en ik had ook graag het kachelgat dicht gemaakt.
Alleen dan zit ik weer te kijken met de apk, want zonder kachel krijg ik hem nooit door de apk heen natuurlijk. Bovendien is de wagen ook nog niet op kenteken gezet in Nederland en moet ik dus eerst nog naar de RDW om hem te laten keuren en registreren!


Hoe kan ik dit oplossen?


(voorbeeldfoto: )
http://www.demonvw.co.uk/images/infinity_new_23_s.jpg

PimVW
02-01-2009, 15:33
Hoi,

er zyn apparaten te koop om te ontdooien en te verwarmen. Ik heb by een Kever-bedryf gewerkt en daar hadden ze die. Paruzzi in Yerseke was dat bedryf. Met dit sysreem kryg je m ook zeker doorde APK.

Suc6 Gr Pim

riendert
02-01-2009, 16:27
Ik ben dit verhaal ook al is tegen gekomen op het internet.

Toen werd er gesproken over een soort ventilator van de halfords. Was geloof ik met een 12 volt sigaretten-aansteker stekker.

succes

PimVW
02-01-2009, 16:29
Ja klopt, werkt gewoon op je sigaretten-aansteker. Werkt goed hoor...

Tjaap
03-01-2009, 00:46
voor de APK heb je alleen ontwazeming nodig, en idd zo'n lullig ventilatortje uit de 5 euro bak voldoet daar prima voor.

frankvr6
03-01-2009, 09:01
hey piet-hein
voor de kachel bescherming neem een afdekkap van een golf2 gti die in motorkap zit deze klik je er zo in kun je de kachel met mandje laten zitten
http://i290.photobucket.com/albums/ll247/edition24k/diverse/project%20mk1/mk1007.jpg

Pidi
03-01-2009, 14:56
Hey Frank, dat zou eigenlijk nog de meest veilige optie zijn!

Maar ik neem voor de zekerheid nog eens contact op met de Rdw. Ik durf niet alles dicht te bakken en te smeren met het risico, dat al het werk voor niks is geweest!

Als zo'n simpel ventilator'tje voldoende is, vindt ik het goed. Maar dan moet ik het wel zeker weten!!!

Met Paruzzi zal ik ook eens contact opnemen, volgensmij heb ik ooit al wel eens op hun website gekeken!


iig allemaal bedankt voor het meedenken

PVPMK1
03-01-2009, 18:00
hey piet-hein
voor de kachel bescherming neem een afdekkap van een golf2 gti die in motorkap zit deze klik je er zo in kun je de kachel met mandje laten zitten
Frank,

Hoe heb je dat gedaan met je schutbord (waterbak) waar je nummer op staat, ik wilde dit toen (2005) ook verwijderen. Ik heb vervolgens gebeld naar de RDW, en moest eerst langs komen om het nummer ergens anders in de auto te laten slaan, deze werd dan verzegelt en kon toen pas de waterbak verwijderen. Maar helaas voor mij, want de auto was niet meer rijdend en alles was er al af gemonteerd :(

@ Pidi,
Laat dit ook een tip naar jou zijn ik weet niet of je alles al hebt gedemonteerd, of is dit een heel ander verhaal omdat hij nog geen Nederlands kenteken heeft, en zelfs nog niet is geregistreerd.??

Gr,
Patrick.

frankvr6
03-01-2009, 18:37
volgens de papieren staat het nummer in het schutbord en dat staat ie nog steeds
en het de oude waterbak ligt hier nog

Pidi
03-01-2009, 20:31
ik heb vorig jaar mijn motor eruit gelepeld en heb toen een afspraak gemaakt bij de Rdw.
Daar moest ik toen een rede opgeven waarom ik mijn schutbord eruit wou hebben.
(ik heb toen gezegd dat ik op carbs ging rijden en bang was dat door het schutbord de warmte moeilijker weg kon. Ik had ook kunnen zeggen dat het puur voor het mooie was, maar wist niet hoe hij daar op zou reageren).

Mijn chassisnr hebben ze daar eruit geknipt en het nr is achterin thv mijn reservewiel bak opnieuw ingeslagen. Hier is weer een notitie van gemaakt op de papieren die ik thuis gestuurd heb gekregen van de Rdw en die zijn daar weer gehouden.
Wanneer mijn auto "klaar" is, moet ik weer terug komen bij de rdw (want hij moet nog ingevoerd worden) en dan komt er een notitie op m'n papieren van de wagen!


Volgens de keurmeester ben ik een van de weinige die het doet, zoals het hoort!
Kosten waren iets van €85,-

classicline
03-01-2009, 20:39
Volgens de keurmeester ben ik een van de weinige die het doet, zoals het hoort!
Kosten waren iets van €85,-


De meesten doen het niet zo omdat er al zo vaak mensen naar huis zijn gestuurd dat het niet kon of mog.
Het verhaal nummer omslaan kan goed gaan maar ligt er helaas heel erg aan welke Keurmeester je hebt.

Maar zoals Frank het heeft is ook niks mis mee.
Staat idd nog steeds op het schutbord!

fabbi
03-01-2009, 20:56
hey piet-hein
voor de kachel bescherming neem een afdekkap van een golf2 gti die in motorkap zit deze klik je er zo in kun je de kachel met mandje laten zitten
http://i290.photobucket.com/albums/ll247/edition24k/diverse/project%20mk1/mk1007.jpg


Zouden ze dit accepteren als je met een ombouwkeuring bij de rdw komt??
ombouw in de zin van zwaarde motor....

knedel16vweber
03-01-2009, 21:12
Frank,

Hoe heb je dat gedaan met je schutbord (waterbak) waar je nummer op staat, ik wilde dit toen (2005) ook verwijderen. Ik heb vervolgens gebeld naar de RDW, en moest eerst langs komen om het nummer ergens anders in de auto te laten slaan, deze werd dan verzegelt en kon toen pas de waterbak verwijderen. Maar helaas voor mij, want de auto was niet meer rijdend en alles was er al af gemonteerd :(

@ Pidi,
Laat dit ook een tip naar jou zijn ik weet niet of je alles al hebt gedemonteerd, of is dit een heel ander verhaal omdat hij nog geen Nederlands kenteken heeft, en zelfs nog niet is geregistreerd.??

Gr,
Patrick.
ik heb mijn gti ook kaal naar het rdw gebracht om het nummer omteslaan ik heb ook een duitser wel met brief

zo ging hij er heen:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FHE6BDSJ.jpg

en hier het bewijs:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6JJV4UQU.jpg

over de kachel ik zelf weet het ook nog niet maar denk dat het een 5 euro ventilator word :thumbup:

ps. ziet er al netjes uit zo!

PVPMK1
03-01-2009, 21:21
ik heb vorig jaar mijn motor eruit gelepeld en heb toen een afspraak gemaakt bij de Rdw.
Daar moest ik toen een rede opgeven waarom ik mijn schutbord eruit wou hebben.
(ik heb toen gezegd dat ik op carbs ging rijden en bang was dat door het schutbord de warmte moeilijker weg kon. Ik had ook kunnen zeggen dat het puur voor het mooie was, maar wist niet hoe hij daar op zou reageren).

Mijn chassisnr hebben ze daar eruit geknipt en het nr is achterin thv mijn reservewiel bak opnieuw ingeslagen. Hier is weer een notitie van gemaakt op de papieren die ik thuis gestuurd heb gekregen van de Rdw en die zijn daar weer gehouden.
Wanneer mijn auto "klaar" is, moet ik weer terug komen bij de rdw (want hij moet nog ingevoerd worden) en dan komt er een notitie op m'n papieren van de wagen!


Volgens de keurmeester ben ik een van de weinige die het doet, zoals het hoort!
Kosten waren iets van €85,-
Oke,
Zeer duidelijk Pidi,had bij mij ook zo gemoeten maar helaas.
Gr,
Patrick.

Ruud
04-01-2009, 16:53
De orginele kachel kun je volgens mij makkelijk laten zakken.
als je dan inplaats van de korf een bakje maakt,
dan kun je met een pvc pijp, achter het dashbord kastje door,
om de lucht aan te zuigen onder je scherm.

gr ruud