PDA

View Full Version : Schakelprobleempje


Golf_MK1
14-01-2009, 11:02
Hey allemaal,

Ik heb een probleempje met het schakelen naar de 2. Ook als ik rustig optrek en rustig in 2 probeer te zetten gaat het echt totaal niet soepel en hoor je zo'n ergelijk knarsend/snerpend geluid...

Als ik nog niet stil sta en bijvoorbeeld uitrol richting het stoplicht heb ik ook dat ik hem zeer moelijk/stroef in de 1 krijg..waarbij ik eerst stil moet gaan staan voordat het weer wat beter lukt..

Ik dacht vorige week dat het door die vrieskou kwam..maar het vriest nu niet meer en ik heb er nog steeds last van :mad:

Als ik dus stil sta en de koppeling indruk kan ik wel gewoon soepeler schakelen naar alle versnellingen..

Iemand een idee wat het kan zijn? :confused:

(ps: het is golf 1 cabrio)

Grtzz Maarten :thumbup:

egon
14-01-2009, 11:46
dan ben ik bang dat de bak het aan het begeven is
het kan ook zijn dat je koppelstuk van je schakel stang is in gescheurd
dat zou ik eerst eens goed na kijken.

Kaj_A
14-01-2009, 11:49
Zo te lezen is je synchromesh niet meer lekker, of je koppelingsplaat erg versleten.

Golf_MK1
14-01-2009, 11:52
dan ben ik bang dat de bak het aan het begeven is
het kan ook zijn dat je koppelstuk van je schakel stang is in gescheurd
dat zou ik eerst eens goed na kijken.

Hmmz...dus binnekort even naar een garage brengen en na laten kijken dus?
(Heb zelf geen verstand van autotechniek :screwy: :( )

Golf_MK1
14-01-2009, 11:53
Zo te lezen is je synchromesh niet meer lekker, of je koppelingsplaat erg versleten.

Dat klinkt als een duur grapje (?) :(

Iemand die toellig een adresje in Nijmegen of omstreken weet om daar naar te laten kijken / repareren?

Kaj_A
14-01-2009, 11:58
Ik weet zo niet wat dat gaat kosten. Misschien dat je contact op kunt nemen met een VW garage en wat andere garages om daar je probleem voor te leggen en te vragen wat reparatie kost.

Ik zie dat Hegeman groep in de buurt zit.

Golf_MK1
14-01-2009, 12:49
Ik weet zo niet wat dat gaat kosten. Misschien dat je contact op kunt nemen met een VW garage en wat andere garages om daar je probleem voor te leggen en te vragen wat reparatie kost.

Ik zie dat Hegeman groep in de buurt zit.

Oke bedankt voor de tip!