PDA

View Full Version : nieuwsgroepen


HotWheels
23-01-2009, 20:28
Ik heb me vandaag weer eens verdiept in het downloaden via nieuwsgroepen.

Al een stuk verder gekomen maar als ik nu een film of album heb gedownload staat ie als .rar in m'n mapje. En het zijn ongeveer 20 bestanden. Wat moet ik hier nu mee????

Tjaap
23-01-2009, 20:37
uitpakken..

HotWheels
24-01-2009, 11:34
uitpakken..

ja dat is wel logisch... :redface:


En als je nou een film oid hebt gevonden, de titel gekopierd, en gaat zoeken, vindt ie soms meerdere opties. Hoe weet je welke je moet hebben?

Zoals je ziet ben ik echt een leek, maar dat limewire helpt m'n hele comp naar de kl*te!

Arne
24-01-2009, 14:10
Heb je je weleens verdiept in bittorrent? Dat is wat makkelijker dan nieuwsgroepen.

Gertjan
24-01-2009, 14:13
Ik gebruik zelf het programma Newsleecher om te downloaden via nieuwsgroepen.
Deze heeft de functie repair'n'extract, die repareert al die losse bestandjes en pakt ze ook meteen uit. Vind ik persoonlijk erg handig :thumbup:

geezer
26-01-2009, 14:45
ik heb eerder newsleecher gebruikt en om te repairen en uit te pakken autounpack. Nu gebruik ik Grabit en die doet ook alles voor je en is een aanrader.

Bittorrents zijn absoluut niet makkelijker vind ik, en er staat een hoop rommel op

starsky
10-04-2009, 07:00
Ik zit zelf bij een site waar ze veel posten, hier staat veel info bij over de kwaliteit, soort NL-ondertitels enzo.. Scheelt je beetje zoek werk ;)

dekilo
10-04-2009, 07:37
Of je googelt even op FTD en download die zoekmachine, en daar kun je precies alle aanbod van films ed zien.
Vervolgens neem je de filename van de aangeboden film.
Dit kopieeer je naar een NZB finder.
En vervolgens downloaden die hap.
Als alle bestanden binnen zijn even de par (grijs icoontje dubbelklik) controleren.
er kunnen namelijk wel eens beschadigde bestandjes inzitten (programma moet je eerst downloaden).
Vervolgens rechtermuisknop op rar en uitpakken.
Nu kan ik me voorstellen als je bovenstaand leest dat je denkt WTF.
Maar geloof me als je het een paar keer gedaan hebt wil je niks anders meer.

Golf_1_gts
10-04-2009, 09:22
Nadat ik de eerste post had gelezen dacht ik:

Ga naar Free Record Shop / van Leest o.i.d.

starsky
10-04-2009, 10:51
@dekilo

Ik zou eerder voor FTN kiezen, hier hoef je zelf de files niet meer te zoeken..

Marcski
10-04-2009, 10:57
we gaan het hier toch niet over het downloaden van illegale films en muziek hebben, he ;)

Zweiter
10-04-2009, 11:18
Ik zit zelf bij een site waar ze veel posten, hier staat veel info bij over de kwaliteit, soort NL-ondertitels enzo.. Scheelt je beetje zoek werk ;)

en welke site heb je het dan over? :D

Ik ben er zelf ook niet een held in. Download nu zo en dan via bittorrent en dat gaat op zich prima. Nieuwsgroepen schijnt sneller te gaan? Hebben we het nu over gratis of betaalde nieuwsgroepen? En welke?

Torrents download ik via torrentbox en isohunt. Deze zijn allebei gratis.

Ter info, het gaat hier uiteraard niet over illegale muziek en speelfilms, maar over educatieve series voor mijn neefjes (Nieuws uit de Natuur, Siebe Satelliet, Klokhuis, etc ;) )

starsky
10-04-2009, 11:28
we gaan het hier toch niet over het downloaden van illegale films en muziek hebben, he ;)

Downloaden is niet illegaal, verspreiden wel ;)

LuukGTI
10-04-2009, 12:20
Ik gebruik FTD inderdaad als zoekmachine, ALTbinz om te doenloaden en QuickPAR voor het controleren van de bestanden, wil niks anders meer!
Paar keer klikken en je hebt je filmpie..

Voor muziek gebruik ik een of andere site , staan ontzettend veel complete albums op, kost alleen 3,50 per half jaar ofzo.

Marcski
10-04-2009, 12:45
Downloaden is niet illegaal, verspreiden wel ;)

dat zeg ik toch ook niet...

Dit blijft een auto-forum, er zijn zat andere sites om je info vandaan te halen.
Hier gaat een slotje op