PDA

View Full Version : Vraag over bougies


MaceNL
05-01-2004, 18:21
Als de bougies niet goed meer zijn wat heeft dat voor nadelige gevolgen ?

Ik ben benieuwd omdat de dealer tegen me heeft gezegd dat de polo slecht liep omdat deze kapot zouden zijn. Koude start was vooral sputteren en hij luste best wel een slokje.

Ik geloof niet dat dat door bougies komt maar kan er naast zitten vandaar mijn vraag.

OakgreenVR6
05-01-2004, 18:46
Inhouden, slecht trekken, haperen, slecht/laat reageren op toerentalwisselingen.

niels_g60-power
05-01-2004, 19:04
idd het bovengenoemde en hij kan er ook raar van gaan gebruiken omdat de ontsteking niet optiemaal is

Antera
05-01-2004, 21:37
groter verbruik slechtere start aangezien vonk niet sterk meer is

RedJet
05-01-2004, 22:20
trillend motorblok stationair en gasgaven bij lage toeren, hoog verbruik, slecht trekken, lage topsnelheid. Alles wat je niet wilt eigenlijk.

Don't blame it on sunshine, don't blame it on the moonlight, don't blame it on the good times, blame it on the bougies! rampam pampam pampam pada pam.....bougie, bougie :D

MaceNL
06-01-2004, 00:45
Okee jongens perfect dit wou ik even horen :D

Bedankt voor de reacties die heeft me iig geholpen.

GTD Special
06-01-2004, 12:05
Je kan het zelf ook nagaan. Als je bougie niet vonkt/slecht vonkt. Dan zal de verbranding niet optimaal zijn met alle gevolgen vandien. Als je bougie regelmatig niet vonkt dan kan het zelfs zijn dat je katalysator (als je die hebt tenminste) ook naar de kl*te is, de hete luchtbrandstofmengel wordt immers niet ontstoken en gaat via de uitlaat zo naar je kat, waar het enorme schade kan aanrichten :? :(