PDA

View Full Version : Stotteren, inhouden


Kaj_A
30-01-2009, 21:54
Na 2 weken niet gereden te hebben dacht ik 2 uurtjes geleden om maar eens een rond te doen.

Auto gestart, wat meteen goed ging. Vervolgens tuf ik lekker de straat uit, rij naar de Shell wat 500 meter verder is. Eenmaal daar aangekomen begint m'n golf 1.5JB raar te doen. Hij stotterde een beetje en 'plofte' iets.
Ook had ie moeite met wegrijden en had ik het idee dat ie af ging slaan als ie stationair liep.
Meteen naar huis gereden en ff een filmpje gemaakt van het geluid:

Raar geluid filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=27WkRxaIhJg)

Nu weet ik niet wat het probleem is.
Hopelijk dat jullie me kunnen helpen.

Kaj_A
31-01-2009, 14:51
Inmiddels heb ik het brandstoffilter vervangen, maar daar lag het niet aan.
Hij lijkt op 3 cilinders te lopen, rond de 30kmh houdt ie heel erg in en moet ik veel gas bij geven om vooruit te komen. Als ik 60kmh rij, dan lijkt het net of hij weer 'normaal' rijdt.

Iemand een idee?

stefanbladel
31-01-2009, 14:56
koppakking of ergens anders een lek?

Kaj_A
31-01-2009, 14:59
Kleppendekselpakking moet wel vervangen worden, hij lekt daar heel iets.
Verder nog niet onder de auto gekeken, kan het eventueel het spruitstuk zijn?

stefanbladel
31-01-2009, 15:07
lekkages zorgen er bij mij ook voor dat hij echt niet goed meer liep. moest er echt doorheen gassen zeg maar.....vandaar dat ik hem even een kleine(lees grote) winterslaap gun tot volgende week nog. dan gaan we hem weer rijklaar maken

The_Rabbit
01-02-2009, 01:26
Ontsteking eens nakijken en de bougies. Mss vuil vanuit de benzinetank? Heb ongeveer hezelfde voorgehad. :thumbup:

Kaj_A
01-02-2009, 01:48
Bougies heb ik 3 weken terug vervangen, verdeelkap ook. Brandstoffilter is schoon.

Bougiekabels ga ik aankomende week maar eens vervangen.

Auke
01-02-2009, 09:50
ik rij inmiddels al een paar maanden zo rond (wekelijks zo'n 350km)
Heb laatst de contactpunjes ff schoongemaakt en bijgesteld ( op t gehoor)
Loopt nu wel weer hoger stationair maar niet helemaal zoals t hoort.
Liep eerst zo'n beetje 300 toeren nu weer 8-900 maar niet mooi rond.
Ik maak me er niet al te druk over heeft me gisteren nog een dikke 500 km door dld getuft zonder problemen.

Ik zal het wel in de ontsteking dan wel de contactpunjes gaan zoeken

Ik had zelf ook de bougies de kabels de rotor verdeelkap brandsof en luchtfilter olie en filter en koelvloeistof vervangen.
geen van deze zaken heeft bij mij tot verbetering geleid.
(neemt natuurlijk niet weg dat een auto gewoon onderhoud nodig heeft en dat heeft ie dus weer gehad :D)

ronnie_v
01-02-2009, 15:45
even met een plantenspuit kijken of je bougiekabels niet doorslaan.

Kaj_A
05-02-2009, 21:52
De bougiekabels zijn vervangen, de bobinekabel ook. Ook weer een nieuwe verdeelkap er op, want die bleek niet goed te zijn terwijl ie nieuw was. Nu rijdt hij weer goed :D