PDA

View Full Version : t3 bus motor keuze


carbreaker de autosloper
30-01-2009, 23:35
Ben een projectje begonnen t word een lowrijder t3 westfalia in twee kleuren,,,26 cm verlaagd ,,,en das laag met porsche alu... :thumbup:
, en wat vinden de mannen dr van??///

Zeend
31-01-2009, 09:29
Beetje zonde om een originele LBX-T3 om te bouwen naar WBX niet? Er zijn genoeg waterkokers die je dan als basis zou kunnen pakken...
Mocht je hem ombouwen naar waterkoker, probeer dan het front dicht te houden, zodat je de 'vintage T3 look' houdt.

Punt is altijd de bak: ook een bus met tweeliter motor heeft standaard een behoorlijk korte bak, het waren immers werkpaarden. Daarom moet de motor die je erin hangt een toerenmotor zijn.. of je moet de bak aanpassen natuurlijk.
Een VR6 in een T3 doet het vaak wel leuk :-P

Kijk ook eens op www.teedrie.nl of zo, daar zitten wat meer T3 gekken.

Jens

evilnyntje
31-01-2009, 10:00
Weg met die aircooled rommel, ik zou voor een 2.1 wbx gaan! 5 bak eraan en het komt een beetje vooruit.

Split52
31-01-2009, 10:20
Luchtkoeler tunen is dure hobby, dan is een waterkoeler beter/goeiekoper..maar om daar nu een luchtkoeler voor te verkrachten.....NEEN

VR6 is leuk.... adapterplaat, (water)koeling, uitlaat etc. ook behoorlijk klusje maar wel erg heftig... nogmaals zou ik zeggen neem een waterkoeler als basis is makkelijker

Succes

evilnyntje
31-01-2009, 10:28
Nee man, Paul heeft ook een g60 in zijn t2b gebouwd, dat zie je ook niet, je kunt het best leuk doen, bij een t3 zie je alleen een rooster, en ik persoonlijk vind een t3 watergekoeld niet minder qua looks dan een aircooled met die brrt motoren. Ik heb zelf ook een aircooled t3 gehad en echt lekker is het allemaal niet, te weinig power om mee te komen, net een kever.

Split52
31-01-2009, 10:50
Nee man, Paul heeft ook een g60 in zijn t2b gebouwd, dat zie je ook niet, je kunt het best leuk doen, bij een t3 zie je alleen een rooster, en ik persoonlijk vind een t3 watergekoeld niet minder qua looks dan een aircooled met die brrt motoren. Ik heb zelf ook een aircooled t3 gehad en echt lekker is het allemaal niet, te weinig power om mee te komen, net een kever.

Hier zeg je toch zelf al dat hij net zo goed een waterkoeler als basis kan nemen... minder werk en de looks zijn hetzelfde...

evilnyntje
31-01-2009, 11:03
Hier zeg je toch zelf al dat hij net zo goed een waterkoeler als basis kan nemen... minder werk en de looks zijn hetzelfde...
Kan, maar die basis heeft hij niet, waarom zou hij dan nog een watergekoelde moeten nemen? Ik snap niet waarom iemand van een aircooled model geen watercooled model mag maken, alleen omdat aircooled heilig is ofzo? Het is zijn wagen en ik zeg ombouwen naar wat fatsoenlijkere pk's! Just my 2 cents.

Zeend
31-01-2009, 11:07
Evilnyntje, wat doe je je naam eer aan zeg! Mag wel ietsjes vriendelijker van toon...

Luchtgekoelde T3's zijn zeldzaam. De eerste jaren rotten erg hard, ze zijn maar een paar jaar als luchtkoeler gebouwd. Het maakt ze een stuk klassieker dan de latere T3's.

Als je er een waterkoeler ingooit kan ik best begrijpen, maar doe het dan bruut, en op zo'n manier dat de auto er van buityen nog luchtgekoeld uitziet. Dat toont je respect voor het voertuig.....

Split52
31-01-2009, 11:08
Kan, maar die basis heeft hij niet, waarom zou hij dan nog een watergekoelde moeten nemen? Ik snap niet waarom iemand van een aircooled model geen watercooled model mag maken, alleen omdat aircooled heilig is ofzo? Het is zijn wagen en ik zeg ombouwen naar wat fatsoenlijkere pk's! Just my 2 cents.

Klopt, Hij moet het zelf weten wat hij met z'n auto doet. Dat maakt me ook niet uit. Ik weet niet hoe de basis is maar een luchtgekoelde westfalia is m.i. wat je een beetje in ere moet houden. Ik weet niet hoe de basis is maar goede bussen worden schaarser. Daarbij komt een grote klap werk wat inprincipe onzinnig is omdat er ZAT waterkoelers te vinden zijn...maar ja als je al een VR6 al wilt inbouwen, waar heb je het dan eigenlijk over...dan maakt dat zagen en paar slangen ook geen drol meer uit.

evilnyntje
31-01-2009, 11:09
Evilnyntje, wat doe je je naam eer aan zeg! Mag wel ietsjes vriendelijker van toon...

Luchtgekoelde T3's zijn zeldzaam. De eerste jaren rotten erg hard, ze zijn maar een paar jaar als luchtkoeler gebouwd. Het maakt ze een stuk klassieker dan de latere T3's.

Als je er een waterkoeler ingooit kan ik best begrijpen, maar doe het dan bruut, en op zo'n manier dat de auto er van buityen nog luchtgekoeld uitziet. Dat toont je respect voor het voertuig.....
Ach het is maar hoe je het leest en hoe gevoelig het bij jezelf ligt denk ik. En als je gelezen had dan heb je vast gemist dat ik hem tipte om het bv net zoals Paul te doen in zijn T2b, daar zag je het ook niet aan.

Fahrvergnugen
31-01-2009, 15:33
zoals Paul te doen in zijn T2b, daar zag je het ook niet aan.

Correctie T2a ;)

Gewoon lekker water inbouwen, voor diegene die het zonde vinden; op deze manier worden ze nog schaarser en krijgen een hogere waarde :thumbup:

Paul.

Tiki Madness
31-01-2009, 15:53
Paul's T2A also known as "the slut" :D

Michael

Danzel
31-01-2009, 17:11
Ik zou hem lekker lucht gekoeld houden als ik jou was. Ombouwen naar watergekoeld is zonde. Als je toch een watergekoelde wil hebben verkoop dan je luchtgekoelde en koop een waterkokert. Hang er dan een subaru blok in die vindt voor weinig op de sloop en hebben gelijk al standaard iets van minimaal 110PK geloof ik. Dan heb je alleen nog maar een pasplaat en gaan met dat ding!

Maar goed ik zou lekker in de luchtgekoelde blijven rijden. Deze beginnen ook steeds populairder te worden en dus ook redelijk waarde vast. Een collectors item in wording al zeg ik het zelf :thumbup:

carbreaker de autosloper
31-01-2009, 17:17
oke het is een cu 51 kw 70 pk en hij ligt dr natuurlijk uit samen met me grote vriend ben,
het kijken dr na duurde langer... 20 min tops,, :) voor het uit bouwen
nu zou ik graag grotere cilinders plaatsen ,,en dubbele carburateurs die ik nog heb van een alfa 33 dus zoek ik 2 spruitstukjes ,,,anders moet ik ze zelf maken ...en idd voor het orginele blijft lucht gekoeld mooier en het geluid is van zon boxer toch wel leuk retro hans was er vandaag,,,,klinkt geinig :rolleyes: iemand nog wat in de aanbieding ???

wel ga ik de bodem onder de stoelen 7 cm ophogen zodat hij kan zakken met 17 inch ,naar -11 cm daarvoor moeten dan weer de schokbrekers buiten langs en moet de benzine tank 8 cm verder naar achteren ...anders kan het nooit ,,,,

Split52
31-01-2009, 20:08
wel ga ik de bodem onder de stoelen 7 cm ophogen zodat hij kan zakken met 17 inch ,naar -11 cm daarvoor moeten dan weer de schokbrekers buiten langs en moet de benzine tank 8 cm verder naar achteren ...anders kan het nooit ,,,,

Wil je met 285R17 gaan rijden ofzo? Hier heb ik nog NOOIT wat over gehoord... De schokbreker loopt door je veer dus moet je de veer ook verplaatsen?

carbreaker de autosloper
31-01-2009, 22:29
tis al gebeurd nee ik zet hem buiten de draagarm de onderste bout laat ik dan doorschieten en schoor ik de schokker af op de boven kant van de subframe balk

dan kan ik op de plaats van de schokbreker een eventueel een hydrolische cilinder plaatsen ,
,,,een gat in de wielloop en een gat /uitsparing boven de draagarm dat geeft me eventueel de ruimte om het schokdemper punt naar boven te brengen ,en nu kan de draagarm niet meer tegen de bodem slaan

bij mijn weten kan je een t3 dus nooit verder dan 7 /8 cm laten zakken want dan slaan de draagarmen tegen de bodem

het geeft me nu met 205 45 16 ,,een verlaging van 13 cm voor en das best wel een hoop en een stoer gezicht ,,,fotoos staan op me mobiel ,,,post ik morgen

ps dr staan ook nog fotoos in de galerij

Richard
31-01-2009, 22:55
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/1/4/Pleutien565.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/1/4/Pleutien566.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/1/4/Pleutien567.jpg

carbreaker de autosloper
01-02-2009, 22:37
de nieuwe fotoos staan in de gallerij nu nog lager,,,,,,

Richard
02-02-2009, 14:05
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/052.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/050.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/048.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/047.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/045.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/044.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/043.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/042.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/040.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/038.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/013.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/010.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/009.jpg

Tjaap
02-02-2009, 14:08
ik vind hem nu al stoer.. gechannelde T3.. :thumbup:

Benji
02-02-2009, 18:57
Heel erg drastisch, maar wel mooi laag! Ben benieuwd naar betere foto's met de 16"ers eronder.

carbreaker de autosloper
02-02-2009, 19:39
vandaag even de motor uit elkaar gehaald,,,
dit had niet gehoeven blijkt dr mankeerd niets aan hij is gewoon nieuw van binnen

Alleen maar 3 hydro stoters stuk dat zal wel de reden zijn geweest dat ie is komen stil te staan ,,,nu even goed toch nieuwe lagers, zuiger veren, en afdicht set besteld,,is ie weer nieuw straks

en kan ie weer van t zomer

van avond toch es naar wat hydrolishe cilinders gezocht die had ik nog ergens liggen ,,,en gevonden enkelwerkend dus hij moet op vrije val naar beneden

zal; eerst het las werk en de motor gaan doen en dan de hydroliek ,,,

JK Le Mans
02-02-2009, 20:37
heb je die ouwe laten wassen !! Kan niet he !! :D

carbreaker de autosloper
04-02-2009, 21:44
porshe adaptors gevonden van een passat

Split52
05-02-2009, 09:57
Nieuwe versus oude type:

De schuifdeur is hetzelfde kwa afmetingen, alleen het verschil zit hem in de ruitgrootte, het sluitmechanisme én de uitsparing voor de klink (dus de klink ook).

Ombouwen naar oud type wordt wel gedaan, dwz...een nieuwe type in een oude bus passend maken. Je zou inderdaad ook de onderkant kunnen vervangen van een nieuwe in jouw oude.

jeroen doli
05-02-2009, 13:24
Mooi dat die gewoon luchtgekoeld blijft :thumbup: dat was ook zeker mijn keuze geweest alleen had er dan wel het blok aangepast voor wat meer vermogen zo ronde 120 PK is leuk zat in zoon bus, wij hebben er zelf ook 1 daar ga ik binnen kort aan beginnen ( lees goed als kever blok en de 1600 TL klaar zijn ) maar dat zal zo rond een cilinder inhoud van een 2.4 worden is zat.
Hoeft geen race moster te zijn maar gewoon leuk mee komen is altijd wel fun....

Maar trouwens wel super laag zo :eek:

En wat voor wiellen kom er onder ?

Gr jeroen

carbreaker de autosloper
05-02-2009, 19:42
vandaag allemaal snoepgoed binnen gekregen adators en een h en r verlagings set -8 cm plus koni schokbrekers daarvan gebruik ik de voorste veren niet,
de achterste veren
wel maar zal dan wel de veerschotel hoger op brengen,
Tja ,de velgen heb ik onbeziens gekocht het zijn aez iets met dubbele spaak onder een 911 weg ze zijn 18 inch voor 8 j en achter 10 j met banden ik moet ze nog ophalen zodat ik de carrosserie dr op aan kan passen

vandaag de kappen op het blok en het aluminium ventilator huis naar de poeder coater gebracht ,,,is dat weer netjes

Split52
06-02-2009, 17:37
Tja ,de velgen heb ik onbeziens gekocht het zijn aez iets met dubbele spaak onder een 911 weg ze zijn 18 inch voor 8 j en achter 10 j met banden ik moet ze nog ophalen zodat ik de carrosserie dr op aan kan passen

En je schuifdeurbeugels verlegen, anders komt je deur tegen de band/velg aan achter... bij 10J én een adapter...

carbreaker de autosloper
10-02-2009, 23:15
effe vertraging had ik de boel pas en dr bij staan een voer de finishing touch uit met de flex vliegt de 1 mm dikke schijf uit mekaar <klote kwaliteit ik had dr al es overgeklaagd >,,,...en een stuk in me vinger ...die open vanaf de nagel nagenoeg het hele kootje ...los dus naar de ehbo een paar hechtingen dr in en ik kan weer over 10 dagen verder....

Richard
10-02-2009, 23:20
ai .. beterschap

carbreaker de autosloper
12-02-2009, 21:05
18 inch wielen op gehaald ,,,moest ze passen,8 en 10 j zo dik, dr staan fotoos in de gallery
ook motor ombouw delen terug van poeder coater,strak en zwart , daar kan je niet voor schuren,en spuiten ,
de motor zit alweer in mekaar dank zij Ben ,,,zon oude vak snuiter vind dat prachtig,,,,alles schoon gemaakt en gespoten en gecoat ,super

Beetlefreak
12-02-2009, 21:51
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/064.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/074.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/082.jpg

Beetlefreak
12-02-2009, 21:59
Is dat niet Azev E ?

carbreaker de autosloper
12-02-2009, 23:58
tis wel azev kwam onder de 911 van marc over mars vandaan zei de verkoper :thumbup:

Tjaap
13-02-2009, 00:42
dan moet Marc Overmars eens leren parkeren :lmao:

robertjan007
13-02-2009, 08:29
@ Tjaap, Hahaha ;)

@ Jarno Carbreaker, Ziet er top uit zo! Straks het leidend voorwerp nog even spuiten!

carbreaker de autosloper
18-02-2009, 22:19
naar wat gepas gaat het niet lukken met 18 inch van 8,5 breed ,het kan gewoon niet te breed de fuseekogel raakt de velg als ik verder naar binnen en dat moet ik
zou ik de bus hoger laten, dan wel maar wil ik hem zo laag maken dat de wielen onder de randen vallen dan gaat het niet ,,,
dus smallere wielen gezocht en dat zijn voor 17 inch 7 j brede 996 wielen et 55 min 23 mm adaptor is dan et 32 geworden en achter 8,5 j das wel smal maar met een spoorverbreder zal het wel lukken ,,,,,fotoos in de galerij ...

enne die 18 inch azev zijn te koop ,,,

carbreaker de autosloper
06-03-2009, 00:09
effe een op,,,, date weinig aan de westfalia gebouwd

wel krijgt de motor gestalte de webers zitten dr op en het bedienings mechanisme is klaar uiteraard eigen bouw ook ligt de vloer dr weer in en heb ik de porsche wielen dr onder met 205 50 17 maar deze al gewisseld voor 205 40 17 dat kan erg mooi ...

kan iemand de fotooos dr bij zetten ik moest dr meer van posten van jasper jk lemans..

Rutger
06-03-2009, 07:01
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/034.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/030.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/035.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/031.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/040_760688.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/037.jpg

Goed bezig!

JK Le Mans
06-03-2009, 11:19
Super !!!!!

Split52
06-03-2009, 12:19
Wtf

robertjan007
06-03-2009, 12:53
Tering Jarno!!! ik kom gauw kijken!!!!! Heel goed bezig!!!!!!!

carbreaker de autosloper
24-03-2009, 15:32
phhh motor loopt das old skool techniek ik mistte nog 1 veertje maar dankzij martijn van aircooled en de taxi retro hans kon ik em eindelijk aanslingeren

onstekings volgorde onbekend stond er idd op ,, punten om af te stellen onbekend dus van de motor cilinder 1 maar op tuimelen gezet zo em grof weg op tijd gedraaid,,,, maar benzine pomp stuk en oook geen spanning op module na een lange avond liep ie ,,,,,dus dan hoef ik em niet meer te slepen ,,,nu weer verder met het verlagen

carbreaker de autosloper
27-04-2009, 14:40
het zijpaneel en ook de dorpels ,,,klaar ook de instappen voor
de keuken is dr uit en de motor loopt met 2 carbs dr op erg leuk ,,,zon boxer kwa geluid dan he dr zal wel erg weinig snelheid in zitten :shake:

carbreaker de autosloper
13-07-2009, 22:38
even weer een paar avonden met de buzz bezig geweest nu ook de linker kant bijna klaar en kon ik eindelijk hem es recht op zetten en ja ik kon het niet laten om te kijken hoe laag als ie kon dus nu ligt hij met de onderste draagarm op de balk ,,,,en daar voor moest ernog wel het 1 en ander wijken maar eindelijk het gewenstte resultaat je kijkt nu zo op het dak ,,,,en dat van een bus super laag ,,,,ik heb dr nog niet 1 zo gezien,,,
de fotoos staan in de galerij wie kan ze plaatsen???bvd jarno

huinkroese
13-09-2009, 09:49
Was benieuwd hoe ver het hiermee stond... nogal ver dus! :eek: :thumbup:
Ziet er echt vet uit! Gaat ie aan de achterkant nog verder naar beneden?

http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/t3outlaws09_original.jpg

Roy 1.6
13-09-2009, 11:04
Leuke velgen ook voor onder zo'n bus, :thumbup:

carbreaker de autosloper
18-09-2009, 23:04
ja achter moet ook nog verder zon 15 cm ik dacht h en r veren -80 en dan de schotels nog hoger op lassen en het schokdemper punt omhoog ,,,
voor werkt goed ook op de weg in de rijstand zegmaar 15cm lager .en stuurt ie goed en heb ik veel veerweg hij rolt bijna niets en stuurt als een auto,,,en dat ook in de laagste stand ,,,,http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/097_242608.jpg

carbreaker de autosloper
22-10-2009, 21:36
vanavond nog wat aan de bus gedaan de veerschotels 5 cmhoger op gezet plus 8 cm verlagingsveren .nu is ie 13 cm lager ,lager ga ik niet dan staat ie achter over in de rij stand dat is nu voor -16 cm en hydr dr bij -26 cm dan ligt ie voor zon 4 cm van de grond met de reserve wiel bak ..

J-9A-N
22-10-2009, 21:45
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/102.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/098_878875.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/101.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/100.jpg

J-9A-N
22-10-2009, 21:46
Ik zeg DIK!!!!! :thumbup:

De Pul
22-10-2009, 22:05
whahaha gaaf man:thumbup:

Benji
23-10-2009, 15:38
Shit man, echt laag! Nu nog eens een paar knappe foto's ;)

carbreaker de autosloper
11-04-2010, 18:34
Van de week weer wat tijd voor de t3 gehad ,de deuren zijn nu weer aan de onderkant gesloten en uit gestukt, dus geen roest meer ,
het blijkt dat de deuren van 1980 anders zijn dan van een jonger type dus moest ik ze restaureren en aanpassen ,
ook de onderkant van de schuifdeur is klaar er was nergens een ander gebruikt te vinden,, :shake:
Op zaterdag middag heb ik de laatste porsche stoel geplaatst op de orginele draaiplatau s,,en even gepast ,een kleiner stuur dr in ,nu moet ik nog een langere naaf maken zodat het stuur hoger op komt,,,en me benen dr onderdoor kunnen,


kan iemand de fotos dr bij zetten

carbreaker de autosloper
13-04-2010, 22:24
en vanavond kwam ik er achter dat 1 van de zaterdag hulpjes mijn onderdelen die ik helemaal uit druten gehaald had das 200 km ,,,op zaterdag middag,heeft weggegooid,,dus ben ik weer op zoek naar een linker remklauw hoofdremcilinder en div rubbers,,,,rrrrrrr,,,tjoo wel even een electrishe pomp gemonteerd en de starter gecheckt gereviseerd,,,,

Tjaap
13-04-2010, 22:31
kan iemand de fotos dr bij zetten
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8486

zo moeilijk is het niet.. en ik zou het best voor je willen doen.. maar ik zie ze nergens staan.

De Pul
13-04-2010, 22:36
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/171.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/172.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/212.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/214.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/216.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/219.jpg

vette ride zo:thumbup:

The Clauw
14-04-2010, 10:47
Ik heb ooit eens in een zwarte t3 een 5 cilinder kv uit een audi gezien.

Dat liep ook geweldig zeg !!!!


Maar ik ben bevooroordeeld...... :D

carbreaker de autosloper
20-04-2010, 22:32
voorbumper balk afgeslankt,de bovenste rand dr afgeflex die is dik zeg,een mm of 7,en 2,5 cm hoog ,dr waren 6 mm doorslijp schijven voor nodig,
nu heb ik hem opnieuw afgelast zodat de buiten bumper zon 3 cm verder zakken kan
effe4 nieuwe gaten geboord,/drraad getapt nu is ie een stuk strakker je kijkt er nu niet zo boven in ,,,en je ziet de onderkan van de keienvanger niet meer ...

vwgolf1
29-04-2010, 14:00
nog news?

carbreaker de autosloper
29-04-2010, 14:56
weinig aan de bus gedaan ,zit te wachten op een front paneel ,dak dr dan in ,kan knallen alleen de onderste 5 cm
en ben geveld,,, midden oorontsteking :screwy: maarr aan de beterende hand dus...volgende week weer verder k zal dr dan ook weer eens een paar fotoos bij doen ,,,, :)

vwgolf1
10-05-2010, 19:08
weinig aan de bus gedaan ,zit te wachten op een front paneel ,dak dr dan in ,kan knallen alleen de onderste 5 cm
en ben geveld,,, midden oorontsteking :screwy: maarr aan de beterende hand dus...volgende week weer verder k zal dr dan ook weer eens een paar fotoos bij doen ,,,, :)


....und und...al nieuws?

moet mn pa en ze nieuwe t3 overtuigen in ieder geval laag te blijven..
en kleinere banden te monteren :screwy:

http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/4/7/09052010042.jpg

carbreaker de autosloper
11-05-2010, 16:52
mooi ding man ,de kleur is ook goed zo....en idd mooi laag ...ben eerst ff met mijn cherokee bezig die moet weer mee het bos in op pinkstermaandag

carbreaker de autosloper
06-07-2010, 07:17
bus word al aardig kaal ,,,striping dr af 2 lange avonden is me maatje dr mee bezig geweest 3 caramelschijven verder maar het heeft dr 30 jr opgezeten
wat een kt werk interieur is der uit laatste fijn slijperij en laswerk en wachtten op een rep blikje uit duitsland dan kan ie volgende week gespoten worden van binnen en mischien ook nog buiten

carbreaker de autosloper
14-07-2010, 22:53
ik word die oude kt bus al mooi zat elke avond tot 11 uur al 2 weken nonstop effe dit effe dat ,,,hij is brandschoon van binnen en buiten ,,,nu nog iets plamuren binnen kant spuiten en dan kan ie oprotten naar de spuiter,,,,,,

vwgolf1
15-07-2010, 18:55
ik word die oude kt bus al mooi zat elke avond tot 11 uur al 2 weken nonstop effe dit effe dat ,,,hij is brandschoon van binnen en buiten ,,,nu nog iets plamuren binnen kant spuiten en dan kan ie oprotten naar de spuiter,,,,,,

houd moed :thumbup: ... al foto´s ?

Hansbus
09-11-2010, 22:31
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/171.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/172.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/212.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/214.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/216.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/219.jpg

vette ride zo:thumbup:

Welke zetels en stuur heb je erin zitten?

carbreaker de autosloper
24-01-2011, 21:52
porsche 944 op de standaard onderstellen gelast op bovenste draaibare plaat de onderste die normaal zijn gelast zijn demontabel gemaakt zo dat ik nog bij de hydroliek kan ,het stuur is van momo dacht ik
sorry voor de late reactie et ding staat een beetje te verstoffen,,in de hoek spuiterij is wel weer in actie dus dr moet maar es verf,,op ben nu nog ff met een golfje bezig,,,

that90sshow
22-04-2011, 21:33
Wat een machtige bak zeg! Nog nieuws ondertussen??

carbreaker de autosloper
27-07-2011, 20:20
ja hoorrr weer axxie golf 1 is weer zo n beetje af is me daily,,,als et mooi weer is..de t3 motordeksel een verhoging in gemaakt,voor het lucht filter van de dubb weberss ,,dikke lagen stof dr op en iets vliegroest,,maar volgende week gaan me maatje en ik dr aan en komt dr verf op...

carbreaker de autosloper
04-09-2011, 17:01
hij is mexico beige ,,,zo stoer,,nu het wit nog,,,,,,

De Pul
04-09-2011, 17:42
in heerde weer te bewonderen jarno?
ben wel er benieuwd hoe die geworden is nl.

carbreaker de autosloper
04-09-2011, 19:17
is wel de bedoeling dr daar mee te showbooten,,de hydroliek kan nnu nog alleen naar beneden maar heb de dubbel werkende ventielen binne zo dat ie ook op kan ik weet niet of ik dat red leidingen slangen enz maar ,,,ik ben dr zo ook al blij mee zo stoer 90 procent van de bussen die ik zag is altijd wat roest en zo aan te zien,en deze oe,,,,, :tongue:

jelle vda
05-09-2011, 09:43
goed bezig seg ! :thumbup:
men maatje zegt voor de grap altijd dat ik men t3 50 cm moet laten zakken , zo te zien kom jij daar al in de buurt :D

wil em wel eens zien in de nieuwe kleur ;)
doe zo verder !

grtz jelle

carbreaker de autosloper
10-09-2011, 22:20
ja de bus is eindelijk thuis,,,in 2 kleuren beige en gebroken wit

zo gaaf nu vanavond het eerste uurtje bezig geweest met bouwen ,,,das lang geleden ,,,beetje poetsen en dan weer ff in elkaarhoe du westfalia zooi dr in zat uhhh,,,,,,en dan moet ie zondag op vwots,,,aan de bak voor het eerst in 10 jaar ofzo,,,,,nog ff druk dus

Tiefleger
11-09-2011, 09:55
Dan gaan we hem volgende week maar eens bekijken. :D :D

vwgolf1
14-09-2011, 07:28
Ben razend benieuwd!

carbreaker de autosloper
15-09-2011, 23:36
net weer thuis zo gaat het al de hele week ,,,ik begin em zat te worden van af zondag al elke dag dr mee gangs,,,tot s avonds laat en je werk er onder tussen dr ook bij doen,,,en morgen ga ik proefrijden,,,,,dak dr nog op bumpers komen morgen terug en moeten de velgen nog spuiten,,,,plus de radio en speakers,,

De Pul
16-09-2011, 17:20
vanaf zondag?dat betekent dat je over de helft bent haha.....

ben benieuwd,succes nog even!

carbreaker de autosloper
17-09-2011, 02:41
geen zin meer om de wielen te spuiten,,,,,de rest staat er nu nog schoonmaken,,,

carbreaker de autosloper
19-09-2011, 18:07
zaterdag de bumpers terug,,,ze waren nog nat,,,dus ze dan maar zondag monteren,,,voorbumper was niet meer imitatie te koop dus die maar gemaakt,de achterbumper wel dus die maar nieuw,,,en ja zondag morgen yess de achterbumper past niet gaten waren anders,,,,dus die dr maar niet op gezet,,,,,,en ben mooi naar heerde gereden,voor het eeerst en hij reed net een personen auto mooi vlot en niks rollen of dweilen,,super stil ,,,en weinig toeren in 4,,,

De Pul
21-09-2011, 17:14
supermooi geworden,zag al dat de bumper miste,maar zoiets zul je altijd zien met lastminute verbouwingen.mooi laag ook:thumbup:

hajee
15-10-2011, 19:30
al nieuwe foto's hiervan Jarno?

retro hans
16-10-2011, 18:34
Bus is af en hoe...!!

https://picasaweb.google.com/m/viewer#photo/102364944058045102155/5642650039343005505/5658217735834030370

evilnyntje
20-10-2011, 18:34
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/PA190075640x480.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/PA190073640x480.jpg

carbreaker de autosloper
20-10-2011, 21:28
en al aardig klaar......nu moet ie nog lager voor effe de draagarm aanpassen ik heb nog een cm of 6 over boven de band en de hydroliek een nieuw 2 weg ventiel zo dat ie ook de lucht in kan bij volle belasting en of een dik obstakel :tongue:

thanks evilnijn

J-9A-N
20-10-2011, 21:46
Wat een geweldige dikke bus is dit geworden Jarno!!
Mijn complimenten!! :thumbup:

Gr Jan.

evilnyntje
21-10-2011, 10:40
en al aardig klaar......nu moet ie nog lager voor effe de draagarm aanpassen ik heb nog een cm of 6 over boven de band en de hydroliek een nieuw 2 weg ventiel zo dat ie ook de lucht in kan bij volle belasting en of een dik obstakel :tongue:

thanks evilnijn

Graag gedaan. Het hem ook even onder de aandacht gebracht op facebook: http://www.facebook.com/pages/Volksforumcom/117624285002358

monark
21-10-2011, 18:59
superbus :thumbup:

Koen is sleeping
24-10-2011, 12:03
superbus :thumbup:

+1 :thumbup:

Split52
24-10-2011, 18:24
Erg leuk gedaan, zeker de tubs met de deuren heel mooi.
Enig punt van kritiek voor mij is de keuze van het 2tone op het front...geen gezicht imho.
Origineel hebben ze de voorkant in de kleur wat een mooiere overgang tot gevolg heeft.

carbreaker de autosloper
25-10-2011, 21:44
zekers weet ik maar vond ik dan geen p ,,,keuze s maken
ik heb bdw de spuiter ook mee laten denken na een half uurtje dom lullen,,,ik heb echt gezegd zie maar,,,en zo is t geworden,,net als de vloer de vloeren man en ik konden niet kiezen tussen haaks op de rij richting of dr mee mee,,,,,t is diagonaal geworden,,,lachen,,,,

monark
25-10-2011, 22:53
zekers weet ik maar vond ik dan geen p ,,,keuze s maken
ik heb bdw de spuiter ook mee laten denken na een half uurtje dom lullen,,,ik heb echt gezegd zie maar,,,en zo is t geworden,,net als de vloer de vloeren man en ik konden niet kiezen tussen haaks op de rij richting of dr mee mee,,,,,t is diagonaal geworden,,,lachen,,,,

je kan altijd nog een bij passend biesje trekken bij de aansluiting van de twee kleuren en even kijken als dat ook staat,denk dat de neus er wel van op zal knappen maar nogmaals een super stoere bus :thumbup:

carbreaker de autosloper
30-10-2011, 16:45
zaterdag weer even met de bus bezig geweest ,,de enige oplossing om nog lager te gaan en de hele bandenbak te gebruiken en de bus echt met de bodem op de grond te leggen,,,was weer de flex dr in om ruimte te maken voor de onderste draagarm en stuurstang dus daar de zaterdag middag aan gewijd,,, nu klaar en afgelast,,de bodem haalt de vloer net net,,,,shit ,,nog 1 cm speling de bovenste draagarm staat nu praktish recht op en tikt met de kogel zijwaarts tegen de rand van de gefabriektte koof,,anders was ik op de grond,,,,en ik had nogwel 2 cm boven de band,,,,

de afstand van de rand scherm naar de grond toe.. nu 44 cm en dat was 52 cm,,,,hij valt een heel eind over een 17 inch heen heel sjiek,,,,

Tiefleger
30-10-2011, 17:47
Heb u geen foto???? Dan kunnen we even mee kieken. :D :D :D

carbreaker de autosloper
30-10-2011, 18:14
op me foon wel maar ben het kabeltje kwijt wil hem jou wel sturen,,,,,

Tiefleger
30-10-2011, 18:50
op me foon wel maar ben het kabeltje kwijt wil hem jou wel sturen,,,,,

Kun je dan ook gewoon naar je eigen mail adres sturen, zal dan waarschijnlijk onder spam binnen komen. Maar dat werkt wel. :thumbup: :thumbup:

JeeWee
05-11-2011, 19:31
idd wel leuk gedaan, nog foto's van de motor? hoe gaat die?

carbreaker de autosloper
05-11-2011, 21:40
loopt goed de 2,0 trekt mooi 100 rij je zo ,,
maar .....heb van de week geld geboden op een 2,0 impreza turbo 220 pk,,de bak van een legacy had ik al bewaard daarvan kun je ,,zeggen ze het dif zo omdraaien dan past ie in een bus,,stof tot nadenken...

evilnyntje
06-11-2011, 10:50
loopt goed de 2,0 trekt mooi 100 rij je zo ,,
maar .....heb van de week geld geboden op een 2,0 impreza turbo 220 pk,,de bak van een legacy had ik al bewaard daarvan kun je ,,zeggen ze het dif zo omdraaien dan past ie in een bus,,stof tot nadenken...

Idd, turbo erop en gaan!

JeeWee
06-11-2011, 19:02
mocht je dat doen, kijk eens bij www.rjes.com
heb zelf een 2.5 150pk uit een legacy liggen voor een t3

that90sshow
15-11-2011, 18:55
Vetjeeees!! Tijd voor een dikke serie foto's!

evilnyntje
15-11-2011, 19:06
Vetjeeees!! Tijd voor een dikke serie foto's!

Inderdaad!

carbreaker de autosloper
12-12-2011, 09:02
zaterdag voor eerst weer effe met de bus aan het werk geweest en voor dat ik de laatste verloopjes voor de hydro had was het al weer 4 uur,,en nog 8 dingen vergeten maar ik kon wat uitdenken,en heb dus enkel wat an t passen en meten geweest en wat steuntjes gefabriekt,,
hij moet onderdak is zo jammer van t ding,,,als die klaar is zal het wel een winter impressie worden,,,,,

carbreaker de autosloper
18-12-2011, 23:08
zaterdag voor eerst weer effe met de bus aan het werk geweest en voor dat ik de laatste verloopjes voor de hydro had was het al weer 4 uur,,en nog 8 dingen vergeten maar ik kon wat uitdenken,en heb dus enkel wat an t passen en meten geweest en wat steuntjes gefabriekt,,
hij moet onderdak is zo jammer van t ding,,,als die klaar is zal het wel een winter impressie worden,,,,,

zaterdag tot zondag morgen 1,30 bezig geweest en zondag verder gegaan in totaal 14 uur :thumbup: aan 1 geprutst :screwy: aan het ding hydrolic leiding dr onder gebogen en steunen gemaakt,,en dr aan op gelast,,het electric opnieuw uitgevonden en aangesloten,,nu nog een paar verlopen en slangen,,,

carbreaker de autosloper
26-12-2011, 22:13
its alive,,,,veel opnieuw gemaakt....de hydrolics werken weer hij gaat nu op een neer
idd knetter met de bek aan de grond,,of in de offroad stand de vluchtheuvel over,,,,
maar nu is achter weer zo hoog,,,eerst maar ergens weer een pomp scoren,,,,zal dr dan weer es aan beginnen,,,

carbreaker de autosloper
31-12-2011, 20:15
zo target gehaald,,bus helemaal apk klaar,,allemaal puntjes bv kon het halve dashboard dr uit pakken om de slangetjes van de ruitensproeier slangetjes aan te sluiten...ruitensproeier dee nie schakelaar stuk,,weer schoongemaakt,,stuur speling busje stuur weggezakt... nie goed gemaakt door de vorige eigenaar ,,nu is de speling ook uit het stuur,,,

,veilig rijstand dr op gebouwd,nieuwe proxes dr op 255 40 17 achter voor 205 40 17,,kon geen plek bedenken voor het nummer bord..zonder dan gave cleane front te verneuken,,t is links onder de bumper geworden,net als de caddy :thumbup: ,en,,,,,hij klapt automatisch op :D als ik de bus op de grond leg, :wow: ,,dus geen last dr van enne je ziet em dan niet op de fotoos,,sweet..en zo blijf je bezig met die oude zooi,,,,

De Pul
01-01-2012, 03:47
mooi jarno,geen foto's?[zie ze niet in het album]

carbreaker de autosloper
03-01-2012, 19:09
als het even beter is zal ik dr wat nemen,,de westfalia heeft apk voor het eerst in 9 jaar of zo,,,had hem al weer 3 jaar staan ,
damn time flies,,,nu kan ie weer rechtstreeks de stalling in tot het tijd is om te cruizen
en kan ik rustig verder met het volgende plan...dat word ook weer een stoere vw,,

evilnyntje
03-01-2012, 19:23
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=148267591938027&set=a.145214215576698.28913.117624285002358&type=1&theater

JeeWee
04-01-2012, 09:23
't is mooi foto weer!

Tjaap
10-01-2012, 20:42
open een tweede tabblad.
ga naar de foto.
onder de foto staat de completer code tussen [img] tags
kopieer deze helemaal (dus inclusief [img] tags)
plak hem hier in het topic.

carbreaker de autosloper
10-01-2012, 20:43
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/bushoogrij_186190.JPG

dit is de zgn cruise hoogte,,rij hoogte,,, :)

carbreaker de autosloper
10-01-2012, 20:45
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/bust3klein1.JPG

voor de sjow...geen nummerbord :screwy:

Tjaap
10-01-2012, 20:47
bingo

carbreaker de autosloper
10-01-2012, 20:48
bingo
damn tjapie,,weer wat geleerd :thumbup:

carbreaker de autosloper
10-01-2012, 20:49
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/busengaz.JPG

carbreaker de autosloper
10-01-2012, 20:53
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/7/8/bust3hoog.JPG

bus in de hoge stand niet mooi wel makkelijk

Tjaap
10-01-2012, 20:56
damn tjapie,,weer wat geleerd :thumbup:
en dat na slechts 8 jaar forummen :D :thumbup:

JeeWee
10-01-2012, 21:17
wow dat ziet er wel goed uit idd, behoorlijk bereik heb je! Stoer, weer zin in de lente, nu al! Heb nog wel wat klusjes aan mijn bussie... opschieten voordat het mooi weer is!

retro hans
12-01-2012, 20:44
Dikke schuifert kerel..

Vant zomer maar een cruisn met al die dikke bussen in de buurte.


Koffie was weer fijn..!!

Groetn uut heerde..!!

that90sshow
06-02-2012, 19:48
Vette sh*t!!

carbreaker de autosloper
23-02-2012, 13:46
uitgelijnd alweer nieuwe cilinders dr onder

carbreaker de autosloper
29-02-2012, 21:44
uitgespeeld met de bus na een paar weken heen en weer duurt het net ff iets te lang voor dat ik olie druk heb had,,en motor klopt en ik hoor dan in deellast een drijfstang lager lastig als je ze niet kent boxers...

carbreaker de autosloper
19-03-2012, 20:09
effe de motor dr uit en et was geen drijfstang lager maar het voorste hoofd lager deze heeft mee gedraaid in het carter dus die moet gelijnboord en de as van de onsteking draai erg zwaar...dus een revisie met snelle nokkenas en uitgekotterde koppen staat op de lijst....eerst weer zin dr in krijgen

Marcski
21-03-2012, 16:51
waarom niet ombouwen naar bijv tdi?

carbreaker de autosloper
21-03-2012, 17:24
tdi ook heb ook wel liggen atd axr ahu enz ik wee nie ben een benzine man ,,,impreza turbo is het dan als ik dan toch de zaag dr in zet ,,,,,

Marcski
22-03-2012, 11:23
ik hou je niet tegen :D

carbreaker de autosloper
01-06-2012, 22:53
tis al weer klaar kon een cu 2liter carter krijgen dus krukass dr in voorstte lager veranderd dmv een extra uitsparing zodat ie de olie rondom gooit krukass dr weer in blok opnieuw opgebouwd was et al weer vergeten ...rrr kapje vergeten boel weer uit elkaar toen helemaal af jess
na het vervangen van een lekkende krukas keering gaat ie weer als de brand nou ja 125 km uur tegen de wind in tsss
de subaru is wel een betere optie

carbreaker de autosloper
16-12-2012, 18:20
zooo hij staat eindelijk in de opslag drooog met een kleedje dr overrr

Jettameister
23-12-2012, 15:42
Zeg maar KLEED ze hebben wat meer stof nodig dan een mk1 of zo :D
Mooi dat ie droog staat :thumbup:

carbreaker de autosloper
21-05-2013, 22:39
zoo et ding weer afgestoft.
voor een video clip ...van aukje fijn daarvoor een.nieuwe bustent op t dak gekocht ....

de pasvorm was minder rondom kwam ik lengttte te kort rrrrrr

vandaag een nieuwe tank dr onder geschroefd .de oude lektte als ie stampvol benzine zat .
.ik had er nog 1 in ons magazijn gevonden maar dat was de verkeerde met kleine vulopening dus een nieuwe moest dr komen ennn die bleek op voorraad dus een half uur later was die in huis ..

morgen ff remblokken doen deze piepen erg ....en de bumpstop inkortten ,,,hij slaat aan als hij afgeladen is ik heb achter nog 5 cm tussen as en chassis anders moet ik ook deze notchen...

carbreaker de autosloper
23-05-2013, 21:54
en het was niet de bumpstop de kortte koni schokbreker was te lang ...dus op zoek naar andere schokkers en deze gevonden .....
ik had een ingeving opel astra die zijn superkort
met aaan de bovenkant het kwaaltje uitgeslagen bus dus daar voor een nieuwe fijne passende bus gedraaid met 12 mm binne gat en onder een pasbusje van 15 na 12 mm gedraaid

het bij komende voordeel is dat deze van een station car zijn en je deze kunt oppompen ....zo als je veel ziet op de voorras van gedroptte stijlbussen ,,,nu nog een stukje festoo leiding vinden van 3 mm.....

evilnyntje
24-05-2013, 06:30
Heb je plaatjes :)

Herm Schreurs
24-05-2013, 06:36
Zeg maar KLEED ze hebben wat meer stof nodig dan een mk1 of zo :D
Mooi dat ie droog staat :thumbup:
LOL!

carbreaker de autosloper
27-05-2013, 16:48
uhhhh plaatjes das altijd wat bij mij ....

maar zaterdag de eerste verre reis gemaakt ,,,met de airkoeled bojs ,,,,na dat de kever die ik sleeptte weer gerepareerd was ,,,ging de t3 minder hard lopen tot een geheel stoppen ,,,,bleek een benzine filter van 5 euro verstopt te zijn ,,,rrr ik was m,et een kwade kop alweer onder weg naar huis ,,
dus toch maar gedraait en naar den haag gereden waar we uitgenodigd waren op de surf en turf party ....op de terug weg de ontsteking en de carb tijdens het rijden fine getunend ,,,,

ik dacht dat deze te vroeg stond en het apparaat pingelde dat deed hij ook maar dat was omdat ie te weinig benzine kreeg
dus de lucht schroeven nog verder los...

hij wou nu harder dan 110 ging 130 en beresterk maar rrrrr wat een toeren dan voor zo een oude motor....

carbreaker de autosloper
16-07-2013, 23:20
zo een week later vond ik toch dat de bus nie meer echt door trok ,,,alles na gekeken klepspeling carbs ontsteking en toen toch het idee

dat de compressie brandhout wsa vond em altijd al laag ,,,maar 5.5 >6 atmo was mij te weinig ...dus van t weekend krijgt ie nieuwe mahle zuigers met vlakke bodem en een hogere compressie ook zaten in deze set mooie nieuwe cilinders ,,,,woestte pk aaas en de koppapking ring mik ik dr ook uit ,,,,gaat ie weer stijgen...

carbreaker de autosloper
23-07-2013, 15:27
zoooo et ding in elkaar gezet en rammellende drijfstangen....dacht dat ie knetter stuk was ,,,,bleek de maat van de piston pen anders te zijn en dat na # keer los te halen.....

carbreaker de autosloper
29-07-2013, 09:32
zelf pistonpenlagers gedraaid ,,,van lagerbrons passing 3 hondertste gehoondt...motor weer bijna klaar

carbreaker de autosloper
31-05-2014, 20:19
ennnn weeeer stukkk,,,,,f.king nice aircooled zooi ,
1 van de 4 carbs doorgestroomt gevolg 1 cilinder geen olie resultaat idd een vreter dus nu weeer een nieuwe zuiger monteren en bus maar die zijn niet los te vinden ,,,en een hele set moet ik kopen dus wil ik als ik dan toch geld uit moet geven er 1 van 2055 cc ,,,,

Audi1981
01-06-2014, 21:46
tdi ook heb ook wel liggen atd axr ahu enz ik wee nie ben een benzine man ,,,impreza turbo is het dan als ik dan toch de zaag dr in zet ,,,,,

:rolleyes:

Area51
02-06-2014, 07:43
ennnn weeeer stukkk,,,,,f.king nice aircooled zooi ,

Ik zou lekker gaan ombouwen naar watergekoeld als ik jouw was...

carbreaker de autosloper
18-06-2014, 21:40
ik houd vol mijn nieuwe aa 2055 cc set is net binnen
bezig met de drijfstangen
heb ik van avond 188 gram per stuk lichter gemaakt en allemaal op t zelfde gewicht gebracht en gestraald ,,,morgen ga ik de koppen flowen frezen,,kleppen iets op de draaibank afslanken,,,,pruts zo verder met die oude zooi.....

Audi1981
19-06-2014, 17:47
Als je anders toch niks beters te doen hebt :thumbup:
Lekker bezig :D

carbreaker de autosloper
20-06-2014, 12:11
kleppen te grazen gehad ,,,doorstroming zal wel iets beter zijn en een paar gram lichter,,
de ,inlaat kanalen hebben al wat meer ruimte bulten en rare randen zijn verdwenen,,,,nu is het meer een stortkoker bam rechtuit alles dr in ...slijp ze glad en straal ik ze weer om het druppel effect te voorkomen....net echt ....

carbreaker de autosloper
26-07-2014, 08:04
motor draaide weer maar gaf backfires in het inlaat spruitstuk ,,,
uitlaat kant stoters vervangen en de kleplift was ook nie echt top..

door het blazen in de inlaat, geeft dat ie via de beluchting van de webers een heel grote drup benzine dr uit lekt....oorzaak van me te schrale zuiger smering,
maar toen deed ie het waarschijnlijk in deel last,
nu al stationair.
mooi dat ik het nu boven water heb,,,,nieuwe 270 gr nokken as en mech nokvolgers zijn onderweg,,,

dus trek ik em weer los ,,zaterdag

Audi1981
28-07-2014, 21:14
En je bent weer van de straat :D

Area51
28-07-2014, 21:24
Had hem toch omgebouwd naar watergekoeld...

JeeWee
29-07-2014, 07:26
en dan in oostenrijk stranden met een kapotte waterpomp...

JeeWee
29-07-2014, 07:29
laat je niet ontmoedigen door Alain kerel, ik vind het fantastisch dat je lekker doorgaat met dat luchtgekoelde, zoals het hoord. Ik zou mijn 911 uit 67 ook niet ombouwen naar watergekoeld hoor!
Dus, respect en ga zo door! Voor míjn t3 spoken de 2,4l plannen nog wel eens door het hoofd...

carbreaker de autosloper
29-07-2014, 08:06
ik heb nog 7 andere water koelers,,,moet ff zo blijven anders kan ik niet mee met de airkoeled boys ,,,en die zijn gezellig ,,,,,wel geld geboden op een Porsche boxster zon kappers Porsche ,,,die motor dan maar in de 914 bouwen ofzo..

JeeWee
29-07-2014, 08:19
heb wel eens gekeken naar een 996, stond een te koop met kapotte motor, daar dan een dikke tdi in gje gje heb je een leuke daily, porsche diesel.
nou zettem op!

Area51
29-07-2014, 09:26
laat je niet ontmoedigen door Alain kerel,

niet?
Ik zie de laatste jaren steeds meer luchtkoelers (type1 & type4 motoren) met serieuze motorproblemen en dat heeft er volgens mij mee te maken dat a) de onderdelen van steeds mindere kwaliteit zijn (of de mensen het vertikken om goed spul aan te schaffen, dat kan natuurlijk ook) en b) dat de kennis om deze motoren op de juiste manier in elkaar te kunnen schroeven en afstellen ook steeds minder wordt.
Er zijn heus nog wel adressen waar degelijke luchtgekoelde motoren gemaakt worden, maar de kostprijs voor deze onderdelen / werkzaamheden is voor veel mensen toch een stap te ver valt mij op.
En niet om lullig te doen, maar volgens ligt carbreaker z'n motor ook meer open dan dat hij er plezier (het rijden) van heeft :(

carbreaker de autosloper
29-07-2014, 22:55
amen idd alain die type 4 heeft al fortuinen gekost
en telkens weer
imo secuur in elkaar ,,een luxe hotel is goedkoper dan camperen in dit ding ,,,maar ik ga nie op geven ook mijn luchtgekoelde vw moet blijven lopen ,,
dit jaar ..aa zuigerset en pakkingen kostten 620
nu een nokken as en highperformance nokvolgers 450 exc btw ,,,
dan de tijd koppen enz en een dag zeker om de motor op te bouwen dat reken je dan niet ,,,,,,enne alain ik heb em ook al weer lang ..

JeeWee
30-07-2014, 06:33
Hehe Alain, tuurlijk weet ik dat je helemaal gelijk hebt! Mag je wel een beetje plagen toch? Mijn typ 4 heeft ook iets van 3000 gekost (best een hoop geld toch?), dus nee, goedkoop is het niet! Enneuh, had zelf ook een subaru 2.5 liggen voor mijn bus, maar toch maar weer verkocht. Ook dat netjes inbouwen kost een lieve duit! Ik ga toch voor een oldscool 2.1 wbx in de bus, wetende dat ze niet zo betrouwbaar zijn... maar vooruit maar!

carbreaker de autosloper
29-08-2014, 08:06
okay bussie loopt weer fijn eeerst maar een beetje inrijden
ik heb nu wel iets grotere sproeiers dr in van 125 naar 155 .... ging weer als de brand,,,nu nog ff kijken waarom die zo nagaloppeerd zal wel ergens een beetje valse lucht trekken,,,

Audi1981
02-09-2014, 15:08
Hopen dat ie nu iets langer heel blijft!
Was het vanaf nieuw ook zo'n drama met deze blokken?

carbreaker de autosloper
02-09-2014, 15:31
wat ik begreep is dat de lokale vw dealer ze op voorraad had staan ,,,,tonnen liepen ze iig niet maaar meer dan een paar duizend kilometer zeker ,,,,