PDA

View Full Version : einddemper golf3 pas maken voor rocco?


rudyvw
30-01-2009, 23:58
goeiedag,

ik heb een vraagje. ik kan voor een mooi bedrag een mooie sportdemper van een golf3 van iemand over nemen. nu is mijn vraag of dit passend te maken is voor onder de scirocco???? heb een type2 trouwens ;)

hoop dat iemad kan helpen :P

De Pul
31-01-2009, 12:30
alles is te maken natuurlijk maar volgens mij moet dat niet zoveel moeite gaan kosten.....

gr.

DJW
31-01-2009, 12:53
is lastig als je niet kan lassen. De ophangpunten verschillen nogal van de demper en ook de aansluiting is waarschijnlijk een andere diameter. Bovendien moet ie maar net mooi onder het achterpaneel passen. Ik zou het niet doen; zoek je een uitlaat voor je scirocco kun je het beste kijken naar die van een golf 1, die gebruiken dezelfde techniek.

rudyvw
31-01-2009, 22:56
oke. ik had al wel door dat het wat moeite zou kosten maarjah eigenwijze mensen moeten er ook zijn ;) oftewel ik neem de gok en zal kijken of het lukt en anders gaat de demper gewoon de deur weer uit ;)

Bertus_01
31-01-2009, 23:10
Zoals gezegt, alles is passend te maken ;)
Is maar net hoeveel moeite en tijd je er wil in steken :D

Wim.
02-02-2009, 22:50
Ik ga zelf een Golf MK2 GTI demper onder me Rocco 2 maken.
Maar idd het past allemaal niet, maar als je handig bent is alles pas te maken.

Nu is de vraag hoe handig jij bent en of je de juiste spullen hebt :D

Waarom ik het doe, is omdat me huidige demper leeg is, en ik word een beetje gek van die herrie! ;)
En ik wil gewoon een mooi bescheiden geluid en 2x 60mm rvs eronder.
En een nieuwe demper kost iets van 170/180,- euro, en ik heb nog een GTI demper liggen :cool:
Dan maak ik er zelf nette RVS eindstukjes op. en de demper pas ik zo aan dat hij er knap onder hangt.
Dan heb ik als het goed is weer een mooi bescheiden geluid. ;)

Kan evt wel even een foto posten als ik het klaar heb, dan kan je zien hoe ik het gedaan heb.

rudyvw
03-02-2009, 22:05
oke zal mooi zijn ;) krijg de demper waarschijnlijk deze week binnen. en zover ik weet is deze ook nooit voor scirocco gemaakt daarom wil ik hem ook graag en neem de gok dus maar ;). maar zal mooi zijn als je me even laat weten hoe je het gedaan hebt

Wim.
03-02-2009, 22:34
Ik weet niet hoeveel haast jij ermee hebt? maar ik niet zoveel! :D
Maar dan denk ik dat ik het volgende week ga maken, dan heb jij er mischien ook nog wat aan ;)

En dan is het maar weer klaar. :thumbup: