PDA

View Full Version : Spinnekop reviseren


Stefan2
01-02-2009, 20:28
Heeft hier iemand wel eens zelf een spinnekop /benzine druk regelaar zelf gereviseerd?
het gaat over en 1.8 GTI DX blok.
waar op te letten??

golf mkII 16v
02-02-2009, 20:44
Opletten dat er geen vuil inkomt
Plunjer niet dof of gesleten is
Dat de veer en ringen weer op de goede plek terug gezet worden[drukregelaar]
Afstand tussen aanslagschroef en kraag op de moer meten voor uitbouwen[plunjer]

Stefan2
04-02-2009, 17:46
en als de plunjer versleten is?
kan dat bij de vw nog besteld worden? of moet ik dan een andere spinnekop uit elkaar schroeven?

- ik neem aan als de plunjer dof is dat hij nog opgeschuurd (gepolijst) kan worden


waarom wil ik dit doen: mijn golf start met warme motor nog steeds heel slecht.
ik heb nu alles gedaan wat ik kon denken.
-nieuwe brandstofpomp
-nieuwe drukaccumulatur
(wat al een vermogen koste)
-leidingen gereinigd
-injectorleidingen vernieuwd
-injectoren ultrasoon laten reinigen (2 sets nu al)
-2maal andere 2e hands spinnenkoppen gestoken
-en heel netjes gewerkt. met nieuwe ringen enz.
-andere tankdop (omdat ik dacht dat mijn tank vacuum trok)

ik weet 100% zeker dat het aan het brandstofsysteem ligt
dan blijft enkel het reviseren van de spinnekop uit...
ps het gaat over een golf 1 GTI DX

Sjeesbeest
04-02-2009, 18:31
warmdraairegelaar al eens nagemeten/gekeken?
koudestartsproeier en aansturing ervan?

Stefan2
04-02-2009, 19:42
warme draairegelaar is voor een koude start (dacht ik) maar is overgens ook al eens vervangen.

en koude startsproeier (injector)is ook ultrasoon gereinigd.

maar hartelijk dank voor het meedenken.
iemand nog tips?

Tommy_cc_
04-02-2009, 20:19
brandstofpomp relais al eens doorverbonden?

Stefan2
04-02-2009, 20:34
wel eens gedaan.
maar maakt dat uit voor warme of koude start?

ik heb het gevoel dat hij druk verliest of wegtrekt en dat er dan lucht in de leidingen zit.. tussen accumulator en injectoren.
(ik heb wel eens testjes gedaan met injectoren in een potje en een benzine druk meter) maar dat was allemaal goed :screwy: .

zoveel rijd ik niet met de golf die kan makkelijk 2 maanden stilstaan, dan is het tikken en hij draait.

maar o wee als de motor warm staat.
dan kan ik doorstarten tot ik een ons weeg.
wel lastig als ik ff snel na de winkel ga bv.
het moet iets simpels zijn wat ik over het hoofd zie :mad: ..

maar ik ga dat inderdaad weer eens doen met een schakelaar ertussen. kijken of dat helpt
thx

Jel Golf 2 GTI
04-02-2009, 20:51
Hej ik had dezelfde vraag.

Ben op de moment een DX spinnekop aan het laten reinigen.

Krijg hem normaal zaterdag terug.

Getest en gespoeld.

Als het in orde is laat ik wel iets weten. :thumbup:

grtz Jel

Jel Golf 2 GTI
04-02-2009, 20:54
Hier is men thread.

spinnekop reviseren (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=51303)

Sjeesbeest
04-02-2009, 20:55
probeer anders eens bij een warme start je koudestartsproeier extra te laten inspuiten ... kan zijn dat je brandstof al verdampt voordat het in je cylinder komt. Dit heb ik vroeger gehad met mijn 1,6 gti EG.

Gaat jou pomp ook een paar tellen draaien om het systeem op druk te zetten? Zo nee, dan kun je dit ook gaan aanpassen.

Stefan2
04-02-2009, 21:30
ik wacht rustig je bevindingen af van je spinnekop reiniging af

Stefan2
04-02-2009, 21:36
@ Jel kijk hier heb ik wat aan. hartstikke bedankt.

yal
04-02-2009, 23:07
mijn DX startte warm ook heel slecht, mijn brandstofdruk ging verloren doordat het afdichtringetje van het schroefje achterop de druk accumulator minimaal lekte.

Heb me rot gezocht eer ik dat probleem had gevonden. Weet dat je druk accumulator nieuw is, maar meld toch ff.

In jou geval zou ik een drukmeter op de injectie zetten, en kijken of restdrukwaardes binnen de marges blijven.

Sterkte,
grtn yal

Stefan2
24-02-2009, 22:07
as donderdag breng ik m'n golfje weg naar een monteur van VW die gaat uitzoeken wat er scheelt.
hij gaat iig weer eens de benzine druk testen en de injectoren.
hopelijk vinden ze het probleem. ik begin het nu toch erg beu te geraken.

Jel Golf 2 GTI
25-02-2009, 00:16
Hej ik weet niet of je men topic gevolgd heb maar ben ondertussen ook zelf begonnen met het reviseren van deze spinnekop.

Zal morgen eventjess foto's maken en posten.

ga de roest er uit halen en horen of ik bij BOSCH de dichtingsringen kan krijgen.

Deze zijn versleten. Voor zover ik kan zien is het een redelijk secuur werkje.

Ga morge de onderdelen in de cola leggen om de roest ervan af te laten bijten en dan zien wat ik ervan gemaakt krijg.

Als ik meer weet post ik het zeker.

Grtz Jel :thumbup: :thumbup:

Jel Golf 2 GTI
25-02-2009, 22:00
Alles ligt in de cola.
Heb men thread geupdated met foto's.


http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=51303

Gtrz Jel

oettinger_18
25-02-2009, 22:28
Hey stefan2 ik heb precies het zelfde probleem maar jounes is een stukje erger!! Koud start de auto perfect geen enkel probleem!! Maar 1maal warm en ik moet ergens heen en kom 20 minuten later terug geen gehoor na een tijdje wel Dit doet ghij overigens niet altijd!!! Heel af en toe denk zelf dat mijn luchtmassa meter(spinnenkop) ook gereviseerd meot worden. Heb een andere liggen maar met die spinnenkop erop is het nog erger!! Ik ga dit topic volgen!!

k.3nny
25-02-2009, 22:39
heb je al eens je NULLAST schakelaar gecontroleerd ? als die niet/slecht werk dan heb je bij een warme motor egt grote problemen dan ziet hij hem aan als volllast bij koude moter niet egt erg omdat je brandstof dan niet uitzet/verdampt

maar bij een warme moter vervliegd de brandstof sneller en spuit hij als de nullast sensor het niet doet vollebak in en dan verzuip je hem terplekke !

als je een het goed wil testen moet je is bij een warme motor 20 min w8

dan VOLGAS en dan starten slaat hij gelijk aan ? dan krijg hij gewoon teveel brandstof

hopelijk snap je het wat ik bedoel haha

oettinger_18
25-02-2009, 22:50
NULLAST waar zit dat ergens dan??

Sjeesbeest
25-02-2009, 22:53
klein schakelaartje bij je inlaat waar je gaskabel aanvast zit

maar als je een EG of DX motorblok heb dan hoef je die niet te zoeken want dan zit die er niet op :)

EDIT:

mijn blokkie :screwy:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/02/25/1235598643-480.jpg

k.3nny
25-02-2009, 22:54
klein schakelaartje bij je inlaat waar je gaskabel aanvast zit

maar als je een EG of DX motorblok heb dan hoef je die niet te zoeken want dan zit die er niet op :)

oeps dan heb ik niks gezegd :O wist t niet :(

Stefan2
02-03-2009, 20:35
Ik heb verheugend nieuws voor mezelf.
De oorzaak is gevonden.

wat was er aan de hand. als de motor warm stond had ik geen druk op de leidingen. en als ik doorstart ging alles via de retour.

het probleem lag bij de benzine pomp. . schijnbaar moest tussen de benzinepomp en accumulator ook een keering/membraam zitten die de brandstof op druk houd. deze was bij mij kapot.

he he eindelijk hoor..

(soms is het beter om eens iemand anders te laten zoeken, ik zelf ging steeds moeilijker denken)

Jel Golf 2 GTI
02-03-2009, 23:01
Hej stefan,

goed nieuws voor jou dat het gevonden is.

Kan je terug normaal gaan rondkarren.

grtz Jel

Stefan2
03-03-2009, 19:19
@Toink let dan op je retourleiding.
@ Jel dat gaat wel goedkomen :thumbup:

Stefan2
05-03-2009, 19:31
Nou het was dus (nog) niet goedgekomen.
De monteur had een ander filtertje gestoken maar meete daarna nog geen restdruk.
vreemd.. :screwy:

hij zocht dus verder en ontdekte dat bij de benzine pomp (in de kofferruimte) totaal geen filter meer zat.. HOE kan dat???

dus verder zoeken en kwam in de tank rotzooi (roest) tegen.
oke.. nu weet ik dat de gti vroeger met een gat in de vulpijp rondgereden heeft en water opgezogen. (maar dat was 8 jaar geleden)
schijnbaar had ik het niet goed genoeg schoongemaakt :( en is door het vuil dat filtertje kapotgegaan. daarna na de benzine pomp,we verwachten dat die daardoor dus weer kapot gegaan is. En ondanks ik al 3 keer de benzinefilter (onder de motorkap) vernieuwd heb. is het vuil mee terug via de retour leiding gegaan en heeft dan dat membraampje ook kapot gemaakt.

Waarom denken we dat de brandstof pomp kapot is:
hij levert niet meer de druk die hij zal moeten leveren.

nou wordt er weer een andere brandstofpomp gestoken en de filtertjes worden vernieuwd.
hopelijk is dan mijn probleem opgelost.


vraagje aan jullie?
Ik heb de afgelopen keren van die injectie reiniger in de tank gegooid. zal dat ook in de tank het vuil losgeweekt hebben?

En ik tank nog altijd Ron 98 maar bij de lokale tankstation hebben ze dat weggehaald.
kan ik probleemloos exelium 95 in de GTI gooien?

golf15015
09-03-2009, 21:04
er al eens aan gedacht uw bobijn van de ontsteking eens te veranderen?
mvg

Stefan2
10-03-2009, 16:22
er al eens aan gedacht uw bobijn van de ontsteking eens te veranderen?
mvg

Dat is toch alleen noodzakelijk voor het afstellen van de wagen?