PDA

View Full Version : Heb ik weer.. GEREGELD!!


Tjeerd
02-02-2009, 16:33
Vrijdag kreeg ik een telefoontje van de jongen waar mijn jetta gestald staat; ze gaan de vloer vernieuwen dus je auto moet even weg. Hij staat in het afgesloten gedeelte van een parkeergarage bij ons in het dorp, op een bewonersplek. De jetta ga ik de komende tijd toch niet gebruiken dus hij was niet meer verzekerd, maar omdat hij vrijdag 25 wordt dacht ik; ik haal hem uit de schorsing, dan kan ik af en toe een rondje toeren, kost toch niet zo veel.
Jammer dat Univé, waar ik mijn verzekering heb een 25jr oude jetta geen oldtimer vind, dus het feest ging even niet door.
Ik bedacht dat ik hem tijdelijk in het andere gedeelte van de parkeergarage zou zetten en zo gedacht, zo gedaan. Fysiek staat de jetta nu 10 meter, net aan de andere kant van de muur. Was er niet zo blij mee ivm evt parkeerschades, maarja het moet maar even. (15:30 uur)

18:50 zie ik een agent de wijk in rijden, ik moest net weg, dus daarom heb ik de tijd gezien. Bij terugkomst bleek hij een brief te hebben gebracht: er staat een onverzekerd voertuig op de weg, je moet je melden op het bureau met een bewijs dat hij wel verzekerd is. Maar helaas, dat is hij dus niet..

Vanmiddag naar het bureau gegaan om het verhaal te vertellen. De agent die de briefhad gemaakt was er niet. Waarschijnlijk krijg ik een boete van €380,-voor de overtreding..
Vanavond belt de agent mij op dus hopen dat hij begrip heeft voor de situatie, ik ben er bang voor..

evilnyntje
02-02-2009, 16:37
Ik duim voor je, das echt balen, ik heb het ook een keer gehad zo'n boete maar dat was mijn eigen schuld (niet geschorste auto met schade op stalling uit de verzekering gehaald).

breadfan83
02-02-2009, 16:45
Zou zonde geld zijn, succes er mee in ieder geval.

Beetje mierenneukerij vind ik 't trouwens, maar ok, die smeris doet ook z'n werk maar.

Dasher
02-02-2009, 16:52
Unive maakt wel reclame voor oldtimer en ook youngtimer verzekeringen maar wil een VW of soortgelijke auto opeens niet verzekeren als zijnde hobby auto. :screwy:

Even zoeken op google op youngtimer verzekering.

MrMiljon
02-02-2009, 17:12
Maar een parkeergarage is toch geen openbaar terrein?

Rutger
02-02-2009, 17:15
Als je een auto geschorst hebt, moet ie op dezelfde plek op hetzelfde adres blijven?

Verbeter me als het niet zo is..

Maar dit is inderdaad wel heel klote.

Tjaap
02-02-2009, 17:27
welkom in de wondere wereld van vele auto's... je moet zo verdomd goed je administratie bijhouden....
In jouw geval is het idd domme pech.
Nu te laat, maar ik had hem direct verzekerd als ik jou was. gewoon online verzekeren, printje maken en mee naar de politie. Is ons (marc en mij) in eenzelfde situatie wel gelukt (zei het niet zonder gezeik)

marcmk1
02-02-2009, 17:35
unive is idd erg lastig!

toen ik mijn golf (83)wou verzekeren daar als oldtimer zijden ze ook dat er teveel van die types rond reden, en daarom nog geen oldtimer was :screwy:

maar succes in ieder geval,zwaar kl#$te voor je

levis
02-02-2009, 17:39
wat een pech. we praten hier over 10M. hoe zijn ze erachter gekomen dan?

Auke
02-02-2009, 17:49
verzekeringsverhaal heb ik ook gehoord van unive. ze zei dat ie in bepaalde oldtimerboekjes voor moest komen, toen ik vroeg welke dat dan waren zei ze dat zij uit ervaring wist dat dit geen klassieker is.

voor mij reden genoeg om de verzekeringen bij unive weg te halen in ieder geval.

mooi klote van de eventuele bekeuring

Erwin G60
02-02-2009, 18:30
Dit is indd erg sneu. Ben ik blij dat ik bij een tussenpersoon zit die meerdere verzekerings maatschapijen in zn portefuie heeft. Heb nog nooit problemen gehad met oltimerverzekeringen of met auto's met veel pk's. Maar wat Tjaap ook al zei je had gewoon gelijk je auto in de verzekering moeten gooien en net doen of je van niks wist dan was het misschien ook nog wel goed gekomen. Dit is zonde en kost je een hoop geld en narigheid in ieder geval succes met de afhandeling en hopen dat die agent begrip voor de situatie heeft.

breadfan83
02-02-2009, 19:03
http://www.oldtimer-verzekeringen.nl/oldtimerverzekering-afsluitennn

Tjeerd
02-02-2009, 19:09
Jep heb hem nu wel verzekerd, bij de ANWB. Krijg hem alleen niet meer uit de schorsing omdat er een foutcode komt vanuit de RDW..

Vanavond belt de agent om duidelijkheid te geven, ik ben benieuwd..

Mister Cool
02-02-2009, 19:15
Ik ben benieuwd, vind het overigens wel een asociaal hoge bekeuring :( . Ook erg sneu van univé trouwens, dat je zo'n oude auto niet in een klassiekerverzekring kan krijgen... Mijn golf 2 GL heb ik wel in de klassiekerverzekering, via unigarant.

Der Ghopmeister
02-02-2009, 19:35
niet verzekerde auto mag niet zichtbaar aan of op de weg staan met kentekenplaten er op is mij ooit eens verteld! Vind 10meter dan wel erg miereneukerig :screwy: succes der mee

Tjaap
02-02-2009, 19:43
Krijg hem alleen niet meer uit de schorsing omdat er een foutcode komt vanuit de RDW..
.
als het postkantoor je dat zwart op wit wil geven,,,.... :thumbup:

classic-edition
02-02-2009, 21:06
Ik heb ook eens zoiets gehad met mijn jetta.

Apk was verlopen omdat hij op de winterstalling stond en ik er in de winter toch niet mee ging rijden dacht ik, ik doe er van de zomer/voorjaar wel een nieuwe op.
Wel was ie gewoon verzekerd oldtimer verzekering iets van €12, per maand.
En wat denk je ........ Bingo, brief van de rdw met boete wegens geen apk.
Balen maar gewoon betaald,steekproef dacht ik dus ik zal er nu wel even van af zijn.
Een maand later jawel voor de 2e x bingo wederom boete wegens geen apk.

Toen had ik t echt helemaal gehad,Jetta te koop gezet en de rest is history !

Ik hoop dat je eruit kan lullen Tjeerd maar ik ben bang van niet.

Stelletje azijn pissers hier in Nederland Pffff :mad:

Gertjan
02-02-2009, 23:01
Als ie 12 euro in de maand kost kan je hem toch net zo goed meteen schorsen?
Kost toch iets van 15 euro?

Arne
02-02-2009, 23:21
Ik ben ook door schade en schande wijs, ook zo'n akkefietje gehad. Kwam er ook echt niet onderuit. Mn GTI is nu geschorst, maar laat de verzekering gewoon doorlopen. Voor die 100 euro per jaar ga ik niet moeilijk doen.

Zeend
02-02-2009, 23:29
als de ANWB een bewijsje geeft dat je auto idd verzekerd is.. dan kun je nog wel onder die boete uitkoemn denk ik.

Het wel of niet op de openbare weg staan heeft trouwens niets met de boete te maken: zodra je je auto uit de schorsing haalt, moet hij nl. verzekerd zijn.
Was hij nog geschorst en stond hij in een parkeergarage die níet openbaar toegankelijk is, dan was er niets aan de hand. Is de parkeergarage wél openbaar toegankelijk, dan mag een geschorste auto er niet eens staan, zelfs al is het een privé terrein.

Maar ja... 'At Ot neukte mei Sien hie it gjin berneboek west'...

Succes!


Jens

RubenD
02-02-2009, 23:52
Heb je de auto nu online verzekerd? Of via een tussenpersoon bij de ANWB, m.a.w. bij het VVV kantoor langs geweest?

Ik weet zelf, mijn vader zit in die wereld, als een klant mijn vader belt en die moet iets verzekerd hebben dan kan dat altijd per direct terwijl het digitale systeem later bijgewerkt word. Daar kun je het ook nog op gooien, als je nu een "tussenpersoon" hebt.

1982kameiX1
03-02-2009, 10:44
Ik heb ook eens zoiets gehad met mijn jetta.

Apk was verlopen omdat hij op de winterstalling stond en ik er in de winter toch niet mee ging rijden dacht ik, ik doe er van de zomer/voorjaar wel een nieuwe op.
Wel was ie gewoon verzekerd oldtimer verzekering iets van €12, per maand.
En wat denk je ........ Bingo, brief van de rdw met boete wegens geen apk.
Balen maar gewoon betaald,steekproef dacht ik dus ik zal er nu wel even van af zijn.
Een maand later jawel voor de 2e x bingo wederom boete wegens geen apk.

Toen had ik t echt helemaal gehad,Jetta te koop gezet en de rest is history !

Ik hoop dat je eruit kan lullen Tjeerd maar ik ben bang van niet.

Stelletje azijn pissers hier in Nederland Pffff :mad:

ja, hallo zeg... "ik dacht ik zal er nu wel even vanaf zijn"...
je woont nog niet zo lang in nederland begrijp ik?? :D

Tjeerd
03-02-2009, 11:05
Het even snel verzekeren verhaal ging niet op in mijn geval door praktische oorzaak.Ook wilde ik niet de indruk wekken te willen sjoemelen. Ik heb gister tegen agent #1 eerlijk het verhaal verteld en agent #2 (die het proces verbaal gaat uitschrijven) zou mij 's avonds terugbellen om uitsluitsel te geven, maar helaas, nog niets gehoord...

Ik ben heel benieuwd, ga me in ieder geval maar eens inlezen in de procedures voor bezwaar en beroep..



Ik heb de auto nu online bij de ANWB verzekerd, maar krijg het dus nog niet uit de schorsing omdat daar een "801 formulier" voor nodig is..

Tjeerd
03-02-2009, 22:41
JA HOOR, geregeld!!

Wordt ik net (om 22:30 terwijl de agent om 23:00 in dienst zou komen) gebeld. Hij had mijn terugbelverzoek ontvangen. Hele verhaal gedetailleerd uit de doeken gedaan. Dit vond hij wel vervelend, hij was die avond al 2x aan de deur geweest om verhaal te halen. Lang verhaal kort:
hij laat het proces verbaal dus vervallen!
(belastingdienst gaat nog wel even moeilijk doen, maar dat wordt hoodstuk 2)

Pfieuw, ik ben erg opgelucht!! Heb de beste man een fijne vakantie gewenst en ga nu even een biertje uit de koelkast halen :)

RubenD
03-02-2009, 22:49
Pow, daar heb je inderdaad geluk mee gehad.

martiepartie
03-02-2009, 22:51
Kijk, zo wordt weer eens bevestigd dat niet alle dienders over 1 kam te scheren zijn.

Geniet van je biertje, lucht op na zo'n k*t bekeuring.

Tjaap
03-02-2009, 22:55
lang leve het platteland...

Erwin G60
04-02-2009, 18:58
Nu maar hopen dat de belastingdienst ook nog een beetje aardig voor je is en dat alles nog meevalt succes verder met de afhandeling hier van :thumbup:

classic-edition
04-02-2009, 21:26
Als ie 12 euro in de maand kost kan je hem toch net zo goed meteen schorsen?
Kost toch iets van 15 euro?

Ja dat kan, maar als je er dan aan sleuteld en je rijd een test rondje en er gebeurd een ongelukje dan ben je dus niet verzekerd.Dit risico wilde ik niet nemen voor die €12,00 per maand.

ja, hallo zeg... "ik dacht ik zal er nu wel even vanaf zijn"...
je woont nog niet zo lang in nederland begrijp ik?? :D

Ik dacht dat ze voor de apk enkel steekproef namen of dat ze je moeten zien rijden zonder apk.Blijkbaar niet dus. :mad:

En als het zo door gaat zit ik er soms over te denken om idd te verhuizen naar t buitenland met die K*T regering hier.

Zich druk maken over wanneer lingo op de buis moet etc......lekker belangrijk !

Maar ja waar naartoe ????

@ Tjeerd

Goed om te horen dat oom agent je heeft laten gaan.
Succes met de belastingdienst

Groet,

Marco

Gertjan
05-02-2009, 01:12
Ja goed, maar ik maakte uit jouw verhaal op dat ie in de winterstalling stond ;)

martiepartie
05-02-2009, 09:16
En als het zo door gaat zit ik er soms over te denken om idd te verhuizen naar t buitenland met die K*T regering hier.

Zich druk maken over wanneer lingo op de buis moet etc......lekker belangrijk !

Maar ja waar naartoe ????



Marco

Luister hier maar eens naar;
http://www.youtube.com/watch?v=MTVnMO6cRfg

1982kameiX1
05-02-2009, 09:21
mooi dat het geregeld is!


Ik dacht dat ze voor de apk enkel steekproef namen of dat ze je moeten zien rijden zonder apk.Blijkbaar niet dus. :mad:

Marco
ik heb dit ook Duur moeten leren in het verleden, helaas.

classic-edition
05-02-2009, 21:59
Luister hier maar eens naar;
http://www.youtube.com/watch?v=MTVnMO6cRfg

HAha Belgie ja dat is een idee wat ik al eens overwogen heb 3 jaar geleden voordat ik mijn huidige woning kocht. Ik woon nog geen 20 km van de grens af nl.

1982kameiX1
06-02-2009, 09:34
in Duitsland staan allemaal normaal formaat huizen met een flinke lap grond voor de prijs waar je nederland nog niet eens voortuin voor hebt.

ik heb het niet gedaan omdat een huis ook een soort investering is (15 jaar lang dezelfde maandlasten woehoe!) de waarde van mijn huis stijgt mee met de markt in nederland. een huis in duitsland zou ook meer waard worden in de loop van de tijd maar terugverhuizen wordt wel moeilijk. dan moet je echt een zak geld meebrengen. (of je moet kleiner gaan wonen...)

en nog een nadeel: dan woon je in duitsland........ :screwy: :)

robertjan007
06-02-2009, 10:43
Ik "had" mijn mk1 1983 wel verzekerd bij unive als olditmer... ????? Ben er ondertussen wel weer weg ivm met ergens anders een goedkopere verzekering!