PDA

View Full Version : Hoogte van mk1 GTI


Tjeerd MK1
14-02-2009, 23:58
Hallo mensen,

Ik heb een verzoekje, Zou iemand die een golf 1 gti (83) heeft iets voor mij op willen meten.

Ik wil graag weten wat de afstand is tussen de wielrand (met plastic wielrand) en het midden van het wiel. (vooras)

Dit omdat er nu een schroefset onder me auto zit maar veel te laag is afgesteld voor een goede wegligging daarom wil ik hem op de originele hoogte hebben.

Mvg

Jan-Jelle
15-02-2009, 00:01
hengt af van de et-waarde, misschien even laten uitlijnen. van verlaging word de wegligging normaal juist beter..

Tjaap
15-02-2009, 00:16
wat heeft dat met ET te maken?? en je hebt lager... en je hebt te laag..
Zogauw je draagarmen hoger dan horizontaal komen word de wegligging er zowieso niet beter op.

Jan-Jelle
15-02-2009, 00:23
:redface: sorry, overheen gelezen. maar als je naar de originele hoogte terug wilt, kan je beter je schroefset eronder uithalen, en de originele srullen er weer onder doen, rijdt wel comfortabeler dan een schroefset.

PeterZ
15-02-2009, 09:40
Bij de mijne ('79) kom ik uit op precies 34 centimeter.

Sjoes 85
15-02-2009, 12:45
idd, lijkt mij sowieso goed om uit te lijnen. Goed uitlijnen is belangrijk, zeker als afgeweken is van de standaard maten (wat je nu eenmaal hebt als je auto een stuk dieper ligt).

Of bedoel je iets anders met goede wegligging, Tjeerd? Misschien dat je de stugheid bedoelt?

Tjeerd MK1
15-02-2009, 17:16
Bedankt voor de reacties.

De auto heb ik pas al uit laten lijnen rijdt verder ook prima maar nu is het gewoon een stuiterbakje en das natuurlijk niet echt wat voor op de staat. Ik wil hem gewoon hoger hebben omdat ik dan normaal over drempels kan.

Tevens ben ik van mening dat hoe lager hoe beter in ieder geval onzin is. Mij lijkt juist, wanneer je stugge veren gebruikt en hem niet te laag zet je juist een verbetering hebt ten opzichte van originele veren

PeterZ bedankt!

Ik ga is kijken hoe ik dan bij mijn golf uit kom.