PDA

View Full Version : brandstofpomp golf 1 GTD


gijsdekam
24-02-2009, 09:45
Hallo mede golf 1 rijders,

ik heb een brandstof lekkage aan mijn pomp en wel uit de ontluchtingsnippel van het membraamhuis boven op de pomp ( dat huis zit met slangetje aan inlaatkanaal bij turbo). Normaal gesproken komt daar vrijwel geen brandstof uit maar bij mij is er binnenin iets lek... :(

Heeft iemand hier ervaring mee, en moet de pomp ervoor af?
Ik ben bij Bosch diesel-service geweest en die zeggen van wel, maar een golf 1 of 2 turbodieselrijder kan misschien uit ervaring spreken.

Verder blijft mijn koudstart hevel ineens hangen (heeft een klein zetje onder de kap nodig om weer terug te komen in 0 stand)

Groeten Gijs

gijsdekam
24-02-2009, 09:52
toevoeging op onderstaande:

Als het asje van de koudstart binnenin blijft hangen moet de pomp er sowieso ook af zei bosch. Ja en dan kom je al snel richting een gehele pomp check omdat ie er dan toch af is en ga je al snel richting 3-400 E. Kijk een andere pomp monteren dan weet je vaak ook niet wat je koopt en ik wil het graag allemaal origineel houden.

gijsdekam
24-02-2009, 09:53
bedoelde dus bovenstaande :)

bcty01
25-03-2009, 15:07
Zelf pomp repareren wordt afgeraden. In de boeken (Haynes, Vraagbaken etc.) wordt hierover ook niets beschreven.

Ben bang dat je toch aangewezen bent op de Bosch diesel-service. Er zijn ook, met VW-onderdeelnummer revisiepompen te krijgen.

Stijn
25-03-2009, 15:23
Vreemd dat uit je drukmembraam brandstof komt. Eigenlijk hoort de brandstof zo hoog niet te komen, maar als het dat al doet dan moet het membraam het nog tegen houden. Schroef 'm eens open (vier schroeven), het membraam zelf moet haast wel gescheurd zijn. Dat is op zich een eenvoudige fix.

Dat het heveltje blijft hangen is wel apart. De pompen zijn zeer gecompliceerd en absoluut geen voer voor de onwetende hobbyklusser. Als de prijs van Bosch Service je tegenstaat zijn er hier op het forum ook nog wel wat zeer kundige dieselkenners te vinden die evt werk voor je willen doen.

gijsdekam
25-03-2009, 17:25
Het is verholpen, tenminste met het meest radicale middel. Er zit nu een revisie pomp op. Ik kwam er 1 tegen voor een hele voordelige prijs dus toen was de keuze snel gemaakt. Nu is de hele pomp goed ipv dat ik weer voor nieuwe problemen kom te staan als ik mn oude pomp deels repareer. Mn oude bekijk ik nog wel een keer en hou ik erbij. Het verwisselen ging tamelijk eenvoudig, slecht 1 middag werk terwijl ik dat niet eerder heb gedaan. Het rijdt nu weer perfect!

Groeten Gijs

Stijn
25-03-2009, 19:44
Mooi! Goed gedaan :)

Wel alle timing weer goed gezet?

golf1-gtd
25-03-2009, 22:00
Mag ik je vragen waar je die revisie pomp gevonden hebt? en wat je er voor hebt betaald? want ik zoek ook nog een reserve pomp voor mijn gtd.

Groeten wim

acokever
12-10-2009, 13:13
upje, hoe staat het hier?
Ik zoek ook een andere pomp voor m'n mk1 Golf c 1.6. De houdige is zo gaar als boter volgens m'n garage, lekt alle kanten en revisiesetjes werkten niet.

gijsdekam
13-10-2009, 08:51
Ik kwam een geheel gereviseerde pomp tegen op marktplaats. 200 euro met nota. Het was een gelukje want normaal gesproken biedt natuurlijk niemand die aan. Mijn eigen reviseren koste meer, en die heb ik nog... dus als iemand interesse heeft :-)

Groet Gijs

upje, hoe staat het hier?
Ik zoek ook een andere pomp voor m'n mk1 Golf c 1.6. De houdige is zo gaar als boter volgens m'n garage, lekt alle kanten en revisiesetjes werkten niet.

acokever
15-10-2009, 07:24
De pomp is maandag voor de APK dichtgemaakt. Nieuw busje erin, sloot niet genoeg af dus nog een rubber ringetje erbij. Nog wat kit erbij want hij was nog niet helemaal dicht.

Toen toch dichtgekregen voor het APK-afmelden. En na 2 dagen gereden nog steeds droog dus hoop dat hij zo ff dicht blijft.

Anders ben ik denk toe aan een ander dekseltje (of heel huis :( )
(Mocht ik nog deksel nodig hebben dan hoor je wel GijsdeKam. Kwoon in Westbroek dus Hilversum is goed te doen :))