PDA

View Full Version : Trillende remmen en zwalpende ophanging


next
26-02-2009, 18:37
Hallo, ik rijd een golf mk3 TDI 110pk en...

Sinds een tweetal weken heb ik last van een zwalpende ophanging, bij het insturen van een bocht lijkt de wagen bij gas geven meer naar rechts op te willen gaan dan bij gas los. Ook bij het rechtuit rijden wil de wagen bij gas erop naar rechts en bij gas lossen naar links.
Dit probleem lijkt sinds gisteren opgelost, ik heb de ophangingsdriehoek linksvoor losgemaakt en het achterste rubber zat gedeeltelijk met het kraagje in de opening waar het rubber in past (ik heb sinds augustus powerflex rubbers rondom btw).

Sinds zaterdag daarentegen heb ik ook last van trillende remmen, als ik vrij hard op de rem ga staan (al rijdend uiteraard) begint de wagen soms in schokken te remmen. De schijven heb ik rondom in oktober vervangen door brembo schijven. Nu blijft dit probleem zich wel voordoen nadat ik het rubber opnieuw had goed gestoken.

Zou er een verband tussen deze beide kunnen zijn? Of zou het allemaal toevallig zijn?

Oja, ook heb ik wat last van een cardan die geluid maakt, had ik vervangen in december door een 2e handse, maar deze was ook blijkbaar al niet meer te fris.

Plz help

Groeten

nickskuh 1
08-03-2009, 23:13
remmen x ontluchten ?? of rem slangen x na kijken zijn soms wel eens poreus ?
en voor de wiel ophanging jah kijk en draai x wat moeren en bouten aan

gr nick