PDA

View Full Version : H. Wassenaar


Ronald
18-03-2009, 10:40
Heren,

Wilde net nog mijn mening posten over betreffende persoon, maar het topic was al afgesloten. Toch wil ik hierbij nog mijn mening geven.

Ik heb misschien geen recht van spreken, maar is het ook niet walgelijk dat zo'n jongen niet in zijn waarde gelaten wordt? Hem op iets wijzen moet kunnen, maar op een gegeven moment is het punt duidelijk. Het is altijd zo lekker makkelijk om met een hele groep iemand af te branden. Is het dan raar dat hij het forum verlaat? Ik vind het jammer dat het zover kan komen.

Iedereen is anders en dat zie je ook in de auto's van mensen terug. Ik ken Henk persoonlijk niet, maar het is zonde voor het forum als hij hier zijn projekten niet meer zou vertonen.

Gr,
Ronald

Edition-Blue
18-03-2009, 10:41
:goodpost:

Pedaalemmer
18-03-2009, 10:47
Waar is de topic gebleven?

Vains
18-03-2009, 10:47
Daar ben ik het helemaal mee eens :thumbup:
Het valt mij steeds vaker op dat er ruzies ontstaan op forums. het doel van een forum is om meningen te delen, alleen denkt niet iedereen na wanneer die zijn ongezouten mening achterlaat. Een eigen mening geven mag, maar houd rekening met de gevoelens van een ander. Je kunt bijvoorbeeld een set velgen gaan afkraken, maar jij weet niet wat diegene ervoor heeft moeten doen om zo'n setje bij elkaar te krijgen :rolleyes: En dit geldt voor alles wat je aan de auto doet.

martiepartie
18-03-2009, 11:02
Agree! Net iets te makkelijk om iemand de grond in te trappen omdat je iets niet mooi vind of het ergens niet mee eens bent. Zonde dat enthousiaste forumleden hier de dupe van worden.

Zoals ik wel vaker lees; Je hoeft niet overal op te reageren en je hoeft al helemaal niet alles te lezen.

evilnyntje
18-03-2009, 11:05
Daar ben ik het helemaal mee eens :thumbup:
Het valt mij steeds vaker op dat er ruzies ontstaan op forums. het doel van een forum is om meningen te delen, alleen denkt niet iedereen na wanneer die zijn ongezouten mening achterlaat. Een eigen mening geven mag, maar houd rekening met de gevoelens van een ander. Je kunt bijvoorbeeld een set velgen gaan afkraken, maar jij weet niet wat diegene ervoor heeft moeten doen om zo'n setje bij elkaar te krijgen :rolleyes: En dit geldt voor alles wat je aan de auto doet.

:thumbup: Ik baal er als mod ook steeds meer van. Het is inderdaad een vervelende ontwikkeling die je in de hele maatschappij op het moment terug ziet. Ik ben er wel voor dat je je mening geeft als deze gevraagd word maar sommige mensen hebben er een handje van om alleen maar te zeiken. Smaken verschillen inderdaad en Volksforum.com is er voor iedereen. Dat willen we graag zo houden en daarbij zijn we afhankelijk van onze users. Ik vond ook niet al Henks projecten mooi maar er zaten wel leuke dingen in en hij deed het nog eens redelijk rap ook.

Arne
18-03-2009, 11:07
Ik vind t ook jammer, de sfeer is hier altijd goed maar de laatste tijd....Mss zouden de mods wat strenger op kunnen treden?

vw roadwarrior
18-03-2009, 11:12
Volgens mij heb ik iets gemist...

Stijn
18-03-2009, 11:12
Sluit me volledig aan bij alles wat hier boven gezegd wordt, weinig meer aan toe te voegen.

Een heel goed punt is denk ik wat meerderen al zeggen: 'Je HOEFT niet te reageren, als het niet je smaak is mag je het ook gewoon voorbij surfen. Natuurlijk is het geen probleem om te laten weten dat het niet je smaak is, maar dan wel met gepast respect voor de moeite en vakmanschap die er dan toch inzitten.'

Af en toe houden we het als mods ook niet meer bij, en het heeft weinig effect om overal als politieagent met de gum bij te staan. Trek het maar in parallele vergelijking met de huidige maatschappij... ?
In plaats van eindeloos vingers tikken sorteert een verandering van instelling meer effect denk ik. Het forum is slechts zo goed als de mensen die er op zitten, en als daar rotte appels tussen zitten dan zijn jullie met z'n allen minimaal zo 'machtig' als wij als mods om daar wat aan te doen.

martiepartie
18-03-2009, 11:13
http://www.onbewustasociaal.nl/#/Pamflet

Er wordt aan gewerkt! :)

Stijn
18-03-2009, 11:15
http://www.onbewustasociaal.nl/#/Pamflet

Er wordt aan gewerkt! :)

;) Die parallel zag ik nou ook al...

Pedaalemmer
18-03-2009, 11:46
Krijg topic niet terug gevonden, wel opvallend dat de zeikerds nu niet reageren.

evilnyntje
18-03-2009, 11:54
Krijg topic niet terug gevonden, wel opvallend dat de zeikerds nu niet reageren.
Misschien voelen ze wel hetzelfde :)

Marcski
18-03-2009, 11:54
Krijg topic niet terug gevonden, wel opvallend dat de zeikerds nu niet reageren.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=691350
je had zelf ook gereageerd op de "zeikerds" trouwens.

ik vind het ook verschrikkelijk jammer dat Henk zijn posts verwijderd heeft, hij is echter nog wel acief op het forum. Ik hoop dat hij zich nog bedenkt en zijn projecten weer online zet, voor de mensen die het wel weten te waarderen!

sanderz
18-03-2009, 12:01
zijn volgens mij ook iedere keer dezelfde mensen die iets of iemand afkraken, als ik iets tegenkom wat ik niet mooi vind dan reageer ik er gewoon niet op simpel. een mening ok, maar afkraken is heel wat anders. het is misschien handiger om dit soort mensen te bannen van dit forum ipv mensen met een groot project die afdruipen omdat ze afgezeken worden. just my 2 cents

evilnyntje
18-03-2009, 12:14
Bannen is een laatste redmiddel denk ik. Het feit dat er nu meer mensen opstaan die het gedrag afkeuren werkt misschien beter. Slaan is altijd makkelijker dan uitpraten.

Erik
18-03-2009, 12:19
zijn volgens mij ook iedere keer dezelfde mensen die iets of iemand afkrakenPrecies! Alleen is het nu erg stil...

henkwassenaar
18-03-2009, 12:22
Bij deze kreeg ik via een ander forumlid te horen dat er een topic over mij geopend was.

Helaas merk ik al dat er een vorig topic al gesloten is.

Ik ben blij dat er gelukkig meer forumleden precies hetzelfde als mij er over denken.

Ik heb de moderators gevraagd om mijn topics te sluiten,maar ze wouden dit niet doen helaas.

Daarom heb ik al mijn topic reacties zelf verwijderd.

Voorheen was het forum gezellig en leuk en zonder al te veel onnodige reacties en commentaar.

De laatste tijd word er zoveel onnodig gerageerd en topics vuil gemaakt door personen die alleen maar negatief reageren...waaronder ook bij mij en vele andere.

Sommigen hebben hun eigen idee/mening zegje al klaar voordat ze weten hoe de vork in de steel zit en daadwerkelijk in elkaar zit.

Tuurlijk zijn er mensen die met bepaalde dingen niet eens zijn of iets niet mooi vinden....en die mening mag ook gegeven worden.

Maar sommige vervuilen het topic onnodig waardoor er soms van 1 reactie 10 reacties aansluitend worden vuil gemaakt.

Je bent niet verplicht om een topic te lezen en te bantwoorden,maar hou het netjes en beschaafd zeg ik altijd maar.

Normaal regaeren deze personen in kwestie nooit,maar als er wat negatiefs is word er alleen gereageerd.

En dan word het ook nog eens op andere forums met dezelfde tekst gemeld zodat het daar ook nog duidelijk gemaakt moet worden.

Het word helaas dan niet via pb gedaan of persoonlijk verteld maar moet duidelijk gemaakt worden nog eens in het topic..

Ik heb respect voor ieder zijn project wagen etc en nooit een persoon in kwestie benadeeld of de grond in gedrukt.
Meningen geven mag altijd vind ik.....

Maar er zijn gewoon mensen die doelbewust door blijven met vervuilen van topics hoe vaak je de persoon in kwestie ook zelf via pb vraagt waarom ze dit doen....!

Maar als je ze op een meting tegen komt lopen ze met een grote boog om je heen!
Dan durfen ze je niet persoonlijk aan te spreken en mening te geven,maar moet het maar lekker duidelijk benadrukt worden in topics...

Iedereen heeft dezelfde waarde en werkt met passie aan zijn hobby ook al heeft de 1 andere ideen/meningen,wagenpark en budget.

Maar zoals reacties in het vorige gesloten topic zullen waarschijnlijk wel blijven:
Ik hoop dat ze zelf nooit in zo'n situatie komen,dat weten ze pas wat het is en niet wat ze denken waar het op lijkt.....

Daarom moet je ook soms in je eigen topic maar weer reageren om duidelijk te zijn hoe de situatie is,anders begrijpen ze het niet...maar er word niet naar de persoon in kwestie gekeken,maar onnodig doelloos gereageerd omdat ze het zelf beter weten...!

Iemand op een persoonlijk vlak aanvallen is niet netjes vind ik:

-Jippie hij heeft zijn post gedeleted ,nu hem zelf nog
-Walgelijk ventje ,auw ,moet naat ziekenhuis enz enz

Voor mij geen project topics meer....vragen en ideen blijven altijd voorbij komen.

Bootje
18-03-2009, 12:32
ik ben het er volledig mee eens. iedreen maakt zijn auto precies hoe hij of tegenwoordig ook zij hem leuk vind..

offtopic
http://www.onbewustasociaal.nl/#/Pamflet leuke site mooi begin!

evilnyntje
18-03-2009, 12:37
Henk,

Wat ik wel jammer vind is dat je niks meer aan projecten post (en daarmee zeg ik niet dat ik je niet begrijp). Dat is bij mij hetzelfde als zeggen tegen de klagers. Jullie hebben je zin. Ik zou gewoon door gaan met je projecten posten en als we nu eens als forum het probleem aanpakken door elkaar te corrigeren indien nodig (uiteraard aardig :)) dan scheelt dat een hoop. En om het forum leuk en leesbaar te houden hebben we nu eenmaal projecten nodig niet waar?

Vains
18-03-2009, 12:40
Daar ben ik het helemaal mee eens Henk :thumbup: Gelukkig maar dat er mensen zijn die hun wagen eens een keer anders stylen dan de rest, anders reed iedereen hier met dezelfde wagen :screwy:

Golf_1_gts
18-03-2009, 12:47
Zucht, wat een normen en waarden topic...

Linkjes naar "onbewustasociaal.nl" en termen als "ongezouten" doen me pijn aan mijn hart. Wat een politiek correct zootje, lijkt wel het forum van de EO.

Mensen "klagers" noemen die gewoon een mening hebben. Ik vind de mensen die zo gauw op hun teentjes getrapt zijn klagers...

Waar houdt het dan op?

Slaan is altijd makkelijker dan uitpraten.


Nouja hier dus. En bij die wilde verhalen van "bij een meeting lopen ze altijd met een boog om me heen"

:D

Vains
18-03-2009, 12:51
Zucht, wat een normen en waarden topic...

Linkjes naar "onbewustasociaal.nl" en termen als "ongezouten" doen me pijn aan mijn hart. Wat een politiek correct zootje, lijkt wel het forum van de EO.

Mensen "klagers" noemen die gewoon een mening hebben. Ik vind de mensen die zo gauw op hun teentjes getrapt zijn klagers...

Waar houdt het dan op?


Nouja hier dus. En bij die wilde verhalen van "bij een meeting lopen ze altijd met een boog om me heen"

:D

Roel, het gaat er hier om op welke manier men hier zijn mening uit. Met een mening hebben is niks mis mee, het correct overbrengen is een andere zaak...

martiepartie
18-03-2009, 12:53
Was natuurlijk te verwachten, iemand die zich hier weer aan ergert :tongue: . De link naar onbewustasociaal.nl is met een knipoog (zie de smiley), maar dekt de lading van dit topic wel.

Een politiek correct normen en waarden topic is blijkbaar zo nu en dan op zijn plaats. Wat vind jij, met pijn in je hart :rolleyes: , van dit soort opmerkingen in iemands projecttopic?

Jippie hij heeft zijn post gedeleted ,nu hem zelf nog

Walgelijk ventje ,auw ,moet naat ziekenhuis enz enz


Redelijk persoonlijk en vrij ver onder de gordel als je het mij vraagt. En dat allemaal omdat Henk iets te vaak de prestaties van zijn vorige auto citeert. :cool:

sixpack
18-03-2009, 12:54
Jammer dat dit zo gaat, maar helaas...
verloedering van de maatschapij :(

Gaarne had ik en nog vele anderen dat je je projecten blijft posten hier !


Groeten peter

Golf_1_gts
18-03-2009, 12:56
Neuh...als iedereen dezelfde "correcte van moraal druipende mening" uit, krijg je 100 dezelfde comments. Laat iedereen lekker zelf weten wat ie zegt, als iemand te labiel is om een harde mening aan te kunnen valt ie gewoon af. Als je uniek wil zijn moet je dat gewoon kunnen hebben.

Richard
18-03-2009, 13:02
zoals aangegeven willen we graag je projecten behouden op volksforum. Daarom zijn de projecten niet gewist.
Dat mensen een persoonlijke mening tegen je hebben en deze willen botvieren in je topics, ah ja.. don't hate the player.. hate the game..;)

zo is er altijd wel op iedereen iets aan te merken, maar moet je het ook met een knipoog kunnen accepteren en incaseren waarneer er iets kritisch gereplyed wordt.

want een oooh aah ooehh wat mooi forum wil je je projecten ook niet op projecteren.
maar persoonlijke aanvallen die wel heeeel diep gaan horen nergens thuis.

dus mijn mening zet je eroverheen en blijf lekker ongestoort posten en neem het commentaatr voor lief. je bouwt hem voor jezelf en naar idee van jezelf.

martiepartie
18-03-2009, 13:03
als iemand te labiel is om een harde mening aan te kunnen ja, daar ligt inderdaad het probleem :thumbup:





:screwy:

OldSkool-II
18-03-2009, 13:04
Heb dit al veel vaker gezien, en de laatste tijd met enige regelmaat door gegeven aan de moderators, helaas zonder reactie. :rolleyes:

Je mening geven is één, iemand op een persoonlijk vlak aanvallen is gewoon laag bij de grond, omdat je er vaak geen flauw benul van hebt wat zijn/haar situatie is. Wordt tijd dat hier is met harde hand tegen opgetreden word, misgien in de vorm van tijdelijke bans?
Weet ook precies over welke personen het gaat, die zich hier nu angstvallig stil houden.

Wilde dit eigenlijk niet zeggen, maar begint een beetje op het andere forum te lijken hier :shake:

Richard
18-03-2009, 13:06
regelmaat door gegeven aan de moderators, helaas zonder reactie. :rolleyes:



heb nooit een pm van je ontvangen.. we zijn niet allemaal altijd aanwezig en hebben ook vakanaties etc..

beetje beknopt

Andre_S
18-03-2009, 13:07
Dit moest er toch echt eens van komen, hoe zeer ik dit ook betreur.
Ik ben van mening dat je iedereen in z'n waarde moet laten. Dat je een mening hebt en deze wilt plaatsen in het topic vindt ik terecht. Alleen doe dit dan wel op een normale manier. Als je het niet eens bent over een manier waarop een project wordt aangepakt, kom dan met suggesties om iets op een betere manier aan te pakken in plaats van alleen maar af te kraken.

Het lijkt momenteel wel in de mode om meteen kritiek te uiten op andermans projecten en diens visie. En dan doel ik niet alleen op dit forum, maar alles fora in het algemeen.

Het is jammer dat projecten zoals die van Henk niet meer te volgen zijn.

Richard
18-03-2009, 13:09
zijn hier wel veel meer projecten andre...

evilnyntje
18-03-2009, 13:09
ja, daar ligt inderdaad het probleem :thumbup:





:screwy:

Labiel is idd niet subtiel uitgedrukt nee, dat is weer een mooi voorbeeld. Het lastige van getypte tekst is altijd de benadering. Bedoelt de persoon die typt het wel zo? Daarom ben ik altijd voorstander van het gesproken woord :). Ik zeg altijd waar er 2 vechten hebben er 2 schuld, nu is er geen sprake van een schuldvraag maar ik probeer er mee aan te geven dat Henk ook gewoon had kunnen doorgaan met de projecten ipv te stoppen. Negeren bestaat ook nog. Is lastig ik weet het.

Golf_1_gts
18-03-2009, 13:09
ja, daar ligt inderdaad het probleem :thumbup:

:screwy:


Jups, ze durven wel gekke, kekke & extreme auto's te maken, maar zodra iemand aan hun tere zieltje komt... :cry:

Ronald
18-03-2009, 13:12
Neuh...als iedereen dezelfde "correcte van moraal druipende mening" uit, krijg je 100 dezelfde comments. Laat iedereen lekker zelf weten wat ie zegt, als iemand te labiel is om een harde mening aan te kunnen valt ie gewoon af. Als je uniek wil zijn moet je dat gewoon kunnen hebben.

Ik denk ook dat je met je opmerking een kettingreactie wilt veroorzaken, maar zal 1x reageren en daarna laat ik mij buiten de hele discussie. Heb duidelijk gemaakt wat ik wilde dus ik laat het bij de 1e post en onderstaand.

Het gaat hier niet om een mening. Iedereen heeft een mening. Het gaat er hier om dat een aantal leden iemand tot op het bot afbranden. Dan kan je het hebben over normen en waarden, maar sorry die zijn dan ver te zoeken en daar mag best iets van gezegd worden. Harde discussies zijn goed, maar meelopen / meedoen met de rest in de vorm van zinloze opmerkingen, om zo iemand af te branden, is lekker makkelijk.

Gr,
Ronald

evilnyntje
18-03-2009, 13:14
Heb dit al veel vaker gezien, en de laatste tijd met enige regelmaat door gegeven aan de moderators, helaas zonder reactie. :rolleyes:

Je mening geven is één, iemand op een persoonlijk vlak aanvallen is gewoon laag bij de grond, omdat je er vaak geen flauw benul van hebt wat zijn/haar situatie is. Wordt tijd dat hier is met harde hand tegen opgetreden word, misgien in de vorm van tijdelijke bans?
Weet ook precies over welke personen het gaat, die zich hier nu angstvallig stil houden.

Wilde dit eigenlijk niet zeggen, maar begint een beetje op het andere forum te lijken hier :shake:

Het forum maken de gebruikers zelf (jij dus ook ;)). Wij mods hoeven niet altijd politie te spelen (en daar hebben we ook geen zin in, het is ook hobby voor ons). Door de redelijk open cultuur is het gewoon een beetje tussen alles door laveren. En je kunt niet altijd iedereens situatie weten, zeker niet aan de hand van een project topic. En we hebben denk ik ook geen zin in een wat heb jij allemaal meegemaakt in je leven topic. Daar zijn andere fora voor :). Roepen dat het op het andere forum lijkt is wel heel makkelijk. We hebben evenveel gebruikers misschien maar we zijn geen winstgevende organisatie (das al een verschil). Kortom het zijn toch echt de users die het forum bepalen. Veel regels betekent veel politie spelen (kijk maar naar BV Nederland).

Andre_S
18-03-2009, 13:25
zijn hier wel veel meer projecten andre...

I know Richard! ;) Daar doelde ik uiteindelijk ook niet op.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat deze trend doorzet. Dan zou Henk niet de laatste zijn die het delen van zijn project zou staken.

Richard
18-03-2009, 13:27
klopt.. vind het zelf wel goed dat het nu ter sprake komt onder de leden..
we willen uitteraard niet in een negatieve spiraal terechtkomen.

ik juig dit enkel toe, samen met het ergenis topic..

FEMME
18-03-2009, 13:36
Dit moest er toch echt eens van komen, hoe zeer ik dit ook betreur.
Ik ben van mening dat je iedereen in z'n waarde moet laten. Dat je een mening hebt en deze wilt plaatsen in het topic vindt ik terecht. Alleen doe dit dan wel op een normale manier. Als je het niet eens bent over een manier waarop een project wordt aangepakt, kom dan met suggesties om iets op een betere manier aan te pakken in plaats van alleen maar af te kraken.

Het lijkt momenteel wel in de mode om meteen kritiek te uiten op andermans projecten en diens visie. En dan doel ik niet alleen op dit forum, maar alles fora in het algemeen.

Het is jammer dat projecten zoals die van Henk niet meer te volgen zijn.

:iamwithst :iamwithst :iamwithst

Tjeerd
18-03-2009, 13:40
Jammer inderdaad dat zaken zo lopen. Ook ik zie de laatste tijd het niveau en sfeer van replys dalen, van de leden, en zelfs soms van moderators. Een grapje of kritische opmerking moet altijd kunnen vind ik, we zitten hier niet bij een praatclub voor suicidale bonsai kwekers maar houd het binnen de perken.

Als ik iets zie wat ik niet mooi vind dan reageer ik er gewoon niet op, wat voegt het toe om iets waar iemand werk en tijd in heeft gestopt af te kraken? Je gaat op een meeting toch ook niet bij een auto staan verkondigen wat er allemaal niet mooi aan is? Nee, je loopt dan door naar een potentiele best of show en probeert daar de speeksel productie onder controle te houden.(Als mensen commentaar vragen op een modificatie is dat uiteraard een ander verhaal maar een kritische noot kan ook respectvol gebracht worden.)

Mocht je nou echt betere ideeen hebben dan anderen op dit forum wees dan een vent en maak een statement op de beste wijze die er is: bouw een auto volgens jou iedeën en inspireer de mensen die het volgens jou nog niet zo goed begrepen hebben. Op die manier kunnen we allemaal blijven genieten :)

Stijn
18-03-2009, 13:42
Kijk, de waarheid ligt in het midden. Het moet geen zoetsappig 'ach gossie wat een mooie auto' forum worden waarin mensen geen kritiek kunnen verdragen, maar het moet ook niet zo zijn dat mensen tot de grond toe afgebrand worden.
Meningen ventileren kan altijd, het is een vrij forum en vrij land.

Waar de grens ligt, dat is voor iedereen verschillend, iedereen heeft een andere drempelwaarde waar meningen en/of kritiek verandert in afzeikerij. Dat is in het 'echie' al moeilijk te bepalen, laat staan op zoiets koud en electronisch als een toetsenbord en scherm.

Vandaar ook mijn vorige post waarin ik de moeilijkheid van het moderaten van dit soort issues aanhaal; dit is eigenlijk onbegonnen werk! Kijk, grove schendingen zijn duidelijk, maar veel subtielere posts kunnen al hele rake klappen zijn voor bepaalde mensen. Daarbij hebben we ook nog eens totaal geen inzicht in PB verkeer.
Laat ik het zo zeggen: het moet ver gaan willen wij iemand bannen van het forum voor het geven van meningen, het blijft een vrij land en een vrij forum. Neemt niet weg dat wij het heel triest vinden dat mensen zich zo afgezeken voelen dat ze de benen nemen, dat willen we, binnen acceptabele marges, ten alle tijden voorkomen natuurlijk.

Daarom stuurde ik in mijn vorige post ook aan op jullie eigen macht: niets is zo'n sterk modererend medium als jullie, de users zelf. Jullie zijn het forum en niets is zo sterk als de groep zelf, jullie geven de richting (misschien zelfs onbewust) aan. Waarom is de smaak hier anders als op het andere forum? Geen idee, dat is aan jullie zelf te danken, wij hebben echt geen andere smaak bits en bytes hier....

evilnyntje
18-03-2009, 13:42
Een grapje of kritische opmerking moet altijd kunnen vind ik, we zitten hier niet bij een praatclub voor suicidale bonsai kwekers maar houdt het binnen de perken.

En weer een nieuwe quote voor het lijstje :)

LRR
18-03-2009, 17:08
Jammer Henk dat je je reacties hebt verwijderd, maar is jou gerespecteerde keus.

Moet wel zeggen dat jij in mijn ogen toch wel Mr Caddy bij uitstek bent !!!!

Succes met je projecten en hopelijk post je nogs eens weer wat foto's !!!!

Groeten,

LRR

vlugge japie
18-03-2009, 17:18
Iemand op een persoonlijk vlak aanvallen is niet netjes vind ik:

-Jippie hij heeft zijn post gedeleted ,nu hem zelf nog
-Walgelijk ventje ,auw ,moet naat ziekenhuis enz enz

Jammer dat er ook mensen op het forum zitten die vroeger vaak zijn gepest!!!
Ik kan henk persoonlijk en ik weet hoeveel pijn hij heeft gehad en nog steeds
heeft.
Iemand die zo iets stuurt moeten ze direct met de bek op de stoeprand zetten
:mad: :mad: :mad: :mad:
jammer dat het zo moet.

De Pul
18-03-2009, 18:03
ik denk dat het probleem ook niet ligt bij het geven van meningen over projecten en/of topics..... het ligt denk ik eerder in het feit dat er mensen zijn die als iets ze niet bevalt al een beeld gevormd hebben van de eigenaar en denken dit ook maar ongezouten te moeten posten.........(waarschijnlijk ook de reden waarom henk ermee opgehouden is)
gr.

OldSkool-II
18-03-2009, 18:27
@ de moderators;
Was ook niet als krtitiek bedoeld, niets dan lof over het werk wat jullie doen, zonder mods zou het helemaal een chaos zijn.

Tis gewoon dat sommige leden zich ook beter voelen dan de rest, en dat ook tevaak laten merken. Ik heb Henk z'n topics altijd met plezier gelezen, en heb gelukkig de bovenstaande opmerkingen gemist, zonde dat door een paar debielen het plezier van iemand zo vergalt wordt.

Vind het erg jammer dat het zover moet komen, maar ken het wel, heb het zelf ook gehad op een forum van een ander merk. Der zullen altijd mensen stoer blijven doen zolang ze zich achter hun beeldscherm kunnen verschuilen...

Gijs
18-03-2009, 18:46
Iemand op een persoonlijk vlak aanvallen is niet netjes vind ik:

-Jippie hij heeft zijn post gedeleted ,nu hem zelf nog
-Walgelijk ventje ,auw ,moet naat ziekenhuis enz enz

Dit is echt een OLO reactie. :screwy:

Birthday:
16 February , 1974
Volwassen reactie, voor iemand van 35 :redface:

Ik heb trouwens ook nog nooit iets van die koekert (golfvr6) gezien qua projecten...

Ik, en vele andere, hopen dat je nog eens dat wat post. Keuze is aan jou :thumbup:

Misha
18-03-2009, 18:47
Dat 'als je het niet mooi vind kan je ook gewoon niet reageren' gedoe vind ik zo'n ontzettende klets.
Als je wat gezonde kritiek geeft is dat toch geen ramp, niet iedereen heeft dezelfde smaak,
dat mag toch gewoon gezegd worden, daar is een forum voor lijkt me...
Als je niet tegen het minste beetje kritiek kan ga je maar naar zoetsappig.nl/forum..
Die persoonlijke opmerkingen gaan inderdaad wat ver, snap ook het nut niet om dat te posten.

Erik
18-03-2009, 18:59
Ow man, waar blijft die kale 'rimmer'... :D

Rutger
18-03-2009, 19:43
Iemand die zo iets stuurt moeten ze direct met de bek op de stoeprand zetten
:mad: :mad: :mad: :mad:
jammer dat het zo moet.

En met zulke reacties begint het liedje opnieuw.

Ik heb het verhaal rond Henk Wassenaar ook gevolgd, en nu dit topic eens op mijn gemak door zitten lezen. Volgens mij is de belangrijkste boodschap; als iets je niet aanstaat, reageer dan niet of in ieder geval op een genuanceerde manier. En dat nu de naam van Henk Wassenaar gebruikt wordt komt in mijn ogen slechts door 'de druppel'. Het gebeurt veel vaker dat mensen met hun beste bedoelingen afgebrand worden.

Ik ben ooit dit forum gaan bezoeken vanwege het niveau. En daarmee bedoel ik vooral het niveau van de leden. De hobby die Volkswagen heet, heeft hier op het forum voor mij een enorme boost gekregen. Zinnige topics en reactie's. Laten we dat niveau met zijn allen gewoon behouden.

Groeten Rutger

Dasher
18-03-2009, 19:53
Heb Henk 1 keer ontmoet omdat hij hier velgen heeft gehaald.

Vriendelijk jongen die vol zit van zijn auto's en ook graag daar over praat. Doen we toch allemaal. :thumbup: Laatst ook bij Roadwarrior spullen gehaald.............even lekker lullen .............. :tongue:

En meestal zijn de 'zeikers' mensen die zelf geen fantasie hebben en vaak nog beter weten wat iemand met zijn auto moet doen dan de eigenaar er zelf mee wil en kan doen.

Laatste tijd ben ik zelf ook wel een beetje moe van de zeikers die altijd gelijk roepen van neeeeeeeeeee je mag de auto niet rollen en neeeeeeeee je mag er geen spoilerset omheen gooien.............en wat zonde van die originele GL.

Koop zelf zo'n auto, gooi hem plat en gooi er bbs'en onder die iedereen heeft maar hou je gezeik bij je.

En ik moet sommige voorsprekers ;) gelijk geven. Sommige mensen hebben een dikke bek hier op het forum en als je ze eens toevallig tegenkomt bij een garage of ergens anders lopen ze met het hoofdje naar beneden om je heen.

evilnyntje
18-03-2009, 20:01
Daarom, tip voor meeting seizoen 2009, spreek elkaar eens aan, dat is veel leuker. Ik probeer het altijd en het valt 100% mee. Zo leer je de mensen kennen achter de forum naam.

Mitta
18-03-2009, 20:03
Ik ben ooit dit forum gaan bezoeken vanwege het niveau. En daarmee bedoel ik vooral het niveau van de leden. De hobby die Volkswagen heet, heeft hier op het forum voor mij een enorme boost gekregen. Zinnige topics en reactie's. Laten we dat niveau met zijn allen gewoon behouden.



Daarom kwam ik hier ook, het niveau is er nog wel alleen valt het minder op door de hoop negatieve reactie's en dat trekt ook meteen de sweer naar beneden.

Verder vind ik dat de mods best wat strenger mogen zijn, 2x waarschuwen en daarna BAN... Denk dat het dan al een stuk minder word, want als mensen alleen maar negatief kunnen zijn hebben ze ook niet echt een meerwaarde op het forum, athans dat is mijn mening.

Dasher
18-03-2009, 20:08
:goodpost:

2 keer waarschuwen en dan BAN :headshot:

eddie-polo
18-03-2009, 20:21
Die laatste opmerking in Henk z'n topic ging nogal ver maar voor de rest kon toch wel ? As je een topic maakt op een forum heb je kans op kritiek . Daar kan je natuurlijk heel kinderachtig op reageren maar je kan het ook gewoon meenemen in je auto . Waarom geven mensen kritiek op me auto ? Is hetterecht of niet ? Ik heb zelf ook wel is kritiek gehad op me topic's nou en ! sommige mensen vonden me wielen niet passen of de kleur niet origineel boeie ik vind het wel mooi .

De opmerking van REBO was gewoon netjes en er was niks in gelogen hij heb gezegd wat een hoop mensen dachten dat zie je op de reactie's daarna . Hij heeft netjes een PB gestuurd Henk heeft daar niet op gereageert dat vindt ik dan jammer dat je dan heel kinderachtig je topic's maar sluit om kritiek te voorkomen . Vlucht niet voor kritiek het kan opbouwend zijn en natuurlijk zijn er paar botte mensen tussen nou en ! die lopen ook op straat als die je auto zien zullen ze ook wel denken "die auto is lelijk" ga je dan ook niet meer rijden ? Maak gewoon weer een topic van je auto's de golf is niet lelijk en ook al heb je niet alles zelf gedaan hij is gewoon mooi en die nieuwe caddy gaat weer wat worden .

classic-edition
18-03-2009, 20:44
Ik kijk zelf elke dag even op het forum en vind het niveau hier erg goed op een paar uitzonderingen na.
Ik snap ook niet waarom sommige hier het pispaaltje worden.
Ik noem even Rene en Henk als resente voorbeelden die vaak door dezelfde mensen worden aangevallen.
Verder nemen sommige alles en voorral zichzelf veel te serieus en blijven eindeloos reageren en andermans project topics vervuilen met hun gelul.

Kijk een keertje een opmerking met een knipoog moet kunnen,maar als het alleen maar zeiken is ,zit ik daar niet op te wachten in een topic.Erg Jammer dat zowel Rene als Henk er mee stoppen door toedoen van anderen.

Ik post zelf mijn project topic om de veranderingen aan mijn auto te delen met anderen en vind het leuk als ik hiermee anderen kan inspireren.
Ik doe zelf ook ideeen op op de diverse sites en bladen (ook dat is hobby)
En natuurlijk zijn er mensen die mijn stijl niet mooi en inspirerend vinden ,dat mag ook gezegd worden.

Dan heb je nog de vriendjes,buren en familie,mede clubleden van elkaar die telkens reageren via het forum op project topics met enkel positieve reacties.
Tja ook daarvan denk ik wel eens is dat nodig als je elkaar dezelfde dag nog hebt gezien. Maar om je nou overal je druk om te maken en te reageren nou nee.

Houd het netjes en houd respect voor elkaar en vraag jezelf eens af of je reactie iets toevoegd aan een topic of dat je dit doet om jezelf op wat voor manier dan ook te bewijzen (positief of negatief).

Ik beleef dagelijks nog veel plezier aan dit forum en heb er al een hoop kennis op gedaan en hulp mogen ontvangen door mede forumleden. Ook vind ik het prettig om op meetings elkaar eens in het echt te kunnen ontmoeten en de gezamelijke passie te delen :thumbup:

Amen

evilnyntje
18-03-2009, 20:48
Dat van René is m.i. anders, die liep anderen ook te pakken zo hier en daar en kon er zelf niet tegen. Dat si meer wie de bal kaatst.

Alberto
18-03-2009, 21:00
Daarom, tip voor meeting seizoen 2009, spreek elkaar eens aan, dat is veel leuker. Ik probeer het altijd en het valt 100% mee. Zo leer je de mensen kennen achter de forum naam.
:thumbup:


@ Henk , post die topic's even weer vol kerel
doe je eigen ding :thumbup:

classic-edition
18-03-2009, 21:14
Dat van René is m.i. anders, die liep anderen ook te pakken zo hier en daar en kon er zelf niet tegen. Dat si meer wie de bal kaatst.

Ik vind het in het geval Rene, plagen wat ie zelf deed en erg grof werd terug gepakt.Zo zie je inderdaad maar weer dat iedereen het getypte anders oppakt en ervaart.

Dit is het laatste wat ik over deze kwestie zeg.Het lijkt me wel duidelijk dat de meeste hier goede bedoelingen hebben en dit forum over kwaliteit beschikt met hier en daar wat uitzonderingen.

Groet,

Marco

Mitta
18-03-2009, 21:28
Ik vind het in het geval Rene, plagen wat ie zelf deed en erg grof werd terug gepakt.Zo zie je inderdaad maar weer dat iedereen het getypte anders oppakt en ervaart.



Dat is het nadeel van al die letters, het is allemaal zonder gevoel en de 1 vat het anders op dan de ander. Of er nou een smiley achter staat of niet, MSN, Email, Hyves, Volksforum etc. is allemaal gespreken zonder 'gevoel'.

Daarom is het altijd een stuk makkelijker om iemand 'aan te vallen' aangezien deze persoon hooguit MET CAPSLOCK terug kan typen om een 'boze' indruk proberen te wekken.

Stijn
18-03-2009, 21:37
Het lijkt me wel duidelijk dat de meeste hier goede bedoelingen hebben en dit forum over kwaliteit beschikt met hier en daar wat uitzonderingen.



En zo is het maar net, 99% komt hier met niets dan goede bedoelingen en een warm hart voor de VAG producten, laat die overgrote meerderheid dan ook doorschijnen en de zure pruimen verblinden.

Wat Ernst zegt heeft absoluut grote waarde: elkaar een keer de hand schudden op een meeting is leuk, informatief en verbroederend. Zo krijgen die bits en bytes op een forum toch een beetje karakter en gezicht.

vw roadwarrior
18-03-2009, 22:35
klopt.. vind het zelf wel goed dat het nu ter sprake komt onder de leden..
we willen uitteraard niet in een negatieve spiraal terechtkomen.

Zit het volksforum al een tijdje in....

Vroeger was het vw forum mindre dan het volksforum,is nu het tegenovergestelde..
En dan druk ik mij zachtjes uit.

Vraag mij na het lezen van Henks topic ook terdege af wat de taak van de moderators hier is....

Loopt hier nog eens uit op een hele grote ruzie..
Zie mensen hier opmerkingen maken die totaal niet door de beugel kunnen.

Laat een ieder in zijn waarde.
Die kinderachtige discussies hier telkens..

Stijn
18-03-2009, 22:40
:goodpost:

Mitta
18-03-2009, 22:55
Loopt hier nog eens uit op een hele grote ruzie..
Zie mensen hier opmerkingen maken die totaal niet door de beugel kunnen.

Laat een ieder in zijn waarde.
Die kinderachtige discussies hier telkens..

de woorden 'laat iedereen in zijn waarde' zijn dus overduidelijk niet genoeg, aangezien deze vaak genoeg genoemd worden en ik deze regelmatig tegen kom in topics met de kinderachtige discussies.

Nu komen er ook nog eens rare opmerkingen bij met betrekking tot iemand ze prive leven, dat laat toch al zien dat het 'laat iedereen in zijn waarde' zeggen niet genoeg is, tijd voor wat groffere/hardere maatregelen...

dan maar wat minder leden maar wel gezellig ;) blijven de vervelende leden posten, gaan de gezellige/goede leden weg en blijf je met het zelfde aantal zitten wat uit eindelijk nog minder word omdat iedereen het zat word...

jettaracing
18-03-2009, 23:25
Dan hebben we het wel eens over zinloos geweld , dan is dit ook een vorm van zinloos getyp! Wat sommige mensen soms neertypen in een topic ,en dan ook nog eens vreemd opkijken als ze niet serieus worden genomen ,dan vraag ik me af waar ze dan mee bezig zijn !
Als ze het ergens niet mee eens zijn of een andere mening hebben , en dit niet op een normale manier kunnen verwoorden ,laat ze dan gewoon het topic wegklikken ,en proberen eerst eens naar hun zelf te kijken voor ze reageren !

!!!!!!

evilnyntje
19-03-2009, 08:09
Zit het volksforum al een tijdje in....

Vroeger was het vw forum mindre dan het volksforum,is nu het tegenovergestelde..
En dan druk ik mij zachtjes uit.



Overdrijven is ook een vak.



Vraag mij na het lezen van Henks topic ook terdege af wat de taak van de moderators hier is....



Wij hebben geen taakomschrijving, we zijn een stichting en doen dit voor de lol, natuurlijk proberen we overal als de kippen bij te zijn maar er is meer in het leven dan alleen Volksforum en dan hoef ik niet te gaan opnoemen wat. En om nu heel de dag politie te gaan spelen. Mensen kunnen soms ook zelf eens nadenken. Op VWF duurt het jaren voordat er topics opgeruimd worden etc etc. Dat maak ik zelf mee (ja ik zit er ok ;)). Je hebt zelf niet eens een idee hoeveel werk er hier in gaat zitten en dan praat ik niet alleen over moderaten. We doen dit omdat we het leuk vinden en met liefde voor de merken. Dus ik vind dat gewoon een niet tactisch omschreven opmerking.

ReBo
19-03-2009, 08:30
Wat een fantastisch topic dit . . . en Seabert waar het hier eigenlijk om begonnen is, reageert niet meer . . .

Ook ik ben een van mensen die hem erop hebben gewezen wel erg vaak de gedoodverfde woorden PK/NM te gebruiken, over zijn ziekte heb ik echter nooit met 1 woord gerept, maar daarover later meer . . .

zoals ik ook in het andere Topic heb aangegeven, heb ik hem keurig een PB gestuurd met tekst en uitleg, mijn naam en telefoonnummer, maar reageren daarop ?!
Echt niet, post dan niet op bladzijde 1 dat mensen je een PB mogen sturen . . .
als je goed het Topic doorleest, zie je ook dat ik het woordje "BC" heb geintroduceerd te ere van hem . . .
geen BN van Bekende Nederlander maar BC van Bekende Caddy die titel heeft onze heer Wassenaar echt wel verdiend.
In mijn PB aan hem heb ik ook aangegeven dat het wellicht een prima gast is om een biertje mee te drinken en hem best een keer de hand wil schudden,
maar dat overdreven gedoe . . . pffff . . . Hij had ook simpel kunnen reageren met "sorry, wist niet dat ik dat deed . . . "

Ik peuterde steevast in mijn neus elke morgen om 8u, at ze ook nog op,
todat iemand in de Metro me erop wees dat ie al 4 dagen misselijk van me werd . . . "sorry, automatisme" ik heb het ook nooit meer gedaan.
Door juist je topics te verwijderen en nergens meer op te reageren, maak je je zelf ook niet tot een betere forummer . . .
je haalt informatie weg die iemand via de 'Search' knop graag had willen vinden . . . het forum is er toch ook voor om anderen te helpen of niet ?!
Je bent hier gekomen met een voorliefde voor VW's en niet voor een bv Opel deel je informatie dan ook met een ander die een VW heeft . . .

Erik riep nog "waar is het good-old-bashen" val je mondeling iemand aan, dan mag het niet eens,
want je krijgt het halve forum over je heen die lopen te blauw helmen met "normen en waarden"
Voor je die woorden in je mond in je mond neemt, leer dan zelf eerst een wat normen en waarden zijn . . .
Ik zal je naam niet noemen, komt in dit Topic voor, maar jij stuurde me wel een PB met een mooie ziekte verwensing
omdat ik mijn Happichs niet aan je wilde verkopen voor €100, kon best volgens jou omdat ik er 2 setjes heb,
sterker LUTSER, ik heb 3 setjes . . . ze gaan gewoon weg voor de prijs welke ik ervoor betaald heb,
alleen doordat ie die kocht, kwam ik ook gelijk in het bezit van de onderdeeltjes die ik nog niet had.
Waar beginnen mijn normen en waarden dus . . . elkaar geen ziektes toewensen, geen jaloezie tonen,
(Henk heeft het meeste gekocht?! So what, die jongen werkt net als ik soms 80 a 90 uur in de week . . . mag ie ?!
Ik verdien soms meer op 1 dag als dat het me kost om het te laten doen door iemand, hou ik wat geld over om voor mijn vriendin iets leuks te kopen,
zijn we nog allemaal blij ook.) verder in normaal NL reageren in iemands topic, zonder te gaan lopen vloeken en tieren,
zonder voor te stellen om iemands bek op een stoeprand te gaan leggen . . . behandel iemand zoals je zelf ook graag behandeld wilt worden.
Dat geldt bv ook voor het versturen van dingen, ook normen en waarden . . . een afdekrandje tussen de C-stylen,
net onder je achterklep in een vuilniszak verpakken is vragen om problemen heb je geen zin om het te verpakken,
verkoop het dan niet . . . er zijn nu een setje plastic beugeltjes naar Den Haag onderweg om dikke bumpers te monteren,
ik ben langer bezig geweest met verpakken, kost me €6,75 aan verzendkosten en het levert me geen r**t op . . .
ook dat zijn normen en waarden, leven en laten leven, hij blij met zijn beugels, ik blij omdat ie misschien ooit eens een Topic opent waar info instaat waar ik ook iets aan heb . . .
en dat brengt ons weer bij het begin. Het volksforum is er om de liefde voor VW's met elkaar te delen, om elkaar te helpen,
de algemene normen en waarden te respecteren en om zo nu en dan even te 'bashen' en 'gebashed' te worden . . .

Zal ik dan tot slot echt nog even een sneer uitdelen . . . in de reactie van Henk Wassenaar op bladzijde 1, noemt ie voor het eerst eens geen PK's en NM's,
volgens mij hadden we hier te maken met een primeur . . . ( ik tikte dit met een Quick Reply dus ik hoop dat iedereen hier begrijpt dat ik geen smilies achter kon plaatsen . . . )

Loop verders ook niet zo af te geven op de moderaters, die jongens doen ook hun werk en hebben ook maar 2 handen . . . wijs hun liever op het feit dat er bv een chassinummer en kenteken aangeboden wordt zonder casco daar hebben we tenminste met zijn allen iets aan . . .

Ik denk dat alles nu wel zo'n beetje door iedereen hier besproken is, met min of meer steeds andere bewoordingen, maar de conclusies zijn eender . . . laten we gewoon lekker verder gaan waar we gebleven waren . . . het draait hier om VW's en niet om een praatgroepje voor Bonsai-boompjes bezitters op te richten . . .

Amen.

Remco

martiepartie
19-03-2009, 09:21
....samenvatting ....

Amen.

Remco


Het stuk hierboven is vast erg interessant, maar hier begin ik niet aan :shake: ..

Net als alcomobilisten, die verplicht op alcohol cursus moeten, is er voor de 2X overtreders op het Volksforum een andere 'straf'

http://www.leren.nl/rubriek/computers_en_internet/webdesign/richtlijnen/schrijven_voor_het_web/ :tongue:

1982kameiX1
19-03-2009, 09:42
:tongue:

link is niet helemaal optimaal geloof ik.

het stuk is van ReBo best goed te lezen hoor :)

De kunst van het communiceren is toch dat je aanpast aan het niveau van de spreker? (omhoog of omlaag?)

LinnieTDI
19-03-2009, 09:55
Doe es lief allemaal... :hug:

En de modjes zijn toch verdomme jullie pappie en mammie niet? :screwy:

Nu mis ik Jelle weer :(

Thomas
19-03-2009, 10:11
:goodpost:

Er werd gevraagd naar een samenvatting, hierboven is er eentje...
Hou het tof mannen, Veel plezier hier en laat al de rest achterwegen!

ReBo
19-03-2009, 10:18
alcomobilisten . . .

Ze geven daar ook een linkje naar de Dikke Van Dale . . . super tip, bedankt :thumbup:

We gaan hem ook samen volgen, jij voor je leestekens, interpuncties en oneigenlijk gebruik van hoofdletters, ik voor de rest . . . krijgen we wellicht korting, kunnen we nog samen een biertje pakken ook. :tongue:


De kunst van het communiceren is toch dat je aanpast aan het niveau van de spreker? (omhoog of omlaag?)

Jij snapt hem . . . . en GEEN quick reply gebruiken, ben ik nu achter gekomen, echt optimaal leesbaar is het niet :redface:

sanderz
19-03-2009, 10:49
@rebo amen zo hoort het te zijn, en het was prima leesbaar :thumbup:

martiepartie
19-03-2009, 10:56
Ze geven daar ook een linkje naar de Dikke Van Dale . . . super tip, bedankt :thumbup:

We gaan hem ook samen volgen, jij voor je leestekens, interpuncties en oneigenlijk gebruik van hoofdletters, ik voor de rest . . . krijgen we wellicht korting, kunnen we nog samen een biertje pakken ook. :tongue:



Jij snapt hem . . . . en GEEN quick reply gebruiken, ben ik nu achter gekomen, echt optimaal leesbaar is het niet :redface:

BURN :D

HeeL GoEd, JiJ PaKt HeT LeKkEr Op :thumbup: Een biertje pakken is altijd een goed plan.

Nooit geweten dat alcomobilist geen bestaand woord was, heb daar wel de reden voor gevonden:
De alcomobilist heeft de laatste editie van de van Dale waarschijnlijk niet gehaald omdat hij onderweg tegen een boom beland is.

vw roadwarrior
19-03-2009, 11:05
Overdrijven is ook een vak.



Wij hebben geen taakomschrijving, we zijn een stichting en doen dit voor de lol, natuurlijk proberen we overal als de kippen bij te zijn maar er is meer in het leven dan alleen Volksforum en dan hoef ik niet te gaan opnoemen wat. En om nu heel de dag politie te gaan spelen. Mensen kunnen soms ook zelf eens nadenken. Op VWF duurt het jaren voordat er topics opgeruimd worden etc etc. Dat maak ik zelf mee (ja ik zit er ok ;)). Je hebt zelf niet eens een idee hoeveel werk er hier in gaat zitten en dan praat ik niet alleen over moderaten. We doen dit omdat we het leuk vinden en met liefde voor de merken. Dus ik vind dat gewoon een niet tactisch omschreven opmerking.


Daar overdrijf ik niet mee.
Erger me de laatste paar maand enorm aan de reacties van bepaalde personen hier.
En ben daar gezien dit topic niet de enige in....

Zie hier 2 hele goede kennissen van mij achtereenvolgens weggetreiterd worden.

Geeft toch te denken of niet?

Wat het moderaten aangaat,ben zelf al 5 jaar moderator op 3 forums,dus weet donders best hoeveel werk het inhoud.
Beetje verdiepen in een persoon voordat je deze probeert op zijn nummer te zetten ;)
De opmerking is dus terdege tactisch omschreven.

Je zegt mensen kunnen zelf nadenken..
Tja,hebben we het over tactisch omschreven?
Beetje naief deze opmerking gezien dit topic of niet..
Blijkt dus dat dat niet kan.
Daarom zijn er dus moderators om de boel op de rails te houden en wangedrag te voorkomen. :)

Politie taak,heel goed omschreven.
Jullie zijn ervoor om de rust op een forum te bewaren en mensen die over de schreef gaan op de vingers te tikken.
Niet om iemand zijn taal of spel fouten weg te halen. ;)

Weet donders goed dat jullie dit voor de lol doen..
Maar heb je nu nog lol dan???
Vind dit hele topic leerzaam voor jullie moderators.
Je kan wel heel wijs zeggen van overdreven allemaal.
Maar zoals je aan alle reakties ziet is er van overdrijven weing sprake.

Zeg je 1 ding,dit forum gaat naar de kloten zo.
Ontstaat binnenkort een enorme ruzie.

En daarmee overdrijf ik niet.

Ben zelf opperhofd van een vw club van een 60tal leden.
En bijna niemand van de leden wil zich hier vertonen vanwege het gesteukel,de kinderachtige opmerkingen en de enorme hoeveelheid kritiek.

Ook alle kennissen die ik spreek in vw land hebben weinig goeds over voor het volksforum.

Geeft je te denken of niet..

Misschien een idee om het aantal moderators uit te breiden als jullie het niet aan kunnen en zoveel verplichtingen hebben.
En zou zowiezo een aantal heren in Henks topic stevig op de vinger tikken voordat alles verder escaleert en het volksforum naar de knoppen gaat.

Alle respect voor jullie moderators en hun tijdgebrek.
Maar hoop dat je het me me eens bent dat het zo dus niet kan.

OldSkool-II
19-03-2009, 11:23
:goodpost: & :iamwithst

Snap ook wel dat het een lastige taak is, maar der moet nu egt snel met harde hand worden opgetreden, anders denken deze mensen maar dat alles zomaar kan op het Volksforum.

Ik ben hier ook terecht gekomen omdat ik het vwforum te kinderachtig vond, maar op dit moment is het VWF vele malen beter...

Just my 2 cents...

richard-polo
19-03-2009, 11:25
Daar overdrijf ik niet mee.
Erger me de laatste paar maand enorm aan de reacties van bepaalde personen hier.
En ben daar gezien dit topic niet de enige in....

Zie hier 2 hele goede kennissen van mij achtereenvolgens weggetreiterd worden.

Geeft toch te denken of niet?

Wat het moderaten aangaat,ben zelf al 5 jaar moderator op 3 forums,dus weet donders best hoeveel werk het inhoud.
Beetje verdiepen in een persoon voordat je deze probeert op zijn nummer te zetten ;)
De opmerking is dus terdege tactisch omschreven.

Je zegt mensen kunnen zelf nadenken..
Tja,hebben we het over tactisch omschreven?
Beetje naief deze opmerking gezien dit topic of niet..
Blijkt dus dat dat niet kan.
Daarom zijn er dus moderators om de boel op de rails te houden en wangedrag te voorkomen. :)

Politie taak,heel goed omschreven.
Jullie zijn ervoor om de rust op een forum te bewaren en mensen die over de schreef gaan op de vingers te tikken.
Niet om iemand zijn taal of spel fouten weg te halen. ;)

Weet donders goed dat jullie dit voor de lol doen..
Maar heb je nu nog lol dan???
Vind dit hele topic leerzaam voor jullie moderators.
Je kan wel heel wijs zeggen van overdreven allemaal.
Maar zoals je aan alle reakties ziet is er van overdrijven weing sprake.

Zeg je 1 ding,dit forum gaat naar de kloten zo.
Ontstaat binnenkort een enorme ruzie.

En daarmee overdrijf ik niet.

Ben zelf opperhofd van een vw club van een 60tal leden.
En bijna niemand van de leden wil zich hier vertonen vanwege het gesteukel,de kinderachtige opmerkingen en de enorme hoeveelheid kritiek.

Ook alle kennissen die ik spreek in vw land hebben weinig goeds over voor het volksforum.

Geeft je te denken of niet..

Misschien een idee om het aantal moderators uit te breiden als jullie het niet aan kunnen en zoveel verplichtingen hebben.
En zou zowiezo een aantal heren in Henks topic stevig op de vinger tikken voordat alles verder escaleert en het volksforum naar de knoppen gaat.

Alle respect voor jullie moderators en hun tijdgebrek.
Maar hoop dat je het me me eens bent dat het zo dus niet kan.


:goodpost:
:thumbup: niks overdreven aan... ma dat is al vaker gezegt!!!

henkwassenaar
19-03-2009, 11:41
.

henkwassenaar
19-03-2009, 11:42
Wat een fantastisch topic dit . . . en Seabert waar het hier eigenlijk om begonnen is, reageert niet meer . . .

..............................................
..............
........
...
.

He Remco

Je zal wel denken wat een late reactie....en nu wel reageren terwijl er een topic geopend is hier op het volksforum.
Niet alleen over mij maar over het algemeen hoe het met discussies staat op het forum over bepaalde mensen.

Ik heb eerst een tijdje afgewacht en had niet gelijk de behoefte om terug te reageren,sorry! via pb wat je via vw forum stuurde....

Jij bent de enige die mij voor het eerst persoonlijk op de feiten heeft gedrukt aan de dingen waar jij misschien anders tegenover stond over bepaalde uitspraken.

Ben het gedeeltelijk wel met je eens en wat je zelf al aangaf misschien niet altijd slim van mijn kant geweest.

Maar absoluut niet doelbewust met een reden bezig geweest met het plaatsen van mijn reacties waardoor anderen negatief tegen over staan te kijken.

Ik ben zelf heel open en eerlijk en misschien wat te spontaan met mijn uitspraken of reacties!
Maar dat komt ook wel omdat ik soms superblij ben met de dingen die ik doe en uiteindelijk als resultaat geworden zijn,dat ik dat iets te veel aan buitenwereld laat zien....

Met jou uitspraak en reactie ben je echt eerlijk en persoonlijk naar mij toegericht en dat kan ik waarderen.
Jij benadrukt mij mischien op de feiten waar een ander zich aan kan ergeren en waar ik misschien aan moet denken en aan kan veranderen.

Ieder mag zijn mening hebben en dat van jou is eerlijk en daar heb ik wat aan,maar er zijn mensen die ook doelbewust alles beter weten over prive leven enz...en daar hun conclusies te snel uittrekken,terwijl ze helemaal niet weten hoe de situatie echt in elkaar zit.

Daar begon ik mij aan te ergeren en misschien een klein beetje zelf onbewust reacties gegeven waar een ander zich nog meer aan ging ergeren.

Maar ik blijf erbij dat het absoluut onbewust gedrag van mij is omdat de passie heel erg hoog ligt en ik ook absolute reden daarvoor heb wat niet iedereen weet.

Anders word het een te medisch forum zeggen sommigen,maar soms moest ik mij wel uiten hoe een klein gedeelte van mijn situatie echt in elkaar zat.
Omdat sommigen het gelijk beter weten en gelijk alweer conclussies trokken,terwijl niemand op forums een volledige achtergrond van mij of andere mensen weet,en daar te snel over oordelen.

Wat jezelf al aangaf zou ik best met jou aan de bar kunnen zitten en biertje drinken (nou lust ik geen bier...hhahahah.. )maar ik snap wat je bedoelt.

Nogmaals bedankt voor je reactie en bij deze laat ik alles eerst even bezinken zodat het vuur wat gedoofd is op forums.

We hebben toch allemaal dezelfde passie en sommige lastposten zullen er absoluut blijven op forums.
Maar ben blij om te zien dat absoluut het grootste gedeelte wel met elkaar eens is hoe de situatie soms de laatste tijd uit de hand loopt.

De een is minder fanatiek als de ander en ik zit ook op meerdere forums omdat je van elk topic/forum weer andere reacties kunt verwachten en eerder geholpen kan worden met problemen of dingen die je zoekt.

Ik heb sinds gister al wat meerdere pb gehad gelukkig....
En kom misschien over een tijd wel terug op forums met nieuwe korte/duidelijke project topics en ben benieuwd hoe het dan zal gaan,omdat natuurlijk het meerdere gedeelte van de mensen het wel waardeert.

Ik blijf cekur aanwezig op forums maar meer doelbewust met zoeken naar bepaalde dingen/vragen en reacties geven op topics...


Sommigen zien Rene en mij hier nu weggaan,terwijl ik weet dat er meerdere zich aan bepaalde dingen/personen ergeren.

De een zal misschien blij zijn dat ik of rene en andere personen weggaan en wij er iets over durfen zeggen,maar so what...!

Nu opent wel iedereen zijn menig gelukkig,waaruit blijkt dat er wel iets speelt hier op het Forum..

Misschien een wijze les en goed dat het een keer ter sprake komt hier op het forum zodat de situatie misschien wat duidelijker word waar meer mensen zich aan ergeren!!!

Stijn
19-03-2009, 11:47
Edit - Hmm, Henk poste bijna gelijk, dit was in reactie op Riespolo/roadwarrior/Oldskool

Een forum is zo goed als de leden die er lid van zijn, net zoals een land zo goed is als zijn burgers. Er is geen beleid te bedenken die dat kan veranderen, hoogstens kan er wat gestuurd worden.
Dus als ik het goed begrijp heren, is ieder gedrag te repareren met een gum en stok? Ik betwijfel het. Een verandering van instelling kan dat alleen echt doen.

Het probleem is dat we het nooit goed doen. Jullie wijzen ineens zo graag op 'wat er allemaal in dit topic aan ongenoegen te zien is' maar als je goed leest leven er twee sentimenten: het gevoel dat mensen te soft zijn/er te veel politie bemoeienis is, en het gevoel dat de mods te weinig doen en alles maar moeten steriliseren.
Als we nu meteen op jullie smaak inspringen en overal met de harde hand op gaan, dan behartigen we de belangen van de andere groep weer niet.

Krijg een sterk 'beste stuurlui staan aan de wal' gevoel hier van. Dat we van jullie kritiek krijgen, prima natuurlijk; maar verplaats je in onze rol en weeg de verschillende belangen van de verschillende groepen af in plaats van ons beleid te staven aan en bekritiseren vanuit je eigen standpunten.

Jullie zijn allemaal vrij je eigen keuzes te maken. Als VWF dus een 'beter' forum is dan 'Volkfsorum.com' weerhoudt niets of niemand je ervan daar te gaan wonen! Ik wens jullie oprecht alle succes, wij gaan gewoon door met Volksforum.com - gelukkig loopt alles op aarde in een sinus dus uit deze dip komen we ook weer sterker.

jeroen doli
19-03-2009, 12:11
jongens zitten hier op een forum om elkaar tips en tricks te geven omtrent projecten en er gewoon gezellig over te praten, maar verandert aardig in een slagveld zo te zien :screwy:

laat me zelf er niet over uit want weet niet presies wat er gaande is maar opbouwende kritiek moet kunnen, maar iemand helemaal de grond in afzeiken is geen kunst, dus het lijkt mij als die mensen die zich daar verantwoordelijk voor voelen zich aanpassen het dan weer een stuk leerzamer word en gezelliger voor iedereen,

Trouwens Henk heb je project van die caddy helemaal door gelezen en egt respect voor wat je er van heb gemaakt :thumbup:


En ja weet het ik heb dislecsie voor de mensen die zich aan taal fouten gaan ergeren

Gr jeroen

ReBo
19-03-2009, 12:49
Het probleem is dat we het nooit goed doen.

KLOPT !!! Zoek het woord L*L op in de Dikke Van Dale in je ziet bijna staan :
synoniem voor modderator op het volksforum . . . ( @Martiepartie : het staat er niet echt . . . :D )

Het is de taak van de modderators om het grove werk te doen, de rest is een taak van alle gebruikers . . . wij zijn als gebruikers verplicht om ook zelf na te denken . . . maak je een fout dan geef je hem toe. Dan sta je ff voor joker . . . SO WHAT ?! Leef je daar een jaar korter van ?? Heb je 's avonds dan ineens geen zin meer in sex ?? Dacht het niet . . . het leven is soms al zwaar genoeg, maak dit forum dan ook tot een spirituele verlichtsplek waar we allemaal in liefde en licht samen naast elkaar kunnen leven . . .

Over fouten gesproken :

Het stukje wat Henk zojuist heeft gepost heeft hij ook naar mijn Inbox gestuurd. Ik heb hem een reactie gegeven met oa ik het waardeerde dat hij alsnog reageerde en hem toegezegd dit ook nog openlijk te uiten in dit Topic.
Bijdeze dus gedaan . . . .

Henk was me echter een stap en is zelfs zelf met zijn antwoord naar mij toe naar buiten getreden . . . ik kan niet anders zeggen dan RESCEPTA
( @ Martiepartie, ook dit staat er niet in . . . Ali G is de aanstichter daarvoor )

Ook ik moet dus hierbij mijn fout toe te geven . . . Henk reageert wel op een PB. Sorry, excuus, het spijt me . . . ik hoop de knakker echt een keer de hand te schudden, want alles is nu besproken, wat besproken kon worden . . . de lucht is geklaard, de zon schijnt buiten ( Rotterdam 12:41u ) ik hoor de kat een vogel uit de boom halen dus alles moet nu toch weer koek en ei zijn, vrede op aarde en bla, bla, bla . . .

Kunnen we nu AUB verder gaan met dingen die er wel toe doen ?? Laten we bv geen kostbare typaanslagen meer verloren laten gaan in dit Topic, maar plaats ze liever in een van de mijne . . . VERKOCHT bijvoorbeeld bij een van mijn te koop staande auto's . . . of bij de Happichs . . . of bij de 16V motor . . of . . of . . of . . .


:thumbup:

1982kameiX1
19-03-2009, 12:57
Het aller mooiste vind ik nog dat we met zijn elkaar aan het bevestigen en quoten zijn in dit topic, en de raddraaiers posten niks...

(behorend bij groep 1 moest ik wel even glimlachen)

ik ben toe aan nieuw topic waarin er een discussie tussen twee tegenpartijen wordt gevoerd. niet aan een opsomming van gelijke standpunten.

:)

ReBo
19-03-2009, 13:16
. . . en de raddraaiers posten niks...

Je hebt iets gemist . . . ik behoorde bij groep 2 ( kritiek op H. Wassenaar ) en ben wel degelijk aan het posten geweest . . .


ik ben toe aan nieuw topic waarin er een discussie tussen twee tegenpartijen wordt gevoerd.

:goodpost:

Ik stel voor om een topic te openen met te roepen dat auto's uit 1982 verplicht worden om voor een slooppremie in aanmerking te komen . . . :D


PS : ligt het aan mij of wordt het alweer iets luchtiger in dit topic ?? Of komt het omdat er knuppels zijn die ECHT moeten werken voor hun geld ??
PS 2 : Dit is echt mijn laatste post in dit topic, 1982kameiX1 heeft echt gelijk, alles is al gezegd en uitgesproken en we beginnen nu met herhalen van herhalen . . .

henkwassenaar
19-03-2009, 13:26
Helemaal mee eens en hoop dat het bij de meesten duidelijk is geworden hoe de situatie er momenteel bij staat,en ook voor de mensen die niet gereageerd hebben maar het topic wel hebben doorgelezen....!!!

Zowel de moderators als forumleden hebben hun zegje gedaan waarin duidelijke taal is gesproken.... :rolleyes:

En Remco bedankt voor je serieuze duidelijke tekst en uitleg...... :thumbup:

martiepartie
19-03-2009, 13:29
@ Rebo:

Ali G: R.E.S.T.E.C.P! Do ya even know wha it spellz?

Dus geen RESCEPTA of iets in die gooi :shake: . Als je me probeert te verneuken, doe het dan goed ;)

GerardMkIIVR6
19-03-2009, 13:32
Hoop dat we er allemaal wat van geleert hebben ook jij Henk ;)

GerardMkIIVR6
19-03-2009, 13:32
@ Rebo:

Ali G: R.E.S.T.E.C.P! Do ya even know wha it spellz?

Dus geen RESCEPTA of iets in die gooi :shake: . Als je me probeert te verneuken, doe het dan goed ;)

Klopt zo spelde die het :D

1982kameiX1
19-03-2009, 13:48
Ik stel voor om een topic te openen met te roepen dat auto's uit 1982 verplicht worden om voor een slooppremie in aanmerking te komen . . . :D


start een poll. ik stem alvast tegen. barbaar :)

frankvr6
19-03-2009, 13:49
Zo zijn we dan nu al onze frustraties kwijt het lijkt hier wel de 4e klas af en toe.
Nog ff en ik haal de meester op.

Dacht dat we allemaal volwassen hier?

henkwassenaar
19-03-2009, 13:56
Hoop dat we er allemaal wat van geleert hebben ook jij Henk ;)

Ik wel Gerard...en ik hoop jij nu ook :rolleyes:

martiepartie
19-03-2009, 13:56
Ik heb nog nooit volwassen.

Area51
19-03-2009, 13:56
http://www.kieftenklok.nl/images/computerNL.jpg

bron: www.kieftenklok.nl > nl > forum

martiepartie
19-03-2009, 13:57
Roggel jij die schuur?

P.s. al tijd gehad voor die Motorhaube?

GerardMkIIVR6
19-03-2009, 13:58
http://www.kieftenklok.nl/images/computerNL.jpg

bron: www.kieftenklok.nl > nl > forum

Thats it.
Goed idee :thumbup:

1982kameiX1
19-03-2009, 14:11
x

bron: www.kieftenklok.nl > nl > forum

Whahahaha, ik ga kapot van het lachen.. vinden mijn collega's ook leuk... valt wel op zo, dat forummen.. whahahaha

Tiki Madness
19-03-2009, 14:28
bron: www.kipenhok.nl > nl > forum :D

Michael

Tiki Madness
19-03-2009, 14:33
Zeg je 1 ding,dit forum gaat naar de kloten zo.
Ontstaat binnenkort een enorme ruzie.

En daarmee overdrijf ik niet.



Ook alle kennissen die ik spreek in vw land hebben weinig goeds over voor het volksforum.

Geeft je te denken of niet..




Je lijkt Nostradamus wel met je voorspellingen,ik ben blij dat ook hij nooit gelijk had.

Ook wat betreft je opmerking over weinig goeds over het volksforum dan denk ik toch echt dat die mensen het over het vwforum hadden.

Michael

richard-polo
19-03-2009, 14:37
Je lijkt Nostradamus wel met je voorspellingen,ik ben blij dat ook hij nooit gelijk had.

Ook wat betreft je opmerking over weinig goeds over het volksforum dan denk ik toch echt dat die mensen het over het vwforum hadden.

Michael


jij moet niet zoveel denken ;)

Golf_1_gts
19-03-2009, 15:26
Ik vind dat we gewoon iedere maand een lid weg mogen stemmen, waaraan we ons gemeenschappelijk irriteren.

Dus poll weg, leden wegstemmer daar.

Eerste lid wil ik dan ook meteen opgeven: vw roadwarrior

Vanwege o.a. dit soort slap gelul:
Zie hier 2 hele goede kennissen van mij achtereenvolgens weggetreiterd worden.
Geeft toch te denken of niet?


Ja, zegt idd wat over jouw kenissen.

golfvr6
19-03-2009, 15:29
Iemand op een persoonlijk vlak aanvallen is niet netjes vind ik:

-Jippie hij heeft zijn post gedeleted ,nu hem zelf nog
-Walgelijk ventje ,auw ,moet naat ziekenhuis enz enz

Jammer dat er ook mensen op het forum zitten die vroeger vaak zijn gepest!!!
Ik kan henk persoonlijk en ik weet hoeveel pijn hij heeft gehad en nog steeds
heeft.
Iemand die zo iets stuurt moeten ze direct met de bek op de stoeprand zetten
:mad: :mad: :mad: :mad:
jammer dat het zo moet.

hey vlugge gapie

Bijdeze vanharte uitgenodigd om dat es bij mij te gaan doen .
Je mag Gijs ook wel meenemem

Stoelwinderspad 1
Twijzelerheide

Ronald
19-03-2009, 15:32
Zucht.. Had niet meer willen reageren, maar strekking is duidelijk en wat mij betreft afsluiten.

Tiki Madness
19-03-2009, 15:33
hey vlugge gapie

Bijdeze vanharte uitgenodigd om dat es bij mij te gaan doen .
Je mag Gijs ook wel meenemem

Stoelwinderspad 1
Twijzelerheide

Kijk en dat gebeurd er nu als jezelf geconfronteerd word met een opmerking die je zelf niet leuk vind :tongue:
Alleen is het dan wel jammer om te lezen dat je precies zo reageert zoals iedereen hier waarschijnlijk al dacht:ALS EEN TOKKIE chapeau je bevestigt de regel :thumbup:

Michael

Ps je hoeft mij niet uit te nodigen want ik mag het land niet uit :D

Marcski
19-03-2009, 15:39
ja, nou is het wel klaar!