PDA

View Full Version : Emotionele waarde


Heleen
25-03-2009, 23:27
Vrouwen staan natuurlijk bekend om bepaalde dingen. Bijvoorbeeld dat ze veel moeite hebben om dingen (en mensen) los te laten. Ik kan bijvoorbeeld wel janken bij het idee dat ik zaterdag a.s. mijn allerlaatste ritje met de GTI ga maken. En eigenlijk heb ik dezelfde neiging al twee dagen als ik de Polo start, en ik hoor niet het oude vertrouwde geluid, en ik moet nog wennen aan de koppeling, en ik kan niet echt meer even terugschakelen, etc.

Hebben mannen dat nou ook of blijft een auto, hoewel toch in meerdere of mindere mate bijzonder, gewoon een auto voor je?

Ik ben benieuwd!

Richard
25-03-2009, 23:28
vrouwen :rolleyes: ;)

RubenD
25-03-2009, 23:47
Haha, ik zeg altijd: mijn GTI gaat niet weg! En daar blijf ik bij.

Kan mij er dus prima wat bij voorstellen.

Gertjan
26-03-2009, 00:55
Ach, alles is te koop.

LuukGTI
26-03-2009, 08:30
Heb mijn eerste opgeknapte brommer ook moeten verkopen met een brok in m'n keel... :rolleyes: :redface: Maar bij de 2e ging het al makkelijker :D
Alleen toen ik besloot dat mijn golf werd gesloopt en het blok op internet stond, ging het toch wel erg kriebelen en heb ik 2 dagen later het blok er weer afgehaald :screwy:
ghehe... :D

uuldriks_g40
26-03-2009, 09:00
Mijn polo gaat niet weg, rij ik hem nog liever plat. Beter dan dat hij verkracht word door een ander.

Bootje
26-03-2009, 09:02
alles is te koop ook bij mij. Maar als er geen andere golf 1 op mijn pad komt hou ik deze. desnoods gaat hij een loods in met een doek er overheen

Stijn
26-03-2009, 09:33
Ik begrijp dat wel hoor, mijn hele verzameling is een groot bewijs van mijn onvermogen tot afscheid :)

PVPMK1
26-03-2009, 09:37
Hebben mannen dat nou ook of blijft een auto, hoewel toch in meerdere of mindere mate bijzonder, gewoon een auto voor je?

Ik ben benieuwd!
Zoals je ziet wat VW auto's betreft, zijn de gevoellens bij de vrouwen en mannen wel gelijk Heleen. ;) Ik moet me hier ook bij aansluiten, doet toch elke keer weer pijn in het hart, als de Golf word ingeruild. Maar de Golf1 gaat zeker niet weg, ik heb hem aan mun kleine vent belooft en die is nog maar 4 dus een goed excuus om hem te houden. :D

Gr,
Patrick.

1982kameiX1
26-03-2009, 09:40
ik zei altijd tegen mijn vriendin:

de eerste die vraagt een keuze te maken tussen auto of vriendin, die vertrekt.
en mijn scirocco vraagt dat niet van me. :D

Heleen
26-03-2009, 10:10
Hahaha ja dat is idd zo!

@ Stijn: ja ik moet nu toch echt maar een keertje komen kijken, ze staan nog steeds in Brabant toch?

Leuk om te lezen allemaal, de meningen zijn verschillend maar ik geloof dat de overheersende helft toch wel moeite heeft om afscheid te nemen van het oude vertrouwde wagentje.

De eerlijkheid gebied mij nu wel om te zeggen: hoeveel moeite ik er op dit moment ook mee heb, als ik eind dit jaar weer terug ben in Kaapstad en in mijn oude kevertje rondcross, dan ben ik waarschijnlijk erg blij dat ik het geld voor het ticket niet in de Golf gestopt heb. Datzelfde geldt zeer waarschijnlijk als ik volgend jaar of het jaar daarop eindelijk de gewilde digitale SLR aanschaf, omdat ik nog steeds met een analoge SLR plaatjes schiet. En voor het geheel opknappen (= reviseren en spuiten) van de GTI kan ik ook zo'n beetje een wereldreis maken, of een jaar vrijwilligersfysiotherapie in Afrika geven, ook altijd nog 1 van mijn dromen. Tja, keuzes... :rolleyes:

Koen is sleeping
26-03-2009, 12:51
Je weet hoe lang mijn Golf weg is, tegenwoordig denk ik nog maar hooguit om de week "had ik maar weer een 16V"... :(
(sterker nog: was me al stiekum aan het voorbereiden op een rondje meerijden met de jouwe.)

(Eigenlijk moet ik dit niet posten, nu ga je weer veel te veel nadenken ;) )

Sjon
26-03-2009, 13:49
Eerste auto nog steeds in bezit. (al 8 jaar en hij blijft zolang 't kan)
Nog nooit een complete auto verkocht. (en toch nr.6 aangeschaft)
Met pijn in 't hart onlangs een trouwe daily driver motten slopen: niet fijn.
Nee, afscheid nemen van auto's is ook niet mijn ding.

Arne
26-03-2009, 13:53
Ik heb al aardig wat auto's gehad, meer dan 20. En tot nu toe de enige keer dat ik t echt klote vond dat een auto weg moest (drijfstang door t blok heen :shake: , dus naar de sloop) was bij een 84'er 2 deurs Ascona C 1.6.....Dat was wel zo'n heerlijke auto. Was ook de goedkoopste auto die ik ooit heb gehad, voor 75 euro gekocht, dus de aanschafwaarde zegt ook niks :rolleyes:

Marcski
26-03-2009, 15:00
ik ben zowat elk half jaar weer toe aan wat anders, dus een band? :rolleyes:

Dirk
26-03-2009, 16:24
ik ben zowat elk half jaar weer toe aan wat anders, dus een band? :rolleyes:

Op zijn hoogst een lekke Marc!



Ik herken dit wel, vooral omdat ik meestal geen slechte auto's verkoop.
Een auto komt bij mij niets te kort en een nieuwe eigenaar is er dan meestal
ook erg blij mee. En ik baal dan weer zodra ik iets moet vervangen aan mijn "nieuwe" ride! Dan denk je al snel terug aan de oude auto!

Heleen
26-03-2009, 16:33
Je weet hoe lang mijn Golf weg is, tegenwoordig denk ik nog maar hooguit om de week "had ik maar weer een 16V"... :(
(sterker nog: was me al stiekum aan het voorbereiden op een rondje meerijden met de jouwe.)

(Eigenlijk moet ik dit niet posten, nu ga je weer veel te veel nadenken ;) )

Als je em zaterdagochtend komt helpen aanduwen doen we wel even een rondje voordat ik em naar het noorden cruise :D

chris
26-03-2009, 16:37
Mijn polo gaat niet weg, rij ik hem nog liever plat. Beter dan dat hij verkracht word door een ander.

Vind ik dan weer een wat mindere denkwijze....dus zelf plat rijden is geen 'verkrachten'...? :screwy:

martiepartie
26-03-2009, 17:06
ik zei altijd tegen mijn vriendin:

de eerste die vraagt een keuze te maken tussen auto of vriendin, die vertrekt.
en mijn scirocco vraagt dat niet van me. :D

Dus die is nu de deur uit (als ik het zo lees) :D :tongue:

Ik wil al jaren een andere/grotere/snellere oldtimer, maar ik krijg het niet over mijn hart om mijn polootje weg te doen. Misschien als ik meer tijd/geld heb dat er iets anders komt, maar dit is zo'n fijne boodschappenkar(t) :D

OldSkool-II
26-03-2009, 17:22
Valt bij mij wel mee, ik doe m'n auto's altijd weg, omdat ik er in mijn ogen iets beters voor terug koop. En na een tijdje zijn de ideeen op, en wil je toch weer aan wat anders bouwen...

Campion
26-03-2009, 18:15
als ik een scirocco weg doe komt er een scirocco terug, maar degene die ik weg heb moeten doen heb ik evengoed nog altijd wel een spijtgevoel van, ondanks dat ze met een goede reden zijn weggegaan :S

Gijs
26-03-2009, 18:54
Het blijven voor mij toch écht "gewoon" auto's.. Alhoewel ik er super van baalde dat ik m'n Passat 32b total loss had gereden, toen die net 100km klaar was.. M'n huidige Passat is wel een goede vervanger, maar met m'n oude had je toch meer bekijks :)

Wat ik wél zeker weet is dat mijn 63'er kever niet weg gaat :hug:

patrick 86c
26-03-2009, 20:35
Ik rij nu 14 jaar polo en soms wil ik wat anders iets groters een ami ofzo.
maar als ik dan weer naar me sedannetje kijk, en weer terug denk aan hoe fijn ie is dan heb ik zo iets"Laat maar ik maak hem af".
Het is nu me 4e polotje en ja de 3 voorste heb ik toch met pijn in me hart weg gedaan.
Het is ff wennen een polo,ik weet niet wat voor 1 je nu hebt.
Maar je kan er altijd wel wat leuks van bouwen.

Heleen
26-03-2009, 21:29
Ik heb nu een milestone van '97. Maar goed, dit kun je toch niet zomaar weggooien:

http://img.photobucket.com/albums/v357/Sparcootje/Golfshoot1.jpg
"Die goeie ouwe tijd he Leen" zoals Esmeralda hem naar mij stuurde.

En dat is ook gewoon echt zo, die auto heeft me door een break-up en weet ik het wat allemaal niet meer heen getrokken, die auto is een behoorlijke tijd lang mijn leven geweest.

En daarnaast kan ik natuurlijk ook gewoon heel simpelweg niet loslaten :D

classic-edition
26-03-2009, 23:09
Ik heb de slechte eigenschap zoals vele anderen dat ook hebben bij hun project cars.
Nl het bezit is het einde van het vermaak. Daarmee wil ik zeggen dat ik het allemaal leuk en prachtig vind zolang ik er nog plannen mee heb en telkens wat onderdelen kan kopen en erop kan zeten.Maar als het dan in mijn ogen af is of de volgende stap te veel geld gaat kosten dan is de lol er snel af en gaat ie de verkoop in :redface:.

Ik heb dan ook veel bewondering voor mensen die hun auto al jaren hebben en per seizoen slechts een aantal kleine veranderingen doorvoeren.

Ik hoop dat ik met de cabby nog jaren tevreden ben na alle veranderingen binnenkort.

bugs
30-03-2009, 20:29
mijn zilveren Golfje 2 1600: LT-97-HH
nog in de Gulden tijd gekocht,
In de 7 jaar veel kilometers en veel met deze Fijne auto meegemaakt. maar na 485.000km was het toch de roest en wat slijtage wat er voor zorgde dat ie moest worden vervangen...
bruikbare Onderdelen heb ik er af gehaald.

Dan komt de dag dat hij op de aanhanger word geladen en weg gaat... dat doet toch wel een beetje zeer.

vervolgens kom je 3 weken later bij het bedrijf om wat onderdelen te halen en daar staat je golf op de brug ,met gaten in de bodem geboord omdat hij 3 weken in de regen heeft gestaan zonder ramen en deuren. auw.. hij reed nog zo lekker...

ach ja, we hebben al een hoop profijt gehad van de onderdelen.
1 deur en de motorkap komen op De GTI.

Arnaud
30-03-2009, 20:55
Ben er nooit zo moeilijk over; zolang je maar zorgt dat er wat leukers voor terug komt! :D

Mitta
30-03-2009, 21:01
me mk1 gaat nooit meer weg :blahblah:

soms denk ik wel, ik wil meer luxe... waarop de volgende gedachte is: tijd voor daily en een mooi weer auto (de mk1 voor mooi weer he :) )

spekkie
30-03-2009, 23:07
Ik maak er ook altijd spijt van als een auto weg gaat .
Men eerste kevertje heeft nog 2 jaar half gedemonteerd in de garage gestaan voor dat hij ( deels ) verkocht werd .
Met de andere wagens heeft het nooit zolang geduurd maar ik denk nog dikwijls terug aan de goede tijden die ik ermee gehad heb :screwy:

Hennuh
31-03-2009, 10:58
Ik heb nog wel eens spijt dat ik mijn fiat coupe 20 VT (2 liter 5 cilinder met turbo) heb weg gedaan. Echt een auto met charme, en een heerlijke motor, dumpvalve enz.
Maar ik wist dat het een financiele tijdbom was.
Achteraf toch weer blij dat ik weer Duits rij :dance: tenminste waardevast.