PDA

View Full Version : Krasjes


zuivere311
26-03-2009, 22:16
Vandaag zat het weer eens niet mee. De Nissan Almera mocht eens uit gelaten worden en had er ook zin in. Ik moest alleen nog even een plankje ophalen bij een meubel boer. Aangezien de auto echt nog heel mooi in de lak zit, had ik de auto lekker ver weg gezet van alle andere auto's. Snel de winkel in om het missende plankje op te halen, maar helaas onvindbaar. Na ruim een half uur hebben we het opgegeven en ben terug naar de auto gegaan, hij stond nog mooi alleen. Helaas heeft in de tussentijd dus wel een auto naast de mijne gestaan en vond de auto blijkbaar niet zo mooi, en heeft dat laten weten door de deur of zoiets in mijn deur te zetten, zodat ik nu 3 krasjes heb, nu zijn de 3 krasjes niet zo heel groot in lengte, maar in mijn ogen wel diep, mijn nagel blijft er net haken als ik erover heen ga. :eek:

Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik hoop morgen nog even een foto te maken van de krasjes.

Dus geen plankje en 3 krasjes rijker :stick:


Vandaag nog snel even een foto gemaakt van de krasjes, ik heb natuurlijk wel de meest gebruikte sleutel gebruikt (golfje mkII).

http://www.volksforum.com/albums/files/8/0/3/7/ScreenHunter_11.jpg

LuukGTI
27-03-2009, 12:07
Als de lak nog niet "door" is kun je het wel oplossen met polijsten denk ik...

zuivere311
30-03-2009, 15:32
Foto er nu eindelijk opgezet.

RitchieVR6
31-03-2009, 10:58
Ik gebruik voor kleine krasjes en krasjes van het autowassen, Scratch remover van Commandant. Werkt prima!
Doekje erbij, flink wat op je doek doen en uitpoetsen maar.
Ook spuitnevel gaat er prima mee weg.
Suc6!!

zuivere311
31-03-2009, 15:08
Ik ben vandaag bij een schade hersteller geweest, hij vertelde dat ik het beste de lak kon kopen bij de dealer (kleine busjes van 15ml ofzo). De krasjes opvullen met een dun kwastje (modelbouw) of een spelt of naald. Wel zorgen dat de krasjes dieper blijven dan de omliggende lak. Daarna voorzien van een dunne laag blanke lak. Dit mag iets boven de huidige lak uitkomen, maar nadat de blanke lak laag is aangebracht dit netjes met een zachte polish gelijk proberen te poetsen.

Hij gaf als voorbeeld, als de droogtijd van de blanke lak 15 min is. Ga dan na een kleine 10 min al beginnen met poetsen, anders komt de aangebrachte lak laag nooit gelijk met de bestaande.

Kan iemand dit verhaal bevestigen? Het verhaal komt mij wel geloofwaardig over. Maar ik speel liever geen proef konijn als je begrijpt wat ik bedoel.

eentje
31-03-2009, 21:48
Ik ben vandaag bij een schade hersteller geweest, hij vertelde dat ik het beste de lak kon kopen bij de dealer (kleine busjes van 15ml ofzo). De krasjes opvullen met een dun kwastje (modelbouw) of een spelt of naald. Wel zorgen dat de krasjes dieper blijven dan de omliggende lak. Daarna voorzien van een dunne laag blanke lak. Dit mag iets boven de huidige lak uitkomen, maar nadat de blanke lak laag is aangebracht dit netjes met een zachte polish gelijk proberen te poetsen.

Hij gaf als voorbeeld, als de droogtijd van de blanke lak 15 min is. Ga dan na een kleine 10 min al beginnen met poetsen, anders komt de aangebrachte lak laag nooit gelijk met de bestaande.

Kan iemand dit verhaal bevestigen? Het verhaal komt mij wel geloofwaardig over. Maar ik speel liever geen proef konijn als je begrijpt wat ik bedoel.

Het zal altijd zichtbaar blijven, maar bovenstaande is wel de beste manier om het zo goed mogelijk te camoufleren zonder te laten spuiten.

Mitta
31-03-2009, 22:08
ik denk dat je deze krasjes er zo met de machine ook wel uitgepoetst zult krijgen?

zuivere311
31-03-2009, 23:10
Ik heb totaal geen ervaring met krasjes wegpoetsen. Ik ben wel druk opzoek naar iemand die hier meer over kan vertellen.

1 ding is zeker ik wil er vanaf, ik baal echt ongelofelijk van die krasjes.

dekilo
01-04-2009, 06:49
Kijk even op het forum van de sponsor "carclean".
Kijk of je daar een detailer kunt vinden in de buurt van je.
Of je komt even naar Zuid Limburg polijst ik je ze er even uit mits ze niet te diep zitten.

zuivere311
02-04-2009, 10:22
Ik ga vanavond eens rustig opzoek of ik het forum van de sponsor "carclean" kan vinden.

Op mijn oude auto heb ik het verhaal van de autoschade hersteller geprobeerd, helaas ziet het resultaat er niet uit zoals ik gewenst had, dus ik twijfel wel of ik het zelf moet gaan doen.

Op internet heb ik wel een foto verhaal gevonden van een donker grijze auto waar de garage deur op zijn achterklep gevallen was. Heel veel diepe krassen waarbij zelfs de witte onderlaag goed tezien was. De techniek die gebruikt is heet wetsanden of zoiets. Maar het resultaat is super zo te zien.


Je moet wel aardig naar beneden scrollen maar dan zie je ook wat.
linkje (http://www.meguiars.nl/forum/viewtopic.php?t=6966&highlight=krassen)

Christiaan
02-04-2009, 17:43
ik denk dat je deze krasjes er zo met de machine ook wel uitgepoetst zult krijgen?

Als je een kras voelt, kun je er bijna vanuit gaat, dat poetsen niet meer helpt....

Ronal_Driver
06-11-2009, 16:09
kan je wel wegpoetsen, gewoon een doek pakken en daar een
beetje autosol op doen dat goed uitvegen en daarna met turtel wax
of met een andere auto was goed poetsen,
dan zien je er helemaal niks meer van terug :)