PDA

View Full Version : waar moet ik opletten bij het aankopen van een Golf 4 help me


ronnie1982
30-03-2009, 20:09
ik ben net gaan kijken voor een (gouden golf4)
uit 1999 met 177.000 op de teller

remmen zijn vervangen bij 105.000

verder zag de olie er goed uit koelvloeistof ook

uitlaat was dicht,banden goed beetje standaard dingen gedaan
heb 50 euro aan betaalt dus zit er nog niet aan
vast maar zag er goed uit hebben jullie ideeen waar ik nog goed op moet letten ?

sixpack
30-03-2009, 22:31
RubenD

Ja, er zijn hier genoeg topics over de versnellingsbakken.

Als je een auto met deze motorserie wilt kopen dan moet je een buffer hebben van zo'n 1500-2500 euro.

Bij de 1.4, 1.4-16V, 1.6, 1.9SDI word namelijk een bak toegepast waarvan de klinknagels van het differentieel ooit een keer zullen knappen. Ondanks de lagere aanschafwaarde heb je dan toch een relatief dure gezien dure auto. Ook is het maar een klein motortje, waar ga je hem voor gebruiken -> vanwege het verbruik?

Deurschanieren kunnen kraken, achterlichten kunnen soms uitvallen en dan weer werken.

Heb je ook de remmen getest, stuur lichtjes vast houden en bij een snelheid van 80 vol op de rem trappen. Stuur mag dan helemaal niet trillen, ook moet de auto niet naar links of rechts trekken.

Als je gewoon rijd dat moet de auto ook uit zichzelf rechtdoor rijden. Anders moet er naar de uitlijning gekeken worden of de auto heeft mogelijk schade gehad.
__________________

sixpack
30-03-2009, 22:32
VWFARMER

He Ronnie

Kijk/vraag ook even wanneer de disributieriem is vervangen.
Zijn alle boekje's aanwezig?
En vraag naar de historie van de auto.

Wat je ook kan doen is, goed kijken naar de bouten en moeren bij de motor ruimte.
want als je daar wat krassen of een andere kleur moer of bout ziet, dan weet je gelijk dat dat deel er van af is geweest


En heb je al foto's kunnen namen van de golf?


Edit: 1 topic is wel voldoende