PDA

View Full Version : Vooroordelen


Heleen
04-04-2009, 18:51
Tuurlijk, iedereen probeert ze zo weinig mogelijk te hebben of in ieder geval zo weinig mogelijk te uiten (omdat het zoveel problemen kan geven), maar in het dagelijks leven en ook hier op het forum blijkt toch regelmatig weer dat dat zo makkelijk nog niet is (dat geldt ook voor mezelf!).

Vandaag was ik even bij een audiozaak om een nieuw stekkertje voor mijn radio te bestellen zodat ik hem in de Polo kan zetten. Ik loop naar binnen, haal de doos uit de tas en zeg: "Ik heb deze radio uit mijn oude auto gehaald en wil hem graag in mijn nieuwe zetten maar daar heb ik even zo'n stekkertje voor nodig."

Het eerste wat de beste man achter de balie uit kan brengen is: "Heb jij hem er zelf uitgehaald?", me ongelovig aankijkend :screwy: . Alsof dat zo moeilijk is!

Wat voor vooroordelen heb je zelf waarvan je weet dat ze eigenlijk gewoon niet kloppen of op zijn minst verouderd zijn?

Kick-off:

- Iedereen heeft last van een economische crisis wanneer deze zich aandient (niet waar, ik heb er zelf niet eens last van :rolleyes: )
- All men are bastards :D (ok, ok... niet waar)
- De jeugd van tegenwoordig kent geen manieren meer (niet waar: sommigen zelfs meer dan de gemiddelde bejaarde persoon!)
- Een Polo is saai (valt best mee... :rolleyes: )

Komen er vast nog wel meer bovendrijven...
-

steven16v
04-04-2009, 19:38
- De jeugd van tegenwoordig kent geen manieren meer (niet waar: sommigen zelfs meer dan de gemiddelde bejaarde persoon!)

Hier ben ik het voor de volle 10000% mee eens. Ik werk als verkoper in een winkel. En mijn god wat hebben de bejaarde personen een grote bek. (uitzonderingen daar gelaten)

Marcski
05-04-2009, 09:17
vrouwen hebben altijd wat te klagen :D

gti-pirelli
05-04-2009, 09:28
vrouwen hebben altijd wat te klagen :D

Super goed :)

sixpack
05-04-2009, 09:57
vrouwen hebben altijd wat te klagen :D

Is dat een vooroordeel of een feit? :D

Heleen
05-04-2009, 10:31
Hahaha ja nu je getrouwd bent durf je wel he :tongue: Gefeliciteerd nog trouwens!

Marco
05-04-2009, 11:57
vrouwen hebben altijd wat te klagen :D

:goodpost:

Steilheck
05-04-2009, 12:14
Ik rijd beter dan de rest van de weggebruikers. Toch? :shake:

bugs
15-04-2009, 17:43
Hier ben ik het voor de volle 10000% mee eens. Ik werk als verkoper in een winkel. En mijn god wat hebben de bejaarde personen een grote bek. (uitzonderingen daar gelaten)

Ze hebben de meeste tijd van allemaal, en toch moeten ze overal voorkruipen.

RubenD
15-04-2009, 20:14
Komt wel aardig in de buurt van dit topic, staan ook vast wel een paar mooie tussen voor dit topic:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=35510

"Mama heeft altijd gelijk, maar papa's wil is wet" ;)
(waarbij ik mij nu even heel hard af vraag of ik het zo goed schrijf....)

Een GTI rijder stopt niet voor het zebrapad (ik dus wel, standaard uitlaat, maar wel meer gebrul onder de kap).

Larsv5
15-04-2009, 20:19
Zijn gewoon kut lui in die winkel, ik wou dat mijn vriendin met haar auto radio naar een winkel ging om een stekertje te halen.....

Lars

steven16v
15-04-2009, 23:40
Ze hebben de meeste tijd van allemaal, en toch moeten ze overal voorkruipen.

Ja dat ook!

Edward
16-04-2009, 06:06
Ze hebben de meeste tijd van allemaal, en toch moeten ze overal voorkruipen.

en de hele dag vrij en toch 's ochtends vroeg in de supermarkt of voor je in de rij aan het tanken en dan de pincode vergeten ;)

Edward
16-04-2009, 06:09
quote van mn (schijnbaar) burman; "wat moet dat? waarom sleutelen JULLIE altijd op de plek waar wij ouderen parkeren?"

ehm....donder op?

verder niets mis met ouderen, wij jongeren hebben het glimmende nederland te danken aan die gasten, die het net na de oorlog hebben opgebouwd. Maar ik heb er een hekel aan als iemand vanuit het niets begint te brullen, zonder zich even netjes voor te stellen.

sixpack
16-04-2009, 06:10
In wel ghetto WOON je dan ook ? :eek:

Edward
16-04-2009, 06:13
Hoofddorp! ben de ghetto ontvlucht.....

sixpack
16-04-2009, 06:17
Nou .... Owja Heleen bedankt :D

Heleen
16-04-2009, 06:48
You're welcome ;)

Ik kreeg op 1e Paasdag nog een gouwe ouwe te verwerken:

"Een GTI, dat is toch alleen maar voor jongens met petjes".

Gertjan
16-04-2009, 08:12
Is toch ook zo? :D

sjampoo
16-04-2009, 08:44
Interpunctie: doe joe joeze it?

Zie eerste post; En direct mijn vooroordeel; Je schrijft 'netjes', dus je hebt:
1) een kantoorbaan
2) rij je zoals je schrijft
3) ziet je auto d'r netjes uit
4) zie je d'r zelf uit zoals je schrijft

Lever nu maar even het bewijs dat je d'r met vooroordelen (vaak) naast zit! :)

Misha
16-04-2009, 11:13
Interpunctie: doe joe joeze it?

Zie eerste post; En direct mijn vooroordeel; Je schrijft 'netjes', dus je hebt:
1) een kantoorbaan
2) rij je zoals je schrijft
3) ziet je auto d'r netjes uit
4) zie je d'r zelf uit zoals je schrijft

Lever nu maar even het bewijs dat je d'r met vooroordelen (vaak) naast zit! :)
:goodpost:

Heleen
17-04-2009, 11:22
Interpunctie: doe joe joeze it?

Zie eerste post; En direct mijn vooroordeel; Je schrijft 'netjes', dus je hebt:
1) een kantoorbaan
2) rij je zoals je schrijft
3) ziet je auto d'r netjes uit
4) zie je d'r zelf uit zoals je schrijft

Lever nu maar even het bewijs dat je d'r met vooroordelen (vaak) naast zit! :)

1. Ik ben geslaagd 'vroegah' met een 9 voor Nederlands en literatuur, dus ik denk dat ik wel netjes schrijf. Ik heb daarentegen geen kantoorbaan. Ik werk met mijn handen.
2. Ik rijd zeker niet zoals ik schrijf. Alhoewel het met de huidige daily wel steeds makkelijker wordt om dat toch maar gewoon te doen.
3. Net gewassen en stofzuigen nog niet nodig... you've got a point there.
4. Dat hangt er maar net vanaf... of je me nu treft of vanavond in de kroeg of morgenochtend met die kater. Alhoewel ik vorige week met die kater volgens mij nog best respectabel uitzag. Maar daar mogen anderen hun mening over geven :D

JettaPowerrr
17-04-2009, 12:21
Sja, vooroordelen....

Als je uit noord Nederland komt, ben je boer...
Das niet waar, ik ben (zelfstandig) binnenschipper. En dan zijn we bij het volgende vooroordeel.
Als je varende bent, ben je een zigeuner. Gaat ook nergens over, ik woon niet op een kamp, maar woon en werk op een schip en huur gewoon een hoekhuis in Groningen. Zijn we bij het volgende vooroordeel.
Als je in een huurhuis woont, ben je arm, asociaal of allebei. Das niet waar, ik ben niet arm, zeker niet asociaal en dus helemaal niet allebei. Zijn we bij het volgende vooroordeel.
Als je niet arm bent, ben je rijk. Das ook niet waar. Er bestaat ook nog zoiets als modaal. Dan ben je te rijk om subsidies te krijgen, en net te arm om elke maand leuk geld over te houden.

En zo kunnen we nog wel even door gaan. En ja, ik maak me er zelf ook schuldig aan.
Maar dat doen we allemaal, dus is het menselijk, dus hoeven we ons er niet echt voor te schamen? Tenzij je het natuurlijk wel erg laat merken, zoals die half zotte verkoper waar Heleen mee te maken kreeg. Dan moet je je diep schamen, ja.

Gr. Ed

Dirk
17-04-2009, 12:34
Leuk topic!

Ik doe niet aan vooroordelen, ik heb namelijk altijd gelijk....en dan heb je geen vooroordelen meer nodig!

Als je het hier niet mee eens bent dan ben je zwaar aan het vooroordelen!

1982kameiX1
17-04-2009, 12:39
ik liep van de week over de parkeer plaats bij onze nieuwe praxis megastore (Woehoe! :thumbup: ) toen ik half omver werd gereden door een mevrouw met een Renault. dus ik wijs naar mijn ogen dat ze wel ff beter mocht uitkijken. gaat ze vol op de rem staan, draait het raampje omlaag en roept:

Heb jij wat tegen mij?(op een toon van: ik roep mijn man! vuile racist!)

Toen zag ik pas, dat het een mevrouw was met noord-afrikaans uiterlijk en een hoofddoek die, net als bij oogkleppen op paarden, het zicht naar de zijkanten blokkeert.

dan denk ik: met zo'n attitude vraag je gewoon om vooroordelen... :screwy:

Golf_1_gts
17-04-2009, 12:41
Ik heb daarentegen geen kantoorbaan. Ik werk met mijn handen.


Mijn vooroordeel over Heleen:

Je werkt met je handen, maar je bent te lui/dom/moe/onkundig/onbenullig* om zelf een vingertje uit te steken aan je eigen auto('s). Want je smeekt op dit forum steeds om hulp?**


* Doorhalen wat niet van toepassing is.
** Alles met korreltje zout innemen.***
*** Voor de tere zieltjes onder ons.

Jan-Jelle
17-04-2009, 13:47
Mijn vooroordeel over Heleen:

Je werkt met je handen, maar je bent te lui/dom/moe/onkundig/onbenullig* om zelf een vingertje uit te steken aan je eigen auto('s). Want je smeekt op dit forum steeds om hulp?**


* Doorhalen wat niet van toepassing is.
** Alles met korreltje zout innemen.***
*** Voor de tere zieltjes onder ons.

beetje kort door de bocht, niet? bestaan veel vakken waarmee je met je handen werkt....

nog een;
in een dorp staan alleen maar boerderijen.

Dirk
17-04-2009, 13:57
Vooroordeelen

-mensen die hun asbak voor het verkeerlicht leeggooien zijn paupers.
(maar het zou natuurlijk ook kunnen dat ze een te kleine auto rijden)
- mensen die schuin in hun autostoel zitten (half op de pook) zijn paupers.
(maar het zou natuurlijk ook kunnen dat ze een unieke sportstoel hebben)
- een groepje allochtonen jongeren waar een meisje voorbij loopt en die dan allerlei schunnige opmerkingen plaatsen in haar richting
(maar het zou natuurlijk ook kunnen dat ze jaloers zijn op haar designer handtasje)

Heleen
17-04-2009, 14:05
beetje kort door de bocht, niet? bestaan veel vakken waarmee je met je handen werkt....

nog een;
in een dorp staan alleen maar boerderijen.

Dank je Jan-Jelle, je bent een echte heer :thumbup:

Overigens heb ik heel veel verstand van techniek. Menselijke techniek dan wel te verstaan. Ik ben namelijk fysiotherapeut. Dus als je iets gebroken, gescheurd, gekneusd of overbelast hebt, mag je me gerust bellen. Maar als ik een half motorblok uit elkaar moet halen, dan heb ik daar een beetje hulp bij nodig inderdaad. Waarom ik het dan toch zelf wil doen, tja... dr zijn wel meer mensen niet helemaal goed wijs :screwy: :D ;) Daar komt bij dat ik vanaf het moment dat ik met garages en monteurs te maken heb gekregen ik er nog nooit erg blij en tevreden van ben geworden... Vooroordeel: elke garage wordt beheerd door de eerste de beste boerenoplichter. Met het woord 'boeren' bedoel ik hier overigens... niets :D

Heleen
17-04-2009, 14:10
Mijn vooroordeel over Heleen:

Je werkt met je handen, maar je bent te lui/dom/moe/onkundig/onbenullig* om zelf een vingertje uit te steken aan je eigen auto('s). Want je smeekt op dit forum steeds om hulp?**


* Doorhalen wat niet van toepassing is.
** Alles met korreltje zout innemen.***
*** Voor de tere zieltjes onder ons.

Mijn vooroordeel over jou: lighten up! :hug:

Jan-Jelle
17-04-2009, 14:20
Dank je Jan-Jelle, je bent een echte heer :thumbup:

Overigens heb ik heel veel verstand van techniek. Menselijke techniek dan wel te verstaan. Ik ben namelijk fysiotherapeut.

thanks, ben alleen pas 15... :tongue:

fysiotherapeut! goed vak, heb daar het laatste jaar heel wat gezeten! rug, schouders, knie, gaat nu gelukkig alweer beter!

en voor golf_1_gts; als jij (chronisch) rugpijn hebt ga je toch ook niet jezelf behandelen? dan ga je toch ook naar de fysio

Heleen
17-04-2009, 14:28
Dan ben je jarig geweest, want de vorige keer was je nog 14 :tongue: Maar dan kun je toch nog steeds een heer zijn? Komen we weer uit op dat vooroordeel over de jeugd van tegenwoordig...

Ik denk alleen dat Golf 1 dinges jouw argument wel gaat weerleggen met: precies, dus als er iets met je auto is, dan ga je er ook niet zelf aan zitten als je er geen verstand van hebt. Maar ja, iedereen moet een hobby hebben en gelukkig hoef ik nooit meer om hulp te smeken, want dit bakkie gaat gewoon netjes naar de dealer als er iets mee is!

Want daar werken dan wel weer best leuke monteurs in de werkplaats, die ook nog eens heel goed zichtbaar is vanuit de showroom :D

Jan-Jelle
17-04-2009, 14:31
ja, word maandag 15, verschilt weinig:P das waar, de jeugd van tegenwoordig? das toch een pop-groep?:D
als hij dat wil zeggen, niet iedereen heeft natuurlijk de portemonnee om ff hun hele auto door de dealer te laten fixen...

1982kameiX1
17-04-2009, 15:03
niet iedereen heeft natuurlijk de portemonnee om ff hun hele auto door de dealer te laten fixen...

nou, heleen is fysiotherapeut dus dat zal niet heel lang meer duren...
of is dat een vooroordeel ;)

Golf_1_gts
17-04-2009, 15:12
Ik denk alleen dat Golf 1 dinges jouw argument wel gaat weerleggen met: precies, dus als er iets met je auto is, dan ga je er ook niet zelf aan zitten als je er geen verstand van hebt. Maar ja, iedereen moet een hobby hebben en gelukkig hoef ik nooit meer om hulp te smeken, want dit bakkie gaat gewoon netjes naar de dealer als er iets mee is!
Want daar werken dan wel weer best leuke monteurs in de werkplaats, die ook nog eens heel goed zichtbaar is vanuit de showroom :D


Jouw rare vooroordelen samengevat:
1) Vind jij iedere garage oplichters
2) Vind jij de dealer wel betrouwbaar (zelfs zo betrouwbaar dat je netjes in de showroom blijft zitten).
3) Vooroordeel je puur op uiterlijk; monteur ziet er leuk uit, dsu zal het wel goed doen.

Imho

Berserker
17-04-2009, 15:17
Ze hebben de meeste tijd van allemaal, en toch moeten ze overal voorkruipen.

Dit bovenstaande klopt niet, zij hebben de minste tijd van ons hier allemaal... :redface:

En zij zijn zo oud dat het hun allemaal niks boeit, ik zou ook zo vervelend zijn, heerlijk lijkt me dat...

@Heleen, plaats eens een foto?? ben eigenlijk wel benieuwd..

Jan-Jelle
17-04-2009, 15:19
nou, heleen is fysiotherapeut dus dat zal niet heel lang meer duren...
of is dat een vooroordeel ;)

ik geloof dat dat ook een vooroordeel is, althans, heb ook fysiotherapeuten in mijn familie, mijn vader was er ook een. was geen vetpot ofzo...

Golf_1_gts
17-04-2009, 15:37
ik geloof dat dat ook een vooroordeel is, althans, heb ook fysiotherapeuten in mijn familie, mijn vader was er ook een. was geen vetpot ofzo...

Nou die Thaise massagesalon waar ik ga betaal je € 150,- /uur, is wel all incl. ;)

Jan-Jelle
17-04-2009, 15:44
t is dat de knipoog erbij staat:P
een massagesalon en één fysiotherapeut is niet te vergelijken...

Golf_1_gts
17-04-2009, 15:48
t is dat de knipoog erbij staat:P
een massagesalon en één fysiotherapeut is niet te vergelijken...

Je bent pas 15... ;)

Jan-Jelle
17-04-2009, 15:53
pestkoppen ;)

nu weer verder over vooroordelen :screwy:

1982kameiX1
17-04-2009, 15:56
t is dat de knipoog erbij staat:P
een massagesalon en één fysiotherapeut is niet te vergelijken...

nou idd, dat is pas een vooroordeel alsof elke fysiotherapeut een onwijse thaise massage kan geven.(om maar even de woorden te ontwijken die voor jan-jelle schadelijk kunnen zijn) :D :D

oh en nog een vooroordeel: golf1-gts-rijders zijn massage-salon-lopers :D

Jan-Jelle
17-04-2009, 16:09
vooroordelen maar weer.

criminelen worden in nederland altijd maar in de watten gelegd.

dat een lotus elise een snelle auto is.

Heleen
17-04-2009, 18:11
Jouw rare vooroordelen samengevat:
1) Vind jij iedere garage oplichters
2) Vind jij de dealer wel betrouwbaar (zelfs zo betrouwbaar dat je netjes in de showroom blijft zitten).
3) Vooroordeel je puur op uiterlijk; monteur ziet er leuk uit, dsu zal het wel goed doen.

Imho

Niet helemaal...

1. Dat vind ik inderdaad, en jij vindT (als we dan toch op de kleintjes gaan letten...)
2. Nee, maar de dealer is veel beter aanvechtbaar
3. Nee, ik vind gewoon dat de monteur er leuk uitziet. Punt. De aanname dat een mooie man zijn werk beter doet, is puur jouw eigen interpretatie. En als ik alleen een kentekenlampje op kom halen wat ik besteld heb, dan kom ik idd niet persoonlijk in de werkplaats. Goed gezien van jou ;)

Verder: over het verschil tussen een fysiotherapeut en een masseur/masseuse ga ik niet eens in discussie. Ik en Jan-Jelle weten namelijk wel beter!

Ennuh... mensen die niet kunnen spellen zijn dom. Dat is ook een vooroordeel!

Heleen
17-04-2009, 18:13
@Heleen, plaats eens een foto?? ben eigenlijk wel benieuwd..

Kijk eens in mijn avatar... kiekeboe!

Jan-Jelle
17-04-2009, 21:20
Niet helemaal...

1. Dat vind ik inderdaad, en jij vindT (als we dan toch op de kleintjes gaan letten...)
2. Nee, maar de dealer is veel beter aanvechtbaar
3. Nee, ik vind gewoon dat de monteur er leuk uitziet. Punt. De aanname dat een mooie man zijn werk beter doet, is puur jouw eigen interpretatie. En als ik alleen een kentekenlampje op kom halen wat ik besteld heb, dan kom ik idd niet persoonlijk in de werkplaats. Goed gezien van jou ;)

Verder: over het verschil tussen een fysiotherapeut en een masseur/masseuse ga ik niet eens in discussie. Ik en Jan-Jelle weten namelijk wel beter!

Ennuh... mensen die niet kunnen spellen zijn dom. Dat is ook een vooroordeel!

AMEN! :D

Golf_1_gts
18-04-2009, 17:37
Niet helemaal...

1. Dat vind ik inderdaad, en jij vindT (als we dan toch op de kleintjes gaan letten...)
2. Nee, maar de dealer is veel beter aanvechtbaar
3. Nee, ik vind gewoon dat de monteur er leuk uitziet. Punt. De aanname dat een mooie man zijn werk beter doet, is puur jouw eigen interpretatie. En als ik alleen een kentekenlampje op kom halen wat ik besteld heb, dan kom ik idd niet persoonlijk in de werkplaats. Goed gezien van jou ;)

Verder: over het verschil tussen een fysiotherapeut en een masseur/masseuse ga ik niet eens in discussie. Ik en Jan-Jelle weten namelijk wel beter!

Ennuh... mensen die niet kunnen spellen zijn dom. Dat is ook een vooroordeel!


1) Auch...mijn grammatica verkeerd gaan verbeteren...schaam je (ook dit is wederom zonder "t", -doos).

En speciaal voor Berserker:
http://images.waarbenjij.nu/user/l/leentjuh/46fe2f7bbc346599416221/pasfoto_220x180.jpg

Bij interesse, zijn er meer op aanvraag beschikbaar ;-)

De Pul
18-04-2009, 17:44
1)

http://images.waarbenjij.nu/user/l/leentjuh/46fe2f7bbc346599416221/pasfoto_220x180.jpg

ik was er al bang voor ;)

Heleen
18-04-2009, 17:45
Ik ruik een bekende situatie... uit de oude doos. Maar misschien is dat ook een vooroordeel.

Ik durf in ieder geval fouten te maken. Een 9 is dan ook geen 10 :).

Op grond van het veranderen van het open en algemeen karakter van dit topic naar een stekend persoonlijk karakter mag dit topic wat mij betreft gesloten worden danwel een stille dood sterven. Ik verzoek iedereen dan ook vriendelijk om niet meer te posten. Bedankt voor de leuke bijdrages mensen!

Marcski
18-04-2009, 18:01
helemaal met je eens
:lock: