PDA

View Full Version : MauSeRs Audi 80 1983


MauSeR35
07-04-2009, 20:47
http://www.volksforum.com/albums/files/1/6/1/audi80maus1.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/6/1/audi80maus2int.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/6/1/audi80maus3.jpg
Zo heb er net ff een waggie bijgekocht :)
Kon hem niet laten staan, was al een tijdje op zoek naar iets voor bij de GTI 16V. Vond dit wel een geschikte. Heeft een klein beetje last van rottigheid op de bekende plek rond de A-stijl, maar verder zag het er goed uit. Net als het interieur. Wagen reed ook heerlijk relaxed. Dus heb ik hem maar aangeschaft. Donderdagavond kan ik hem ophalen. :D
Dan ook meer foto's natuurlijk!

evilnyntje
07-04-2009, 20:48
Komt die toevallig uit Breda? Ziet er bekend uit namelijk.

Matheo
07-04-2009, 20:51
Sprundel.. Ik ben lekker mee geweest met de testrit ;)
Meer info is welkom! We moeten nog vragen of de garagehouder iets weet over de geschiedenis.

jappie86
07-04-2009, 21:07
waauuw! hij is echt cool. :thumbup:

Mister Cool
07-04-2009, 21:07
Leuke kar! Wat voor motor ligt erin? Leuk ook dat groene interieur :D

MauSeR35
07-04-2009, 22:59
O Het is een 1.6CL, heel erg kaal dus (wel stuurbekrachteging). Maar dat is niet erg, alles gaat heel soepel en makkelijk en je mist niet echt iets onderweg, behalve dan misschien een temperatuurmeter...

joostvw
07-04-2009, 23:46
yeah dikke bak.
die 1.6 is volgens mij hetzelfde blok als de mijne.
en misschien past een tellerbak van een golf 2 ook wel, dan heb je temp. erbij.
heb je er verder nog plannen mee of ga je lekker origineel rond rijden in deze?

MauSeR35
08-04-2009, 15:48
Golf 2 teller is echt wel anders. zo Lego is het niet denk ik. Ik zie wel. Voorlopig eerst eens kijken hoe hij rijd en wat de toch wel te verwachten roestschade is, dan zien we wel verder!

joostvw
08-04-2009, 17:22
en de gti blijft op stal dan, of juist andersom?

Koen is sleeping
09-04-2009, 07:43
Komt die toevallig uit Breda? Ziet er bekend uit namelijk.

Was ook mijn 1e gedachte.

Nice Audi!

MauSeR35
09-04-2009, 07:58
Weet alleen dat ie vanaf, ik dacht 23 dec 2008 op naam van het autobedrijf heeft gestaan, maandje of 4 dus. Dat was in Srundel iig, dus best nog in de buurt van Breda...En vanavond staat ie dus in Oud Gastel. Maar meer info is altijd welkom, ook als t tegen valt... weet ik tenminste waar ik naar moet gaan zoeken om het op te knappen ;) laswerk zit er toch wel aan

Rob g60
09-04-2009, 08:15
ziet er goed uit hoorde het van Bas vanmorgen.
Succes met het opknappen.

Bar
10-04-2009, 10:22
Gister rondje meegereden. Echt n gave bak! En nog opmerkelijk comfortabel voor eentje van een kwart eeuw oud! :)

Rob g60
10-04-2009, 10:33
moet jij niet werken??
en je woont in roosendaal tegenwoordig :slap:
Dat comfort is zo op te lossen als ie plat ligt is dat probleem opgelost :D

Zweiter
10-04-2009, 10:46
Leuk ding man! Mn ouwe buurman heeft ook twee van deze audi 80's, allebei CD-uitvoering met 5 cilinder, erg gaaf!

MauSeR35
10-04-2009, 11:39
Ik ga nog wat spul in Tikki style toevoegen, binnenspiegel viel er al gelijk af na 100mtr... mooi excuus dus ;)
Misschien eerst even een grote beurt doen, met distributie er bij. Is niet bekend wanneer die voor het laatst vervangen is namelijk. Qua opties valt deze helaas wat tegen, alleen een oppompbare lendesteun en een hele irritante ecometer :( (geen powersteering dus wat ik eerst wel dacht, gewoon geen gewicht lijkt t wel en een megastuur tov de GTI :screwy: )

Nu gelijk nog een vraagje over de oliedruksensor, waar zit die? want ik vertrouw dat ding niet, als ik een koude start doe zoemt en piept ie telekns boven een bepaald toerental, maar als ik dan weer start is er niks aan de hand :confused: Er zit overigens genoeg olie in maar die is wel redelijk zwart en heel dun, kan er dus mee te maken hebben, maar dat zie ik na die beurt wel dan.

kiwi-gti
10-04-2009, 12:22
Super :cool:

Mijn ouders hadden er 20 jaar terug exact zo een, groen-groen komt weer terug :D

willem-pie
10-04-2009, 18:07
Die eco meter kan je er zo uitschroeven en een temp meter inzette. Moet je hier (http://www.type81.nl) even een mailtje heen sturen mischien hebben ze nog wel 1 liggen.

Gr Willem

Zollie
11-04-2009, 10:43
mooi kleurtje is het zeker! ;)

leuk zo'n broertje van de santana :)

MauSeR35
13-04-2009, 22:31
Ik zal morgen echt even foto's posten dan, nu van een gepoetste auto en met strakke deuren (mooi dat uitdeuken zonder spuiten :) )
Het oliedruk probleem lijkt opgelost te zijn met verse 15w40 en een nieuw filter, verder nog nieuwe bougies, rotor/verdelerkap, luchtfilter en v-snaar. Nu nog de distributieriem volgende week ff doen, ging niet echt lekker meer op vrijdagavond om half 12. Ik rijd er van de week toch verder niet meer mee. Dan het stationair nog wat hoger, de dynamo reviseren en een verse kleppendekselpakking en dan is ie technisch weer ok denk ik.
Dan op zoek naar een lasapparaatje...

Typ 81
14-04-2009, 21:09
Vette bak, lijkt wel een broertje van mijn 80 :D

MauSeR35
15-04-2009, 21:32
http://www.volksforum.com/albums/files/1/6/1/_MG_7121.jpg
luchtfilter was een beetje smerig :shake:

http://www.volksforum.com/albums/files/1/6/1/_MG_7123.jpg
radio is ook altijd wel leuk als je wat langer onderweg bent dat 3 minuten vind ik, bedankt al vast Mathieu

http://www.volksforum.com/albums/files/1/6/1/_MG_7124.jpg
de voorkant dan nog even

http://www.volksforum.com/albums/files/1/6/1/_MG_7130.jpg
en de zijkant ook ;)

http://www.volksforum.com/albums/files/1/6/1/_MG_7134.jpg
en het interieur, ziet er nog best netjes uit al zeg ik het zelf. De hond van de vorige eigenaar is inmiddels van de stoelen verwijderd :eek:

http://www.volksforum.com/albums/files/1/6/1/_MG_7135.jpg

Zo dat is het wel weer ff met de foto's dan. Nu nog de distributie vervangen, de kleppendekselpakking en de klepstelling opmeten en evt corrigeren dan is het wat dat betreft allemaal weer in orde.

joostvw
15-04-2009, 22:51
goed bezig! weer lekker fris de weg op :)
wanneer zie ik em nou eens?
kom anders een keertje langs vandeweek...

Joost

MauSeR35
16-04-2009, 08:24
Wanneer ben je thuis? Misschien vrijdag ff dan, maar dan wil ik eigenlijk de distributie doen.

joostvw
16-04-2009, 18:13
oh ben wel benieuwd hoe je dat doet enzo, dus kan ik beter naar jou komen.
maar dat doe je zeker savonds?
want ik ben de hele dag vrij maar savonds waarschijnlijk niet :(

joostvw
18-04-2009, 20:21
en is het verder nog gelukt met je distributieriem?

MauSeR35
20-04-2009, 07:42
Ja, alles werkt volgens mij nog goed :)
Alleen nu weer een ander probleem denk ik. Ik had gisteren even een toertje gemaakt van een km of 45 op mijn gemakje en toen ik de auto uiteindelijk stilzette bij mij thuis voor de deur kwam er een grote stoomwolk uit de radiateurdop. De ventilator was dacht ik ook niet aangeslagen, wat ik raar vind want een uur daarvoor heb ik het zooitje nog duidelijk horen draaien toen ie een tijdje stationair had gelopen?! Temperatuur weet ik verder dus niks van omdat er alleen zo'n lampje inzit dat uitgaat als de koelvloeistof "warm" zou zijn.. Lampje is ook niet rood geweest oid voordat de boel overkookte dus ik snap het ff niet zo goed.. wie heeft er nog tips?

Bar
20-04-2009, 10:33
Je auto staat trouwens op wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Audi_80_Wengen.JPG) ;)

MauSeR35
20-04-2009, 11:02
Jammer dat t kenteken dan weer niet klopt

joostvw
20-04-2009, 23:32
mijn ventilator slaat tijdens het rijden ook maar weinig aan hoor, bijna alleen als ik in de file of binnenstad rij. zodra ik stil ga staan met lopende motor laat hij wel aan.
maar was hij echt te heet geworden of stond er te veel druk op? of allebei?

MauSeR35
29-04-2009, 14:36
Weet het niet, is niet meer voorgekomen naderhand dus misschien zat de dop niet goed ofzo?? ventilator slaat ook gewoon aan na een minuut of 5-10 stationair draaien.
Ga zo eerst ff een neiuwe accu halen want starten doet ie niet meer zonder een beetje extra beetje hulp, dan zie ik wel weer verder.
Als het dan goed gaat, ga ik lassen want her en der zijn er toch wel wat gaatjes in gevallen met het ontroesten ;) shit happens
Verder op de planning, toch nog eens wat lager, een houten stuur, leuke wielen en een geinige binnenspiegel.

Baur
05-05-2009, 10:21
mooie auto!
De oliedrukschakelaar zit op het oliefilterhuis ( als je deze nog zoekt)
het is een non-interferentie motor dus je hoeft niet bang te zijn voor motor schade als je distributieriem knapt ;)
wat betreft de stoom uit de radiator zou ik zo snel mogelijk een temp meter regelen! misschien blijft je thermostaat wel hangen, dan heb je de rapen gaar..

MauSeR35
05-05-2009, 10:29
Bedankt! handig om te weten iig.
Oliedruk probleem lijkt ook weg na het vervangen van olie+filter en kleppendekselpakking. (ecometer-lampje brand nu ook stukken minder :) )
Heb al een andere thermostaat en fan-schakellaar liggen, wacht alleen nog op een waterpomp. dan ga ik alles eens goed schoonmaken en verversen. Temp meter moet er ook nog een keer in iig, maar het probleem lijkt zichzelf al te hebben opgelost. Het is namelijk niet meer voorgekomen, raar maar waar...

Baur
05-05-2009, 10:54
het nieuwe filter zal het oliedrukprobleem dan wel verholpen hebben.. :)
Waar ga je de stelplaatjes bestellen? Ik heb ze onlangs bij de dealer besteld en heb er 5 weken(!) op moeten wachten. vervolgens kreeg ik een miserabele 5% korting :P Misschien kun je ze dus beter bij de heuts of brezan bestellen ;) vervang je ook de nokkenas-oliekeerrring?
je hebt het iig goed voor met het motortje :)

MauSeR35
05-05-2009, 11:05
Heb heel zon setje gedaan, kleppendeksel, zo'n blauw half maantje en een oranje rubber stripje zeg maar. Het lekt iig niet meer. Klepstelling moet ik nog steeds doen eigenlijk... maar erg veel rijd ik er niet mee omdat ik toch nog een Golf 3 heb staan ook. Ben gewoon o mijn gemakje bezig om deze 80 weer betrouwbaar te krijgen en dan de ergste roest eens aanpakken. Achterin de kofferbak en achteraan de wielkastranden dan met name is het allemaal niet zo mooi meer. Dragende delen zijn voor zover ik heb gezien nog hard en goed in de tectiel/teer/weetikveelwatvoorspulallemaal gezet gelukkig!

Baur
05-05-2009, 12:25
uhuh als hobby projectje dus :)
de kofferbak is idd een beruchte plaats. zowel onder de rubber ( bij het slot vooral) als onder in de bak en waar het reserve wiel ligt. En rondom de achterlichten. Probeer ook eens tussen je voordeur door te kijken langs de deurvanger zegmaar richting de voorzijde. daar zit ook vaak roest.
Suc6 ermee!

jurie
05-05-2009, 16:23
let ook op waar de reaktie arm achter de carosserie in gaat !
vaak hoopt zich daar bagger op,er kan ook water in blijven staan schoonmaken en controleren. eea is ook goed te bekijken als je de achterbanken verwijderd en de rubber dopjes even loshaalt!

MauSeR35
06-05-2009, 10:52
Zal daar ook nog wel wat te vinden zjin, maar ja, eerst maar eens een lasapparaatje zien te vinden en wat oefenen, hij is nog bijna een jaar gekeurd...
Hoe haal je die achterbank er eigenlijk uit want een stukje omhoogklappen lukt me wel maar durf niet echt verder te duwen zeg maar.

jurie
07-05-2009, 05:57
ook een beetje eigen initiatief tonen he!
[effe op de knietjes met een zaklamp en een spiegeltje]

achterbank iets oplichten ,effe kijken en ineens zeg je ...ooooohhhhh! :eek: :

vr groet :)

als het niet lukt kom maar effe langs [midd ned :D ]

MauSeR35
11-05-2009, 12:47
Vraagje, past het plaatwerk van het facelift model (85) ook op type 81? en dan met name de deuren en de voorschermen want ik denk dat ik een harde heb zin staan hier in de buurt op een sloop.

MauSeR35
12-05-2009, 22:18
Niemand? Dan doe ik t gewoon op de gok als ze niet te duur zijn, want bij arta parts hebben ze ze ook nog nieuw zag ik... alleen geen idee van de kwaliteit en pasvorm.

jurie
13-05-2009, 07:38
deuren zullen passen
met de schermen kom je mogelijk niet uit met de knipperlichten!

MauSeR35
13-05-2009, 07:48
Jamer, dat vermoedde ik ook al...

Baur
14-05-2009, 11:12
de facelift deuren hebben wel een dikkere stootrand (als ze erop zitten), of deze stootranden uitwisselbaar zijn vraag ik me af.

jurie
15-05-2009, 06:55
de facelift deuren hebben wel een dikkere stootrand (als ze erop zitten), of deze stootranden uitwisselbaar zijn vraag ik me af.

stootranden zijn er af te halen

MauSeR35
15-05-2009, 08:21
Ik ga morgen kijken of het wat is, zal op de afmetingen van het knipperlicht-gat letten.. Kijk ik ook gelijk of er nog meer leuk spul op zit, hoop dat het een 5-bak is eigenlijk...

Typ 81
16-05-2009, 23:35
Vraagje, past het plaatwerk van het facelift model (85) ook op type 81? en dan met name de deuren en de voorschermen want ik denk dat ik een harde heb zin staan hier in de buurt op een sloop.
Ja past, allemaal hetzelfde. Die heeft alleen brede koplampen. Is gewoon type 81. Alleen de achterkant is wel achter. Achterpanelen bijvoorbeeld zullen niet passen. :thumbup:

MauSeR35
25-05-2009, 11:43
Zo rechtervoorscherm kan ik vrijdag ophelen bij de sloop net als een voorspoilertje. Ben alleen helaas de binnenspiegel vergeten. Die van mij kwam er na 100 mtr rijden al af toen ik de zonneklep naar beneden deed :screwy: . Ach :screwy: achteraf zag ik dat de spiegel niet de orginele is en eigenlijk net iets te breed.

MauSeR35
10-06-2009, 10:30
Weet iemand of de dempers aan de voorkant van een Coupe uit 80-88 het zelfde zijn als die van een 80 sedan? En of het te doen is om zelf zuigerstangen in te korten van schokbrekers?

Oudelut
12-06-2009, 11:32
Die dempers zijn aan de voorkant volgens mij wel gelijk, ja. Maar waarom zou je zelf dempers inkorten? Ik heb net 2 gekorte Weitec-dempers gekocht, waarmee een verlaging tot -80mm geen probleem is?!

EDIT: Ik zie nou trouwens pas dat jij een dash met klokje hebt... Heb net FrankyB een tellerhuis met toerenteller aangeboden, maar hij gaat eerst dit weekend nog bij een donorauto kijken. Mocht hij er van afzien heb jij mogelijk interesse?

MauSeR35
12-06-2009, 11:52
Punt 1, was een soort van brainwave, dacht dat er geen dempers los te koop waren voor de type 81 die zo laag kunnen. En dan nog dat je die gewoon per stuk kunt kopen. Was van plan om zelf een soor schroefset te maken voor de voorkant, heb iets gezien op een site in de VS maar dat was een erg duur ding vond ik voor een veer en een bus met draad, zo'n 450 dollar....Dus ik dacht als ik nu geschikte dempers vind en veren die kunnen werken...

Punt 2, JA wil ik best overnemen, PM ff een foto + prijsje Heb misschien dit weekend al wel tijd om op te halen?

Matheo
12-06-2009, 12:11
Ik heb nog een ritje Eindhoven morgen (denk ik). Als je meerijd kunnen we wel even langs Breda steken..

MauSeR35
12-06-2009, 12:21
Moet je nou weer in Eindhoven?

Oudelut
12-06-2009, 23:15
@Mauser:

Punt 1: kijk eens op www.stroevemotorsport.nl

Punt 2: foto heb ik niet, kan ik evt morgen wel maken. Km-stand is 125.883 (of 838?). Prijs is geen geheim, hetzelfde als ik Frank heb gevraagd: 2 tientjes zonder verzendkosten. Hoef er tenslotte niet rijk van te worden?!

Laatste puntje: Frank heeft eerste optie van me gekregen, en geeft me pas na zondag uitsluitsel, dus is me wat voorbarig om 'm morgen al aan jou te geven?! Ik werk overigens in Roosendaal, als je daar vaker bent dan in Breda?

MauSeR35
13-06-2009, 13:26
Ok, zal eens naar stroeve bellen dan binnenkort.
Ik wacht wel op Frank hoor, wist niet wat voor afspraak je hebt verder, maakt me ook niet uit verder. Ik hoor het wel tzt of ie er nog is.

Ga nu eerst weer eens ff verder met de Golf 16V want daar is ook al veel te lang niks meer aan gedaan...
Maar onderdelen verzamelen kan altijd door gaan natuurlijk ;)

Oudelut
15-06-2009, 13:22
Ok, zal eens naar stroeve bellen dan binnenkort.
Ik wacht wel op Frank hoor, wist niet wat voor afspraak je hebt verder, maakt me ook niet uit verder. Ik hoor het wel tzt of ie er nog is.

Tellerbak is beschikbaar voor je, dus laat maar weten?!

MauSeR35
15-06-2009, 15:30
Jup, PM gestuurd ;)

Typ 81
16-06-2009, 03:01
@Mauser:

Punt 1: kijk eens op www.stroevemotorsport.nl

Dat is allemaal type 89 en B4 wat daar de klok slaat, ik zie geen dempers voor een type 81 hoor :shake:

MauSeR35
17-06-2009, 08:41
Das waar maar ze hebben vast een telefoon daar ;)

Rob g60
17-06-2009, 13:49
ik heb nog 2 fk achterdempers -6cm liggen voor zoeen ding.
1000km oud mag je zo komen halen anders gaan ze in het grijze archief

MauSeR35
17-06-2009, 15:26
Dat is interessant, wanneer zijn ze af te halen? :D

Rob g60
17-06-2009, 15:43
bel maar even vante voren zal ze vanavond ff opzoeken.
06-27077979

Oudelut
17-06-2009, 22:23
Dempers voor typ81 en typ89 zijn uitwisselbaar, no problemo! ;)

Typ 81
18-06-2009, 19:31
Dempers voor typ81 en typ89 zijn uitwisselbaar, no problemo! ;)

Ook de veerpoten voor?? :eek:

Oudelut
18-06-2009, 23:36
Yepperdepep! ;)

joostvw
25-06-2009, 16:42
dus ik begrijp dat je niet meer geinteresseerd bent in de achterpoten van de schroefset die ik ga aanschaffen?
maakt ook niet uit hoor want ik wilde ze eigenlijk toch al gewoon zelf gebruiken.
die poten die ik nu heb zijn niet stug genoeg ;)

MauSeR35
26-06-2009, 07:32
Ik heb geen haast met verlagen Joost, zoek gewoon op mijn gemak van alles bij elkaar tot het me zint en dan gaat alles in 1 keer er op.

Ff een vraagje over dat type 81/85/89 weet iemand of de versnellingsbakken van een 89 ook passen? daar zijn namelijk een stuk meer 5-bakken van te vinden...(en remdelen ed)

MauSeR35
04-08-2009, 18:24
LOL pas geleden nog wilde een bekende van me niet geloven dat deze 80 een verre voorloper is van zijn A4 van een jaartje of 6 oud..

jetta mk1 '82
04-08-2009, 19:17
LOL pas geleden nog wilde een bekende van me niet geloven dat deze 80 een verre voorloper is van zijn A4 van een jaartje of 6 oud..

het zelfde heb ik gehad met een collega toen ik zei dat mijn 100 de voorganger was van zijn A6 :D


gr. Martijn

Oudelut
04-08-2009, 19:29
Ff een vraagje over dat type 81/85/89 weet iemand of de versnellingsbakken van een 89 ook passen? daar zijn namelijk een stuk meer 5-bakken van te vinden...(en remdelen ed)


Niet met 100% zekerheid, maar wel 99% (uiteraard uitgezonderd Quattro-onderdelen)

Arne
04-08-2009, 19:34
Heb weleens op t Kartei forum gelezen, dat t past...ging over een TDI ombouw.

MauSeR35
05-08-2009, 08:34
Hmm dat is ook wel leuk, dikke M TDI er in...
Van die bakken, ik zal het eens aan de overbuurman vragen, die is chef werkplaats bij een plaatselijke dealert en die vind dat ook altijd wel grappig

joostvw
05-08-2009, 20:51
ik zou er idd gewoon een dikke tdi in leggen, lekker goedkoop rijden. en je hoeft toch geen wegenbelasting te betalen

Oudelut
22-08-2009, 11:45
Voor je verlagingswens zou je hier misschien wel eens een goedkoop setje mee kunnen scoren? (http://cgi.ebay.de/Weitec-Fahrwerk-Audi-80-B4_W0QQitemZ180397742107QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item2a008b181b&_trksid=p3286.c0.m14)

MauSeR35
22-08-2009, 16:56
dat is wel een goede! bedankt

MauSeR35
10-09-2009, 07:36
Hmmz, sinds een half uur een ander probleem. Kom net op mijn werk aan (ritje van 20 km, 13km snelweg) begint ie ineens te roken als een malle, is wel eens meer gebeurd maar niks gevonden en weer bijgevuld en een maand of 3 geen last meer van gehad. (allerlei verkeer, weer en ritjes gehad) Toen zat volgens mij de vuldop van de radiateur niet goed/scheeft.
Nu is het echter ernstigger, mijn koppakking is lek achteraan het blok en daar lekt ie nu dus op de uitlaat, met als resultaat een flinke stoomwolk toen ik de motor uitzette.. :(
Het is dus weer sleuteltijd, kan er gelijk de nieuwe waterpomp in en de solexen er op :)

martiepartie
10-09-2009, 07:44
dus een beetje een gemengd gevoel.. Ach, als het alleen de koppakking is, ben je in een weekendje weer voorzien van een tiptop audi toch?

Succes.

Matheo
10-09-2009, 08:27
Zaterdag weer aan de slag dan?

MauSeR35
10-09-2009, 08:38
Ja, zal wel moeten, de Golf moet ook nog voor apk binnenkort... dus dan moet de Audi het doen ;)
Maar nou eerst nog eens zien dat ik thuis kan komen vanavond, durf er eigenlijk niet goed mee te rijden zo..

Matheo
10-09-2009, 08:45
Jordi heeft vakantie, mss dat die je even kan komen halen.. Dan van het weekend even de ambulance van Mark regelen?

MauSeR35
10-09-2009, 12:36
Het lijkt mee te vallen, zit een heel klein gaatje onder/zijkant van een koelslangetje vlak bij het uitlaatspruitstuk.. Alleen het loopt wel snel leeg als er wat druk op komt en direct op mijn uitlaat.

Matheo
10-09-2009, 12:52
Dus geen lekke kop? Ik heb nog een kist koelslangen(tjes) staan eej.

MauSeR35
11-09-2009, 07:24
Nee, maar die pakking moet toch nog een keer vervangen worden, ff kijken wat ik nodig heb precies, buiten een set pakkingen dan. Want ik weet niet of de kopbouten ook vervangen moeten worden of dat je die kunt hergebruiken.
Heb het lekje nu met van die radiateur prut dichtgekregen om naar huis te rijden, nu moet ik dus echt wel een keer die zooi vervangen allemaal.

Oudelut
11-09-2009, 08:52
Ik heb nog een 1.6-blok in mijn donor-Passat B1 liggen waar ik in principe niets mee ga doen... Slechts een tip als ruilmotor of donormotor? Ligt namelijk vrij dicht bij voor je (St. Willebrord). Heb ook nog steeds die klokkenwinkel met tt...

Koen is sleeping
11-09-2009, 11:48
Ik heb nog een 1.8 ABS uit een Vento liggen, als je dan toch gaat sleutelen...

Prijs: bak Juup?

Oudelut
11-09-2009, 12:04
Kan ook... Mijn tip was meer vanwege het feit dat de koelslangen waarschijnlijk gelijk zijn want zelfde motortype?

Matheo
11-09-2009, 12:17
Hmm.. Toch een nieuw blokje Maus? Ik doneer wel een hoekje van mijn sleutelruimte, kan ik ons pa gelijk een mooi bokje laten lassen (heb ik er ook nog wat aan in de toekomst ;) )

MauSeR35
11-09-2009, 12:45
Goed idee.
@Tjeu ik bel vanavond wel ff.
@Geert/Oudelut, ik bel vanavond ook nog ff naar jou ivm die teller zowieso, was het bijna weer vergeten na de vakantie :redface:
@Koen, ABS blok is toch met hydrostoters of niet? moet ik ff uitzoeken of mijn carterpan dan zo over kan en hoe het met de oliepomp zit (ik heb mech stoters, maar icm 1.8 onderblok en solexen misschien wel iets leuks van te maken ;) )

Oudelut
11-09-2009, 13:36
@Geert/Oudelut, ik bel vanavond ook nog ff naar jou ivm die teller zowieso, was het bijna weer vergeten na de vakantie :redface:

Jot, no prob, je hebt mijn nummer nog?

Hmm.. Toch een nieuw blokje Maus? Ik doneer wel een hoekje van mijn sleutelruimte, kan ik ons pa gelijk een mooi bokje laten lassen (heb ik er ook nog wat aan in de toekomst ;) )

Als-ie dan tóch zo'n ding aan het lassen is... :rolleyes:

MauSeR35
11-09-2009, 13:39
Jup, als t niet is veranderd sinds vorige PM.

Koen is sleeping
14-09-2009, 12:11
@Koen, ABS blok is toch met hydrostoters of niet? moet ik ff uitzoeken of mijn carterpan dan zo over kan en hoe het met de oliepomp zit (ik heb mech stoters, maar icm 1.8 onderblok en solexen misschien wel iets leuks van te maken ;) )

Yup, hydro. Blok is wel met werk en zonder garantie: de kop staat er los bovenop en hij had bij behoorlijk zware belasting (caravan + warm + steile helling) iets te lage oliedruk.

joostvw
14-09-2009, 16:41
hier ook mooie plannen zie ik :D

MauSeR35
17-09-2009, 21:02
Heb een blok gevonden, als het goed is hetzelfde type als er nu in hangt. Kan ik die eens uit elkaar halen en dan weer rustig opbouwen en hier en daar wat verbeteren ;)

Arne
12-10-2009, 15:15
Ik zag je vanmorgen langskachelen op de A17, bij de BP voor afslag Zevenbergen, je had er prima de gang in :D

MauSeR35
13-10-2009, 15:47
Natuurlijk ;) Oud is niet perse traag :D maar zo rond de 130 op de teller rijd ie t best.

MauSeR35
06-11-2009, 14:45
Iemand misschien een idee wat het stationair toerental moet zijn als de motor nog koud is, nu start ie eigenlijk best slecht en is het toerental koud rond de 600 rpm... Moet heel veel met het gaspedaal spelen om te starten. Als de motor warm is draaid hij netjes rustig stationair rond de 750-800 rpm. Volgens mij sit het in het choke deel van de carb, maar misschien iemand een idee?

Arne
06-11-2009, 21:01
850 toeren stationair volgens mij, ik denk dat je choke idd niet werkt. Pierburg drama ole :D

MauSeR35
09-11-2009, 09:19
Was er al bang voor. Heb nu de stationair maar wat omhoog gedaan tot ongeveer 1000rpm, is wel veel maar dan is er koud nog mee te rijden ;) Ga maar snel op zoek naar een spruitstuk voor mijn 40er solexen dan denk ik, kan dat drama ding er af.

fptjb
14-11-2009, 22:27
heb nog wel een tellerbak liggen voor je met temperatuurmeter en een toerenteller.

mail maar naar fptjb08@orange.nl

MauSeR35
06-12-2009, 16:44
Er is toch meer aan de hand dan alleen de carb denk ik, toen ik hem kocht liep hij nog 170 op de teller, nu nog maar net aan 140... gaat mij iets te hard achteruit eigenlijk.

joostvw
07-12-2009, 23:57
dat kan wel gewoon de carb zijn hoor.
word tijd dat die solexen er eindelijk op gaan :D

MauSeR35
09-12-2009, 11:38
Solexen komen waarschijnlijk ergens anders op... wil wel wat meer cilinderinhoud eigenlijk. Is wel leuk een ouwe sleeper bij de stoplichten ;) tegen die civic gastjes hier in de buurt :D

joostvw
10-12-2009, 18:14
abf erin?

MauSeR35
11-12-2009, 16:29
zijn nog steeds redelijk duur, t moet low budget he ;)

joostvw
15-12-2009, 13:26
TDI dan?
ik weet straks toch helemaal hoe het moet ;)

MauSeR35
22-12-2009, 12:21
Ik zag net op MP een 5 bak uit een audi 100 van 83-91 staan inclusief heel veel aanbouwdelen. zou die ook in een 80 passen? iemand een idee?

Zollie
22-12-2009, 12:51
weet ik niet zo zeker, passat 32b past zeker, hier zijn nog genoeg 5bakken voor te vinden (passat-kartei.de)

MauSeR35
07-01-2010, 16:41
Zo 5-bak lijkt gevonden, alleen nog een paar weekjes wachten tot ik weer in staat ben hem te gaan halen..

joostvw
07-01-2010, 22:59
is het zo erg met je knie dat je paar weekjes niet zelf kan rijden?
ik hoop dat mijn wintersport beter verloopt (ik vertrek zaterdag).
maar waar moet de bak gehaald worden? want heb een mooie laadvloer achterin die rat van mij he.

MauSeR35
08-01-2010, 11:20
kan ook met de carbadge passat rijden misschien ;) is ook wel groot genoeg vor een versnellingsbakje hoop ik, is wel een mooi testritje toch?
En met mijn knie is het idd slecht, is een pees half doorgescheurd dus na minimaal 3 wkn brace moet ik nog lang naar de fisio denk ik...

joostvw
08-01-2010, 13:56
o heb je er al 1 voor de carbage run? ik ben benieuwd. kom na de vakantie wel ff kijken dan.

MauSeR35
08-01-2010, 20:52
Is goed joh, veel plezier op je vakantie!

Lateralus
16-01-2010, 13:35
joo mausers, wanneer denk je langs te komen voor de 5 bak? De laatste week van januari heb ik vrij dus heel veel tijd :-) Ik denk dan sowieso wat meer te gaan slopen aan de 80. Dus als er mensen nog onderdelen nodig hebben; bij deze... alles zit er nog aan behalve achterlicht links en spiegel rechtsvoor.

En de 5 bak is natuurlijk voor jou

MauSeR35
18-01-2010, 12:12
Morgen moet ik naar de fysiotherapeut, hoop dat mijn brace dan van mijn been af mag! Als ik dan weer kan lopen dan kom ik langs, dus hopelijk volgende week.

joostvw
20-01-2010, 17:22
misschien kan je yijn koplampen dan ook gebruiken maus, of ben je inmiddels al voorzien?

MauSeR35
21-01-2010, 11:07
Ik heb een koplamp, nu nog monteren. Ik kan ook weer redelijk normaal lopen dus van het weekend ga ik eens proberen om weer auto te rijden.

MauSeR35
21-01-2010, 21:14
Zo een 5-bak is ook geregeld, de 30e gaan we hem demonteren en meenemen als het goed is.
Wie heeft er nog tips voor dit klusje, aangezien geen van ons dit nog niet eerder gedaan hebben. Moet het blok er bijvoorbeeld per se uit of kan het ook anders?

Lateralus
21-01-2010, 23:09
ja ik weet al dat het ook anders kan... ik w8 nog even op een mailtje van jurie, de ervaringsdeskundige :-)
volgens mij is t iets met losschroeven en auto op krikkenofzo

MauSeR35
22-01-2010, 09:30
Dat is mooi, want als alles er uit moet is het best veel werk denk ik!

Lateralus
22-01-2010, 18:11
ik heb jurie even gemailt, en ik copy past hier even zijn advies, dan weten we dat gelijk allemaal :-)

============

1 draai de grotemoeren los in de naaf van de voorwielen[los,dus nog niet eraf] dop 30

2rijd de auto op oprij bokken dan versnellings bak in vrij,handremopzettenen achterwielen blokkeren

3aan een kant auto op krikken zodat je de 6 torxboutjes van de aandrijfas los kunt maken.

4krik nu de andere kant iets op en maak ook aan deze kant de aandrijf as los.

5maak de accupolen los[niet vergeten

6maak de uitlaat los bij het spruit stuk[nog niet geheel los][aanrader,een dezer dagen al in de kruipolie]

7maak nu de uitlaat in het midden,voorbij de bak los

8maak de uitlaat nu geheel los van het spruitstuk en haal het stuk uitlaat weg

9verwijder de startmotor

10verwijder de koppelingskabel

11 verwijder de vin met de behuizing die op de radiateur zit
[ivm met kantelen motor als de bak er af gaat]

12omdezelfde reden,verwijder de motorsteun onder de radiateur
plaats nu een krik of steun onder de bak [of blokken]
je bent er nu al aardig,het restant zou slim zijn als ik je dat kon wijzen,is nog even ongeveer 4 hoofdbouten vd bak los, en het schakelmechanisme en nog een ophang bout

mogelijk ben ik iets vergeten,dan voeg ik dat nog toe!

ps , na punt 3en 4 is het slim om de assen even op te hangen met ntouwtje ofzo tot de bak er af is,dan de grote moer 30 eraf en de assen uit de wielnaaf trekken
=================================

Ik heb vandaag even wat meters hoeklijn gekocht en zal van de week even 2 oprijbokken lassen, dat zal t karwij wat vergemakkelijken. En ik zal ook even het uitlaatspruitstuk in de kruipolie zetten...

word idd nog een beste klus zo te zien :-P We gaan het meemaken

MauSeR35
22-01-2010, 19:42
Kijk dat zijn de betere tips!
Is er nog gereedschap dat ik mee moet brengen? Of een extra krik ofzo?

Lateralus
23-01-2010, 13:11
als het goed is of je niks mee te nemen... Nog wat extra info van jurie:

hai punt 5 kan wellicht beter naar 3,omdat je met gereedschap aan de boutjes van de as zit,zou je sluiting kunnen maken bij de starter,en daardoor de auto in beweging zetten terwijl je eronder ligt!
bij het loshalen van de grote moer is wellicht eenverlengstukje op je ratel nodig
mogelijk zit de moer zo vast dat je je ratel met een lange pijp moet verlengen
[als je veel kracht moet zetten pas dan op dat je je ratel niet vernield]
als het voorwiel tijdens het losdraaien doorslipt,laat een helper de rem flink intrappen
heb je geen hulp,zet je rempedaal dan vast met een stuk hout of zo

nu nog even naar de onderzijde,erzit ook nog een blikken plaatje onder/tussen de motor en de bak.,
zit waarschijnlijk vast met 3 m 10 boutjes,ook even loshalen,ook onder de auto terhoogte van de pook
moet je het schakelmechanisme loshalen
als je er zo naar kijkt denk je, oh jadat ronde pijpje moet uit de klem en dan heb ik m,das waar,maar die methode betekend veel afstelwerk bij montage op de andere auto
je kunt eea ook op een andere manier loshalen,is een beetje moeilijk uit te leggen maar je moet zelf maar even kijken,

je kunt eigenlijk alles zonder gevaar los halen behalve de ene moer die ongeveer halverwege de bak recht omhoog in een rubberen steun gaat.
als je deze als laatste los haalt gaat de bak zakken
als alles los is en er gebeurt niets,voorzichtig met flinke schroevedraaier tussen bak en motor wrikken

pas dan op dat de bak niet ineens komt en valt!!!
goed ondersteunen met krik,blokken of oude autoband
als hij op de grond valt,breekt er gauw een stuk af
als er geen ruimte komt tussen bak en motor zit er mogelijk nog iets vast.

als alles los is moet je proberen de bak ongeveer 10 cm naar achteren te krijgen en dan te laten zakken
[lukt mij ook niet altijd hoor,maar is het veiligst voor de price as vd bak]

nou,dit schoot me nog even te binnen
groet,jurie

Lateralus
23-01-2010, 19:29
ik heb nu 1 oprijbok klaar :-) ik dacht er wel even 2 in een middagje te maken maar dat valt tegen ;-) Zeer zwaar uitgevoerd en 28cm hoog :-) ik hoop dat de auto er fatsoenlijk opgereden kan worden, kan net denk ik :-)

http://www.johanvanzanten.com/dump/oprijboka.jpg
http://www.johanvanzanten.com/dump/oprijbokb.jpg
http://www.johanvanzanten.com/dump/oprijbokc.jpg

jurie
23-01-2010, 22:22
ziet er stevig en strak uit!

joostvw
24-01-2010, 13:34
ik had die ook gewoon nog staan :S
maar zeker nice work. ik zie weinig verschil met de mijne

Lateralus
24-01-2010, 18:09
maar nu heb ik ze zelf ook ;-)

MauSeR35
25-01-2010, 08:07
Die zien er lekker stevig uit iig!

Lateralus
30-01-2010, 21:21
zo hij is er onder uit... toch wel een halve dag werk, zo zonder brug etc...!

MauSeR35
01-02-2010, 10:33
Zeg dat wel, was ff werk maar het is ons toch goed gelukt! Ik zal morgen even wat foto's er bij zetten, heeft t topic ook weer eens wat extra aankleding ;)
Nu nog een leuk blokje vinden dan kan t feest van het monteren gaan beginnen :D

Lateralus
01-02-2010, 13:20
ja, had ik nou goed begrepen dat t een 16v word in deze audi 80??

MauSeR35
01-02-2010, 16:21
Ja idd, zelfde idee als Lieuwe ooit had volgens mij. Daar is nog wel een en ander van te vinden dacht ik hier op t forum..
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=33138&highlight=audi

Lateralus
04-02-2010, 00:40
wat is nou ongeveer t verbruik van zon 16 klepper? En zijn de blokken een beetje te krijgen en is t erg veel ombouw werk?

Marcski
04-02-2010, 10:48
http://www.spritmonitor.de/

MauSeR35
04-02-2010, 12:09
Komt idd redelijk overeen met wat ik heb. In ieder geval, de ABF in mijn Golf. Maar dat is met injectie... Ik ga nu 40er solexen er op zetten en het is niet precies een ABF, maar een 9A met een bewerkte KR kop met ABF nokken... in een heel andere auto..

edit, oja mijn verbruik in de golf is gemiddeld rond de 8.2 ltr per 100 km --> 1op12.2

MauSeR35
01-03-2010, 12:42
Zo blok opgehaald van het weekend. Met nog wat andere spullen. Nu snel de klepsteelrubbers vervangen en beginnen met ombouwen.

MauSeR35
02-03-2010, 12:34
Ok, ik ga beginnen, ik moet nog onderdelen bestellen. De klepsteelrubbers moeten vervangen worden en de kleppen zelf moeten ook gereinigd worden, dus de kop moet er af denk ik zo. Nu kom ik zelf aan de volgende pakkingen ed. die ik dan nog moet hebben:
-Koppakking
-Kleppendekselpakking
-Klepsteelrubbers
-Kopbouten (?)
-Inlaat en uitlaat pakking
De keerringen rond de ontsteking en nokkenassen zien er nog goed uit volgens mij.
Vergeet ik verder nog iets? :confused:

Typ 81
02-03-2010, 13:10
Hey, mijn idee ;) Ik speel ook al een tijd met de gedachte: ABF, 9A, 6A of een KR op carburateurs in mijn 81, maar na wat meetwerk lijkt de stroomverdeler tegen het schutbord aan te komen. Heb je daar aan gedacht of heb je daar een oplossing voor?

Oscar

MauSeR35
02-03-2010, 13:58
Nee, maar als je de accu verplaatst heb je toch wel genoeg plek? en anders verbouwen we de boel maar wat verder. Lieuwe heeft ook ooit een typ 81 met een ABF op webers gehad dus het moet pas te maken zijn op een of andere manier. Ik hou mijn ervaringen hier bij in ieder geval...

joostvw
02-03-2010, 14:00
denk dat je zo alles hebt opgenoemd maus, behalve kvs en olie dan ;)
die kopbouten zou ik gewoon vervangen voor de zekerheid.

Matheo
02-03-2010, 14:08
Wil je het blok nog thuis houden? Ik heb mijn werkplaats eens opgeruimd, cabrio kan er nu weer terug in. Ik kan eventueel nog wel een motor kwijt, naast de mijne. Maken we wel een mooi bankje waar er 2 op kunnen. Goed idee?

MauSeR35
02-03-2010, 14:11
Ja goed idee, als t mag, kan ik weer met de Golf naar t werk ;) Wanneer heb je tijd...

MauSeR35
07-03-2010, 15:45
Zo de kop van de 16V is er af. Er zit zoals verwacht wel wat olie in de cilinders en op de zuigers, maar ik denk dat het meevalt. De hoongroeven zijn nog duidelijk te zien in de cilinder dus daar ga ik maar niks aan doen. Volgende week de kop eens verder uit elkaar gaan halen om te zien wat daar allemaal aan moet gebeuren om die weer in orde te maken, de klepsteelrubbers schijnen namelijk stuk te zijn door de hogere lift van de nokkenas die er na een paar duizend km in is gezet. Vandaar dus ook de verbrande olie in de rest van het blok waarschijnlijk.
Ik zal volgende keer foto's maken, ik was gisteren mijn camera vergeten.

MauSeR35
15-03-2010, 20:26
Zo als vorige keer aangegeven bij deze wat fototjes van hoe het er nu bij staat

http://www.volksforum.com/albums/files/1/6/1/P3130292001.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/6/1/P3130291001.jpg
een beetje drek in de cilinders :screwy: (was al bekend bij aankoop hoor).
http://www.volksforum.com/albums/files/1/6/1/P3130293001.jpg
de cilinderkop los met alles er verder nog in.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/6/1/P3130312001.jpg
met de nokkenassen er uit.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/6/1/P3130317001.jpg
het effect van rotte klepsteelrubbers waarschijnlijk :rolleyes:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/6/1/P3130314001.jpg
en de grote vergaarbak ;)

Nu de rest van de kop uit elkaar en eens kijken wat ik nog moet bestellen om het allemaal weer netjes te krijgen.
Iemand nog tips (buiten naar een revisiebedrijf brengen) om het goed aan te pakken? bijvoorbeeld om de boel weer snel goed schoon te krijgen..
Word vervolgd :tongue:

edit: ja ik weet dat de stift er van af gaat maar nu staat het op de foto's dus dat is wel weer terug te vinden.

joostvw
16-03-2010, 00:11
kijk hier zit ook weer vooruitgang in :thumbup:
had jij bij ons kopbouten gehaald?
zag er zaterdag namelijk een paar binnenkomen voor de voorraad ;)
en het blokje ligt lekker warm binnen bij thieu zie ik, zal binnenkort weer es komen kijken.

MauSeR35
16-03-2010, 08:34
Nope, heb nog niks besteld, eerst ff kijken wat ik allemaal moet hebben en dan alles in een keer bestellen. Ik weet ook nog niet waar ik dat doe, zal eerst eens kijken wat de prijzen zijn ;)

Der Ghopmeister
16-03-2010, 22:45
Schoonmaken heb ik gedaan met dasty van de wibra :thumbup:
http://www.ncc.nl/tipvdmaand/ontvetter/dasty320.jpg

De Pul
16-03-2010, 22:53
vind het nog hard meevallen met de vervuiling hoor,zou het onderblok idd vooreerst maar dicht laten....

MauSeR35
17-03-2010, 12:31
Ja, was ik ook van plan. Gewoon wat los "vuil" verwijderen en dan zo eerst maar eens proberen. Onderblok moet de carterpan nog van af, want die er nu op zit gaat niet passen op het sub-frame denk ik en misschien ook de oliepomp nog..

MauSeR35
01-04-2010, 22:23
Zo net toch maar een ander setje carburateurs gekocht. 42mm van een fireblade is het geworden, thnx GJ007.
Dus als iemand nog een setje 40 solexen zoekt, doe eens een gooi. Maak binnenkort wel een advertentie met wat meer gegevens en foto's.

GJ007
07-04-2010, 19:13
he,

leuk project!
veel suc6, ga het volgen :thumbup:

MauSeR35
07-04-2010, 22:25
Carburateurs zijn binnen sinds vanavond. Op naar de rest van de onderdelen.

MauSeR35
11-05-2010, 18:21
Zo, het was weet even geleden maar ik ben weer ietsje verder, mijn cilinder-kop is helemaal uit elkaar en in bad geweest. Maar de klep geleiders zitten er nog in. Weet iemand misschien hoeveel speling de klep stelen mogen hebben in de geleiders? Met name omdat het blok nogal wat olie verbruik scheen te hebben voordat ik het kocht (1,5 ltr op 15km...ongeveer)....Zou dat volledig aan de klep steel rubbers kunnen liggen, die zagen er niet extreem beschadigd uit ofzo verder eigenlijk?

De Pul
11-05-2010, 21:26
weinig,dat is een redelijk strakken passing.

MauSeR35
23-05-2010, 10:21
Kwam van de week nog ergens achter, ik had er nog niet op gelet eerder maar nu ik van alles aan het checken ben.. Ik zag dat de inlaat nokkenas is ingelopen in de cilinderkop... Weet iemand of daar nog wat aan te doen is of is dit dan een gevalletje kliko?

De Pul
23-05-2010, 10:25
Kwam van de week nog ergens achter, ik had er nog niet op gelet eerder maar nu ik van alles aan het checken ben.. Ik zag dat de inlaat nokkenas is ingelopen in de cilinderkop... Weet iemand of daar nog wat aan te doen is of is dit dan een gevalletje kliko?
de lagerpassingen hebben gevreten door te weinig smering?
als dat zo is zit er idd niets anders op dan de oudijzerboer...

MauSeR35
23-05-2010, 10:33
shit, maar dan weet ik iig waar ik aan toe ben. want het ziet er wel uit of er aan die kant te weinig olie is geweest..
Ik had al een vermoeden want de inloopsporen zijn nog best diep ook. Is het een mooie kop om open te zagen om te be kijken hoe ver je kan met bewerken...maar ik had de hoop dat er nog wat aan te doen was :redface:

MauSeR35
27-05-2010, 18:28
Zo weer eens wat goed nieuws. Nou ja, heb net mijn houten stuur eindelijk eens gemonteerd.

GJ007
28-05-2010, 00:45
foto's :D ?
hoe staat het motorisch ervoor ?

joostvw
28-05-2010, 02:58
oh dat waren die uitgesleten stukken die je mij laatst liet zien? zag er idd niet best uit.
je kon toch nog ergens een kopje ophalen? zou ik maar gauw doen dan.
dan kan hij weer snel in elkaar!

en :postpics:

joostvw
10-06-2010, 16:22
en hoe staat het ermee maus? al een kopje gevonden?

MauSeR35
11-06-2010, 15:11
Beetje stil, ben meer met wat buiten activiteiten van de KPJ bezig en daarnaast moet de Golf eerst ff in orde.

joostvw
11-06-2010, 18:08
wat moet er nog aan de golf gebeuren dan? (kon ik misschien beter in dat topic zetten)

MauSeR35
27-08-2010, 10:38
Zo over een paar weken weer eens wat aan de Audi doen. De wegligging is nu zo belabberd dat er wel eens nieuwe dempers onder mogen...

Matheo
27-08-2010, 11:29
Meteen een beetje prullen om hem wat lager te krijgen of niet? Lijkt me een leuk klusje :D

MauSeR35
27-08-2010, 11:35
:confused: zijn er andere dempers en veren te koop dan :confused:
Audi 80/90 (Typ 81/89) o. Quattro+Avant Bj. 08.78-08.86
Tieferlegung ca. 60/40 mm

Art.-Nr.: FK99AI011
;)

joostvw
30-10-2010, 19:16
update!!
wanneer gaat dat blok er eens in??

joostvw
03-12-2010, 13:08
zit het nieuwe deurtje er al in?

jappie86
03-12-2010, 14:15
nee, dat deurtje staat hier nog in de schuur te wachten op zn laatste laagjes lak. :p

MauSeR35
05-12-2010, 00:15
Tja, das best vervelend. Heb gewoon geen tijd om er wat aan te doen. Het is veel te druk op het werk...

MauSeR35
24-01-2011, 13:01
Zo er zit weer een jaartje apk op, nieuw stukje uitlaat, as hoesje en de achterremmen vervangen. Volgend jaar waarschijnlijk wat laswerk en de bussen voor de wielophanging.

joostvw
28-01-2011, 03:24
dat valt dan eens mee :thumbup:

MauSeR35
28-01-2011, 08:37
Nou ja was anders duur zat en eigenlijk had ik alles zelf kunnen doen...

MauSeR35
26-09-2011, 19:55
Heb dit weekend nog een kleine verbouwing gedaan.
Mooi Frankenstein veerpootje voor de achteras in elkaar gefreubeld.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/6/1/FrankensteinveerpootAudi80achterkl.jpeg

Allemaal onderdelen die nog over waren van andere schroefsets.
Achterpoot van mijn oude FK schroefset van een Golf3.
Hulpveer ook van die set.
Hoofdveer van een, merk onbekend, Polo 6N2 van een achterpoot. Bovenste 1.5 winding afgeslepen :eek: anders paste het niet op rubber die tegen de koets aan ligt.
Ring van de oude demperpoot opgeboord zodat deze over de nieuwe zuigerstang past.
Ruber van de bovenkant overgezet.

Ziet er misschien wel een beetje raar uit maar het functioneert en past allemaal prima, geen losse veren oid en een redelijk verstelbereik.
De oude dempers sopte nogal en kwamen niet meer omhoog na induwen dus dat was niet echt veel meer..
Het rijd iig een stuk beter weer nu.
Volgende keer iets voor de voorkant :redface:

jappie86
27-09-2011, 09:05
ja dat was een leuke puzzel! maar het werkt prima :thumbup:

MauSeR35
12-11-2011, 18:20
Binnenkort eens demper patronen bestellen in Duitsland voor de voorkant. Nieuwe toplagers en bussen voor de draagarmen heb ik al liggen. Veren ga ik proberen van een golf 2 setje, die schijnen ook te passen...
En ik ben vandaag op zoek gegaan naar een dieselblok. Kwam op de sloop een op het oog droge 1.6 td tegen met naar schatting tegen een ton of 3 er op.. Die mag voor een redelijk bedrag inclusief 5-bak mee. Iemand nog bekend naar welke zaken je moet kijken bij die td's? het is er een uit een facelift model. Voordat het uitgebouwd wordt willen ze hem nog best een keer aan de gang slingeren in ieder geval.

MauSeR35
13-12-2011, 16:45
60-40 verlaging ondertussen besteld in dld, hoop dat het er voor de kerst is dan kan ik er nog wat aan gaan sleutelen als ik me verveel.. :)
Diesel gaat toch maar niet gebeuren ivm de op stapel staande wijzigingen in de belastingwetgeving ed.. Heb nog een mooi 16Vtje staan ook, want dat was ooit het plan..

Gertjan
13-12-2011, 17:10
Wil je hem niet lager hebben?
FK heeft mooie -75mm veren inclusief bijpassende dempers, voor weinig geld :)

joostvw
13-12-2011, 17:13
Gauw die 16v erin lepelen dan :D

Ronal_Driver
13-12-2011, 18:15
Mauser, ik heb de set vandaag binnen gehad. heeft bij mij niet lang geduurd.
kreeg vrijdag een bevestiging van versturing en vandaag op de mat :)

MauSeR35
14-12-2011, 12:44
Mooi dat het setje snel binnen was bij jou, die van mij is schijnbaar gisteravond met dhl meegegaan dus hopelijk ook deze week nog binnen.
Ik heb expres voor 60-40 gekozen omdat ik deze auto nog als daily wil gaan gebruiken eigenlijk, want daar heb ik hem een jaar of 2 geleden toch eigenlijk voor gekocht...

Ronal_Driver
14-12-2011, 12:53
Jaa ik heb ook de 60-40 set, kijk voor foto's maar even op mijn pagina: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=91104

MauSeR35
20-12-2011, 17:18
Zo heb het vandaag ook afgehaald, was bij de eerste bezorging niemand thuis. Na de kerst maar eens een dagje sleutelen en hopelijk dan weer een fatsoenlijk weggedrag voor de Audi. Nu is het net zo'n losgeslagen schip als het harder waait dan windkracht 2. :(

Ronal_Driver
20-12-2011, 20:36
Kijk, gaat voor mij niet wat worden voor de kerst ivm vakantie zal eerder week 1 worden. maar daar heb jij dus ook al last van de wind :D

MauSeR35
20-12-2011, 23:12
Ja, niet echt handig als je een vrachtwagen inhaalt op de moerdijkbrug ofzo... hijs af en toe maar met moeite tussen de lijntjes te houden dus het is wel tijd om een en ander te vervangen denk ik zo. Nieuwe draagarmrubbers en toplagers liggen ook al klaar, alleen nog even wiellagers en stuurkogels checken, zootje moet toch los nu...

Matheo
21-12-2011, 08:23
Cool! Ik heb volgende week ook vakantie, dus laat maar even weten wanneer je er aan gaat beginnen!

Ronal_Driver
21-12-2011, 08:33
Waar heb je die toplagers gehaald als ik vragen mag

MauSeR35
21-12-2011, 11:28
Brezan in Roosendaal, hoop dat t de goede zijn. Zijn van Meyle geloof ik.

MauSeR35
04-01-2012, 12:19
Gisteren begonnen, achterkant was zo klaar maar de voorkant is iets meer werk. Dacht dat de wiellagers nog wel ff gingen maar die zijn dus wel gaar en nog wat ander spul ook (stuurkogels, remschijven en blokken) spul maar even in dld besteld, kost het ongeveer 1/4e van wat het hier kost...
Ga het nu tijdelijk ff terug in elkaar zetten tot het andere spul binnen is.

Ronal_Driver
04-01-2012, 15:14
Gisteren begonnen, achterkant was zo klaar maar de voorkant is iets meer werk. Dacht dat de wiellagers nog wel ff gingen maar die zijn dus wel gaar en nog wat ander spul ook (stuurkogels, remschijven en blokken) spul maar even in dld besteld, kost het ongeveer 1/4e van wat het hier kost...
Ga het nu tijdelijk ff terug in elkaar zetten tot het andere spul binnen is.

Kijk er word gewerkt :thumbup:, ik ga zaterdag met die van mij aan de gang hopen dat het allemaal lukt

MauSeR35
07-01-2012, 15:00
Ja maar ik lig er even uit, had eigenlijk gehoopt dat ik hem vandaag kon laten uitlijnen en dan op wielen jacht maar helaas, nog niet alle onderdelen zijn er..

joostvw
17-01-2012, 14:11
En, hoe staat het er nu voor?

MauSeR35
17-01-2012, 15:42
Moet de remmen nog ontluchten en uitlijnen en dan kan die naar de apk door..
Zat allemaal niet zo mee, remzuiger zat vastgerot in de klauw en die ik van de sloop haalde had ook nog wat werk nodig voor de ontluchtingsnippel weer paste..

joostvw
18-01-2012, 02:08
Ontluchtingsnippels zijn altijd een gekloot, het is net peperkoek, draai je zo dol :(

MauSeR35
19-01-2012, 22:47
Maar het werkt weer nu, zaterdag eindelijk uitlijnen en dan op zoek naar een setje 15" (period) wieltjes.

joostvw
22-01-2012, 01:31
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/banden-en-velgen/523167497-4x-zender-turbo-velgen-7jx15.html

Dit wat voor onder de groene boot?

MauSeR35
10-05-2012, 11:57
Zo, er is weer wat actie voor t groene gevaar. :screwy:

Ik ben bezig een Passat 35i uit ik meen '91 te slopen om het blok te gebruiken. Als het goed is is het een ABS blok. Het is onze ex-carbadgerun auto (met nog maar 285dkm ofzo), maar het blok ziet er beter uit en verbruikt minder olie dan t audi 1.6je.
Ik weet dat ik delen van de oliepomp, carterpan en motorsteunen van de orginele audi motor moet gebruiken om het te laten passen maar ik heb nog een paar vragen:

-1-Wat heb ik nodig van de kabelboom en zekeringen kast? welke relais?
-2-Benzinepomp, zit in of bij de tank neem ik aan? moet ik nog ergens op letten dat ik niks vergeet mee te nemen?
-3-Ik wil er gelijk een 5-bak achter hangen (heb ik al liggen, compleet met schakelmech.) en nu zit er in de passat een redelijk nieuwe koppeling (5dkm oud) kan ik hier nog de drukgroep en plaat van gebruiken of is dat heel veel anders en gaat het niet werken? ik weet dat er een lager iig anders is, maar dat is los te krijgen.
-4-Als ik de boel om wil laten keuren, moet de kat er onder zitten? (labda gaat iig mee over natuurlijk) en hoe zit het met het dampretour systeem e.d. (die pot die rechtsvoor zit bij een passat)?

Oja, als iemand nog delen van een passat uit '91 kan gebruiken, stuur maar een pm dan kijk ik wel wat er nog over is of wat er nog te redden is. De auto is felgeel gerold en heeft rondom redelijk wat last van rottigheid onder de plamuur ;)

Matheo
10-05-2012, 12:09
Volgens mij weet ik maar 1 antwoord..

-4-Als ik de boel om wil laten keuren, moet de kat er onder zitten? (labda gaat iig mee over natuurlijk)

Nee

:D

MauSeR35
10-05-2012, 13:08
hoihoi, weer 20 euro terug verdienen dan bij krt ;)

MauSeR35
11-05-2012, 08:51
Niemand antwoord op de rest?

MauSeR35
16-05-2012, 07:19
Weet er iemand welke benzinepomp er als alternatief te gebruiken is? Die van de Passat gaat denk ik niet makkelijk in de Audi tank passen.

Matheo
16-05-2012, 07:52
Eens bij QSP kijken?

MauSeR35
16-05-2012, 16:16
Wat doet die pomp die je bij de bieber hebt eigenlijk aan druk en opbrengst? Als ik daar even een keer mee kan testen dan weet ik of zoiets kan werken.

MauSeR35
31-07-2012, 16:01
http://www.volksforum.com/albums/files/1/6/1/28072012357.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/1/6/1/28072012360.jpg
work in progress..

GJ007
31-07-2012, 16:04
Daar krijg je wel eelt van op je reet ^^

Mooi werk!

MauSeR35
25-08-2012, 16:52
Ach comfort is overschat ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/1/6/1/08082012372.jpg
De andere kant van mijn Audi.

Nog een vraagje, weet iemand of de koppelingsplaat en drukgroep van een 1.8i (abs) Passat overeenkomen met die van een in deze Audi. Ik heb namelijk nog zon blok liggen met dat nieuw er aan en wil die samenbouwen met een 5-bak en dan hierin hangen.