View Full Version : Mijn nieuwe 59`er origineel Nederlander.
Volkswouter
13-10-2004, 23:09
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8325&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8326&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8328&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8329&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8330&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8331&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8332&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8333&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8334&mode=normal
Zo de bus is binnen,sta te popelen om te beginnen.Hij voldoet aan al mijn verwachtingen en op sommige punten overtreft hij ze zelfs.Hij is redelijk compleet,maar heeft wat liefdevol werk nodig!
vwleusden
13-10-2004, 23:11
hij lijkt me nog redelijk hard zelfs !
Wat een enorm hevig ding Wouter! Maak er wat van zoals we de blauwe ook kennen! VintageSpeed kickt aars! Lekker slapen na al deze slapeloze nachten! :D
vwwastelands
13-10-2004, 23:17
Of zal ik morgen een tretcher meenemen Wout.. dan kan je in de schuur blijven slapen.. ;)
Hij is Kicke!!
volksaddiction
14-10-2004, 06:18
Wout, ziet er kicke uit !!!
Valt nog best mee met de plekken zo te zien ?!
Kom a.s.a.p. ff een bakkie doen en je aanwinst bewonderen !
GEFELICITEERD !
Gefeliciteerd Wout !!
En arme Dennis ... verbannen naar een hoekje op een Alpen Kreuzer ;)
btw,ik heb met een weekje of twee wat setjes binnendorpels spijlbus binnen,
gezet door Mc Gyver naar NOS voorbeeld.
Dat stuur is GOED! :D Voor de rest: gefeliciteerd en veel succes ermee!
Christiaan
14-10-2004, 07:28
Erg gaaf wouter! Gefeliciteerd ermee!!
coooool!!
vooral dat stuur ;-)
VWrijder
14-10-2004, 07:52
Zo de bus is binnen,sta te popelen om te beginnen.Hij voldoet aan al mijn verwachtingen en op sommige punten overtreft hij ze zelfs.Hij is redelijk compleet,maar heeft wat liefdevol werk nodig!
Dan is ie bij jou in goede handen. Gefeliciteerd! Hij ziet er inderdaad op het eerste gezicht hard uit. :D
Volgens mij kan je dat stuur op laten lichten als je een blacklight in je Bus maakt. Heftig kleurtje!
Niels - AirMighty.com
14-10-2004, 08:26
[jaloers-mode]
Hij is SUPER VET Wouter!! :cool:
Als het zo uitkomt kom ik hem een X bewonderen!
Gefeliciteerd en succes met de resto! :D
Kwijl, kwijl...
[/jaloers-mode]
danielle
14-10-2004, 08:28
Wout, Gefeliciteerd met je aankoop! Stoer dat bordje voorop! Mijn opa en oma wonen al jaren in Meerkerk... leuk om te zien! Hey veel succes!
Niels - AirMighty.com
14-10-2004, 09:04
Na nog ff 5x de pics te hebben bekeken...
Die bus ziet er echt super uit Wout!, keihard volgens mij of niet!?!
Spreek je latr! :D
Bussie komt zo
14-10-2004, 09:14
WWOOOUUUTTTTERRRRTTTJJEEEEE.
Super fat man.
De Black eyes peas zingen erover.
Let get it started!!!!!!! :D
flat 4 freak
14-10-2004, 09:19
superrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
echt weer een bakkie voor jou
ik hoop dat ie ook net zo vet word als die andere
of beter gezegd nog mooier
SplitBien
14-10-2004, 09:20
JEZUS HE!! VETTTTTTTT!!!!
Hijs goed wout! Beter dan een kever al zeg ik het zelf!
Veel plezier en succes ermee, blijven posten die foto's!!!!!
Volkswouter
14-10-2004, 10:22
Dank u allen!
Ik sta deze maand wel ff flink in het rood,maar ja prioriteiten moet je stellen,toch? Ik wil volgend jaar op mezelf gaan wonen en dan had zo`n aanschaf als deze er nooit meer gekomen.
Hard,hij is zeker hard,maar niet op alle plekken..:D Het voorfront is van boven naar beneden keihard,nooit aan gelast,raamsponningen hard,zijn gewoon nieuw! Mooier dan bij de 66èr.
Ik heb werk aan beide binnenschermen,kniestukken(heeft BBT nog NOS liggen voor 850€,wie sponserd?),beide dorpels,de laadvloer,de laaddeuren,1 achterscherm en de bellypans.
Bussie komt zo
14-10-2004, 10:39
Ik heb werk aan beide binnenschermen,kniestukken(heeft BBT nog NOS liggen voor 850€,wie sponserd?),beide dorpels,de laadvloer,de laaddeuren,1 achterscherm en de bellypans.
:eek: 850euro fuck NOS. repro zou voor mij ook voldoen als het zoveel moet kosten :mad:
Kijk eens op samba zou ik zeggen daar stond pas nog een NOS achterscherm voor 600 dollar. ook al niet misselijk maar 850 pleuro. maar ja het zijn jouw centen. en als ik het zo hoor blijft het niet bij 1 keer rood staan :biggrin:
Volkswouter
14-10-2004, 10:42
De repro`s zijn bokkiewokkie kwaliteit en nog voor een nieuw type ook,ik moet de brede kniestukken hebben.
Gisteren avond ging ik ff alles na en er is toch wel echt heel veel anders bij een oude bus tov. een nieuwere type.
Bussie komt zo
14-10-2004, 10:46
Wil je alles NOS hebben. en die repro stukken uit The US of A, daar waar Erwin ze heeft gehaald(weet even de naam niet meer) is dat niks..
Volkswouter
14-10-2004, 10:47
Nee,ik hoef opzich niks NOS,maar wil wel knappe kniestukken monteren en geen afval.
Bussie komt zo
14-10-2004, 10:49
Je hebt zeker wel heel veel zin om te gaan beginnen zeker.
Nou hier nog 1. ik probeer van de week de bus binnen te krijgen. dan heb ik wel niet zoveel ruimte om er iets aan te doen maar binnen is much better dan buiten.
Vind je het plaatwerk van Hans niet goed?
vwwastelands
14-10-2004, 10:50
Gewoon relax op zoek gaan en vast aan de slag met het spul wat erbij zit en wat al kan. dorpels, belly pans, deurtjes ed...
Volkswouter
14-10-2004, 10:53
Vind je het plaatwerk van Hans niet goed?
Jawel,maar die levert alleen nieuwe type kniestukken en die heb ik dus bij de bus zitten.Ik moet de brede kniestukken hebben en die heeft hij niet.
WorkingClass
14-10-2004, 10:53
Wouter gefeliciteerd met je nieuwe kar,
hij is super. 59 love.....
is het een 30 of een 34pk??
Bussie komt zo
14-10-2004, 10:58
Jawel,maar die levert alleen nieuwe type kniestukken en die heb ik dus bij de bus zitten.Ik moet de brede kniestukken hebben en die heeft hij niet.
Ok, maar de rest net zoals Belly's enzo, is dat ook anders.
Gisteren avond ging ik ff alles na en er is toch wel
echt heel veel anders bij een oude bus tov. een nieuwere type.
Klopt ... zelfde verhaal als kever bril/ovaal en wat daarna komt.
Er is weinig uitwisselbaar,zeker als een beetje 'bouwjaarcorrect' wilt blijven.
Anders krijg je zo'n allegaatje van onderdelen op je 59'tiger,en das volgens
mij niet echt de bedoeling.
O ja,wat dat torretje betreft,ik heb hem weer een mailtje gestuurd,dus hopelijk
volgende week (of de week daarop) ophalen !! :D
Volkswouter
14-10-2004, 11:01
O ja,wat dat torretje betreft,ik heb hem weer een mailtje gestuurd,dus hopelijk
volgende week (of de week daarop) ophalen !! :D
Relaxed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Thanx alain,en over die dorpels moeten we ook nog ff babbelen.
Sieht gut aus wouterkabouter .
Zit er een ori kenteken bij ? Kan er ergens overheen gelezen hebben ...
tsja het verschil is wel heel groot wouter.. de stukken kosten bij Classicvwresto 86 euro per stuk... Is dit nu Sprenkels of G&B oldtimerservice????????? zit nu in Arkel lees ik op de site? www.classicvwresto.com
Kijk anders of je nog een paar nette gebruikte kunt bemachtigen...
Volkswouter
14-10-2004, 14:59
Sieht gut aus wouterkabouter .
Zit er een ori kenteken bij ? Kan er ergens overheen gelezen hebben ...
Gert,jammer genoeg niet! Het is wel een originele nederlander,maar het kenteken slaapt,ik ga deze bij de keuring dus weer tot leven wekken.
Bussie komt zo
14-10-2004, 15:02
tsja het verschil is wel heel groot wouter.. de stukken kosten bij Classicvwresto 86 euro per stuk... Is dit nu Sprenkels of G&B oldtimerservice????????? zit nu in Arkel lees ik op de site? www.classicvwresto.com
Kijk anders of je nog een paar nette gebruikte kunt bemachtigen...
Dat kan denk ik kloppen want een paar maanden geleden vertelde Hans me dat hij ermee wilde stoppen. denk dat Pim er meer over weet.
Volkswouter
14-10-2004, 15:09
Wouter gefeliciteerd met je nieuwe kar,
hij is super. 59 love.....
is het een 30 of een 34pk??
Nico er zit geen motor bij. Ik heb van Krukab een 30 pk ovaal motor gekregen met vaste dynamo steun die erin komt.
Ik heb al een bedrijf gevonden,die de dynamo,ruitenwissermotor en semaphores om gaat wikkelen naar 12volt.Nu hoop ik alleen dat de dunne dynamo ook daadwerkelijk omgewikkeld kan worden.
volksfahrer.nl
14-10-2004, 17:17
Gefeliciteerd Wout !!
En arme Dennis ... verbannen naar een hoekje op een Alpen Kreuzer ;)
btw,ik heb met een weekje of twee wat setjes binnendorpels spijlbus binnen,
gezet door Mc Gyver naar NOS voorbeeld.
Kruk! Kun je er nog eentje laten zetten voor mij :rolleyes:
Heel graag!
volksfahrer.nl
14-10-2004, 17:20
Ik heb al een bedrijf gevonden,die de dynamo,ruitenwissermotor en semaphores om gaat wikkelen naar 12volt.Nu hoop ik alleen dat de dunne dynamo ook daadwerkelijk omgewikkeld kan worden.
Dope! Geef mij dat adres effe, wil je!
Ook voor me ruitenwisser motor wel handig.
ome hans heeft de zaak inderdaad van de week overgedaan aan sjef (van G&B)
op het moment doen ze nog veel samen, want sjef is meer een pano expert.
die ouwe kniestukken zijn inderdaad een probleem, ik begrijp wel dat schofield losse buitenkantjes verkoopt, maar dat is weer een hoop werk
Volkswouter
14-10-2004, 18:15
Pim,dat is niet een hoop werk,maar de manier om het te doen.
Ik had al begrepen dat je een repro kniestuk in drie sleep en hem ook in 3 delen monteerde,zo maakte het dus ook niet uit of er nu een ander buiten kantje tegen aan gaat.
Ik ben benieuwt of Scofield ze heeft,Keverpech kwam met de Metallwizard aan in de USA,maar daar moet ik eerst ff gaan informeren.
Wout,ik heb hier nog een Scofield kniestuk liggen ... kom anders eens ff naar de kwaliteit en pasvorm kijken.
(Er staan hier bussen zat waarmee je hem kunt vergelijken ;) )
btw,Meetlint heeft NOS kniestukken gebruikt,maar ook die moesten doorgezaagd worden
om ze mooi passend erin te kunnen zetten.
Kruk! Kun je er nog eentje laten zetten voor mij :rolleyes:
Heel graag!
Staat genoteerd pechje !!
Ze worden wel uit wat dikker (1,5 ipv 0,8mm) gecoat staal gezet,dit om meer sterkte in de bus te krijgen.
Sorry een beetje laat maar wat een super bus :cool:
lijkt me heerlijk wegdromen bij zo'n projekt :D
en zo te horen kan je dat voorlopig ook nog doen
ik hoop veel foto's hier te zien van deze lange, maar mooie weg :wink:
ome hans heeft de zaak inderdaad van de week overgedaan aan sjef (van G&B)
op het moment doen ze nog veel samen, want sjef is meer een pano expert.
die ouwe kniestukken zijn inderdaad een probleem, ik begrijp wel dat schofield losse buitenkantjes verkoopt, maar dat is weer een hoop werk
Dat verbaast me ook eigenlijk nix dat Sjef er nu inzit..was al een paar jaar sprake van dan Hans ermee zou stoppen en Sjef had het er ook al een behoorlijke tijd over...maar dus toch gelukt.. leuk voor de heren!
Maar is Schofield dan ook met de handel gestopt ofzo???? Ik lees op de site http://www.ahschofield.co.uk de volgende melding: SPECIALISTS IN REPAIR PANELS AND PARTS NO LONGER AVAILABLE Wat mag dat dan betekenen???
volksfahrer.nl
14-10-2004, 22:05
Maar is Schofield dan ook met de handel gestopt ofzo???? Ik lees op de site http://www.ahschofield.co.uk de volgende melding: SPECIALISTS IN REPAIR PANELS AND PARTS NO LONGER AVAILABLE Wat mag dat dan betekenen???
Dat hij onderdelen heeft die origineel niet meer leverbaar zijn!
Hij heeft ze dus nog wel, sterker nog hij is d'r in gespecialiseerd!
Maar effe oftopic weer; wie is G & B? Want ik ga echt GEEN paruzzi zooi in mijn bus lassen!
Dat hij onderdelen heeft die origineel niet meer leverbaar zijn! Hij heeft ze dus nog wel, sterker nog hij is d'r in gespecialiseerd!
AHA! zo had ik er nog niet tegenaan gekeken! tis maar even hoe je de zin leest... ik had meer de nadruk op specialists no longer available.....
Maar effe oftopic weer; wie is G & B? Want ik ga echt GEEN paruzzi zooi in mijn bus lassen!
G&B is een bedrijfje van Sjef van Ginniken in Arkel...de (mede) oprichter van de VCT2... Sjef is wel een goeie gast maar ik kan je persoonlijk niets zeggen van z'n kwaliteiten daar heb ik nog nooit mee temaken gehad namelijk. Denk dat hij qua aanbod gewoon hetzlefde als Sprenkels gaat houden...anders hoef je de handel niet over te nemen he! :D
maar waar gaat dit bedrijf dan heen?
Sjef gaat verhuizen naar Belgie heb ik begrepen
en de garage houd op in Arkel, dacht ik in het VCT2 blaadje te hebben gelezen
Dat vind ik het vage er ook dus aan Klaas.. maar misschien toch maar niet naar België dan?
nou, ik geloof niet dat dit de bedoeling was/is, overal waar je kijkt en leest, staat dat Sjef alles verkocht heeft en zijn heil gaat zoeken in Belgie, ook zijn kevers en onderdelen gaan allemaal weg!!
ach , vanuit belgie vind ik ook prima, de post is geduldig, en anders wel eens een mooi ritje om heen te rijden , toch?
Volkswouter
14-10-2004, 22:41
Jongens nu weer ontopic!
Open er anders ff een topic over,ik had vanmiddag ook al ge emailed naar classicvwresto,voor wat info.
Volkswouter
14-10-2004, 22:45
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8354&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8358&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8356&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8355&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8357&mode=normal
Erwin,Githa,Leon,Miran,Stefan en Dennis het was weer ff gezellig!
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8356&mode=normal
Het is toch geen mijlenteler hé ... :p
Super Wout, gefeliciteerd!!!!!
WorkingClass
15-10-2004, 08:47
Wouter,
Een 12v 30pk dyno is zeker mogelijk ik heb er ook een op zitten
voor je ruitenwisser motor kijk even op www.serial-kombi.com
daar verkopen ze een 12v binnenwerk voor je motor.
wat betreft je Plinkers (hoera) daar heb ik wel een adres voor als het niet lukt.
Ps waarom laat je hem niet 6 v (had ik wel gedaan als de mijne niet was omgebouwd)
Al het vintage speed spul is 6v, je kunt dan wel een los circuit gaan maken maar...
Volkswouter
15-10-2004, 12:05
6 volt,zuigt!
Je krijgt elende met je verlichting,overgangs weerstanden,etc,etc. Ik bouw hem lekker om naar 12volt en dan plaats ik voor de semaphores wel weerstanden,want deze kun je niet naar 12volt laten wikkelen,is te klein.
6V is gewoon goed te doen. wel effe een hele dikke kabel van de accu naar voren leggen. een paar relais er op voor de koplampen en het starten. werkt geweldig!
heb nu echt 6V op de koplampen staan (ipv 4.5V) en ik heb er halogeen lampen in zitten (passen gewoon in de bestaande fitting). enige nadeel is dat de zekeringkast het niet meer trekt, maar ik heb nu een moderne zekeringkst voor de koplampen. het geheel loopt nu over 4 zekeringen ipv 2 en dat scheelt dan ook weer een hoop.
WorkingClass
15-10-2004, 17:57
Als het goed is kun je, je semaphores wel naar 12v ombouwen, ga even informeren bij die kerel die dat schijnt te kunnen.
Volkswouter
15-10-2004, 17:58
De bus schijnt dus volgens het chassisnummer van juli 1958 te zijn.
Het chassisnummer is: 358467
is tie precies 2 jaar ouder dan die van mij
WorkingClass
15-10-2004, 18:02
Pressed bumpers????
Oude type achterklep (orgineel dan) ??
Volkswouter
15-10-2004, 18:04
Nico,het chassisnummer staat toch achter de rugleuning?
WorkingClass
15-10-2004, 18:07
Ik heb mijn M-code nummer achter de rugleuning tegen de wand (pasagiers zijde)
en mijn chassis nummer staat in mijn motor ruimte
rechts tegen de opstaande want achter de motor.
Volkswouter
15-10-2004, 18:09
Ik heb op deze bus geen m-code plaat zitten,ik dacht ook dat het chassisnummer in de motor ruimte stond,maar vond het achtyer de rugleuning.
Heb ik net me bus boek uitgeleend..:(
WorkingClass
15-10-2004, 18:16
Je heb de papieren erbij?? deel 1,2,3
daar moet het ook op staan
ps reply gekregen??
Volkswouter
15-10-2004, 21:21
Ok,de nummers zijn dus verschillend.
Chassisnummer in de motorruimte is: 388763 ,volgens The Samba is dit september 1958
Het nummer op het tussenschot is: 658467 ,ik denk dat dit een "van Kronenburg" nummer is ofzo.Er is geen m-code plaatje aanwezig,maar de brief met 15€ is onderweg naar het museum voor een certificaat.
Nico,ik heb zo`n zelfde achterklep liggen als die jij op je bus hebt zitten.
He Wouter, gefeliciteerd man. :biggrin:
Heb je nu wel een van de oudste bussen in NL zeker.
Weet je al wat je er mee gaat doen (kleur en zo)? In ieder geval succes ermee :tongue:
Jasper Ovaal
16-10-2004, 11:00
ziet er allemaal goed uit wouter, ik zou hem inderdaad ook naar 12 volt zetten, als je toch bezig bent met de bedrading.
Succes en hou ons op de hoogte
Volkswouter
16-10-2004, 13:43
Dit ben ik tot zover te weten gekomen.Ik heb dus net model jaar 1959.
19-05-1958 :
-De bus kreeg twee remlichten ipv 1 in de motorklep.
-De kenteken verlichting is verandert voor meer licht opbrengst.
23-05-1958 :
-Gemonteerde carburateur is een 28 PCI
12-06-1958 :
-Andere benzinepomp,deze levert 16 liter per uur.
20-06-1958 :
-De bodem wordt beschermt en in de lak mee gespoten.
13-08-1958 :
-Er word een andere koppelingskabel gebruikt.
-Er worden bouten gebruikt met kleminrichtingen
29-08-1958 :
-Ribbed bumpers vervallen en maken plaats voor de slash bumpers.
-De krukas zwengel vervalt.
-Het aanzwengel gat vervalt in de bumper en het achterschot
aircooled
16-10-2004, 13:46
hey woutahhh.
ziet er strak uit gozer!
mijn bus is een jaar ouder.
ik wist niet dat er zoveel veranderingen waren in 58.
kom binnenkort ff kijken. :D
Whahahaha, het aanzwengel gat, lachu man.
Echt SUPER bus wouter, have fun with it
WorkingClass
18-10-2004, 09:14
wouter,
Dan hebben we een gelijke uitvoering,
behalve dan, een ik een 211 jij een 215 ;D D
het modeljaar 59 begint op 1-11-58, heb je nog gekeken of je een splitcase versnellingsbak hebt?? (70km/u max)
ik ben bezig informatie te zoeken om mijn splitcase om te bouwen naar een lange keverbak (wel nogsteeds splitcase) lekker met de ongesynchroniseerde 1.
Als iemand hier iets meer over weet graag.
Volkswouter
18-10-2004, 10:47
Stijn,ThanX!!
Nico,ik weet niet hoe splitcase bak eruit ziet.Jij geeft aan dat het nieuwe model begint vanaf 01-11-1958.
Mijn auto is van de 9`de maand en ik heb al het nieuwe model.Ik zou dan zeggen adv. het rijtje veranderingen in 58 wat ik opgezocht hebt,dat het nieuwe model na de 8`ste maand de markt op kwam.
Volkswouter
18-10-2004, 11:59
Ok,net de RDW ff gebeld,met wat vragen over mijn kenteken.
Hij op kenteken gezet 09-01-1959,waarom nou niet 10-01,dan ben ik jarig..:D
Ik kan me kenteken niet zo terug vragen omdat hij opgeschoont is,ik moet de auto echt laten keuren en dan kan ik me originele kenteken weer terug krijgen.
Ik kan ook niet meer achterhalen wie de vorige eigenaren geweest zijn,omdat de RDW mij vertelde dat deze gegevens ook opgeschoont zijn..:(
Volkswouter
21-10-2004, 23:47
Ik vond vanavond het achterpaneel in de bus onder een vreselijk berg plaatwerk.Deze bus de auto gehouden en het ziet er wel heel origineel uit qua roest en kleur.Nu komt het vreemde er zit een gat in om de zwengel doorheen te steken.
WorkingClass
22-10-2004, 10:29
Ja dat is raar he?? volgens het grote boek zou ik ook geen gat moeten hebben in het achterpaneel, echter ik heb er ook een gat in zitten voor de zwengel.
Ik denk dat het boek het gat in de motor beplating bedoeld, want daar heb ik geen gat zitten. tenminste nog niet. Ik heb al een moer en een zwengel, dus weg met de startmotor.
kan dus best zijn dat ze die moer, zwengel en het gat in de beplating weg hebben gelaten maar dat ze nog een stapel van die achterstukken met gat hadden liggen. als je vw bent schroef je die gewoon op een paar bussen totdat die ouwe meuk op is
Ok,de nummers zijn dus verschillend.
Chassisnummer in de motorruimte is: 388763 ,volgens The Samba is dit september 1958
Het nummer op het tussenschot is: 658467 ,ik denk dat dit een "van Kronenburg" nummer is ofzo.Er is geen m-code plaatje aanwezig,maar de brief met 15€ is onderweg naar het museum voor een certificaat.
Nico,ik heb zo`n zelfde achterklep liggen als die jij op je bus hebt zitten.
In de motorruimte hoort je chassisnummer te zitten idd. Je bus is dus van voor oktober 58 en dus zou op je middenschot een bodynummer moeten zitten, weet je zeker dat dat 658467 wel klopt wouter? dit bodynummer wijkt namelijk iets af van het chassisnummer maar geen 300000... Het m-plaatje is hierna in oktober 58 pas ingevoerd, kan dus kloppen dat je die niet hebt...
(niet parate kennis, maar uit: David Eccles boek....)
Volkswouter
22-10-2004, 16:53
Michel,kan het carosserie nummer niet zo hoog zijn dan?
Dat is echt wat ik gelezen hebt daar.
Wreed ik was net bij Slammedpanel om een vooras te brengen en de oude eigenaar heeft de imperiaal nog...:D Ga natuurlijk proberen deze terug te kopen.
Beetlefreak
22-10-2004, 17:11
Wreed ik was net bij Slammedpanel om een vooras te brengen en de oude eigenaar heeft de imperiaal nog...:D Ga natuurlijk proberen deze terug te kopen.
Heftig!! is dat zo'n grooooote van voor tot achter? Wordt echt een stoere bus alstie klaar is :)
Btw, heeft de eigenaar zelf ook nog zoiets, of istie nergens meer mee bezig?
volksfahrer.nl
22-10-2004, 17:35
Michel,kan het carosserie nummer niet zo hoog zijn dan?
Dat is echt wat ik gelezen hebt daar.
Wreed ik was net bij Slammedpanel om een vooras te brengen en de oude eigenaar heeft de imperiaal nog...:D Ga natuurlijk proberen deze terug te kopen.
Maar die zat toch op het dak geschroefd?
Is dat wel zo'n tof idee? Die gaten zijn nu ook wat opgerekt....
Michel,kan het carosserie nummer niet zo hoog zijn dan?
Dat is echt wat ik gelezen hebt daar.
Wreed ik was net bij Slammedpanel om een vooras te brengen en de oude eigenaar heeft de imperiaal nog...:D Ga natuurlijk proberen deze terug te kopen.
Het body(carros)nummer wijkt meestal IETS af van het chassisnummer, waarom weet niemand (tenminste niemand die ik ken). Even opgezocht, bij eind september 58 hoort (zoals je zelf ook al had gevonden) chassisnummer: 388976 maar het bijbehorende bodynummer is dan 360380..
De 'latere' bussen hebben een bodynummer wat lager ligt dan het chassisnummer maar tot ongeveer halverwege 53 liepen deze 2 gelijk of zelfs hogere bodynummers (misschien dat een of andere lasser de boel krom had liggen lassen???:D)
het body nummer staat achter de bestuurdersplek op de tussenwand.
Is dat imperiaal nu in bezit van slammedpanel of heeft de vorige eigenaar het nog? als het een beetje een mooie is zou het wel heeeeeeeel gaaf zijn zeg!
Volkswouter
22-10-2004, 19:13
Heftig!! is dat zo'n grooooote van voor tot achter? Wordt echt een stoere bus alstie klaar is :)
Btw, heeft de eigenaar zelf ook nog zoiets, of istie nergens meer mee bezig?
Ja hij heeft een brilkever en een T2A.
Deze imperiaal schroef je op het dak,zou voor mij ideaal zijn,want dan hoef ik al die gaatjes niet dicht te lassen..:D
Volkswouter
30-10-2004, 17:34
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8632&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8633&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8634&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8635&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8636&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8637&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8638&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8639&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8640&mode=normal
Zo druk met de tol bezig geweest vandaag.Ik heb alle plekjes waar het roest onder de lak vandaan kwam vandaag ff kaal gehaald en in de primer gezet om te kijken wat er allemaal nog aan zorg aan gedaan moet worden.
Ik moet de beide achterschermen gaan doen en de achterhoeken.Dit is te ver heen om het nog mooi te krijgen.Verder ben ik wel een paar lelijke deuken tegen gekomen en staan rechts de loevres iets naar binnen door schade.
Verder werd ik echt gelukkig van diegene die vroeger de knipperlichten erop gebouwt heeft,want hij heeft daarvoor maar 3 kleine gaatjes per licht voor geboord.
vwleusden
30-10-2004, 19:25
vind hem allemaal eigenlijk best meevallen als ik het zo zie. ff doorwerken :)
Meetlint
31-10-2004, 10:30
Als het goed is kun je, je semaphores wel naar 12v ombouwen, ga even informeren bij die kerel die dat schijnt te kunnen.
Wil ik ook graag wel een beetje info over Wout
Ik hoop dat je wat te weten komt WorkingClass.
Meetlint
31-10-2004, 10:37
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8632&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8633&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8634&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8635&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8636&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8637&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8638&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8639&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8640&mode=normal
Zo druk met de tol bezig geweest vandaag.Ik heb alle plekjes waar het roest onder de lak vandaan kwam vandaag ff kaal gehaald en in de primer gezet om te kijken wat er allemaal nog aan zorg aan gedaan moet worden.
Ik moet de beide achterschermen gaan doen en de achterhoeken.Dit is te ver heen om het nog mooi te krijgen.Verder ben ik wel een paar lelijke deuken tegen gekomen en staan rechts de loevres iets naar binnen door schade.
Verder werd ik echt gelukkig van diegene die vroeger de knipperlichten erop gebouwt heeft,want hij heeft daarvoor maar 3 kleine gaatjes per licht voor geboord.
Hee top Wout gaan met die banaan
Heb je nou achterlichten dan?????
ik heb ook nog het een en ander van een 57tiger
Teller
Dashboardgreep =staal i.p.v.kunstof
Set achterlichten
Onderplaat van het dashboard
Kom wel eens ff kijken, ben wel benieuwd.
primer-look
31-10-2004, 10:51
Wout ,
Check deze topic FF http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=88092
Mzzl,
dennis
Volkswouter
31-10-2004, 11:43
Rokus ik kom wel een keertje bij jouw kijken.
-Kan het kloppen dat mijn bus helemaal geen handgreep op het dashboard heeft?
-En ik ook geen gaatje hebt voor de ruitensproeierkopjes?
vwwastelands
31-10-2004, 11:49
Hey Wout, dat klopt...... dat heb je toch gezien :D :D :D :D :D :D :D
Volkswouter
31-10-2004, 12:04
Hey Wout, dat klopt...... dat heb je toch gezien :D :D :D :D :D :D :D
Ja ok,maar hoort het dan ook zo,dat was mijn vraag eigenlijk.
Gister dit ding dus ook ff tijdens de ZH sneakmissie bekeken... thnx dennis :D
Wat een ding joh! gaat nog wel wat worden, wat een stoere bak zon DD!!
Wel beetje blijven updaten he wout!
Alexdundee
04-11-2004, 15:26
Cool Wout, goed gedaan, weer eentje gered, maak er wat moois van. :)
Volkswouter
28-11-2004, 21:48
http://www.volkswouter.nl/1958/my1958panel-16small.jpg
http://www.volkswouter.nl/1958/my1958panel-10small.jpg
http://www.volkswouter.nl/1958/panel58small.jpg
Zo dit weekend weer eens de bus en de pré 67 schuur opgezocht.Ik heb het dicht gelaste raam rechts achter er weer uitgeslepen.Er was een rechte plaat ingelast en aangezien ik de binnenkant niet ga bekleden wil ik dat het er perfect uit gaat zien.
-De laatste foto komt bij http://www.brandweerbus.com vandaan.Hier staat hij nog redelijk in zijn brandweer uniform.
http://www.volkswouter.nl/index/projectrearhatch28-11-04=02small.jpg
-Update van mijn achterklep projectje.Ik ben afgelopen weekend druk met de klep bezig geweest.Plamuren en schuren en heb nu voor het eerst in de lak gezet,maar dat moet na het schuren nog een keer.
Deze klep ga ik als kunst in me nieuwe huis hangen.In het gat van het achterraam komt een vette poster op hardboard.
WorkingClass
29-11-2004, 13:15
Hey wouter, het schiet al een beetje op zo......
Ik heb ook geen handgreep en geen sproeiers,
maar de blauwe achterklep is oon niet ok volgens mij, er hoord geen (bij het handvat) sleuf in te zitten.
Ook de zijdeuren moeten helemaal handvat uitsparing hebben.
Volkswouter
29-11-2004, 13:20
Die klep is voor een 61èr model. Deze klep heb ik gekregen ze hadden hiervan het rechter zijgedeelte van de raamsponning gebruikt.Deze heb ik er weer in gelast en ga de klep nu spuiten ,waarna er op hardboard een vette poster inkomt zodat ik hem als kunst aan de muur kan hangen.
Mijn zijdeuren hebben ook geen uitsparingen.
Volkswouter
11-12-2004, 18:00
Vandaag flink aan het boren geweest in de rechter helft van de laadvloer.Gelijk een stuk achterscherm verwijdert en vele dingen helemaal kaal gehaald.
Ik had alleen 1 vraag ,weet iemand hoe de laadvloer vast zit aan het schuine gedeelte van je motorruimte achterin de laadruimte?
De zijkanten zijn makkelijk die zitten gewoon gepuntlast,maar op de plek waar het plaatwerk schuinloopt tussen je achterste wielkasten lijkt het er wel helemaal tussen te zitten.
Meetlint
11-12-2004, 20:01
Vandaag flink aan het boren geweest in de rechter helft van de laadvloer.Gelijk een stuk achterscherm verwijdert en vele dingen helemaal kaal gehaald.
Ik had alleen 1 vraag ,weet iemand hoe de laadvloer vast zit aan het schuine gedeelte van je motorruimte achterin de laadruimte?
De zijkanten zijn makkelijk die zitten gewoon gepuntlast,maar op de plek waar het plaatwerk schuinloopt tussen je achterste wielkasten lijkt het er wel helemaal tussen te zitten.
Vanaf de bakkant zit het dubbel gepuntlast Wouthttp://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8930&mode=normal
Volkswouter
11-12-2004, 20:36
En kom je daar een beetje bij of niet? En hoe doe je dat dan met vastzetten? Is dit een beetje te doen zonder puntlas apparaat?
Veiligheidsbril op,verstand op nul (voor zover het dat al niet stond) en gaan !! :biggrin:
Volkswouter
12-12-2004, 14:25
Dus dat word slijpen?
Rokus,kom jij morgenavond ook nog een bakkie bij Alain doen?
Word gezellig Michel met zijn rode ovaal komt ook nog ff.Kan ik mooi gelijk ff aan je vragen hoe dat nou zit daar..:D
Meetlint
12-12-2004, 20:35
Dus dat word slijpen?
Rokus,kom jij morgenavond ook nog een bakkie bij Alain doen?
Word gezellig Michel met zijn rode ovaal komt ook nog ff.Kan ik mooi gelijk ff aan je vragen hoe dat nou zit daar..:D
Als er morgen iemand is ?? kom ik wel ff een bakkie halen.
Iedereen is er Meetkind
* noteert : een kaassoffleetje
Volkswouter
12-12-2004, 23:06
Zie hier de rechter achterhoek,gelukkig is de stijl nog goed hard,maar verder is alles daar in het hoekje goed rot na 46 jaar.
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=9815&mode=normal
Zie hier de B-stijl rechts.De plek waar het binnenscherm op de b-stijl gelast zit is verrot vanaf het krikpunt tot aan de steun van de deurvanger.
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=9816&mode=normal
Het achterscherm rechts van buitenaf gezien.Ik ben van plan om de laadvloer en alle langsliggers te gaan vervangen.Ik trek de laadvloer eruit zodat ik makkelijk overal bij kan komen.Het vreemde is wel dat de onderkanten van de laaddeuren knetter hard zijn.
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=9817&mode=normal
Poehee nog de blaren op me duimen staan van de circa 150 gaatjes die ik gisteren heb zitten boren.
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=9818&mode=normal
Meetlint
12-12-2004, 23:31
Iedereen is er Meetkind
* noteert : een kaassoffleetje
Plus een patatje stoofvlees of pinda
Want ik heb morgen toestemming voor de hele avond??????
* noteert : een kaassoffleetje
Ga jij nou de traditie om zeep helpen ??
http://home.planet.nl/~beek3128/images/Kronenburg_plaat.jpg
Was hij nou zo wout?
http://home.planet.nl/~beek3128/images/DSC04413.JPG
http://home.planet.nl/~beek3128/images/foto037.jpg
Volkswouter
14-12-2004, 12:25
Ja Rene,zo was hij vroeger!
Aangezien ik niets met de brandweer hebt en alle spullen erook niet bij zaten ga ik hem weer netjes terug bouwen naar een bestelwagen.
Ik heb nog wel een auwuh brandweerpomp staan op aanhanger, met VW boxer!
Volkswouter
14-12-2004, 20:42
Sorry geen interesse,wil straks niks meer met de brandweer te maken hebben..:D
Aangezien mij al meer dan een jaar geleden een ovaal motor was toegezegd,
was het gisteravond eindelijk zo ver dat ik hem voor je op kon halen in Moerkapelle !!
Kompleet nog met de "kachelpotten" de org.brandstofpomp en het "hard to find" mushroom oliebadfilter :D
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=12797&mode=fullsize
Het enige wat ontbreekt zijn een uitlaatdemper (mooie gelegenheid om gelijk een Okrasa te monteren ;) ),
de ontsteking is eruit (ik heb er nog wel eentje liggen met een 211 nr),en het "ergste" ... er zit 1 gebroken klepveer in :(
Maar dat moet voor onze ANWB-man geen probleem zijn ... gewoon de motor op een standaard in je woonkamer zetten,
(dan kan eindelijk ook dat foute Ikea tafeltje weg) en sleutelen maar !!
chrisjuh
12-03-2005, 11:01
Wow! Mooie vondst hoor! :eek:
Volkswouter
12-03-2005, 13:13
Oh yeah,dit gaat een hele coole motor worden.
1300cc cilinders en koppen erop,dubbele carburateurs en een fram filter aan de doghouse.
Volkswouter
03-05-2005, 06:19
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/30HPengine.jpg
Weer wat spullen erbij voor de 58èr.Een NOS krukas voor een 30PK 1192cc motor en een periode correcte ontsteking voor bus van 1955 tot 1959.De ontsteking is eigenlijk voor een 36PK motor.
Alain bedankt voor het mogelijk maken van dit motor project!
Beetlefreak
03-05-2005, 06:42
Woutah gozah :D
Coole spullen!!! Ben je al een beetje gezeteld in je huisje?? Ken je weer verder met je bussie ;)
Wordt helemaal goed met 30 wildhorses achterin!!
Volkswouter
03-05-2005, 07:59
Ja,ik ben nu na 4 maanden op mezelf redelijk geseteld,ik ben nog niet helemaal klaar zo heb ik bijvoorbeeld nog al mijn bouwlampen hangen omdat ik gewoon nog geen leuke lampen ben tegen gekomen.
Voor de bus ga ik gewoon langzamerhand wat spullen verzamelen en ga binnenkort ook weer eens verder aan de carosserie.Niet dat de auto volgend jaar klaar moet,maar het gaat goed komen.
Volkswouter
24-09-2005, 08:09
Afgelopen donderdag ben ik weer eens aan mijn 58èr verder gegaan.Ik had er sinds 22 december 2004 niets meer aangedaan.Je kan wel raden hoe stoffig hij was...:D
Aangezien ik al aan de rechterkant begonnen was ,ben ik daar ook maar mee verder gegaan.Ik heb rechts de B-stijl open gemaakt,de langligger en de kriksteun weggehaald.De binnendorpel verwijdert en bijna 1 helft van de laadvloer eruit gehaald.Verder heb ik op de achterschermen ook nog de gaatjes van de knipperlichten dicht gelast.
Ik was erg benieuwt hoe mijn belly pan eruit zou zien van binnen en nog veel belangrijker: de chassisbalken.Gelijk een hamertje gepakt en wat geklopt.Gelukkig is het chassis keihard.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/geraamtechassis-02.jpg
Alain,ik stond gisteren heel aandachtig naar mijn chassis te kijken en toen bedacht ik mij dit ineens.Kun jij je een voorstelling maken van mijn mooie paint tekening..:D
Je bodem die rust op twee dwarsliggers die nog extra ondersteunt zijn met de driehoekige steunen die dan ook aan de chassis balk gelast zijn.
Nu dacht ik als ik de drie dwarsliggers met het H-profiel nu vervang voor het andere profiel dan kan ik mijn chassis versterken met 5 van de driehoekige steunen en dan hoe ik geen bellypans meer te gebruiken.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en nee ik ga geen 5 kriksteunen per kant monteren...:D
Volkswouter
25-09-2005, 06:48
Nu even wat fotootjes.
Rechter B-stijl open gemaakt.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/22-09-05-001.jpg
Rechter helft laadvloer los gehaald.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/22-09-05-002.jpg
B-stijl binnenzijde.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/22-09-05-003.jpg
Rechter achterscherm.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/22-09-05-004.jpg
Linker onderdorpel.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/22-09-05-008.jpg
je pakt het in ieder geval serieus aan!:eek:
succes iig!
Volkswouter
25-09-2005, 08:22
Wat moet ik dan? Oplappen en rijden word al teveel gedaan en het zou voor deze 58èr gewoon zonde zijn.
Het enige probleem waar ik nu nog meezit is of Schofield mij dit wil leveren:
-1 laadvloerdeel Engels ,vanwege de laaddeuren links.
-1 laadvloerdeel Europees,vanwege de laaddeuren rechts.
nee tuurlijk! is wel de manier, en vooral als je het resultaat goed wilt hebben, voor langer dan 3 jaar ;)
maar ga je niks stralen?
Volkswouter
25-09-2005, 08:40
nee tuurlijk! is wel de manier, en vooral als je het resultaat goed wilt hebben, voor langer dan 3 jaar ;)
maar ga je niks stralen?
Daar ben ik nog niet over uit,misschien een dompelbad of iets dergelijks.Aangezien ik nog niet zover ben heb ik nog alle tijd om me hierin te verdiepen.
Bussie komt zo
25-09-2005, 09:07
Hoe noem je dat een deja vu..
Zijn een beetje dezelfde foto's als die ik maak..
Dat profiel voor de binnenkant van de B-stijl heb ik zelf gemaakt..
Is goed te doen als je een zetbank hebt.(mc gyver??)
Volkswouter
25-09-2005, 09:19
Ik laat mijn b-stijl voor nu nog even hangen (maatvoering) ,maar ik moet meer doen dan alleen het binnenprofiel vervangen.De onderkant is ook erg slecht en de zij aanhechtigen voor het kniestuk ook.
Bussie komt zo
25-09-2005, 11:18
Scofield heeft ook de buitenkanten van de B stijl..
Ze hebben zelf complete onderkanten van de B-stijl tot voorbij het onderste schanier..
Als je een hele nieuwe vloer wilt kun je ook bij Reihold Graf proberen..
Alleen de beste man werkt alleen met fax of telefoon..
Volkswouter
25-09-2005, 12:29
Scofield heeft ook de buitenkanten van de B stijl..
Ze hebben zelf complete onderkanten van de B-stijl tot voorbij het onderste schanier..
Als je een hele nieuwe vloer wilt kun je ook bij Reihold Graf proberen..
Alleen de beste man werkt alleen met fax of telefoon..
Reihold Graf heeft dus geen internetsite,heb jij iets van een folder van hem of niet?Zijn naam klinkt Duits,das word lastig an sie telefon.
Bussie komt zo
25-09-2005, 12:40
Reihold Graf heeft dus geen internetsite,heb jij iets van een folder van hem of niet?Zijn naam klinkt Duits,das word lastig an sie telefon.
Funk-telefon. 0049 171 523 1303
telefon/fax 0049 5656 656
Dat is wat op zijn kaartje staat.
Volkswouter
29-09-2005, 12:39
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/28-09-05010.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/28-09-05012.jpg
Gisteren weer verder gegaan met het demonteren van de laadvloer.Ik heb nu het voorste gedeelte eruit liggen. Het achterste gedeelte moet nog,maar dat is iets meer werk. Ik heb begrepen dat de vloer achter bij de tank boven de torsie gepuntlast zit.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/28-09-05007.jpg
De linker b-stijl,knap slecht en alles goed krokant. De onderkant van de b-stijl is compleet vergaan. Wederom ben ik nog steeds gelukkig dat het chassis knetterhard is.
Alain,ik heb even voor je gekeken: Het chassis is aan de binnenzijde inderdaad open en er zit verschil in de driehoek steunen.Een steun van de voorzijde is langer dan een steun van de achterzijde.
Nu weet ik niet welke er gebruikt moet worden voor de tussenliggende dwarsdragers. De volgende keer dan span ik wel even een binnendorpel om te kijken.
Een steun van de voorzijde is langer dan een steun van de achterzijde.
klopt want de 2 hoord chassis balken lopen schuin naar elkaar toe (ze zitten aan de voorkant dichter bij elkaar dan aan de achterkant). dat was onder de limo van BBT ook een probleempje. er zitten namelijk 3 chasis' in dat ding, het lijkt wel een visgraat. die yanken (die hem gebouwd hadden) hadden dat met wat gebogen plaatjes staal en bouten aan elkaar vast gezet. dat hebben ze in belgie toch maar effe wat beter in elkaar gezet.
Volkswouter
29-09-2005, 13:59
klopt want de 2 hoord chassis balken lopen schuin naar elkaar toe (ze zitten aan de voorkant dichter bij elkaar dan aan de achterkant). dat was onder de limo van BBT ook een probleempje. er zitten namelijk 3 chasis' in dat ding, het lijkt wel een visgraat. die yanken (die hem gebouwd hadden) hadden dat met wat gebogen plaatjes staal en bouten aan elkaar vast gezet. dat hebben ze in belgie toch maar effe wat beter in elkaar gezet.
Pim ,je maakt me nieuwsgierig. Wil je daar een keer een foto van schieten als je bij Ome Bob bent?
dat zal binnenkort niet zijn, maar hij kan tegenwoordig wel een stukkie verder omhoog (er zit nu air-ride onder). anyway het chasis ziet er ongeveer zo uit
/ \
/ \
/ \
dat is dus niet echt makkelijk/netjes aan elkaar te zetten
Volkswouter
29-09-2005, 18:20
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/geraamtechassis-02.jpg
Pim zoiets als mijn tekening heeft Bob dus werkelijk uitgevoerd.Ik kreeg van Sjef van ClassicVWresto de tip om de driehoek steunen van een T2A te gebruiken.
Ga dit van de week maar eens uitzoeken.
jij wilt dus driehoek steunen (op zijn kant) gebruiken ipv profiel nummer 2 ??
mijn schematje van bob zijn limo chassis ging alleen over de 3 sets hoofd-chassis-balken (het ding is net zo lang als 2 bussen, maar er zijn 3 chassis voor gebruikt)
Volkswouter
30-09-2005, 18:57
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/krukaszwengelmetbout.jpg
Net gekocht op Ebay voor de 58èr,ik ga alvast spierballen kweken om al dat mechanische motorgeweld aan te slingeren..:D:D
Volkswouter
25-10-2005, 17:48
Weer druk in de weer geweest voor beide bussen.
Afgelopen vrijdag de linker bellypan eronder vandaan gesloopt en de oude dolly van Stefan in elkaar gezet.Binnenkort de middelste bellypan verwijderen en dan kan de bus op de dolly.
Als hij zover is dan gaat de vooras eronder vandaan en de versnellingsbak en kan ik weer verder.
Heb wel weer wat spullen aangeschaft voor beide bussen.
Deze is wel erg gaaf, NOS zuigers in de tweede overmaat (77,95) voor de 1192cc 30PK motor.
Ik heb nu dus al een NOS krukas,1 NOS drijfstang en 4 NOS zuigers.
Zo langzamerhand het hele draaiende gedeelte nieuw bij elkaar sparen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/onderdelen001.jpg
Verder nog een lijstje met spullen:
-1 NOS achterbumper voor het model 66-67
-1 NOS handgreep zijlaaddeur model 66-67
-1 NOS handgreep voor de achterklep van mijn 58èr
-1 slotmechaniek laaddeuren die je van binnen uit op slot kan zetten,dit kan ik nu niet in mijn blauwe panel en dat is af en toe vervelend op de camping..
-2 gebruikte koplampen
-1 NOS contact punt setje voor een mechanische spanningsregelaar
-1 Gebruikte buitenspiegel.
-1 Gebruikt contactslot voor de 58èr.
-1 instructieboekje van augustus 1965
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/onderdelen003.jpg
Geduld Wouter, we krijgen alles wel bij elkaar .. vroeg of laat komen die 3 NOS drijfstangen ook wel voorbij ;)
Jammer (maar das achteraf l*llen) dat ik die 6 NOS ovaal koppen aan BBT heb verkocht .. maar ja, Bob wilde
ze graag hebben, en jij had op dat moment nog geen plannen voor een tweede spijlbus.
Wouter, wat is de planning voor het opnieuw op de weg komen van de 59-er?
Of is het een meerjarenplan?
Volkswouter
26-10-2005, 18:37
Wouter, wat is de planning voor het opnieuw op de weg komen van de 59-er?
Of is het een meerjarenplan?
Het is een 58èr ,het staat verkeerd in de topicnaam. Ik wil zeker binnen nu en 2 á 3 jaar klaar zijn met hem.
primer-look
26-10-2005, 19:06
Deze is wel erg gaaf, NOS zuigers in de tweede overmaat (77,95) voor de 1192cc 30PK motor.
Heb evt. ook nog wel een NOS set zuigers en cylinders liggen voor 30pk.
Groeten
Dennis
Het is een 58èr ,het staat verkeerd in de topicnaam. Ik wil zeker binnen nu en 2/3 jaar klaar zijn met hem.
Oh ok, de met de 58-er dus :)
Enne 2/3, is dat binnen nu en tweederde jaar of binnen nu en 2 a 3 jaar.
Ik gok op het laatste, want zo te zien is het nog een beste klus.
Maar ja, als het dan af is dan heb je ook wat :)
Volkswouter
17-11-2005, 19:10
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/Afb017.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/Afb014.jpg
Vandaag flink met het front en de onderkant ervan bezig geweest om alles kaal te halen.
Ik wil zo van voor naar achteren gaan werken.
wakebus-m
17-11-2005, 19:13
Vandaag flink met het front en de onderkant ervan bezig geweest om alles kaal te halen.
Ik wil zo van voor naar achteren gaan werken.
ziet er heel netjes en strak uit...
bling bling!
blank aflakken en klaar
DAMN! Ziet er mooi uit zo, ook goed onder de ruiten zeker? teringjantje!
Volkswouter
17-11-2005, 20:10
DAMN! Ziet er mooi uit zo, ook goed onder de ruiten zeker? teringjantje!
Voorfront en dak zijn eigenlijk de enige plekken die mooi zijn.De rest heeft veel liefde nodig.
Niels - AirMighty.com
17-11-2005, 21:39
Zo dan Wouter... dat ziet er weer goed uit man!
Wat Pim zegt, blank aflakken en klaar! ;)
Volkswouter
17-11-2005, 21:46
Geen half werk Wouter, dat zie ik graag! ;)
Waarmee heb je het blank gemaakt?
Met een soort staalborstel in de haakse slijper.
Big_Mac_Mark
17-11-2005, 23:09
WOW! Dat lijkt echt über! Zo laten dacht ik zo! :rolleyes:
:D
Met een soort staalborstel in de haakse slijper.
kan je daar een fototje van nemen...
want ben ook met zoiets bezig,
en gaat alleen nogal traag naar mijn zin...
Volkswouter
18-11-2005, 12:19
kan je daar een fototje van nemen...
want ben ook met zoiets bezig,
en gaat alleen nogal traag naar mijn zin...
Het kost ook een vreselijke berg tijd,ik ben hier ook zo`n 6uur mee bezig geweest gisteren.
en hoe hou je die slijptol dan?
zet je hem volledig tegen/op de bus,
zodat hij echt rondjes wegschuurt...
of hou je hem onder een hoek,
zodat het contactoppervlak maar heel klein is,
maar hij wel sneller verf wegneemt...
Tot nu toe hou ik hem onder hoek...
gaat wel heeel traag
Volkswouter
20-11-2005, 13:54
Sancho,ik heb hem ook onder een hoek gehouden. Je wilt geen warmte in je plaatwerk brengen.
hanshoog
24-11-2005, 17:42
hoi wouter
hoe maak jij je bus zo kaal.
gr hans
zie het antwoord al Met een soort staalborstel in de haakse slijper
Volkswouter
07-12-2005, 12:52
http://img207.imageshack.us/img207/7601/afb0194lj.jpg
Gisteren avond een ribbel achter bumper gekocht. De bumper is niet krom en zeker niet rot. Zo vind je ze niet veel meer.
vwcrewcab
07-12-2005, 18:01
Puike sjizzle!!!
Volkswouter
12-12-2005, 10:44
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/nosb-stijl-01.jpg
Raar maar waar,ik heb zaterdag bij Sjef deze NOS linker b-stijl kunnen kopen en ben er heel erg blij mee.
Mijn linker kant die toch wel iets moeilijker is vanwege de klapdeurtjes links is redelijk vergaan.Nu heb ik het meest mooie reparatieplaatwerk te pakken kunnen krijgen om dit te repareren.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/nosbstijl.jpg
Tsss, dat is even een mooie binnenkomert! Ideale manier om zo-een schade te verhelpen!
Die gek heeft soms nog wel wat moois liggen ook! Ben er afgelopen week even geweest met Molenari, maar moet toch zeggen dat die Sjef het leuk voor elkaar heeft!
best bezochte plaats deze week, daar bij sjef.
dus je heb nog wat moois gevonden ook!!
Volkswouter
12-12-2005, 16:22
Michel,klopt helemaal,het is opgeruimt en heel overzichtelijk.Wij kregen ook nog de sneak preview van zijn nieuwe webiste en die ziet er ook top uit.
Afgelopen week kon niet meer kapot, dinsdag de ribbelbumper en zaterdag de b-stijl...:D
Ja Klaas,Alain zijn oog viel er ineens op in het magazijn.
VWrijder
03-02-2006, 13:02
Is er nog nieuws uit de schuur? ;)
Sancho,ik heb hem ook onder een hoek gehouden. Je wilt geen warmte in je plaatwerk brengen.
Dat wil je echt niet inderdaad, daar heb ik als no-no in de plaatslijperij al goed mee te maken gehad. Neem van mij aan daar wordt je plaatwerk niet mooier van...tenzij je dol op golfplaat bent
:D
Harde bus zo te zien....
Mooi project...ga ik eens volgen..
mzzl..Vic..
volksfahrer.nl
03-02-2006, 17:18
Harde bus zo te zien....
mzzl..Vic..
Dat wat er nu nog aan zit mischien....
Dat wat er nu nog aan zit mischien....
:woowoo: :wow: oi, oi, oi........
Harde bus zo te zien....
Is inderdaad een mooie, harde onverprutste Hollandse spijlbus.
Wouter pakt hem ook grondig aan, met zoveel mogelijk NOS plaatwerk,
en hij vervangt ook complete delen, en "kleidt" niet overal links en rechts
plaatjes op en/of over elkaar heen.
Volkswouter
04-02-2006, 10:46
Ik ben afgelopen dinsdag avond naar Tilburg gereden met de spijl om daar twee bestelwagen zijkanten op te halen bij RayVW.
Met deze zijkanten kan ik supermooi de achterste raamgaten dicht maken. Laaddeurtjes is geen probleem ,daar worden nieuwe buitenhuidjes voor gezet.
Ray had trouwens een erg coole VW ,een type 82 uit 1941 met 983cc en 25PK.
Volkswouter
04-02-2006, 11:15
Wouter, ben je er al definitief uit hoe je je vloer op gaat bouwen?
Ja ik ga voor rechte plaat denk ik ,waar houten latjes op komen.
Of bedoel je het gene wat onder de laadvloer zit?
Dat wil ik zo uitwerken als in de tekening die ik gemaakt had.
Volkswouter
04-02-2006, 12:04
Dat laatste. Maar pak je de originele spijlbus driehoeksteunen, of toch die van de T2a?
Een rechte plaat voor de vloer? :confused:
Een rechte plaat is lang zo sterk niet als een plaat met profiel. Bovendien zie je er heel erg snel elk deukje in...
Als ik jou was zocht ik toch even verder naar twee (originele) laadvloer delen.
Je kan de plaat wat dikker erin leggen. Gelukkig ben ik nog niet zover , ik moet eerst nog wat delen laten zetten en iemand zien te vinden die de 5 driehoeksteunen in verschillende lengtes kan zetten. Dit zou het mooiste zijn.
Ik was van de week bij RayVW hij zit op Keversite en hij liet mij bij zijn 61èr zien dat hij de driehoeksteunen speciaal heeft laten zetten door een bedrijf.
Ik heb van de week nog een supermooie rechter koplamp gekocht in nieuwstaat met VW logo in het glas.
Ik ga rustig verder en heb geen haast met de bus.
ik zou niet voor vlakke plaat gaan imv de mindere sterkte. kan je niet ergens een plaat krijgen waar ongeveer dezelfde ribbels in zitten als in een standaard vloer?
er zijn aardig wat bedrijven in nederland die profiel platen walsen.
dus er is best wat op voorraad!
of moet het persé vw zijn?
Wouter pakt hem ook grondig aan, met zoveel mogelijk NOS plaatwerk,
Wouter, ben je er al definitief uit hoe je je vloer op gaat bouwen?
Ja ik ga voor rechte plaat denk ik ,waar houten latjes op komen.
:dunno:
Ik dacht dat spijlbus vloerdelen 'gewoon' te krijgen zijn.
NOS vloerdelen wordt erg moeilijk, en tot een maandje of 4 a 5 geleden was het
alternatief orginele pano/spijl VW Brazilie vloerdelen, maar ook die zijn ondertussen
niet meer leverbaar.
Reprovloerdelen zijn er echter wel, maar over de pasvorm van die delen durf ik geen
uitspraak te doen.
Alternatief is echter gewoon vlakke plaat, en Wouter kan (om deuken te voorkomen)
gewoon 1 of 2 extra hoedjes onder de vloer lassen ;)
Komt de sterkte van zijn dubbeldeur ook erg ten goede.
Ik steek me auto tenminste niet in de vik..
Beetje jammer dat je je post hebt aangepast :(
En als je dan wat schrijft, spel het dan ten minste nog goed.........het is fik ipv vik :D
Kinders : de een spelt "vik" .. de kleuter van de andere partij kan het woord " misschien " niet schrijven .
Kan dat kinder gelul een keer afgelopen zijn ?
Iedereen heeft nu wat te neuken en of niet meer en heeft geneukt en de ander had degene willen doen die de ander gedaan heeft om het maar ff op zijn haags te zeggen .
Get a life en ga lekker verder met je leven : iedereen zou blij moeten zijn wat die heeft nu ...
Ga lekker suikerzakkies sparen of ga op zoek naar het geluk wat ergens aan het einde van de regenboog te vinden is .
Dit alles is op persoonlijke titel geschreven .. maar ook een beetje vanuit het Volksforum . Er zijn namelijk meer mensen die dat gekissebis zat zijn ....
En nee : ook deze keer ben ik op niemand jaloers ;)
Er zijn er alleen een beetje teveel die weer vragen wat er aan de hand is ....
danielle
05-02-2006, 21:03
Wouter, je bent lekker bezig met de bus! Leuk project. Al duurt het lang, straks heb je ook een bus naar je eigen smaak. Heel veel su6, zullen nog aardig wat uurtjes in gaan zitten.
Volkswouter
06-02-2006, 07:15
Wouter, je bent lekker bezig met de bus! Leuk project. Al duurt het lang, straks heb je ook een bus naar je eigen smaak. Heel veel su6, zullen nog aardig wat uurtjes in gaan zitten.
Ach wat is lang? Ik woon nou niet echt om de hoek en ben druk met andere dingen.
Heb laatst een golf surfboard gebouwt met een vriend van me en daar gaat ook veel tijd inzitten.
Volkswouter
06-02-2006, 07:17
Beetje jammer dat je je post hebt aangepast :(
En als je dan wat schrijft, spel het dan ten minste nog goed.........het is fik ipv vik :D
Beetje jammer dat jij dit hier alsnog neer zet en me dan ook nog aanvalt op me taalfaud!
Volkswouter
06-02-2006, 07:18
er zijn aardig wat bedrijven in nederland die profiel platen walsen.
dus er is best wat op voorraad!
of moet het persé vw zijn?
Mooi om te weten en dit is idd ook nog een mooie optie , kan ik toch weer wat dikker plaatwerk gebruiken.
Beetje jammer dat jij dit hier alsnog neer zet en me dan ook nog aanvalt op me taalfaud!
Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor. Ik verbeterde je alleen maar. Maar geen dank hoor, graag gedaan!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.