PDA

View Full Version : Nieuwe aanwinst: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84


Typ 81
11-04-2009, 10:41
Hallo allemaal,

Ik heb 2 maanden geleden in Duitsland een mooie Audi gekocht, namelijk een 80 Formel E CL 1.8 uit '84 met een 66 kW DS motor.
De auto heeft slechts 72.000 gelopen en hij ziet er nog 'spik en span' uit naar mijn idee. Het enige is dat de km-stand niet te controleren is, omdat er documentatie is tot 2001 en toen stond de teller op 69.000.

Het schijnt dat de eerste eigenaar toen is overleden en de auto bij iemand in een droge schuur heeft gestaan, waar hij vervolgens 8 jaar is blijven staan :cool: Opzich is dat wel te merken, de 80 had veel technisch onderhoud nodig om hem weer lekker te laten lopen. Er is slechts een roestplek onder het achterlicht en dat komt denk ik omdat de bumper er een keer tegen aangetikt is door een kleine aanrijding. Snel naar de carrosseriewerker dus!

Het enige wat ik wel vreemd vond, was dat de auto reeds verlaagd was toen ik hem gekocht heb :confused: Het interieur is smetteloos er fabrieksaf geleverd met skai-bekleding, het reservewiel uit 84 is nog nieuw en verder is de auto met de volgende opties geleverd: Buitenspiegel rechts, metallic lak (Topas Grün Metallic LD6Y) en hoogteverstelling voor de bestuurdersstoel.

Ik heb er een flinke dossiermap bij gekregen met alle facturen vanaf 84 t/m 2001 en er is werkelijk op niks bespaard door de beste man (aankoopnota erbij van 18.000 Dmark!). Alles is uitgevoerd bij een VW dealer in Wuppertal en zelfs het VAG service boekje is ingevuld tot 69.000. Ik heb al wat plannen in mijn hoofd, maar wil hem het liefst zo origineel mogelijk houden. Maandag komen er 3 delige 15" MTI velgen onder en het imperial gaat er vandaag op :cool:

Volgende heb ik er de afgelopen maand aan gedaan:

Ontsteking afgesteld, alle vacuumslangen vervangen, groot onderhoud, carburateur schoongemaakt en deels gereviseerd (Pierburg 2E2 :( ), oliedrukschakelaar vervangen, rotor, verdelerkap, 2 homokineethoezen, kleppendekselpakking, inlaat- en uitlaatspruitstukpakking, voetpakking en achterste deel uitlaat. Vast nog wel iets vergeten. Ik heb alleen originele delen gebruikt uiteraard ;)

Volgende week: distributie en kleppen stellen (vulplaatjes).

Hieronder volgen wat foto's van hoe ik de 80 gekocht heb:

http://album.partyflock.nl/63719283.jpg

http://album.partyflock.nl/63719306.jpg

http://album.partyflock.nl/63719318.jpg

http://album.partyflock.nl/63719385.jpg

http://album.partyflock.nl/63719403.jpg

http://album.partyflock.nl/63719441.jpg

http://album.partyflock.nl/63719479.jpg

http://album.partyflock.nl/63719526.jpg

http://album.partyflock.nl/63719494.jpg

http://album.partyflock.nl/63719547.jpg

http://album.partyflock.nl/63719588.jpg

http://album.partyflock.nl/63722801.jpg

http://album.partyflock.nl/63722852.jpg

http://album.partyflock.nl/63722760.jpg

http://album.partyflock.nl/63722883.jpg

http://album.partyflock.nl/63723035.jpg

http://album.partyflock.nl/63723142.jpg

http://album.partyflock.nl/63724975.jpg

http://album.partyflock.nl/63725017.jpg

http://album.partyflock.nl/63725032.jpg

http://album.partyflock.nl/63725002.jpg

http://album.partyflock.nl/63719364.jpg
OEI :eek: Snel wat aan doen!

Mochten er nog vorderingen zijn, plaats ik nog wat :thumbup:

Oscar

Larsv5
11-04-2009, 10:57
Mooi ding, veel plezier ermee...

Zollie
11-04-2009, 11:11
het wordt nog eens een hip kleurtje, steeds meer audi 80jes in deze kleur aan het rondtuffen in NL :)

zout nog goed en betaalbaar te spuiten zijn? mijn santana mag binnenkort flink bijgewerkt (nieuw wielrandje etc...)

arthur
11-04-2009, 11:26
leuk gebakje, maar idd snel maar eventjes dat hoekje proberen te fatsoeneren.

VincentB
11-04-2009, 11:40
Ruig ding.

Black Devil
11-04-2009, 11:47
Seht gut aus!

scumbag
11-04-2009, 16:27
Mooie auto zeg...maar zo'n Formel E, is dat niet een motortje met een hogere compressie, 3+E bak, en waar je gelode super mee moet rijden?

Oudelut
12-04-2009, 13:06
Mocht je ooit van plan zijn dat interieur te vervangen (wat ik niet verwacht), dan moet je me zeker een gil geven!!!

Fraaie kar! Leuke vondst! En dat-ie al verlaagd was is idd een tikkie vreemd, maar het staat 'm wel retegoed!

evilnyntje
13-04-2009, 08:32
Dat interieur is inderdaad super!

Mister Cool
13-04-2009, 08:52
Prachtige auto! Veel plezier ermee :thumbup:

Tjaap
13-04-2009, 09:21
hele gave auto...

Arno
13-04-2009, 09:22
soohee, wat een mooie wagen zeg....
Keurig netjes allemaal inclusief nog de boekjes zitten er nog bij.
Maar haal even de achterbumper er af en ook de linker achterlicht zodat je makkelijker bij die slechte plek bij kan komen.
Goed kaal schuren, fertan er op, primer erop, juiste kleur lak er op doen en dan aflakken met blanke lak.
Succes ermee!

knedel16vweber
13-04-2009, 10:14
mooie wagen! DAT INTERIEUR, SUPER !

Gijs
13-04-2009, 10:16
Weuw, nieuwstaat auto zeg! Dat hoekje achterop netjes maken en je hebt een super auto! :)

Typ 81
14-04-2009, 20:57
Mooie auto zeg...maar zo'n Formel E, is dat niet een motortje met een hogere compressie, 3+E bak, en waar je gelode super mee moet rijden?
Nee dat staat ervoor dat hij een start-stop installatie heeft en hij heeft een 4+E versnellingsbak, lekker 130 tuffen met 3000 toeren ;)

soohee, wat een mooie wagen zeg....
Keurig netjes allemaal inclusief nog de boekjes zitten er nog bij.
Maar haal even de achterbumper er af en ook de linker achterlicht zodat je makkelijker bij die slechte plek bij kan komen.
Goed kaal schuren, fertan er op, primer erop, juiste kleur lak er op doen en dan aflakken met blanke lak.
Succes ermee!

Ja ik zit nog even te twijfelen, ik denk dat ik er wel een nieuw stuk in laat lassen, anders komt het wellicht weer terug..

Typ 81
14-04-2009, 21:05
Even een update!

Gisteren de 3-delige MTI velgen eronder gezet en zaterdag het imperial gemonteerd :D
Ik zit er alleen wel aan te denken om het imperial iets te verlagen, ik vind hem aardig hoog zo. En ja ik weet het, de auto moet nog lager, maar ik heb nog geen schroefset op het internet kunnen vinden! Iemand ideeën? Vandaag ook maar eens begonnen met de audio :)

Hier wat foto's:

http://album.partyflock.nl/63953995.jpg

http://album.partyflock.nl/63954023.jpg

http://album.partyflock.nl/63954044.jpg

http://album.partyflock.nl/63954080.jpg

http://album.partyflock.nl/63954108.jpg

http://album.partyflock.nl/63954139.jpg

http://album.partyflock.nl/63954175.jpg

http://album.partyflock.nl/63954219.jpg

http://album.partyflock.nl/63954192.jpg

We gaan gewoon vrolijk verder!

jetta mk1 '82
14-04-2009, 21:07
imperiaal er af en zakken !!


gr. Martijn

Tjaap
14-04-2009, 23:57
wielen zijn wel een heel goede keuze..

Arne
15-04-2009, 14:27
:love:

MauSeR35
15-04-2009, 20:35
Super! heb zoals je zelf al gezien had ook een 80, die van mij is dus een zeer kaal exemplaar uit 83 met een 1.6 en her en der op de bekende plekjes wat last van de bruine duivel. maar niet te erg denk ik.
Als je iets goed weet kwa verlagen hoor ik het graag, heb al wel eens iets gelezen over golf 2 achter en voor een combi van polo en golf rallye, maar of dat dat nou een aanrader is...

Lateralus
21-04-2009, 16:45
vette bak! Vooral dat interieur!! super!! maar wat is dat formel e nou?

Als je t gelukt is m te laten zakken dan hoor ik het graag, mijn 80 staat eigenlijk in de verkoop, maar als ik er niet de juiste prijs voor krijg ga ik er gewoon zelf in rijden en dan moet ie ook op zn buik! Hoor het wel

Larsv5
21-04-2009, 16:55
Dit is pure PORNO......!!

Typ 81
21-04-2009, 21:46
vette bak! Vooral dat interieur!! super!! maar wat is dat formel e nou?

Als je t gelukt is m te laten zakken dan hoor ik het graag, mijn 80 staat eigenlijk in de verkoop, maar als ik er niet de juiste prijs voor krijg ga ik er gewoon zelf in rijden en dan moet ie ook op zn buik! Hoor het wel
Start-stop installatie, verbruiksmeter, schakelindicatielampje en een 4+E versnellingsbak. Bij mij hebben ze zowat alles onklaar gemaakt: schakelindicatie werkt niet, verbruiksmeter is vervangen door watertemp (ook wel beter eigenlijk) en het regelapparaat van de start-stop installatie is weg.

Lateralus
22-04-2009, 12:19
oh dat ik ook allemaal in mn GL zitten... wat is een start stop installatie?

Rutger
22-04-2009, 15:50
Ziet er echt super uit! Mooie combi met de velgen. Imperial vind ik persoonlijk geen porum :)

Typ 81
22-04-2009, 20:57
oh dat ik ook allemaal in mn GL zitten... wat is een start stop installatie?
Er zit een knopje op de ruitenwisserschakelaar en als je die indrukt, slaat de motor af. Als je vervolgens koppeling en gaspedaal intrapt, start de motor weer.
Toen al, milieu vriendelijk :D

joostvw
23-04-2009, 17:05
haha Houdt de straat schoon!
mooie auto, en geweldig interieur!

Lateralus
25-04-2009, 17:08
Er zit een knopje op de ruitenwisserschakelaar en als je die indrukt, slaat de motor af. Als je vervolgens koppeling en gaspedaal intrapt, start de motor weer.
Toen al, milieu vriendelijk :D

Huh??? En het nut is???

Arne
25-04-2009, 17:19
Staat er toch al, milieu en brandstofbesparing.

Lateralus
26-04-2009, 11:11
ja nou handig zeg, dan kan je toch net zo goed je motor uitzetten met je contact sleutel, en vervolgens weer starten???

Typ 81
26-04-2009, 15:16
ja nou handig zeg, dan kan je toch net zo goed je motor uitzetten met je contact sleutel, en vervolgens weer starten???
Dan gaat toch ook je radio enzo uit, het gaat om gemak, dat je niet veel handelingen hoeft te doen om de motor uit te zetten en te starten.

Lateralus
27-04-2009, 18:01
aha ok :-P

MauSeR35
16-05-2009, 19:35
Hier nog vorderingen?

Typ 81
16-05-2009, 23:45
Hier nog vorderingen?
Ja langzaam aan, ik heb niet al te veel tijd ;) Ik heb wel de retrolook doorgezet. Ik heb nu een ronde gele mistlamp linksvoor, een NL 1984 bordje rechtsachter. Verder heb ik het imperiaal verlaagd (maar hij fluit uiteraard nog steeds ;) ) Verder heb ik een originele VDO paneeltje weten te vinden met 3 metertjes, ander oliefilterhuis aangeschaft voor de extra temperatuurzender en een druksensor gemonteerd. Alle metertjes werken al. Als laatste heb ik nog al het grote onderhoud afgerond, distributie gedaan en kleppen gesteld.
Ik zal van de week even wat foto's plaatsen :D

MauSeR35
17-05-2009, 15:32
Welk filterhuis heb jij gebruikt? heb namelijk ook 3 metertjes in aantocht... en ik moet ook nog wat aansluitingen creëren dus.
Kleppen moet ik nog een keer laten doen, heb wel net wat benzineleiding vervangen, was zo lek als een mandje, recht op/boven het blok.

willem-pie
18-05-2009, 07:59
Mooie auto, verlagen met een schroefset gaat niet lukken omdat er voor een patroon in de poot zit. Heb de mijne toen verlaagd met een Jamex sportsline set.

Gr Willem

Typ 81
22-05-2009, 12:41
Welk filterhuis heb jij gebruikt? heb namelijk ook 3 metertjes in aantocht... en ik moet ook nog wat aansluitingen creëren dus.
Kleppen moet ik nog een keer laten doen, heb wel net wat benzineleiding vervangen, was zo lek als een mandje, recht op/boven het blok.

Ik heb het filterhuis van een audi 80 uit 1989 gebruikt, die gebruikt namelijk 2 schakelaars op het filterhuis. Maar je moet even opletten; je hebt 2 oliedrukschakelaars: 1 van 1,8 bar (wit) en 1 van 0,15 tot 0,45 bar (blauw of bruin). De witte is voor controle boven 2500 toeren en is verbonden met een zoemer en het lampje. De bruine of blauwe is voor controle bij stationair lopen en is alleen verbonden met alleen het lampje. Nu komt het: als je een oliedruksensor koopt voor het metertje, komt 1 van de 2 oliedrukschakelaars te vervallen, omdat er 1 ingebouwd zit in de oliedruksensor. De oliedruksensor kan zijn: 035 919 561 A, deze heeft een ingebouwde 1.8 bar oliedrukschakelaar, dus kan je de witte vervangen door deze. Gebruik je echter de 035 919 561 B, dan komt de bruine of de blauwe schakelaar te vervallen, omdat deze een ingebouwde 0.15 - 0.45 bar schakelaar aan boord heeft. Er zitten 2 aansluitingen op de sensor: G en die sluit je aan op de meter ( G van geber). Op de andere aansluiting sluit je de normale bedrading van de vervallen oliedrukschakelaar aan. Het komt er dus op neer dat je maar 1 extra gat in het filterhuis nodig hebt, omdat de sensor de 1 van de schakelaars vervangt. Echter is het zo dat de blauwe of bruine achter op het blok zit en daar past de oliedruksensor niet in ivm het schutbord. Wat doe je dan? Je plaatst de witte 1.8 bar achter in het blok en de sensor doe je op het oliefilterhuis, moet je alleen even de bedrading omleggen, omdat je de plaatsen van de 1.8 en de 0.14 -0.45 omdraait. (Dit is alleen het geval als je de 035 919 561 B gebruikt, wat ik dus heb gedaan!). Ik stel voor dat je dus de 035 919 561 A gebruikt, om het omleggen van de bedrading te voorkomen ;) Dan heb je dus nog 1 gat (op het filterhuis van een 89-er) en daar kan je dan de olietemperatuurzender in monteren, ik heb het volgende onderdeelnummer gebruikt: 049 919 563 A en is voor 15 euro verkrijgbaar bij de dealer. Werkt perfect bij bij. Ik zal vanmiddag nog even foto's plaatsen van hoe ik het heb gedaan om het misschien warrige verhaal wat duidelijker te maken ;)

MauSeR35
22-05-2009, 16:02
kijk daar kan ik wat mee, bedankt!

Typ 81
23-05-2009, 08:09
En dan hier wat foto's:

http://album.partyflock.nl/65982458.jpg
VDO meters (alle 3 werkend uiteraard ;) )

http://album.partyflock.nl/65982489.jpg
Imperiaal er maar afgehaald ivm de herrie

http://album.partyflock.nl/65982537.jpg

http://album.partyflock.nl/65982552.jpg

http://album.partyflock.nl/65982573.jpg

http://album.partyflock.nl/65982593.jpg

http://album.partyflock.nl/65982618.jpg
Oliedruksensor

http://album.partyflock.nl/65982644.jpg
1 aansluiting voor de meter en 1 ter vervanging van een oliedrukschakelaar

http://album.partyflock.nl/65982664.jpg
Temperatuurzender als je heel goed kijkt onderaan het filterhuis

http://album.partyflock.nl/65982693.jpg
Witte 1.8 bar schakelaar verhuisd naar de cilinderkop

Nou dat was het wel weer :D

Arne
23-05-2009, 08:26
Netjes hoor!

Matheo
08-06-2009, 18:58
netjes! echt een mooi ding! toevallig nu niet 1 zo'n mistlamp over??

Der Ghopmeister
08-06-2009, 19:04
Mooie audi :thumbup: Vind alleen die mistlamp voor niet echt wat maar goed ieder zo zijn ding! ;)

Typ 81
09-06-2009, 13:58
Ja opzich wel, maar ik zit nog even te twijfelen of ik deze niet wil houden, omdat als het glas nog een keer stuk gaat, dan heb ik nog een reserve ;) Ik zal er even over denken en anders hoor je het wel :thumbup:
netjes! echt een mooi ding! toevallig nu niet 1 zo'n mistlamp over??

Typ 81
01-07-2009, 22:06
Zo vandaag maar eens aan de slag gegaan met het verotte hoekje onder mijn achterlicht.
Ik schrok wel enigzins van wat ik zag toen ik alles kaal ging maken en de roest aan het verwijderen was! Ik ga nu maar eens op zoek naar een professionele lasser/plaatwerker die hier voor mij een nieuw stukje in kan lassen ;)

http://album.partyflock.nl/67964524.jpg

http://album.partyflock.nl/67964570.jpg

http://album.partyflock.nl/67964611.jpg

http://album.partyflock.nl/67964643.jpg

http://album.partyflock.nl/67964672.jpg

jetta mk1 '82
02-07-2009, 03:00
roest gaatjes zijn altijd groter dan je denk helaas :( !


gr. Martijn

MauSeR35
02-07-2009, 08:27
Hmmz, die van mij heeft zo'n zelfde plekje, zal ik maar ff van af blijven dan tot ik echt iemand heb die tijd heeft om t te lassen.

martiepartie
02-07-2009, 09:00
of kaal halen en alvast conserveren? Des te eerder je er bij bent des te meer schade je voorkomt.

Wel een klotenplekje om te lassen.. Als je het aan de binnenkant ook kaalhaalt, hoe erg ziet het er dan uit?

MauSeR35
02-07-2009, 09:32
Misschien wel beter ja, ach dan maar als rat voorlopig ;)
Maar back on-topic

Typ 81
02-07-2009, 21:14
Als je het aan de binnenkant ook kaalhaalt, hoe erg ziet het er dan uit?

Ja heb nu de binnenkant ook kaalgehaald, ziet er ook niet best uit. Maar wat zo zuur is daar, is dat daar 3 plaatdelen samenkomen. Eigenlijk moet die hele hoek eruit en dan een nieuwe hoek erin. Maar dat is volgens mij niet zelf te maken. Moet haast wel voorgevormd plaatwerk zijn :(

martiepartie
02-07-2009, 23:11
Denk dat je dat uit een donor moet halen, was daar al bang voor.. Zelf maken is niet te doen inderdaad.

Typ 81
17-08-2009, 21:04
Even een update 17-08-09:

Na veel wikken en wegen toch maar de Pierburg de deur gewezen. Ik Heb uiteraard gekozen voor een Weber DMTL 32/34 met enkel mechanische delen, een pulldown doos en een handchoke :d Ik wilde in eerste instantie gewoon met het originele luchtfilter gaan rijden, maar de Weber is een stuk hoger, vooral door de adapterplaat en de carb is zelf ook wat hoger. Hierdoor komt nu mijn luchtfilter tegen mijn gesloten motorkap aan als de motor kantelt ;)

Vrijdag was het een lekker mooie zonnige dag, bij uitstek geschikt om de Weber te monteren. Was een leuk klusje en alles verliep voorspoedig. Ik ook meteen een K&N pancake luchtfilter besteld welke morgen hopelijk binnen is. Ik ga ook nog een oil-catch can kopen, omdat ik een breatherfilter rechtstreeks op mijn kleppendeksel maar niks vind. Dat wordt zo'n vettige bende! Zaterdag nog even de carburateur afgesteld op mijn werk, CO staat nu op 3 %, lekker rijk :d Hij rijdt nu stukken beter, veel krachtiger onderin, geen 3200 RPM tijdens koude start en hij blijft niet meer napruttelen terwijl de sleutel er al uit is :)

Hieronder nog wat foto's van de gedaantewisseling:

http://album.partyflock.nl/70117784.jpg
Het pakketje

http://album.partyflock.nl/70117852.jpg
Alle onderdelen

http://album.partyflock.nl/70117947.jpg
De dooie pier eraf

http://album.partyflock.nl/70118008.jpg
Diensttijd van deze 2E2 zit erop!

http://album.partyflock.nl/70118102.jpg
De Weber waar hij hoort :)

http://album.partyflock.nl/70118150.jpg
Tijdelijk nog even het originele filter erop

http://album.partyflock.nl/70118181.jpg
Handchoke op volgens mij de juiste plek (bij een 1.3)

http://album.partyflock.nl/70118055.jpg
Staat het oude beestje ook goed, de voorkant op pootjes ;)

Nou dat was het wel weer, volgende keer weer verder!

De Pul
17-08-2009, 23:04
he dat napruttelen waar je het over hebt hoe gaat dat? mijn cabby(ook pierburg-shit) blijft soms zo een paar seconden doorlopen,gebeurt wel eens dat ie nog loopt als ik hem al op slot draai:D maar ik kan niet vinden waar het door komt:mad: hij loopt dan heel laag en stotend......als het door de carb komt ben ik eruit, er komt toch een gti-blok in....

Black Devil
22-08-2009, 10:25
he dat napruttelen waar je het over hebt hoe gaat dat? mijn cabby(ook pierburg-shit) blijft soms zo een paar seconden doorlopen,gebeurt wel eens dat ie nog loopt als ik hem al op slot draai:D maar ik kan niet vinden waar het door komt:mad: hij loopt dan heel laag en stotend......als het door de carb komt ben ik eruit, er komt toch een gti-blok in....

Dat is meestal de carburateur, of koolaanslag op de kleppen.

Ik heb zelf een 1.6 golf 2 ook met 2e2 en die heb ik ook vervangen door een Weber, klachten zijn weg

Typ 81
22-08-2009, 12:06
Dat is meestal de carburateur, of koolaanslag op de kleppen.

Ik heb zelf een 1.6 golf 2 ook met 2e2 en die heb ik ook vervangen door een Weber, klachten zijn weg

Amen :thumbup:

Typ 81
25-08-2009, 10:03
Zo, van de week even een nieuw K&N bolt-on filter gehaald incl. een breatherfilter van K&N. Daarna alles weer even opnieuw afgesteld, CO staat nu op 2%, rijdt perfect zo.
Ziet er meteen ook een stuk blitser uit onder de motorkap ;)

Foto's:

http://album.partyflock.nl/70491298.jpg

http://album.partyflock.nl/70491308.jpg

http://album.partyflock.nl/70491319.jpg

http://album.partyflock.nl/70491325.jpg

Ik ben nog steeds opzoek naar een plaatwerker! >>> http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=769232#post769232

Typ 81
22-10-2009, 17:46
Update:

http://album.partyflock.nl/72129716.jpg

Mevrouwtje met een X5 dacht even over mij heen te rijden ;)

De Pul
22-10-2009, 18:03
das kut......

cloontje
22-10-2009, 18:17
das echt zuur!! heb je er al wat aan kunnen doen?


Gr

Typ 81
22-10-2009, 18:30
Ben nu nog in afwachting van de verzekeringen. Beetje een lullig geval, ik ga er vanuit dat ik geen geld krijg. Afspraak bij de schadehersteller staat voor 9 november.
Verder heb ik een setje dubbele coupe koplampen + bumper op de kop getikt:
http://www.kaleu-koch.de/mediac/450_0/media/DSC04019.JPG

De Pul
22-10-2009, 18:33
waarom krijg je geen geld dan?

De Pul
22-10-2009, 18:34
lampen en bumper zijn wel vet trouwens:thumbup:

Typ 81
22-10-2009, 18:36
waarom krijg je geen geld dan?

Het gebeurde bij een benzinepomp. Ik stond ingesloten, dus moest om een auto heen om weg te kunnen rijden. Ik was daar al mee bezig en was er al half schuin voorbij. Toen kwam opeens die X5 aankachelen op de baan waar ik al half op reed. Zij zegt dat ik hem ervoor gooide toen zij er al aankwam en ik ben er heilig van overtuigd dat ik zij later pas ging rijden. Meeste gevallen als deze draaien uit op 'ieder betaalt zijn eigen schade'.

Typ 81
22-10-2009, 18:38
lampen en bumper zijn wel vet trouwens:thumbup:

Ja ik wilde ze altijd al hebben, maar die dingen zijn zeldzaam en doorgaans erg prijzig. Heel toevallig kon ik net na mijn schade aan setje komen voor 'weinig'.

De Pul
22-10-2009, 18:42
Het gebeurde bij een benzinepomp. Ik stond ingesloten, dus moest om een auto heen om weg te kunnen rijden. Ik was daar al mee bezig en was er al half schuin voorbij. Toen kwam opeens die X5 aankachelen op de baan waar ik al half op reed. Zij zegt dat ik hem ervoor gooide toen zij er al aankwam en ik ben er heilig van overtuigd dat ik zij later pas ging rijden. Meeste gevallen als deze draaien uit op 'ieder betaalt zijn eigen schade'.
oei,daar zal het idd wel op uitdraaien ja....maargoed geluk bij een ongeluk heb je nou je front wat je wou hebben.... :rolleyes:

Typ 81
22-10-2009, 19:02
oei,daar zal het idd wel op uitdraaien ja....maargoed geluk bij een ongeluk heb je nou je front wat je wou hebben.... :rolleyes:

Ja hehe dat was ook het eerste wat ik dacht ;)

Typ 81
15-11-2009, 17:50
Zo hier even een update. Schade is professioneel gerepareerd en de roestige hoek onder mijn achterlicht is ook meteen gedaan. Verder heb ik een Coupé front geplaatst met bijbehorende originele voorspoiler en bumper. De 80 is nu helemaal naar mijn smaak ;)

http://album.partyflock.nl/73416310.jpg

http://album.partyflock.nl/73416358.jpg

http://album.partyflock.nl/73416401.jpg

http://album.partyflock.nl/73416424.jpg

http://album.partyflock.nl/73416442.jpg
Hoekje professioneel gerepareerd :D

http://album.partyflock.nl/73416539.jpg

http://album.partyflock.nl/73416634.jpg

http://album.partyflock.nl/73416682.jpg

http://album.partyflock.nl/73416742.jpg

http://album.partyflock.nl/73416708.jpg

Tevens een leuk setje MiM 1700's op de kop getikt voor de winter. Ze hadden stoeprandschade rondom en dat heb ik er al uitgeschuurd :thumbup:

http://album.partyflock.nl/73418314.jpg?nocache;6055253

De Pul
15-11-2009, 17:52
:wow: was mijne maar zo mooi....
hij is echt super zo:thumbup:

Tjaap
15-11-2009, 17:54
heel erg mooi geworden...

Typ 81
15-11-2009, 19:22
Thanks!

Marcski
15-11-2009, 19:52
nice!

Henk_Pigo
15-11-2009, 20:28
Wat een prachtig apparaat zo! :D

jetta mk1 '82
15-11-2009, 20:37
ziet er echt goed uit man !!


gr. Martijn

sanderz
15-11-2009, 22:12
nice

MauSeR35
17-11-2009, 17:07
Ziet er cool uit zo

Ronal_Driver
19-11-2009, 13:52
Het doet me goed om weer zo'n mooie 80 te zien !! :)

smeerpeer
19-11-2009, 14:00
Wat een gave 80... thumbs up!

Arne
19-11-2009, 14:00
Wat een vetzak :rock:

breadfan83
19-11-2009, 14:09
Heel erg dik!

Vains
13-12-2009, 15:13
Dat front staat wel heel erg dik :thumbup:
Hele nette wagen heb je!

audifreakzeeland
13-12-2009, 16:20
Super !! mooie 80 ,vind dit model steeds mooier worden.

Gr Richard

arno Derby
13-12-2009, 17:37
Heel mooi ding zeg! Echt stoer.

Volgens mij heb ik nog nieuwe achterlichten liggen voor dit model maar die heb je niet meer nodig zie ik.

Jurgen Santana
13-12-2009, 17:45
Zo zie je ze niet veel. Wees er zuinig op!

arnus71
19-12-2009, 09:04
Mooie auto, helemaal goed!

Typ 81
07-03-2010, 22:29
Zo, deze thread nog maar eens uit het stof halen ;)
Audi staat op het moment nog in wintermodus en de MTI Rennsports zijn verkocht aan een mede forummer. Ik vond het tijd voor wat anders.

Ik denk: "laat ik eens gek doen" en vervolgens win ik op eBay.de een set Porsche / Remotec velgen uit 1989 met de volgende maten: 9x16 ET14 en 8x16 ET24. De velgen zijn nog in bijna nieuwstaat en ongerestaureerd. Waren destijds als optie te verkrijgen op de 911.

Ik heb de velgen laten omboren naar 4x100, er zijn 57,1 mm ringen in de naven geperst, achter is de ET verhoogd naar ET19 en voor zijn de naven vrijgedraaid naar 130 mm. Vervolgens 4 banden besteld in de maten 215/35R16 en 195/40R16, het zijn Falken ZE910's. Ik moet er zelf nog even aan wennen, maar dit is het resultaat:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/1/2/0/IMG00013-20100128-1948.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/1/2/0/IMG00012-20100128-1948.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/1/2/0/IMG00020-20100213-0827.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/1/2/0/IMG00021-20100213-0828.jpg

http://album.partyflock.nl/76169510.jpg

http://album.partyflock.nl/76169529.jpg

http://album.partyflock.nl/76169548.jpg

http://album.partyflock.nl/76169569.jpg

Helaas had ik te weinig bumpstops, dus volgende week ga ik weer een poging wagen!

Waarschijnlijk deze zomer een KR op Webers erin :D

Lateralus
08-03-2010, 00:45
super dik!

MauSeR35
08-03-2010, 10:13
Staat geod hoor! zit voor mijn wagen ook nog te twijfellen, vind zoiets wel dik maar ik wil het ook een sleeper houden eigenlijk.

De Pul
08-03-2010, 19:41
:eek:just sick!!

helemaal geweldig dit,gedurfd,maar geslaagd:thumbup:


zeker nog geen tijd om even aan te wippen voor je tapijt?;)

breadfan83
08-03-2010, 19:44
Daar hoefde ik toch niet lang aan te wennen of over te twijfelen. Wat 'n dikke bak is 't zo! Zeker als er dalijk ook nog een brullende KR in komt!

Typ 81
08-03-2010, 20:02
Thanks guys voor de reacties :cool:

:eek:just sick!!

helemaal geweldig dit,gedurfd,maar geslaagd:thumbup:


zeker nog geen tijd om even aan te wippen voor je tapijt?;)

Ja het was ook echt wel op de gok allemaal ;) Holy shit, ik zie nu pas dat je praktisch in Friesland woont :eek: Ik dacht, flevoland, valt mee :) Kom je nooit in buurt van Amsterdam? Ik wil ook wel alvast de helft overmaken, dat je zeker weet ik het kom halen :rolleyes:

De Pul
08-03-2010, 20:06
nee,kom eigenlijk nooit in of rond amsterdam....
maar ik hou hem gewoon voor je apart hoor,komt binnenkort wel een meeting oid waar we mekaar treffen.tot die tijd hobbelt ie heerlijk mee in m'n kofferbak:D:D

Benji-GT
08-03-2010, 20:43
Nondejuu :D

staat echt goed zo met die velgen eronder, steek omboren en klaar ideaal !

henricarron
08-03-2010, 21:44
Mooie auto, hoor. Vooral dat Coupé-front erin staat geweldig!

Der Ghopmeister
08-03-2010, 21:49
damn wat een bak zo met die wielen :thumbup:

Richard
08-03-2010, 22:02
mooi hoor..

jetta mk1 '82
09-03-2010, 20:50
zo dat ziet er echt wel dik uit!!

Stijn
11-03-2010, 13:00
Ziet er super uit zo! Een soort van mini oldskool DTM V8 :)

Heb die velgen ooit ook eens in de schuur gehad, maar heb er zelf nooit heil in gezien met die breedte. Maar kan dus toch! Zeer geslaagd.

Black Devil
13-03-2010, 22:19
En vandaag zitten ze er eindelijk onder....heb je al foto's??

Typ 81
14-03-2010, 18:29
Ik zal morgen ff foto's maken!

Typ 81
18-03-2010, 20:53
Zo, maar even wat plaatjes geschoten van het officiële eindresultaat.
Ik heb stiekem wel een beetje valsgespeeld: ik heb achter bij de astappen tussen de astap en de achteras 1 ringetje per bout ertussen gedaan. Zo heb ik wat negatieve camber gecreëerd achter om de wiel iets meer ruimte te geven :D
Weet niet of het echt verstandig is, sowieso niet qua bandenslijtage..

http://album.partyflock.nl/76401570.jpg

http://album.partyflock.nl/76401607.jpg

http://album.partyflock.nl/76401628.jpg

http://album.partyflock.nl/76401637.jpg

http://album.partyflock.nl/76401652.jpg

http://album.partyflock.nl/76401664.jpg

http://album.partyflock.nl/76401667.jpg

http://album.partyflock.nl/76401670.jpg

http://album.partyflock.nl/76401673.jpg

http://album.partyflock.nl/76401680.jpg

http://album.partyflock.nl/76401658.jpg

http://album.partyflock.nl/76401641.jpg

Verder zit ik er aan te denken om het NL plaatje eraf te halen, past er niet echt bij..
Ben er ook nog niet uit wat ik qua motor wil:

KR op Webers? Verbruik te hoog voor een daily.
KR op K-Jet? Motorblok te hoog denk ik met inlaatspruitstuk.
KR op motorfietscarbs? Afstelling lijkt me lastig + verbruik?
Zelfde geldt voor ABF, 9A, 6A, en ACE.
Liefst een 5 cilinder > KV? Motorsteunen aan de carrosserie lassen, heb ik geen kennis en equipment voor.

Iemand nog suggesties?

RubenD
18-03-2010, 22:08
NL plaatje moet je er inderdaad echt even af halen. En wat de astappen aangaat. Gewoon even echte cambershims aanschaffen en monteren.

KR wil je ook niet met K-Jetronic, gaat alleen maar stuk, 1 bonk ellende vind ik het...

breadfan83
18-03-2010, 22:15
Waarom geen 16v op itb's? Eenmalig afstellen, en als dat goed gedaan is is het zelfs zuiniger dan af fabriek, met meer vermogen en koppel.

't Kost wel wat om het aan te schaffen, inclusief alle toebehoren. Reken snel op een 3.000 tot 5.000, maar je gaat ook aardig wat uitgeven als je een 5-cilinder d'r in wilt zetten. De kosten bij carbs vallen aanvankelijk mee, maar hoe vaker je moet tanken en afstellen, hoe meer die dingen je gaan tegenvallen.

Typ 81
18-03-2010, 22:52
Waarom geen 16v op itb's? Eenmalig afstellen, en als dat goed gedaan is is het zelfs zuiniger dan af fabriek, met meer vermogen en koppel.

't Kost wel wat om het aan te schaffen, inclusief alle toebehoren. Reken snel op een 3.000 tot 5.000, maar je gaat ook aardig wat uitgeven als je een 5-cilinder d'r in wilt zetten. De kosten bij carbs vallen aanvankelijk mee, maar hoe vaker je moet tanken en afstellen, hoe meer die dingen je gaan tegenvallen.

Ja, maar deze student heeft niet al teveel te besteden. Ik heb een complete 80 carrosserie met ingebouwde KV motor op het oog. Motor steunen zijn nog te bestellen bij classic parts. Nu nog iemand vinden die ze er aan komt lassen :D

De Pul
18-03-2010, 22:57
het is echt een vette sloep zo:thumbup:
en 5cylinder....:rock:

:D

Typ 81
18-03-2010, 22:58
Of een KV op motorfietscarbs: klik (http://www.youtube.com/watch?v=jlfmw7zHAAo)

De Pul
18-03-2010, 23:01
fuckkkkk,dat wil ik ook:wow:
wat zou zoiets kosten?enneh,5carbs:confused:

MauSeR35
19-03-2010, 09:25
Tsja snel en zuinig en goedkoop inbouwen gaat nu eenmaal niet makkelijk samen. Mij gaat t verbruik niet super veel interesseren want het is een 2e auto. Dus ik ga maar voo een 2.0 16V op carbs vorlopig....

The Clauw
19-03-2010, 09:29
Jezus die velgen zien er nog vetter uit dan mijn 7 en 8 j 3 delige bbsen ! :eek:

Heb ik eigenlijk altijd al gevonden :thumbup:

Een 5 cilinder in jou 80 zetten is absoluut geen hels karwei.

De auto is namelijk origineel ook hiermee geleverd.

Verbruik van een goed afgestelde kv 5 cilinder moet als je netjes rijdt en uitgaand van een gezond blok 1 op 11 tm 1 op 14 en in extreme gevallen 1 op 15/16 zijn. ( ik heb het nog niet meegemaakt maar ken mensen die het halen ) Maar ga liever uit van 1 op 12 dan zit je altijd safe.

Die 5 cil's zijn een van de betrouwbaarste en sterkste blokken ter wereld. Laatst stond er bij het 100 jarig audi in lelystad een audi 100 met 500.000 km op de teller en die liep nog als een klokje. Was nog niets aan gereviseerd.

Waar je rekening mee moet houden kwa overzetten is:

Benzinepomp ( als je die al niet hebt, zo ja, is die krachtig genoeg? )
complete veerpoten
subframe
motorsteunen
versnellingsbak + steunen?
radiateur
stuurhuis
Beetje bekabeling
k jetronic

Je kunt rekening houden met een 500 euro extra kosten aan onderdelen,
Nieuwe dis riem
waterpomp
slangetje hier en slangetje daar
nieuwe olie
verse koelvloeistof
stuurbekr olie
luchtfilter
benzinefilter
oliefilter
bogies
bogiekabels
evt nieuw koppelingssetje
evt nieuwe schijven en blokken

Je komt altijd wel dingetjes tegen die je geoptimaliseerd, of beter wilt hebben dus zorg iig dat je een paar honderd euro heb liggen voor de extras.

Motorsteunen weet ik wel een adresje voor waar dat gedaan kan worden, en ik weet ook zeker dat er hier wel een paar op het forum zitten die daar heel goed in zijn :)

Trouwens? Waarom zou je ze nieuw kopen als je de oude van je 5 cilinder 80 kan gebruiken ?

In mijn ogen heb je met een kleine investering er een groot plezier voor terug waar je nooit op uitgekeken raakt, tenzij je een keer met een 20vt in zo,n audi 80 gereden hebt, ( maar dan wel met quattro haha ) :screwy:

martiepartie
19-03-2010, 09:58
Waarom geen 16v op itb's? Eenmalig afstellen, en als dat goed gedaan is is het zelfs zuiniger dan af fabriek, met meer vermogen en koppel.

't Kost wel wat om het aan te schaffen, inclusief alle toebehoren. Reken snel op een 3.000 tot 5.000, maar je gaat ook aardig wat uitgeven als je een 5-cilinder d'r in wilt zetten. De kosten bij carbs vallen aanvankelijk mee, maar hoe vaker je moet tanken en afstellen, hoe meer die dingen je gaan tegenvallen.

Jij hebt ervaring met carburateurs hoor ik al wel :screwy:

Ik heb mijn motorcarbs nog nooit op de bank afgesteld (alleen rijdend), probeer er zeker niet zuinig mee te rijden en haal op lange afstanden 120km/h icm een 4 bak makkelijk 1:12, met wind mee richting 1:14. Dat haalde ik met de originele carb nog niet eens.

Nastellen heb ik nog niet hoeven doen (zomer of winter, boeit niet).

Als je webers/solexen goed laat afstellen (net als bij de ITB's erg belangrijk) hoef je ook niet vaak na te stellen en kan je probleemloos toeren.

martiepartie
19-03-2010, 10:00
fuckkkkk,dat wil ik ook:wow:
wat zou zoiets kosten?enneh,5carbs:confused:

Het zijn in principe losse carbs, die je kan combineren tot 2-3-4-5 of soms 6 carbs. Kost wel wat moeite (benzineaansluiting/synchroonverstelling etc.), maar het is wel mogelijk.

Marcski
19-03-2010, 10:45
superdik zo. echt geweldig!

als daily zou ik zeker voor een 5 cilinder kiezen, veel meer comfort en souplesse en een heerlijke roffel als het gas opentrekt

The Clauw
19-03-2010, 10:56
:goodpost:

Typ 81
19-03-2010, 13:45
fuckkkkk,dat wil ik ook:wow:
wat zou zoiets kosten?enneh,5carbs:confused:
Ik heb het bedrijf al gevonden die het hebben gemaakt en samengesteld.
Dat zou echt ideaal zijn, een KV op carbs ;)

Typ 81
19-03-2010, 13:47
Het zijn in principe losse carbs, die je kan combineren tot 2-3-4-5 of soms 6 carbs. Kost wel wat moeite (benzineaansluiting/synchroonverstelling etc.), maar het is wel mogelijk.
Ja alleen die 5e vinden wordt lastig denk ik :rolleyes:
2 setjes kopen dan maar. Ik denk echt dat het te doen is. Jij maakt ook spruitstukken op verzoek toch?

Typ 81
19-03-2010, 13:48
superdik zo. echt geweldig!

als daily zou ik zeker voor een 5 cilinder kiezen, veel meer comfort en souplesse en een heerlijke roffel als het gas opentrekt
Ja dank je! Ja daar gaat mijn voorkeur sowieso ook naar uit :D
Alleen zat ik met die motorsteunen, maar dat schijnt best mee te vallen :cool:

Black Devil
19-03-2010, 17:41
Niet zeiken maar bouwen!

De Pul
19-03-2010, 20:19
Ja alleen die 5e vinden wordt lastig denk ik :rolleyes:
2 setjes kopen dan maar. Ik denk echt dat het te doen is. Jij maakt ook spruitstukken op verzoek toch?
3 sets,bedoel je;) ik wil het ook...:D

Typ 81
19-03-2010, 20:44
3 sets,bedoel je;) ik wil het ook...:D
Ik bedoelde sets van 4, want ze zitten er per 4 op ;)

Gertjan
19-03-2010, 20:49
Oef wat zijn die velgen geweldig :rock:

Typ 81
19-03-2010, 20:52
Anders delen we nog een set van 4 samen ;)
Hebben we er nog 2 over :D

jetta mk1 '82
19-03-2010, 21:35
http://album.partyflock.nl/76401570.jpg

geweldig (wel ff dat bord je er af halen.)

De Pul
19-03-2010, 23:18
Anders delen we nog een set van 4 samen ;)
Hebben we er nog 2 over :D
dat bedoel ik,we hebben er 10 nodig,3sets is immers 12?;)
ga jij het serieus doen nou? anders ga ik er even achteraan wat de kosten ongeveer zijn compleet,dan hou ik jou op de hoogte...
(ik wil na de opknapbeurt toch eerst weer even sparen;) )

Typ 81
19-03-2010, 23:21
Ja die gasten die erin zijn gespecialiseerd in the UK: The Bogg Brothers, zij maken spruitstukken en maken die 5 carb ook aan de gallerij. Ik wil eerst even weten wat het kost en eerst even kijken of de KV doorgaat :d

Bogg Brothers: http://www.boggbros.co.uk/
Alleen vervelend dat ze geen mail adres hebben.

De Pul
19-03-2010, 23:34
ik ga eerst wel eens bij VDBWorks vragen,die heeft ook al de gekste dingen gemaakt dus dit zal ook wel lukken denk ik....
bij hem weet ik iig zeker dat het goed zit en we niet getild worden:D

De Pul
23-03-2010, 23:07
succes met je tapijtje oscar;)

en mijn god wat is deze auto dik in het echt:spankit::thumbup:

Boeie
24-03-2010, 09:00
Erg mooie auto (had je topic nog nooit gelezen). Ben zelf een tijdje geleden ook bij een 80 van dit bouwjaar/type wezen kijken maar dat was helaas niks. Nu staat er sinds een week of 2 een Santana Formel E in de schuur, het 'zuinige' broertje dus ;) 1.6 met 63kw, geleverd met een 2B5 carb (ipv een 2E2).

Ik zal dit weekend eens een projecttopic starten, ben nu nog druk met het sprokkelen van onderdelen want net als die van jou, heeft deze ook een aantal jaar stilgestaan in een schuur.

Edit: ff een foto'tje toen hij net thuis was:
http://lh3.ggpht.com/_jfgOAB0xahY/S5UUS_G-qcI/AAAAAAAAAhM/MWmJO4G4PUQ/santana02.jpg

Typ 81
24-03-2010, 09:46
@ Gerben: Ja thanks man, gaat goedkomen!
@ Boeie: Ook een leuke wagen, die santana. Ik heb gelukkig geen Pierburg meer, maar een Weber DMTL 32 / 34 ;) En mijn start-stop installatie werkt helaas niet, het regelapparaat mist..

meinderturk91
24-03-2010, 19:21
hey,
je auto is vet man! de banden zaten er wel strak omheen hoor!!! maar mooi ding die audi van mij en gerben valt hierbij in het niet!!

Vains
26-03-2010, 00:03
Remotecs staan echt super dik :thumbup:

Typ 81
26-03-2010, 09:11
Thanks :d

Kan iemand mij wat meer vertellen over de onderblokken van 1.8 8 kleppers en 1.8 16 kleppers? Is dit nagenoeg hetzelfde? Past mijn bak zo achter een KR met andere woorden? Tapgaten voor motorsteunen, zijn die hetzelfde? Zou ik dan een KR koppeling moeten gebruiken of een DS koppeling? (mijn motor DS = 1.8 8v). De diameter van beide koppelingen is 210 mm, maar de onderdeelnummers zijn wel structureel anders. De wilde plannen gaan gewoon door, in mijn hoofd dan :d

fptjb
26-03-2010, 17:31
ja , is hetzelfde .

MauSeR35
26-03-2010, 17:39
Ik hoop het ook, anders komen mijn plannen ook in de verdrukking.

breadfan83
26-03-2010, 20:44
Heej wilde plannen-man! :D

Wat ga je nou voor blokje bouwen weer dan?

Als je nog iets van een KR moet hebben kun je het me even laten weten, heb bijna alles nog wel hier liggen van de motor en koppeling. Bak heb ik helaas niet meer, maar die zul je toch niet kunnen gebruiken in de Audi.

En had jij me niet ook eens gevraagd voor het uitlaatspruitstuk van die V8? Heb ze van beide kanten nog liggen hier, dus als ej er nog belang bij hebt hoor ik 't wel! :thumbup:

Typ 81
27-03-2010, 00:02
Ik hoop het ook, anders komen mijn plannen ook in de verdrukking.

Jij hebt een ABF he, dat is sowieso een beetje ongelukkig, want een ABF is 18 mm hoger dan 9A en KR. En die ruimte heb je al zo hard nodig. Bij die van Lieuwe kon de motorkap niet eens meer dicht door het gasmechaniek van de Webers. Daarom kies ik voor een 9A of KR ;)

Heej wilde plannen-man! :D

Wat ga je nou voor blokje bouwen weer dan?

Als je nog iets van een KR moet hebben kun je het me even laten weten, heb bijna alles nog wel hier liggen van de motor en koppeling. Bak heb ik helaas niet meer, maar die zul je toch niet kunnen gebruiken in de Audi.

En had jij me niet ook eens gevraagd voor het uitlaatspruitstuk van die V8? Heb ze van beide kanten nog liggen hier, dus als ej er nog belang bij hebt hoor ik 't wel! :thumbup:

Ja ik was dinsdag in Friesland kijken voor een complete carrosserie met KV 5 cil. voor weinig. Maar heb me toch bedacht dat het teveel werk is om "even buiten" zonder brug te doen. Dus nu weer terug bij KV of 9A, maar dan wel op R1 carbs á-la Bogg Brothers :D V8 uitlaatspruitstuk heb ik zeker interesse in, maar dan wel de rechter als je in de auto zit ;) Maar voordat ik weer vooruit loop op de feiten: Eerst een KR of 9A op de kop tikken, liefst zo compleet mogelijk, maar wel zonder K-Jet enzo. En dan ABF nokkenassen erin, of misschien iets wilders, ben ik nog niet uit :rolleyes:

De Pul
27-03-2010, 13:51
frank(knedel 16v) heeft zo'n blok liggen...
maaruh jammer dat je van de kv afstapt,was wel vet geworden denk...
tapijtje al gemonteerd?

Typ 81
27-03-2010, 14:01
frank(knedel 16v) heeft zo'n blok liggen...
maaruh jammer dat je van de kv afstapt,was wel vet geworden denk...
tapijtje al gemonteerd?
Ja, maar de klus is te groot voor buiten en zonder brug ;)

Tapijtje ligt nog steeds achterin, heb het momenteel druk met de studie / tentamens :rolleyes:

De Pul
27-03-2010, 14:04
achja een 16v op carbs is ook wel leuk toch?;)

MauSeR35
28-03-2010, 16:03
Jij hebt een ABF he, dat is sowieso een beetje ongelukkig, want een ABF is 18 mm hoger dan 9A en KR. En die ruimte heb je al zo hard nodig. Bij die van Lieuwe kon de motorkap niet eens meer dicht door het gasmechaniek van de Webers. Daarom kies ik voor een 9A of KR ;)


Gelukkig heb ik een 9A met een KR kop hier staan, dus ik hoop dat het lukt met dat gas mechaniek, maar ik heb er in Engeland ook al gezien met het gas mechaniek aan de onderkant.. Hoewel ik me dan weer afvraag hoe het zit met de aansluitingen voor koelwater op de cilinderkop en dynamo.

Typ 81
28-03-2010, 16:37
achja een 16v op carbs is ook wel leuk toch?;)
Jazeker ;)

Gelukkig heb ik een 9A met een KR kop hier staan, dus ik hoop dat het lukt met dat gas mechaniek, maar ik heb er in Engeland ook al gezien met het gas mechaniek aan de onderkant.. Hoewel ik me dan weer afvraag hoe het zit met de aansluitingen voor koelwater op de cilinderkop en dynamo.

Aha dat is beter, ik dacht dat je een ABF had staan ;)

breadfan83
28-03-2010, 20:50
Ja ik was dinsdag in Friesland kijken voor een complete carrosserie met KV 5 cil. voor weinig. Maar heb me toch bedacht dat het teveel werk is om "even buiten" zonder brug te doen. Dus nu weer terug bij KV of 9A, maar dan wel op R1 carbs á-la Bogg Brothers :D V8 uitlaatspruitstuk heb ik zeker interesse in, maar dan wel de rechter als je in de auto zit ;) Maar voordat ik weer vooruit loop op de feiten: Eerst een KR of 9A op de kop tikken, liefst zo compleet mogelijk, maar wel zonder K-Jet enzo. En dan ABF nokkenassen erin, of misschien iets wilders, ben ik nog niet uit :rolleyes:

Dan pik je toch gelijk de KR op die hier in de rek ligt. ;)

Typ 81
29-03-2010, 00:20
Dan pik je toch gelijk de KR op die hier in de rek ligt. ;)
En in hoeverre is die compleet? Ik koop het liefst 1 met alle aanbouwdelen, behalve kabelboom en k-jetronic. Anders kan ik later nog alles er los gaan bijscharrelen, heb ik ook niet zo'n zin in ;)

breadfan83
29-03-2010, 10:22
Heb volgens mij alles nog wel er bij. Het blok ligt wel uit elkaar. Aan de ene kant kost het je even tijd om het weer in elkaar te zetten, aan de andere kant kun je zo wel precies zien in wat voor staat het is. ;)

De kabelboom van die motor is puin, en al deels misbruikt voor mijn eigen auto. Compleet onbruikbaar dus, zoals je hem graag wilt hebben. :D

Typ 81
01-04-2010, 12:47
Heb volgens mij alles nog wel er bij. Het blok ligt wel uit elkaar. Aan de ene kant kost het je even tijd om het weer in elkaar te zetten, aan de andere kant kun je zo wel precies zien in wat voor staat het is. ;)

De kabelboom van die motor is puin, en al deels misbruikt voor mijn eigen auto. Compleet onbruikbaar dus, zoals je hem graag wilt hebben. :D
Ja ik moet nog even kijken van hoe of wat, kan op dit moment een complete kopen voor 150 euro en redelijk in de buurt ;)

Black Devil
01-04-2010, 14:47
Ja ik moet nog even kijken van hoe of wat, kan op dit moment een complete kopen voor 150 euro en redelijk in de buurt ;)


Jij gaat eerst even uitzieken....... :) sterkte man

Typ 81
01-04-2010, 15:50
Jij gaat eerst even uitzieken....... :) sterkte man
Thanks dude :)

J.v.G
17-06-2010, 15:08
Ik heb deze thread een beetje gevolgt en ik moet zegge...
Heb niet egt veel met die types audi maar...
DEZE vind ik ECHT VET :D
Vooral met die wielen en koplampen :redface:
Alleen... DAT KENTEKEN!! :shake:
Heeeel fout ;)

Verders heel netjes :thumbup:

Typ 81
17-06-2010, 15:28
Ik heb deze thread een beetje gevolgt en ik moet zegge...
Heb niet egt veel met die types audi maar...
DEZE vind ik ECHT VET :D
Vooral met die wielen en koplampen :redface:
Alleen... DAT KENTEKEN!! :shake:
Heeeel fout ;)

Verders heel netjes :thumbup:

Bedankt voor het compliment :thumbup:
Tsja dat kenteken, daar heb ik niet voor gekozen. Vorig jaar heb ik de auto uit Duitsland geïmporteerd ;) Heeft niks te maken met fout, het is gewoon lelijk!

De Pul
23-08-2010, 21:05
gebeurt hier nog wel eens wat oscar?

Typ 81
25-08-2010, 22:37
Haha nee vrij weinig, Gerben ;) Wel een aantal foto's van mijn Audi op MIVW tegengekomen op internet. Ik stond nog versteld van het aantal :thumbup:

http://i1229.photobucket.com/albums/ee474/Oscar_Legger/P1220707_resize.jpg?t=1282772894

http://i1229.photobucket.com/albums/ee474/Oscar_Legger/DSC04324_original.jpg

http://i1229.photobucket.com/albums/ee474/Oscar_Legger/DSC_1623-181280x768.jpg?t=1282773112

http://i1229.photobucket.com/albums/ee474/Oscar_Legger/DSC_2836copy.jpg?t=1282773171

http://i1229.photobucket.com/albums/ee474/Oscar_Legger/IMGP0509.jpg?t=1282773206

http://i1229.photobucket.com/albums/ee474/Oscar_Legger/IMGP0513.jpg?t=1282773238

http://i1229.photobucket.com/albums/ee474/Oscar_Legger/mivw47_original.jpg?t=1282773270

http://i1229.photobucket.com/albums/ee474/Oscar_Legger/P1011522.jpg?t=1282773299

http://i1229.photobucket.com/albums/ee474/Oscar_Legger/P1011523.jpg?t=1282773334

Typ 81
25-08-2010, 22:57
Beetje grote lappen, maargoed.

boy.schouten
26-08-2010, 19:10
mieters, wat een mooie wagen!!

De Pul
27-08-2010, 16:31
mieters, wat een mooie wagen!!
idd,het blijft een wrede bak:thumbup:

Typ 81
30-08-2010, 22:36
Thanks jongens!

The Clauw
10-09-2010, 23:17
:eek: godverdomme wat een geile velgen... ik zou ze bijna willen ruilen voor mijn bbs rs 070 en 071

Typ 81
10-09-2010, 23:31
:eek: godverdomme wat een geile velgen... ik zou ze bijna willen ruilen voor mijn bbs rs 070 en 071

Ik niet, iedereen rijdt BBS :tongue:

The Clauw
10-09-2010, 23:54
Ik zei ook bijna jonge ;)

Als mijn 80 klaar is over een paar maand en de bbs zetten we ze naast elkaar voor een shoot !

En als jij aan het geilen bent onder mijn motorkap trek ik ondertussen jou velgen er onder uit :tounge:

C1Rob
13-09-2010, 09:57
zag net de link staan in je onderschrift en dacht ff posten dat je een ontiegelijk mooi exemplaar hebt ;)

Typ 81
23-09-2010, 17:18
Thanks!

Update: De Remotec velgen gaan voorlopig niet weg :d

De Pul
23-09-2010, 21:13
neeeee!
of komt er iets dikkers voor terug?

(kan dat eigenlijk wel:rolleyes: )

Typ 81
25-09-2010, 19:17
Nee grapje, ze gaan niet weg! Ik kon een heel mooi setje kopen, maar die werd voor mijn neus weggekaapt ;) Ze blijven lekker :d

boy.schouten
30-09-2010, 18:46
He ik weet niet of je het blad Performance VW leest?
Maar er staat op bladzijde 120 ( WEB STUFF ) allemaal links van verschillende site's, en hebben ook allemaal foto's erbij.
En jou auto zag ik er ook tussen staan, en dacht, moet dit ff delen!:)

The Clauw
30-09-2010, 21:46
aaah hij heeft ons gewoon voor de gek gehouden :tounge:

Mooier dan dit kan bijna niet !

Typ 81
02-10-2010, 13:20
He ik weet niet of je het blad Performance VW leest?
Maar er staat op bladzijde 120 ( WEB STUFF ) allemaal links van verschillende site's, en hebben ook allemaal foto's erbij.
En jou auto zag ik er ook tussen staan, en dacht, moet dit ff delen!:)

Nee die lees ik niet, maar is het mogelijk om nog aan zo'n exemplaar te komen dan? En welke PVW is het, augustus of september?

Typ 81
31-10-2010, 21:54
Nog een 'minor update' hier :)

Allereerst voel ik me redelijk vereerd dat er een foto van mijn Audi in de Performance VW van Oktober staat. Naar aanleiding van een tip van boy.schouten. Wel grappig, 1 meeting gepakt en dan in zo'n blad. Welliswaar een klein foto'tje, maar toch leuk.

http://i1229.photobucket.com/albums/ee474/Oscar_Legger/PVW-1.jpg

Ook waren al tijden de sierlijsten die rond het voor- en achterraam zitten, mij een doorn in het oog. Die zijn van plastic met daaronder een laagje chroom, maar na 27 jaar zijn ze geel wit uitgeslagen, ziet er niet uit.

Mocht het zo zijn dat Types 81 in de uitvoering GLS tot 1979 werden geleverd met RVS raamlijsten. Was ik al een tijdje naar opzoek voor een schappelijke prijs en gevonden bij QuattroDado voor een heel nette prijs.

http://i1229.photobucket.com/albums/ee474/Oscar_Legger/IMG_0165.jpg

De set is echt in een superstaat en met RVS gebeurt verder ook niks uiteraard. Alleen nog een beste klus om ze te plaatsen. Iedereen zegt dat me dat niet gaat lukken zonder de ruiten en rubbers uit de sponningen te halen. Echter ben ik er bang voor dat er een raamrubber of ruit gaat sneuvelen en die raamrubbers zijn zelfs bij ClassicParts niet meer te krijgen. Ik ga het dus proberen met de ruiten er nog in :d

De Pul
31-10-2010, 22:16
het kan wel zo,maar je moet er gewoon lekker de tijd voor nemen;)
enne,klein fotootje?is de grootste foto van de pagina:D

The Clauw
01-11-2010, 01:14
jaaaa ik ken het probleem ! Bij mij zien ze er ook echt niet meer uit.... zal wel een besparing zijn geweest ofzo bij audi toen der tijd...

Had dado er nog meer liggen ?

En zijn ze bij de achterste zijruitjes helemaal onderaan bij jou ook faal ?

Typ 81
01-11-2010, 10:23
jaaaa ik ken het probleem ! Bij mij zien ze er ook echt niet meer uit.... zal wel een besparing zijn geweest ofzo bij audi toen der tijd...

Had dado er nog meer liggen ?

En zijn ze bij de achterste zijruitjes helemaal onderaan bij jou ook faal ?

Hij had maar één setje, want hij heeft een 79er GLS gesloopt. Je moet er echt tegen aanlopen, ze zijn er niet veel meer. Ja bij mij zijn ze bij het achterste ruitje ook vaal, die zijn ook van plastic. Die zijn helaas nooit van RVS gemaakt ;)

Typ 81
02-11-2010, 23:48
Kwam deze nog tegen op een Duits Jetta forum:

http://i1229.photobucket.com/albums/ee474/Oscar_Legger/img8445.jpg

mischatdi
02-11-2010, 23:58
Over die lijsten, Die moeten zelfs geplaatst worden met alles erin!!
Raam en rubber moeten juist al wel geplaatst worden tenslotte zijn het een soort pezen om de boel op spanning tezetten.

Gewoon je tijd nemen en spuit de boel lekker in met zeepsop en ga stukje bij beetje hem erin drukken.
Ik zelf gebruik voor dit soort klusjes een ruitenpookje :

zoiets:
http://gereedschapland.nl/Autoruit-2c-verwijder-set-2c-5-delig_p1421.aspx?UTM_SOURCE=BESLISTSLIMMERSHOPPEN&UTM_MEDIUM=CPC&UTM_CAMPAIGN=BESLIST

en zorg dat je met z'n 2een bent want je komt vaak net een hand te kort.

en ja het is mijn beroep:d

C1Rob
03-11-2010, 11:28
Ik zou zeggen succes met de lijsten, zal wel mooi gaan staan ;)

En bevallen de schoenen een beetje? :P heb ze ook van de week gekocht haha

Typ 81
03-11-2010, 12:48
@ Mischa: Ja ik ga het ook gewoon zo proberen, met twee man moet lukken. Het schijnt wel dat de hoeken het lastigst zijn, omdat de strips daar voor de vorm zorgen. Maargoed, ik zie het wel ;)

@ C1Rob: Je bedoelt die Lakai onder die lijst? Dat zijn mijn 'sleutelschoenen' (lees: oude schoenen), zitten prima hoor.

jurie
03-11-2010, 17:19
ik heb een keer zon lijst geplaatst,een helper opende direkt voor mij uit de spleet in het raamrubber met een soort ruitenpookje[zelfgemaakt]

was geen pretje,maar is wel gelukt.

[ruiten en rubbers t81 heb ik evt nog wel]

Oudelut
07-11-2010, 15:00
Ben je dat interieur nou nog niet beu? :D

Typ 81
07-11-2010, 15:57
Haha dat interieur gaat nergens heen ;)

Rutger
11-11-2010, 13:14
Al gelukt met de lijsten? Die moet ik ook zien op te snorren :eek:

Typ 81
21-11-2010, 16:09
Al gelukt met de lijsten? Die moet ik ook zien op te snorren :eek:

Nee, helaas nog niet aan toegekomen. Ik denk ook dat het een klusje voor het voorjaar wordt, aangezien ik geen indoor sleutelruimte heb ;)

MauSeR35
19-01-2011, 09:19
Hoe staat het met de plannen voor de motor ombouw? Ik heb het meeste liggen nu denk ik, maar hij moet eerst ff apk krijgen van de week dan kan ik er mee verder...

Blaauwwiekel
01-02-2011, 21:21
Mag ik vragen hoe de meesten hun 32 b santana of dit machige app verlagen?
Ik wil graag een santana laten zakken, maar weet niet precies hoe het best?
Achter kan met typke 2 poten, maar voor???
Makkelijke is om de veren met brander warm te maken en laten krimpen.
Maar of dat safe is op voorfront?
achter doet mij dat minder dan voor.

Typ 81
26-05-2011, 12:04
Hier nog een update, verder geen vorderingen door drukte met afstuderen en eigen huis. Wederom ben ik aangereden door een mongool die niet goed keek :( Op de snelweg nog wel: ik reed op de rechter baan en mijn aanrijder op de linker met daartussen een doorgetrokken streep. Hij besloot toen hij naast mij reed, van baan te wisselen en ramde mij tegen de muur van de Velsertunnel in Velsen. Ik mag van geluk spreken dat ik van die brede velgen heb, want die hebben mij Audi gered ;)

Resultaat: 3 velgen zwaar beschadigd, schroeiplek op de voorbumper, krassen op de linkerzijkant van de auto.

Oplossing:

-4 velgen afdraaien, richten en randen polijsten (wordt beter dan dat het daarvoor was)

-Krassen kunnen gelukkig weggepolijst worden door een poetser.

-Nieuwe originele voorbumper van ClassicParts.

Totale kosten: 590 euro.
Gevangen van de verzekering: 1025 euro.

Dus achteraf ben ik er nog beter van geworden ook ;)

Foto's

http://i1229.photobucket.com/albums/ee474/Oscar_Legger/1.jpg

http://i1229.photobucket.com/albums/ee474/Oscar_Legger/2.jpg

http://i1229.photobucket.com/albums/ee474/Oscar_Legger/3.jpg

http://i1229.photobucket.com/albums/ee474/Oscar_Legger/4.jpg

http://i1229.photobucket.com/albums/ee474/Oscar_Legger/5.jpg

http://i1229.photobucket.com/albums/ee474/Oscar_Legger/6.jpg

breadfan83
26-05-2011, 13:07
Ben je nog wel HEEEEEEEEL erg goed vanaf gekomen zeg, damn!

Maar schijtziek word je langzaamaan wel van die slome trutten op de weg die alleen maar recht vooruit kijken en maar wat aan 't stuur lopen trekken. :screwy:

RubenD
26-05-2011, 21:02
Pfff, gelukkig is het zo afgelopen inderdaad.

Rutger
26-05-2011, 21:22
Gelukkig komt het weer goed, echt een mooie audi..!! Weet je zo wat die bumper gaat kosten?

Typ 81
27-05-2011, 09:02
Ja echt, al ben je nog zo zuinig op je auto, anderen zorgen wel voor schades en parkeerdeukjes. Ik gebruik mijn auto dagelijks, ik vind dat je met een auto gewoon moet rijden. Dan loop (rij) je af en toe wel tegen dit soort dingen aan helaas.

Rutger: De bumper was 125 euro incl. verzendkosten naar NL, maar het gaat wel om een Coupé bumper met zijknipperlichten, aangezien ik een Coupé front erin heb. Volgens mij zijn blanco bumpers zonder knipperlichten niet meer leverbaar.

Rutger
27-05-2011, 11:14
Ohja klopt natuurlijk. Jammer :) Succes met de reparaties!

andrevr6
21-06-2011, 18:51
Sorry late reactie op het topic,

wat een mooie audi heb je, vooral de neus van deze auto vind ik heel stoer, en met die remotecs (zoek ze maar eens) ben je helemaal de man hoor.

ik heb zelf net ook zo'n blokkendoos Audi en vind ze steeds leuker worden.

Veel plezier met je Audi !!!!! :thumbup:

Typ 81
12-07-2011, 19:33
Sorry late reactie op het topic,

wat een mooie audi heb je, vooral de neus van deze auto vind ik heel stoer, en met die remotecs (zoek ze maar eens) ben je helemaal de man hoor.

ik heb zelf net ook zo'n blokkendoos Audi en vind ze steeds leuker worden.

Veel plezier met je Audi !!!!! :thumbup:

Bedankt André, puike wagen heb je!

Typ 81
12-07-2011, 19:36
Hier weer eens een positieve update. Eindelijk zijn mijn velgen terug van Machinefabriek Buitendijk te Weesp (http://www.machinefabriek-jhb.nl/velgen.html). Ze zijn na de schade: gericht, afgedraaid en de randen zijn gepolijst. Morgen gaan ze er weer onder, kan niet wachten!

http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/1/2/0/Rims_original.jpg

Audi1981
12-07-2011, 20:33
WAT een mooie wielen!!! :thumbup:

andrevr6
14-07-2011, 10:05
Zeg.......

we wachten op foto's natuurlijk he,

Ik vind die wielen echt super staan op je audi :thumbup:

Typ 81
17-07-2011, 15:13
Thanks jongens! Ik heb nog niet echt de tijd gevonden om mooie foto's te schieten. Ik heb hier al vast een paar impressiefoto's vanaf het balkon ;)

http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/1/2/0/Audi15-07-2011_original.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/1/2/0/Audi15-07-20112_original.jpg

Typ 81
27-08-2011, 15:45
Afgelopen week naar Lowlands vertrokken bepakt en bezakt:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/1/2/0/AudiLowlands_original_549833_original.jpg

Toch iets teveel bagage :(

http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/1/2/0/AudiLowlands2_original_535804_original.jpg

Op de terugweg helaas de gaskabel gebroken, deze week even een nieuwe monteren.

Typ 81
28-08-2011, 14:32
Thanks!

Audi1981
28-08-2011, 16:01
Mooi! apart die dubbele lampen ook :thumbup::thumbup::thumbup:

Jimm.
13-12-2011, 11:19
dat is een mooie! Wees er maar zuinig op haha =D

**edit**

Laatste foto's, de velgen! Waarom heb je die in godsnaam te koop gezet?! Deze stonden dus echt enorm dik onder de audi he haha Maargoed dat is natuurlijk smaak!

DUBbeltje
14-12-2011, 16:10
gave auto joh! lijkt toch wel goed die koffer op het dak. houwe zo! ;)

Typ 81
28-01-2012, 13:32
Zo, de Remotecs zijn verkocht en heb nu 4 andere juweeltjes op de kop getikt. Een nieuwe set BBS RG010, welke in week 34 van 1986 zijn geproduceerd. De maten zijn 16x7 met een ET waarde van 36 en steekmaat 5x112. De harten zijn vlak, dus ze kunnen gepropt en omgeboord worden, maar ik denk dat ik met adapters ga rijden, aangezien ik omboren zonde vind.

Het zijn zeer lichte gesmede velgen die alleen zijn geleverd met een platina hartkleur en ze worden ook de wel de RS uit one piece genoemd. Het is in ieder geval een zeer zeldzame set en ze zijn nog nieuw ook! Foto's:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/1/2/0/BBSRG010_original.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/1/2/0/BBSRG0101_original.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/1/2/0/BBSRG0102_original.jpg

Audi1981
28-01-2012, 14:23
fapfapfap :D

Typ 81
11-02-2012, 16:30
De Audi rijdt ook alweer een tijdje rond in de winterlook. 15 inch stalen Renault velgen met winterbanden en daarop heb ik zelf Audi naafdoppen pasgemaakt en ik heb er thuiskomer stickers op geplakt. Gegarandeerd rare gezichten tijdens het rijden :) Het is uiteraard ook als een geintje.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/1/2/0/AudiWinter3.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/1/2/0/AudiWinter2.JPG

Vanaf 1 maart krijg ik een leaseauto en dan kan ik de Audi eens wat meer liefde gaan geven, mits ik een goede stalling in de buurt kan vinden.

Plannen:

-BBS'en pas maken (omboren of adapters)
-Nog minimaal 25 mm zakken (schroefset achter en nog kortere veren en schokkers voor).
-Beginnende roest op de voorschermen aanpakken.

Verlanglijstje:

-16 klepper KR op motorcarbs

of

-KV 5 cilinder.

Udo
14-02-2012, 15:38
Ha Ik zag deze staan bij de VW dealer in Heemskerk! herken hem aan de Thuiskomers ;)

Leuke wagen!

GJ007
15-02-2012, 23:38
schitterend om te zien, sinds ik zelf een 80 heb, begin ik me er wat meer in te verdiepen... en wat een pracht auto's zijn het / kun je er van maken :D

Typ 81
18-02-2012, 16:14
@Udo: ja dat kan kloppen, ik heb 5 jaar parttime bij Martin Schilder gewerkt ;)

@: Thanks! Heb je een topic van je 80?

GJ007
18-02-2012, 17:53
@Udo: ja dat kan kloppen, ik heb 5 jaar parttime bij Martin Schilder gewerkt ;)

@: Thanks! Heb je een topic van je 80?

Nog niet ;) heb die van joram overgekocht; Audi1981

Rallye
18-02-2012, 18:59
Ziet er super uit man :D

Volgende project , skikoffer in kleur van de auto ? :P

quattrodado
18-05-2012, 12:56
ik zie deze post nu toevallig door google...

ben blij dat iemand kon helpen met de lijsten.

jammer van die velgschade, maar het had ook anders af kunnen lopen!

Typ 81
04-06-2012, 20:01
Hoi Dado, ja ik ben er zeker blij mee! De Audi staat nu helaas te koop, wegens verhuizing naar een woning waar meer 1 parkeervergunning nodig is en ik heb geen stalling.

Ronal_Driver
04-06-2012, 21:58
Dat is jammer, succes met de verkoop ;)