PDA

View Full Version : Schroef in band


Djinn_4fun
12-04-2009, 16:43
Wie weet wat de kosten zijn voor het schieten van een propje in een band?
Ik kom er net achter dat er een schroef in het loopvlak zit.

Er zit stikstof in dus loopt langzamer leeg maar moet ik laten maken waar ze ook stikstof vullen.
Ik had dat laten doen bij Euromaster.

Wat zijn de gemiddelde prijzen?

Mitta
12-04-2009, 17:53
Meestal rond de € 10,- maar met een beetje mazzel doen ze het voor niks, athans die massel had ik:)

Marcski
12-04-2009, 18:40
geen prop laten schieten, maar vragen om een parapluutje..

o, en google eens voor de gein op stikstof in een band, dikke onzin namelijk

A.D GOLF1 1976
12-04-2009, 19:01
Mijn mening is om er een nieuwe band om te zetten.
Is natuurlijk niet leuk en duurder maar wel beter en veiliger, van horen en zeggen.

steven16v
12-04-2009, 19:36
Mijn mening is om er een nieuwe band om te zetten.
Is natuurlijk niet leuk en duurder maar wel beter en veiliger, van horen en zeggen.

Ach, ik rij al bijna een jaar rond met een prop in mijn band. Gaat prima hoor.

Djinn_4fun
12-04-2009, 20:02
Mijn mening is om er een nieuwe band om te zetten.
Is natuurlijk niet leuk en duurder maar wel beter en veiliger, van horen en zeggen.

De maat band die ik heb kost 3 tientjes dus valt wel mee.
Ze zitten er alleen pas sinds oktober 2008 op daarom laat ik hem liever maken.

Djinn_4fun
12-04-2009, 20:02
Dinsdag maar even langs de bandenboer..

Mitta
12-04-2009, 20:03
Ach, ik rij al bijna een jaar rond met een prop in mijn band. Gaat prima hoor.

Ik nu 2 maanden, niks mis mee hoor :) ook op de 190 blijft ie zitten dus vind het best, ook al moeten er bij mij toch volgende maand nieuwe rubbers onder :D

Johan-dtc
12-04-2009, 20:25
bij ons op de zaak kost een reparatie rond de 26 euro, er wordt dan gewerkt met een zogenaamd paraplutje en GEEN propje!

Bertus_01
13-04-2009, 09:10
Heb met beide ervaring als monteur.
Het paraplutje is wel beter, maar is meer werk dan een prop.
Heb nog nooit iets vreemds gehoord over een prop, tenminste niets ernstigs.

Hebben jullie weleens gevaarlijke situaties gehoord of meegemaakt door een prop??

Ben ik wel benieuwd naar aangezien dit redelijk vaak een discussie is.. :)

Mitta
13-04-2009, 09:55
Hebben jullie weleens gevaarlijke situaties gehoord of meegemaakt door een prop??

Ben ik wel benieuwd naar aangezien dit redelijk vaak een discussie is.. :)

Ben ik ook wel benieuwd naar...

Johan-dtc
13-04-2009, 10:32
Heb met beide ervaring als monteur.
Het paraplutje is wel beter, maar is meer werk dan een prop.
Heb nog nooit iets vreemds gehoord over een prop, tenminste niets ernstigs.

Hebben jullie weleens gevaarlijke situaties gehoord of meegemaakt door een prop??

Ben ik wel benieuwd naar aangezien dit redelijk vaak een discussie is.. :)


wij werken ook met beide, maar proppen doen we enkel alleen bij landbouw

we hebben in t verleden wel eens meegemaakt dat er door een prop in een personenautoband een klapband heeft gekregen, omdat ze bij proppen het gat groter boren dan werkelijk nodig is, en daardoor de karkasstructuur beschadigen, we konden dit afleiden doordat de klapband bij het geboorde gat van het propje begonnen is, en mede doordat je met een prop schieten van de buitenkant niet kan zien hoe ernstig de binnenkant als beschadigd was, in dit geval was de band als verbrand, en door een ander bedrijf op weg weer gestuurd met een prop!

gelukkig hebben deze mensen het kunnen na vertellen, er zijn ook gevallen bekend van mensen die een klapband kregen op de snelweg en mede daardoor de dood hebben gevonden

Golf_1_gts
13-04-2009, 10:44
Heb met beide ervaring als monteur.
Het paraplutje is wel beter, maar is meer werk dan een prop.
Heb nog nooit iets vreemds gehoord over een prop, tenminste niets ernstigs.

Hebben jullie weleens gevaarlijke situaties gehoord of meegemaakt door een prop??

Ben ik wel benieuwd naar aangezien dit redelijk vaak een discussie is.. :)


Ik heb in mijn beperkte leventje wel tientallen proppen erin gepropt, en nooit problemen gehad. OOk met compleet versleten banden die je naderhand er weer afhaalt zit het propje er altijd nog goed in.

Propjes schiet je natuurlijk wel alleen in het hoofdloopvlak en nooit in (de buurt van) de wangen van de band.

Bertus_01
13-04-2009, 11:37
Kan me inderdaad wel voorstellen dat bij het vergroten van het gat, het karkas kan beschadigen.
Dit is ook duidelijk voelbaar bij het ''boren'' van het gat.

Renegade
17-04-2009, 12:42
Bij mij zit al meer dan een jaar een prop in mijn 225-40-14 die over een 10inch velg getrokken zit en opgepompt is met 2.4bar :tongue: Geen problemen of wat dan ook. Oja prop is er ook nog zelf ingezet met een proppensetje.

joostvw
17-04-2009, 16:43
ik heb 2 jaar lang bij een brommerzaak gewerkt en daar heb ik heel veel proppen gezet. was 7.50 geloof ik.
maar daarna heb ik nog ff bij een motorzaak gewerd en daar mocht ik Nooit een prop schieten want volgens de leermeester daar was dat te link. en ik kan me idd voorstellen dat je met een 2 wieler met een hoge snelheid geen klapband wil krijgen.

ik heb daar ook een keer een nieuwe band (150euri) moeten leggen omdat een klant na 2 weken al een schroefje in zn nieuwe band had zitten. heel erg zonde natuurlijk, maar wel veilig.

bij een auto ligt het net weer anders, rust meer gewicht op enzo. maar je kan een band toch ook van binnenuit laten repareren voor rond de 25 euro?

martiepartie
17-04-2009, 16:48
19 euro bij de kwikfit, van binnenuit gerepareerd. Propje is na het plaatsen gevulcaniseerd. Daarna montage en balanceren.

Ik rij daar ook al ruim een jaar mee (20.000km)

joostvw
17-04-2009, 16:52
dan lijkt mij dat toch de beste optie. 19 euro is netjes

Johan-dtc
17-04-2009, 18:31
19 euro bij de kwikfit, van binnenuit gerepareerd. Propje is na het plaatsen gevulcaniseerd. Daarna montage en balanceren.

Ik rij daar ook al ruim een jaar mee (20.000km)

bedoel je een paraplutje of echt een propje?, meestal als van binnenuit wordt gerepareerd, wordt er een papraplutje gebruikt

A.D GOLF1 1976
17-04-2009, 20:48
30 euro voor een nieuwe band en 19 of 25 eurie voor een "prop", paraplu-tje of iets dergelijks, doe me dan maar een nieuwe!

Johan-dtc
17-04-2009, 20:55
30 euro voor een nieuwe band en 19 of 25 eurie voor een "prop", paraplu-tje of iets dergelijks, doe me dan maar een nieuwe!


het ligt er dan wel aan wat voor een band je hebt, heb je een 17,18 of 19 inch band, dan red je t niet met 30 euro

Jan-Jelle
17-04-2009, 21:25
propje is niets mis mee, alleen zodra je het voor de tweede keer doet kan het slecht zijn. daardoor kan het canvasweefsel in de band scheuren met het gevolg; een klapband,