PDA

View Full Version : Gereviseerd 20VT / 20V G60 motorblok te koop


Roy16VG60
05-05-2009, 20:50
Ik heb dus een bijna compleet opgebouwde 20V G60 motor te koop.

Hierbij de specificaties van de motor:

- Motor gebouwd op basis van een PL onderblok, opgeboord naar 82mm
- 82mm JE zuigers, compressieverhouding circa 9,5:1
- Stalen 144mm drijfstangen
- Gebalanceerde krukas, gelagerd met glyco hoofdlagers en glyco sputter drijfstanglagers
- Nieuwe oliepomp, nieuwe TDI spatplaat en nieuwe carterpan
- Volledig gereviseerde 20VT cilinderkop, omgelast voor op het oude type onderblok, geplaatst met een stalen koppakking
- Aangepaste TT inlaat met G60 gasklepaansluiting aan de bestuurderskant
- Gladde kleppendeksel met carterventilatie aansluiting (origineel en nieuw VAG!) voor normale bougiekabels
- Set 268/260 graden eurospecsport nokkenassen
- AGN (1.8 20v zonder turbo) uitlaatspruitstuk

Alle pakkingen zijn ook aanwezig om de motor af te bouwen.

Om de motor draaiend te krijgen hoeft alleen het watersysteem, de distributie en de multiriem nog afgebouwd te worden. Valt allemaal dus mee!

Deze motor is ook uitstekend geschikt voor het rijden met een turbo. Het is in principe gewoon een 20VT blok gebaseerd op het oude blok, destijds die keuze gemaakt voor de g-lader steun. Het blok ligt nog op de werkbank en heeft nog niet gedraaid. Het blok moet technisch gezien met gemak 300pk kunnen halen met een g-lader en nog veel meer met een turbo.

Vraagprijs: 2250 euro. Een goed bod word altijd over nagedacht, zeker voor snelle kopers. Voor een nieuwe uitgave wil ik er namelijk snel vanaf.

KORNEL85
02-10-2009, 00:36
Ik heb dus een bijna compleet opgebouwde 20V G60 motor te koop.

Hierbij de specificaties van de motor:

- Motor gebouwd op basis van een PL onderblok, opgeboord naar 82mm
- 82mm JE zuigers, compressieverhouding circa 9,5:1
- Stalen 144mm drijfstangen
- Gebalanceerde krukas, gelagerd met glyco hoofdlagers en glyco sputter drijfstanglagers
- Nieuwe oliepomp, nieuwe TDI spatplaat en nieuwe carterpan
- Volledig gereviseerde 20VT cilinderkop, omgelast voor op het oude type onderblok, geplaatst met een stalen koppakking
- Aangepaste TT inlaat met G60 gasklepaansluiting aan de bestuurderskant
- Gladde kleppendeksel met carterventilatie aansluiting (origineel en nieuw VAG!) voor normale bougiekabels
- Set 268/260 graden eurospecsport nokkenassen
- AGN (1.8 20v zonder turbo) uitlaatspruitstuk

Alle pakkingen zijn ook aanwezig om de motor af te bouwen.

Om de motor draaiend te krijgen hoeft alleen het watersysteem, de distributie en de multiriem nog afgebouwd te worden. Valt allemaal dus mee!

Deze motor is ook uitstekend geschikt voor het rijden met een turbo. Het is in principe gewoon een 20VT blok gebaseerd op het oude blok, destijds die keuze gemaakt voor de g-lader steun. Het blok ligt nog op de werkbank en heeft nog niet gedraaid. Het blok moet technisch gezien met gemak 300pk kunnen halen met een g-lader en nog veel meer met een turbo.

Vraagprijs: 2250 euro. Een goed bod word altijd over nagedacht, zeker voor snelle kopers. Voor een nieuwe uitgave wil ik er namelijk snel vanaf.

Dag Roy,
Ik vroeg mij af of je het blok nog hebt liggen en of je er een paar foto`s van hebt. En inhoevere het onderblok identiek is aan een g60 aangezien ik een polo6n met g60 blok heb staan en daar graag een 20vt in zou willen hebben < kwa aandrijfassen,motorsteunen enz.> ik hoor het wel M.V.G.

Kornel