PDA

View Full Version : Help mij afstuderen...


maartenunplukt
06-05-2009, 16:22
Jawel, ik post hem hier ook maar eventjes.

Ik ben aan het afstuderen aan International Music Management in Haarlem, en doe nu een marktonderzoek naar het gebruik van sociale media (hyves, facebook, lastFM, etc) in combinatie met het ontdekken van nieuwe muziek. Het is een korte enquette van 10 vragen, wel in het engels. Als jullie mij 2 minuutjes van je tijd geven zou dat geweldig zijn!!

Hier staat de enquette:

http://www.thesistools.com/so/web/index.php?formID=80281&ln=eng

Hij is verder gewoon anoniem.

Alvast bedankt,

- Maarten

Marcski
06-05-2009, 16:32
ingevuld

Tjaap
06-05-2009, 16:40
me2

Ronin
06-05-2009, 17:08
en nog 1;)

LRR
06-05-2009, 17:21
Ik ook !!! Succes met je studie verder Maarten

Lennart
06-05-2009, 17:21
check

Wolgast
06-05-2009, 17:30
Ingevuld!

mverh85
06-05-2009, 17:37
Ingevuld , succes met je studie!

Mitta
06-05-2009, 17:51
Ook ingevuld

Bertus_01
06-05-2009, 17:51
Ook ingevuld....

Jel Golf 2 GTI
06-05-2009, 18:30
ingevuld :thumbup:

hajong
06-05-2009, 18:37
Nu wel slagen voor je afstuderen he. Het is trouwens enquête ipv enquette ;)

Rutger
06-05-2009, 18:45
Klaaaar!

maartenunplukt
06-05-2009, 18:47
Nu wel slagen voor je afstuderen he. Het is trouwens enquête ipv enquette ;)

Daarom doe ik ook een internationale opleiding; is het gewoon questionnaire ;)

En verder allemaal tot nu toe bedankt!

Dexter
06-05-2009, 19:13
11 vragen naar mijn idee.....

but done.

Jan-Jelle
06-05-2009, 19:15
Done!

VeeDubber
06-05-2009, 19:17
en weer eentje er bij. Succes met het afronden van je studie :thumbup:

Steilheck
06-05-2009, 19:24
Done, waar is de IMM in Haarlem gevestigd trouwens?

74mk1
06-05-2009, 20:25
ingevuld

Dirk
06-05-2009, 20:54
En weer meer data erbij voor je onderzoek....toch niet alles verwerken in SPSS straks?
Succes met afstuderen!

Viperwin
06-05-2009, 21:06
Jammer, ik mis een optie bij vraag 1. Persoonlijk ontdek ook nieuwe muziek door willekeurig optredens bij te wonen - het op festivals, georganiseerde avonden of wat dan ook... Muziek die nieuw is voor mij, maar ook in het algemeen.
Ik vind het opmerkelijk dat je, naar ik mag aannemen als muziekliefhebber, deze er niet bij hebt vermeld. Ook al is het onderzoek voornamelijk op internet gericht, de vraagstelling bij vraag 1 is er niet naar...

jappie86
06-05-2009, 21:27
check!

Ebut
06-05-2009, 21:42
Jammer, ik mis een optie bij vraag 1. Persoonlijk ontdek ook nieuwe muziek door willekeurig optredens bij te wonen - het op festivals, georganiseerde avonden of wat dan ook... Muziek die nieuw is voor mij, maar ook in het algemeen.
Ik vind het opmerkelijk dat je, naar ik mag aannemen als muziekliefhebber, deze er niet bij hebt vermeld. Ook al is het onderzoek voornamelijk op internet gericht, de vraagstelling bij vraag 1 is er niet naar...

Dit dus, een beetje :thumbup:

Verder naar waarheid ingevuld, succes!!

Ritske
06-05-2009, 21:44
En nog maals, nu wel slagen :D:D met al die hulp van de forumleden :D

maartenunplukt
06-05-2009, 21:52
En weer meer data erbij voor je onderzoek....toch niet alles verwerken in SPSS straks?
Succes met afstuderen!

Ja; waarschijnlijk wel :tard:

Jammer, ik mis een optie bij vraag 1. Persoonlijk ontdek ook nieuwe muziek door willekeurig optredens bij te wonen - het op festivals, georganiseerde avonden of wat dan ook... Muziek die nieuw is voor mij, maar ook in het algemeen.
Ik vind het opmerkelijk dat je, naar ik mag aannemen als muziekliefhebber, deze er niet bij hebt vermeld. Ook al is het onderzoek voornamelijk op internet gericht, de vraagstelling bij vraag 1 is er niet naar...

Ik denk zelf dat de groep die alleen naar concerten/festivals gaat puur om nieuwe muziek te ontdekken klein zo niet erg klein is, en tevens zoals gezegd draait het om internet. Je gaat mij niet vertellen dat je willekeurig een concert of festival prikt om daarheen te gaan om nieuwe muziek te leren kennen; dan heb je al kennis genomen dat je daarheen moet omdat jij het wel leuk zal vinden en dit heb je vernomen door: vrienden/een website/radio/tv, noem maar op. Tevens is het businessplan waar dit onderzoek voor gaat dienen ook puur online ge-ent, dus zou het hooguit van meerwaarde kunnen zijn voor het marketing plan.

Kortom; voor volledigheid had hij erbij gekund, maar niet interresant genoeg en nodig voor mijn onderzoek.

RubenD
06-05-2009, 22:02
Ik heb de vragen ook even beantwoord, mijn engels is niet altijd even lekker, maar mis je bij vraag 6 en 7 geen d?

Did you ever used Us....

Volgens mij praat je hier namelijk over iets wat je mogelijkerwijze in het verleden hebt gedaan.

Maar om even op bovenstaand punt terug te komen. Ik ga gemiddeld 1x in de week naar een concert, maar vaak is dat 2-3x in 1 week en dan weer ff niet ;) Daar spreek ik altijd heel vaak mensen die voor de eerste keer gaan en geen flauw idee hebben waar ze nu eigenlijk naar toe gaan. Vaak zijn concerten in theaters en in dergelijke gelegenheden die regionaal een jaarplanning in de bus doen bij iedereen. Dan kiezen ze uit waar ze heen gaan op basis van 3 regeltjes tekst. Ik ben dan ook van mening dat er toch nog steeds heel veel mensen zijn die gewoon eens ff ergens heen gaan (ipv de bios dus een concert...).

Ebut
06-05-2009, 22:36
Ik denk zelf dat de groep die alleen naar concerten/festivals gaat puur om nieuwe muziek te ontdekken klein zo niet erg klein is, en tevens zoals gezegd draait het om internet. Je gaat mij niet vertellen dat je willekeurig een concert of festival prikt om daarheen te gaan om nieuwe muziek te leren kennen; dan heb je al kennis genomen dat je daarheen moet omdat jij het wel leuk zal vinden en dit heb je vernomen door: vrienden/een website/radio/tv, noem maar op. Tevens is het businessplan waar dit onderzoek voor gaat dienen ook puur online ge-ent, dus zou het hooguit van meerwaarde kunnen zijn voor het marketing plan.

Kortom; voor volledigheid had hij erbij gekund, maar niet interresant genoeg en nodig voor mijn onderzoek.

Duidelijk :cool:

Veel succes verder man, niks mooiers dan een carriëre in de muziek! :thumbup:

RubenD
06-05-2009, 22:47
Inderdaad, mooiste wat er is, vooral als je een goede vent bent en niet zo'n ongelovelijke oetl*l zoals ik ze regelmatig meemaak...

maartenunplukt
06-05-2009, 22:55
Ik heb de vragen ook even beantwoord, mijn engels is niet altijd even lekker, maar mis je bij vraag 6 en 7 geen d?

Did you ever used Us....

Volgens mij praat je hier namelijk over iets wat je mogelijkerwijze in het verleden hebt gedaan.

Maar om even op bovenstaand punt terug te komen. Ik ga gemiddeld 1x in de week naar een concert, maar vaak is dat 2-3x in 1 week en dan weer ff niet ;) Daar spreek ik altijd heel vaak mensen die voor de eerste keer gaan en geen flauw idee hebben waar ze nu eigenlijk naar toe gaan. Vaak zijn concerten in theaters en in dergelijke gelegenheden die regionaal een jaarplanning in de bus doen bij iedereen. Dan kiezen ze uit waar ze heen gaan op basis van 3 regeltjes tekst. Ik ben dan ook van mening dat er toch nog steeds heel veel mensen zijn die gewoon eens ff ergens heen gaan (ipv de bios dus een concert...).

Nee, want het is Have you ever used of did you ever use... Have you ever kan ook, maar niet in deze context want ik vraag nu naar een actie in een bepaalde tijd. Ik kan er iets naast zitten want ik moet eerlijk zijn en engelse grammatica uitleggen is niet mijn sterkste punt, ik doe het eigenlijk sinds mijn jeugd op gevoel en dat is na 5 jaar een engelstalige opleiding en een tijdje in het buitenland alleen maar erger geworden :P.

En ik begrijp je punt verder, maar ik blijf erbij dat het voor mijn onderzoek niet relevant genoeg is.

En inderdaad je kan een hoop lol beleven in de muziek; op alle fronten, gister nog als vrijwilliger gewerkt bij bevrijdingspop Haarlem. Heel wat anders dan dit onderzoek maar zeker niet minder leerzaam.

@ Steilheck, de IMM is gevestigd op INjeHolland Haarlem

Marniks
10-05-2009, 23:45
leuke opleiding is dat, maatje van me doet hem ook, is met een soortgelijk onderwerp bezig nu, best gaaf :)

Gertjan
11-05-2009, 09:53
Ingevuld

redbull
11-05-2009, 12:47
ook ingevuld

maartenunplukt
11-05-2009, 15:11
Zeer bedankt allemaal! Nu maarres aan de slag om alles te verwerken :D