PDA

View Full Version : even wat RDW gegevens....


Redesign
07-01-2004, 10:45
Yoow

ik heb net met de RDW (hoofdkantoor) bijna een half uur aan de telefoon gezeten. Ik wilde wel eens wat duidelijkheid omtrent wat verschillende zaken. oa: nitro kits, motorveranderingen, kleine amerikaanse maat kentekenplaten.

dit werd mij verteld na 5 keer doorschakelen :D

- Nitrous Oxide Systems.

Ja dat mag zolang er maar niet meer als 30% vermogenstoename kan gemeten worden!! er zijn voor de rest nog geen regels voor opgesteld. DE politie Mag en Kan je hier niet voor bekeuren of je auto in beslag nemen. met apk mogen ze je er niet mee afkeuren!!
Let wel op. bij onverantwoord rijgedrag met zo en lachbubbel in je auto, dan kan een politie wel harder optreden.

- kleine kenteken platen (amerikaanse maat)

NEEEE mag niet, je krijgt nooit of te nimmer een goed keuring op je kentekenbewijs!!!!!! mag ook niet meer aan de voorkant gevoerd worden :(

- VR6 blokkie in je mkII.

De mogelijkheid is "er" nog wel maar de regels zijn heel moeilijk geworden en het loopt op tot 1000 euro om een goedkeuring te krijgen bij de RDW :S. hij kan enkel nog maar in lelystad gekeurd worden in zo een geval. en de auto word onder zeer strenge eisen gekeurd!!!

let op. bij afkeur. krijg je nog 1 knas. bij tweede afkeur word de auto afgekeurd voor LIFE!!! :| en mag hij nooit meer op de openbare weg rijden :S:S:(

Dat is mij zonet verteld, de mensen hebben echt de moeite genomen om deze dingen op te zoeken in hun nieuwe regels (1-1-2004) en ze werden er zelf ook akelig van...

ben benieuwd wat de toekomst nog gaat brengen :S????

Christiaan
07-01-2004, 11:03
sjit, da's toch niet leuk meer?? Wist dat golf II vr6 keuring erg zwaar was, maar zo erg?

Redesign
07-01-2004, 11:14
sjit, da's toch niet leuk meer?? Wist dat golf II vr6 keuring erg zwaar was, maar zo erg?

het ergste is dat alles enkel maar erger word :( ze spraken er ooka l over dat binnen kort een TDI van een G3 niet meer in een G2 mag gelegd worden :(

Gert
07-01-2004, 11:19
Niks mis met een strenge keuring hoor
VR6 brengt een hoop extra gewicht mee tov een 8 v of een 16 v blok

En te vaak gooit iemand een blok erin en rijden : remmen en onderstel niet aan passend .

GTD Special
07-01-2004, 11:21
sjit, da's toch niet leuk meer?? Wist dat golf II vr6 keuring erg zwaar was, maar zo erg?

het ergste is dat alles enkel maar erger word :( ze spraken er ooka l over dat binnen kort een TDI van een G3 niet meer in een G2 mag gelegd worden :( Hoezo dat? Het blijft toch een 4 cilinder :?: :?

GTD Special
07-01-2004, 11:23
- kleine kenteken platen (amerikaanse maat)

NEEEE mag niet, je krijgt nooit of te nimmer een goed keuring op je kentekenbewijs!!!!!! mag ook niet meer aan de voorkant gevoerd worden :(
Als je een Amerikaanse nummerplaat uitsparing in je bumper/achterklep hebt dan mag het toch wel :?:

Gert
07-01-2004, 12:23
- kleine kenteken platen (amerikaanse maat)

NEEEE mag niet, je krijgt nooit of te nimmer een goed keuring op je kentekenbewijs!!!!!! mag ook niet meer aan de voorkant gevoerd worden :(
Als je een Amerikaanse nummerplaat uitsparing in je bumper/achterklep hebt dan mag het toch wel :?:

Ik heb een Audi Fox station en ben ermee naar de RDW geweest : ik moest maar wat van mijn bumper rubbers afsnijden zodat de kentekenplaat wel past .

Redesign
07-01-2004, 12:36
- kleine kenteken platen (amerikaanse maat)

NEEEE mag niet, je krijgt nooit of te nimmer een goed keuring op je kentekenbewijs!!!!!! mag ook niet meer aan de voorkant gevoerd worden :(
Als je een Amerikaanse nummerplaat uitsparing in je bumper/achterklep hebt dan mag het toch wel :?:

Nope, mag niet meer. bumper aanpassen is de oplossing. platen mag je toch ook zo maar niet afsnijden lijkt mij ??

GTD Special
07-01-2004, 12:39
Ik dacht dat je dan gewoon de oude platen mocht houden...
Ik zag deze week nog een Honda Civic met kleine kenteken platen rijden (voor en achter) terwijl voor er makkelijk een grote plaat op kon, alleen achter kon het niet (was geen ruimte voor op de achterklep). Dus deze wagen is gewoon niet gekeurd of zo?? Of zal dit een uitzondering zijn??

Christiaan
07-01-2004, 12:42
Ik dacht dat je dan gewoon de oude platen mocht houden...
Ik zag deze week nog een Honda Civic met kleine kenteken platen rijden (voor en achter) terwijl voor er makkelijk een grote plaat op kon, alleen achter kon het niet (was geen ruimte voor op de achterklep). Dus deze wagen is gewoon niet gekeurd of zo?? Of zal dit een uitzondering zijn??

of rijdt er gewoon mee rond en heeft schijt aan de RDW :D

Redesign
07-01-2004, 12:44
als ze hem tegenhouden kan hij per plaat iets van 50 euro boete krijgen geloof ik

GTD Special
07-01-2004, 12:49
Dat is dus niet zo'n slimme actie dan :D
Ik zag laatst zelfs nog een wagen met oude nummerplaten (zonder blauw EU-symbool) dat is toch gewoon vragen naar problemen :? :D

OakgreenVR6
07-01-2004, 12:54
- VR6 blokkie in je mkII.

De mogelijkheid is "er" nog wel maar de regels zijn heel moeilijk geworden en het loopt op tot 1000 euro om een goedkeuring te krijgen bij de RDW :S. hij kan enkel nog maar in lelystad gekeurd worden in zo een geval. en de auto word onder zeer strenge eisen gekeurd!!!

let op. bij afkeur. krijg je nog 1 knas. bij tweede afkeur word de auto afgekeurd voor LIFE!!! :| en mag hij nooit meer op de openbare weg rijden : :? :x :( :( :(



Been there, passed the test gloriously, nieuwe typegoedkeuring gekregen, 500 euro lichter! 8) :rolleyes:

Gert
07-01-2004, 13:09
Dat is dus niet zo'n slimme actie dan :D
Ik zag laatst zelfs nog een wagen met oude nummerplaten (zonder blauw EU-symbool) dat is toch gewoon vragen naar problemen :? :D

Nee hoor : alleen problemen als je auto jonger is dan 1 januari 1979
1 Januari 1978 mag je de lichtblauwe grote platen voeren ( even breed als de gele platen .
En voor 1 januari 1978 mag je de smallere donkerblauwe voeren zonder die domme NL sticker erop

Of bedoelde je de gele platen zonder sticker ?

GTD Special
07-01-2004, 14:56
Dat is dus niet zo'n slimme actie dan :D
Ik zag laatst zelfs nog een wagen met oude nummerplaten (zonder blauw EU-symbool) dat is toch gewoon vragen naar problemen :? :D

Nee hoor : alleen problemen als je auto jonger is dan 1 januari 1979
1 Januari 1978 mag je de lichtblauwe grote platen voeren ( even breed als de gele platen .
En voor 1 januari 1978 mag je de smallere donkerblauwe voeren zonder die domme NL sticker erop

Of bedoelde je de gele platen zonder sticker ? Het was een Ford Mondeo van +/- '94-'95, ik bedoelde de gele platen ;)

RedJet
07-01-2004, 18:46
- kleine kenteken platen (amerikaanse maat)

NEEEE mag niet, je krijgt nooit of te nimmer een goed keuring op je kentekenbewijs!!!!!! mag ook niet meer aan de voorkant gevoerd worden :(............

shitt, kl#te, gloeiende..!!

Ik heb een Chinese achterlichten + panel gekocht voor m'n Jetta en die kentekenuitsparing is (in tegenstelling tot de Ebay-beschrijving!!) niet groot genoeg voor de Europese plaat (behalve Belgische denk ik) . Dus het mag definitief niet??

Dus, Redisign mocht je de panel en achterlichtenset in je assortiment willen let daar dan goed op, aub

Is het eigenlijk mogelijk om 'tuning'spullen van de (moderne) Chinese Jetta in je assortiment te nemen? Zoals deurklinken, dashboard (Corrado-achtig) Moet ook op Golf2 passen en je zou de eerste in NL zijn denk ik..

http://www.imagestation.com/picture/sraid60/pb0b145751dbc549d0ff5802434426703/fc4af4a1.jpg
http://www.imagestation.com/picture/sraid60/p4cd8e54883f047060c7cb79188a9a11d/fc4af44d.jpg
http://www.imagestation.com/picture/sraid60/p5e40c53a64d9a77d9b0c98d2b494952c/fc4af43a.jpg

Redesign
07-01-2004, 19:47
dit is inderdaad mogelijk :) en ja ik ga er morgen gelijk achteraan
;)

Marco
07-01-2004, 23:53
Goed dat je dit eens even allemaal hebt uitgezocht. Zeker voor jezelf met je eigen toko, en ook voor de rest :)

vwleusden
08-01-2004, 00:05
Is er verder nog iets bekend over rijhoogtes/laagtes ?

serge pot
08-01-2004, 00:08
dit geld voor de keuring ,je kunt platen op de juiste groote laten maken .en met de keuring de goede platen er overheen zetten met trekbandjes

Tjaap
08-01-2004, 01:36
das leuk en aardig serge, maar probeer tegenwoordig nog maar aan een 2e setje platen te komen

polopower
08-01-2004, 15:34
FF heel theoretisch dan: Stel je hebt een dodge viper import uit de vs (zijn ze allemaal waarschijnlijk). Dat ding heeft zijn plaat achter dus in een kleine uitsparing zitten achter glas. Never nooit niet dat je daar een andere plaat in krijgt of de uitsparing passen krijgt aangezien er geen ruimte voor is. En dan? Lijkt me, als de wagen idd een amerikaan is, dat je wel een goedkeuring krijgt toch?

JR
08-01-2004, 16:02
FF heel theoretisch dan: Stel je hebt een dodge viper import uit de vs (zijn ze allemaal waarschijnlijk). Dat ding heeft zijn plaat achter dus in een kleine uitsparing zitten achter glas. Never nooit niet dat je daar een andere plaat in krijgt of de uitsparing passen krijgt aangezien er geen ruimte voor is. En dan? Lijkt me, als de wagen idd een amerikaan is, dat je wel een goedkeuring krijgt toch?

Bij een Amerikaan staat er op het kenteken aangeven dat je kleine kentekens mag voeren. Dit is dus een uitzondering en duidelijk aangeven op het kenteken. :rolleyes:

Elsemieke
08-01-2004, 18:10
en hoe zit het met de plaats van de plaat...? soms zie je dat ze ze helemaal onderaan (achterkant) hebben (meestal bij dichte achterklep) maar mag dat dan wel?

RedJet
08-01-2004, 18:37
en hoe zit het met de plaats van de plaat...? soms zie je dat ze ze helemaal onderaan (achterkant) hebben (meestal bij dichte achterklep) maar mag dat dan wel?

De plaats van de plaat maakt niet uit. De plaat achter moet echter wel volledig zichtbaar/leesbaar zijn en voorzien zijn van verlichting. Peugeots bijvoorbeeld hebben een 'strakke' achterklep en plaat zit onderin bumper. Heb je een Peugeot met trekhaak, dan is de plaat niet geheel zichtbaar en riskeer je een boete als je de pech hebt een bijdehante agent te treffen.

sjampoo
08-01-2004, 20:35
Nee hoor : alleen problemen als je auto jonger is dan 1 januari 1979
1 Januari 1978 mag je de lichtblauwe grote platen voeren ( even breed als de gele platen .
En voor 1 januari 1978 mag je de smallere donkerblauwe voeren zonder die domme NL sticker erop

Of bedoelde je de gele platen zonder sticker ?

Sorry Gert, maar zelfs de Fehac kreeg het niet voor elkaar: De lichtblauwe platen, met witte letters, zijn ondertussen verboden. Als je ze nog hebt (Douwe, op de oudste Polo van Nederland, maar met 'verkeerd' kenteken), mag je ze blijven rijden, maar nieuw kan je ze niet laten maken.

Ze zijn zo gek daar in Krunning, let op:
'Nee, lichtblauwe platen zijn verboden. Deze zijn alleen toegestaan op TAXI's' NEE ECHT?! Ja, ECHT!

Die beruchte lichtblauwe platen, met witte letters zijn alleen toegepast in het jaar 1977. Toen werden de gele platen ingevoerd, maar werden er ook nog gewoon blauwe gebruikt. De nieuwe persen voor de gele platen konden ook gebruikt worden voor blauwe platen. Deze 'tussen plaat' was al van de nieuwe iets grotere afmeting, en had een iets lichter kleur dan de donker blauwe plaat die tot dan toe gebruikt werd..

Nou komt een leuke: Ze zijn OH zo streng bij de RDW, maar dit kan dan weer wel:

Auto's die vanaf 1 jan. 1978 op kenteken werden gezet moeten officieel voorzien zijn van de nieuwe gele GAIK platen. Omdat zeer kort na de 1 jan. datum de kenteken serie veranderde van 99-ZZ-99 naar DD-11-DD mogen alle auto's met de oude serie (2 cijfers, 2 letters, 2 cijfers) met de oude blauwe platen rijden. Ga je naar een automaterialen zaak, dan kan je met die serie onbeperkt goedgekeurde (NL stempeltje met leeuw enzo) platen kopen. Is je kenteken echter van het type DD-11-DD dan MOET je dus geel hebben..

Kunnen we het nog volgen?

Tjaap
08-01-2004, 20:40
de tering.... das gelukkig duidelijk..... kutambtenaren

polopower
08-01-2004, 21:29
En hoe zit het dan als de wagen van mei '78 is en in 95 uit duitsland is geimporteerd? Iemand heeft me eens verteld dat er mee te sjoemelen valt aangezien het een oldtimer was. Ik wil namelijk ook een setje blauwe platen laten drukken (die mooie met opzet-letters)

Zestienkleppen
08-01-2004, 22:33
Is op kenteken gezet na de reeks blauwe. Kijk maar naar de cijfer-letter combi, is veel nieuwer. Onmogelijk om hier oude platen op te krijgen volgens mij.

sjampoo
09-01-2004, 09:20
Jup. Onmogelijk.

Nuja: je kunt ze wel laten slaan, maar dan mis je (zonder gesjoemel) de leeuw / NL dingetje. dus zal de polisie zeggen: die zijn nep.


't is wel mogelijk om een oud kenteken aan te vragen ( 00-YA-00 ) maar dan moet de auto gloof ik weer wel van voor een bepaalde datum zijn, en volgens mij zelfs direct bij het invoeren. De FEHAC kan je daar waarschijnlijk meer over vertellen.

polopower
10-01-2004, 17:45
*met stomheid geslagen* wat is de FEHAC??

Wil erg graag van die lelijke gele platen af...

arnus71
12-01-2004, 17:40
Volgens mij moet je dan naar de sloop om een pre- 1978 plaatje (onder de motorkap, je weet wel) uit een oude polo/derby slijpen en in je eigen polo lassen.... dan opnieuw laten keuren met het 'nieuwe' kenteken.