PDA

View Full Version : Variant verlagen vs remkracht verdeler


neoninside
21-05-2009, 20:01
Is er bij iemand hier iets bekend over de consequenties bij het verlagen van een variant ten opzichte van de remkracht verdeler achter

Het schijnt namelijk zo te zijn dan de remkracht verdeler achter werk op de mate waarmee de auto beladen is ?
En dat ziet hij doormiddel van de hoogte ligging ten opzichte van de wielen en chaisis met een mechanische verbinding

Ben namelijk van plan om de variant serieus te gaan verlagen
Ik moet alleen nog uit gaan zoeken of ik hem dermate kan verlagen met porsche gulli dekels eronder zonder aan te lopen met sturen en dergelijken

cork81
21-05-2009, 22:01
Dat kan problemen gaan geven als je vol in de ankers moet. Tenminste ik had daar wel last van met mijn Golfje II GTI 16V maar die was uit 1986.

Punt is dat de remdrukverdeler door de verlaging 'denkt' dat ie beladen is maar het niet is. Hij stuurt dan meer druk naar achteren door. Achter is er echter nix verandert en er ligt geen extra massa op. Daarom blokkeert de boel achter makkelijker. Bij vol blokkeren is de kans groot dat je achterstevoren gaat.

Laat de remdrukverdeler wel zitten trouwens ! Haal je hem er tussen uit dan stuur je gewoon de volle druk door naar achter en wordt het nog erger.

Oh nogmaals ik had wel een Golfje II uit 1986 en volgens mij klopt dit verhaal voor die auto. Geen garantie dus dat het bij jouw ook zo is. Verder was mijn Golf echt fors verlaagd en reed ik ermee op het circuit.

neoninside
21-05-2009, 22:13
Ja ik vond het ookal geen verkeerde vraag

Nu moet ik eventueel kijken of dit af te stellen is oid
Maar ik vraag me wel af hoe dit zit of dit enigszins veranderd als ik ooit besluit vr6 remmen te monteren

joostvw
22-05-2009, 00:51
ik heb hier vaker wat over gelezen, ik dacht tussen de golf 1 topics.
maar ik weet niet of ze hier een oplossing voor hadden.
misschien ff de search gebruiken?

VWJYI
22-05-2009, 13:32
ik heb mijn variant flink verlaagd en nog nooit problemen gehad met remmen of uitbreken. ik heb al vaak genoeg vol in de remmen moeten gaan en nooit problemen gehad. ik heb mijn auto verlaagd voor ik hem heb ingevoerd en op de remmen test bank gaf het ook geen verschil. Hij zou op de remmen test bank dan ook grote verschillen moeten aangeven.

joostvw
22-05-2009, 13:49
ik heb mijn variant flink verlaagd en nog nooit problemen gehad met remmen of uitbreken. ik heb al vaak genoeg vol in de remmen moeten gaan en nooit problemen gehad. ik heb mijn auto verlaagd voor ik hem heb ingevoerd en op de remmen test bank gaf het ook geen verschil. Hij zou op de remmen test bank dan ook grote verschillen moeten aangeven.


dan zal het wel geen kwaad kunnen, als het zelfs op de testbank goed is.

Darkprojectx
22-05-2009, 16:07
met de vento zit ik wel op het randje..
hij remt voor nog net iets harder dan achter.

maar dat ding staat op 80/60 en lager ga/kan ik toch niet

neoninside
31-05-2009, 07:31
Ik weet ook dat de verdeler vaak vast zit waardoor deze niet meer werkt op de hoogte van de auto
Dus misschien is dat de reden dat de meeste mensen hier geen last mee hebben tijdens het verlagen

Ik zit er aan te denken om de remkracht verdeler een vast punt te geven zodat dit niet meer veranderd

Dit eigenlijk ivm air ride voor de toekomst
Nu heb ik het eerlijk gezegt nog niet bekeken maar ik hoop wel dat dit op een nette manier is te maken

Iemand ervaring mat air op een vari

VWJYI
31-05-2009, 14:02
die van mij is voor en achter nu een cm of 8 verlaagd(kan ook meer zijn), maar hij gaat voor en achter nog wat omlaag.