PDA

View Full Version : Hoe kun je zien of een auto gechiped is?


Gieltje
28-05-2009, 16:59
Hoi,

Ik ben zojuist wezen kijken naar een Golf 3 tdi met 90pk.
De verkoper zegt dat de auto gechiped tuned is. Hoe kan ik dit zien?
Of is dat alleen maar te merken?

Groetjes
Giel

Steilheck
28-05-2009, 17:24
Vraag om een rekening waar dat op staat?

Tiki Madness
28-05-2009, 17:30
Als het fatsoenlijk is gedaan zie je het niet.
Ik heb al wel gezien dat er figuren zijn die zodra je de computer uileest er een naam van de desbetreffende tuner verschijnt.Het lijkt me niet dat je dit wilt want bij eventuele motorschades zijn dat nou net de dingen die de garage niet wil zien.

Ik zou ook om een rekening vragen.

Michael

VWJYI
28-05-2009, 17:50
mocht het dmv een power box zijn kun je die zien zitten.

gti-pirelli
28-05-2009, 21:31
Je kan bij een tdi alleen zien in de computer als er abt gechipt is. dan verschijnt er een a in je motorregelapparaat. Wel kun je met vagcom de turbodruk uitlezen en dan zie je of hij is getuned. Als er een powerbox op zit kun je dit niet in de computer zien.

Een powerbox heeft wel invloed op de turbodruk maar is dus software matig niet te zien. Dit kun je alleen zien als je een turbodrukmeter geplaatst hebt.

Mijn oude a4 tdi 110pk was gechipt en de compter gaf aan dat de turbodruk 1.04 bar was. Ik had er ook een powerbox bij op zitten en mijn druk meter gaf telkens bijna 1.4 bar aan. Ik dacht dat mijn meter niet deugde omdat de druk in de computer maar op 1.04 bar stond. Toen heb ik de powerbox eraf gehaald en toen trok hij dus veel minder en kwam de meter niet verder als dus de 1 bar.

Het moet duidelijk te voelen zijn als de auto is gechipt. Het is alleen of je weet hoe hard een gewone tdi trekt.