PDA

View Full Version : G-lader blok aankoop tips...?


Tommy
07-01-2004, 14:54
Hey hallo,

Ben tegen een G40 blok(incl. polo) aangelopen, en wil er wel serieus om gaan kijken. Nu weet ik inmiddels een paar dingen waar ik op moet letten:

Intercooler aanwezig, Rekeningen van onderhoudt en revisie lader, olie op het blok e.d. zoals elke auto. rare geluiden bij de lader.. ratelen en rammelen, olie bij de slangen naar de lader...

Iemand nog wat toe te voegen...?

MelG60
07-01-2004, 17:21
Als het een los blok is effe G-lader uit elkaar nemen.

Tommy
07-01-2004, 17:56
Blok is niet los... ik denk dat het zo meenemen is of niet...

Heb nog gevraagd, geen papieren/rekeningen/certificaten of iets dergelijks bij, en de polo is van '87....

Is de gok te nemen? of is het echt erg oppassen, het moet me bij elkaar 650 euro gaan kosten... wel veel geld, maar een G40 zou ik graag hebben! ik wil zien of ik nog wat aan de prijs kan veranderen, omdat er geen papieren e.d. bij zitten!

iemand nog extra dingen om op te letten?

MelG60
07-01-2004, 21:19
Als de G-lader rot is heb je 500 euro weggegooid.... Is een groot risico wat je neemt! Als ik iets koop moet de G-lader open zo niet dan zal er wel wat aan de hand mee zijn, er is geen enkel excuus om die Lader niet even te openen.

RubenG60
07-01-2004, 21:49
zei ik je ook al thom,controleren laten dat ding ;)

Tommy
07-01-2004, 22:00
hmmm... en die polo staat dus niet in de buurt.. :(

Tommy
07-01-2004, 22:08
Stel ik ga kijken en hoor de motor draaien... geen rare geluiden bij de lader... en alles ziet er netjes uit... Is er dan nog zo veel kans dat de lader kapot kan zijn?? Is het dan niet mn of meer uit te sluiten?? Revisie kan ik op zich nog wel er bij betalen mocht het nodig zijn...

de lader heeft 30.000 gedraaid zegt de eigenaar... Tis niet min of meer uit te sluiten of de lader niet meer te helpen is door hem in werking te zien en horen??

MelG60
07-01-2004, 22:35
Tja blijft koffiedik kijken als hij niet open mag, zijn een hoop boeven daar buiten die zo mensen lopen te neppen. Ik zou als ik jou was iemand meenemen die er verstand van heeft of keiharde afspraken maken over de G-lader met de verkoper (bv dat je geld terugkrijgt als de Lader kapot is)

Tommy
07-01-2004, 23:01
Tja blijft koffiedik kijken als hij niet open mag, zijn een hoop boeven daar buiten die zo mensen lopen te neppen. Ik zou als ik jou was iemand meenemen die er verstand van heeft of keiharde afspraken maken over de G-lader met de verkoper (bv dat je geld terugkrijgt als de Lader kapot is)

Tsja.. ik heb niet gevraagd of ie open mag... maar lijkt me ergens wel logisch dat ie em niet open wil hebben... toch? Ik zou het zelf ook niet willen... Den ook niet dat ie zegt neem de lader maar even mee om te laten testen.... tis een gewone particulier... en afspraken maken heeft dus geen zin.

Iemand met verstand ervan... ik zou et niet weten, zin om te kijken? :D

Kortom het komt er op neer... ik ben geen technicus.. dus kan ik er maar beter niet aan beginnen? Ik was in eerste instantie vol goede moed, maar heb het idee dat ondanks de na mijn idee lage prijs ik er maar beter helemaal niet aan kan beginnen?

een 2e hands lader zou eventueel moelijk te bemachtigen zijn? wat mij betreft mag er nog 'een paar honderd' euro bijkomen als ik maar weet dat ik wel een 'goeie' lader en blok heb, en er gewoon mee uit de voeten kan en een jaartje of 2 er mee kan rijden zonder iets in de soep te draaien of zonder alles te moeten vernieuwen opeens... begrijp best dat de lader gereviseerd moet eens... maar dan heb ik zoiets of ik dat dan nu gelijk doe over over een jaar... dan mag het wat mij betreft nu wel... moet toch eens... of denk ik nu te makkelijk?

Niet aan beginnen dus?? Ik zou erg graag een G40 blok willen in mijn Jetta... maar jah.

whelp..

MelG60
07-01-2004, 23:10
Effe voor de duidelijkheid: ik wil je niet er vanaf lullen ik wil je alleen waarschuwen dat een kapotte lader geld kost! Het is voor mij een beetje uit de buurt misschien dat een andere Fries je er bij wilt helpen?

Tommy
07-01-2004, 23:14
polo staat in Gelderland....

Maar kun je me een idee geven van hoevel geld dan ongeveer? misschien is het me dan de gok wel waard....

MelG60
07-01-2004, 23:17
Als je G40 kapot is zal een goede 2dehands tussen de 500 en de 800 kosten, revisieset is 300 Euro incl montage 400 Euro.

Tommy
07-01-2004, 23:21
op de laatste bedragen had ik gerekend... maar aan de lader is toch wel te zien of revisie voldoende is, of dat er een nieuwe op moet?? of moet ie dan echt eerst percé open??

Tommy
07-01-2004, 23:23
als duidelijk is dat hij met revisie weer goed is dan ga ik er wel voor namelijk!!

Carlos
07-01-2004, 23:25
Kortom het komt er op neer... ik ben geen technicus.. dus kan ik er maar beter niet aan beginnen?

Hmmz hoe wil je dan dit hele blok "ffies" over gaan zetten, laat je het doen of ga je het zelf doen :?: :?

Tommy
07-01-2004, 23:31
Kortom het komt er op neer... ik ben geen technicus.. dus kan ik er maar beter niet aan beginnen?

Hmmz hoe wil je dan dit hele blok "ffies" over gaan zetten, laat je het doen of ga je het zelf doen :?: :?

haha.. naja zo erg is het ook weer niet.. wat ik wou zeggen is dat ik geen verstand heb van laders.. geen idee waar ik op moet letten... snap de techniek ervan wel op zich.. naja... iig.

het ombouwen en het blokplaatsen gaat zeker lukken. Maar ik kan niet beoordelen of een G40 blok goed is of niet... helaas

Tommy
07-01-2004, 23:37
en misschien ook een zinvolle bijdrage?? want wat jij vraagt had ik mezelf ook wel gesteld hoor... ;) Heb er wel over nagedacht...

Turtle turbo
08-01-2004, 00:38
Misschien handig om te vragen wat de Glader druk is, want je kunt aan de buitenkant niet altijd zien en horen of de verdringer kapot is(bv een stukje afgebroken). Alleen helaas weet ik niet wat de standaard laadruk moet zijn van een G40. En proberen erachter te komen hoe de eigenaar ermee omgegaan is mbt warmrijden/ afkoelen of onderhoud. Want 650 euries is wel goekoop voor Glader en blok. Is altijd een risico om een G lader te kopen die 30.000 gelopen heeft en zeker voor die prijs waar geen papieren bij zitten.

Tommy
08-01-2004, 00:47
vragen naar de druk is niet zo betrouwbaar natuurlijk... zou ik zelf moeten ondervinden, laten meten. Een kapotte verdringer wil niet zeggen dat er geen revisie meer mogelijk is trouwens?? (op alles voorbereid zijn)

Turtle turbo
08-01-2004, 01:05
Wat betreft de druk uiteraard met je eigen ogen zien , als dat niet mogelijk is zou ik de gok niet nemen. Risico is dan te groot dat je een oor aangenaaid wordt zeker na 30.000 km en zonder papieren. En verdringer kapot dan ook niet meer aan beginnen. Want ten eerste een ander verdringer vinden die kans is vrijwel nihil en bovendien stel dat de verdringer kapot is dan gaan de kosten ver boven de 400 euro lopen, omdat afhankelijk van hoe de verdringer kapot is revisie zelfs niet meer mogelijk is. Mijn persoonlijke mening is dan spaar door en zoek verder naar een goed blok waar de historie en papieren wel van aanwezig zijn.

Gert
08-01-2004, 01:08
Just my 2 cents : papieren zeggen erg weinig .
Ten eerste kan ik als ik wil ook ergens revisie paieren vandaan toveren die nooit gedaan is en ten tweede : hoe heeft de vorige eigenaar er mee gereden ?
Binnen 100 km na de revisie of desnoods een nieuwe ( ja die zijn nog steeds te vinden zowel in G 40 als in G 60 uitvoering ) trap ik m naar de schroothoop . G laders zijn leuk maar veels te delicaat . Helaas zijn ze ook zo weer kapot als je er verkeerd mee omgaat :(

Tommy
08-01-2004, 01:14
gotta point there...

Rallyegek
08-01-2004, 01:29
maar als ik dit zo lees heb je dus voor 650 een complete polo g-40 ?

en je had ook al rekening gehouden dat er nog wat kosten bijkomen.... dan kun je toch beter goed erop letten dat het blok het nog goed doet ? en dat er geen rare geluiden uit de lader, bak en blok komen ?
het is natuurlijk wel knap balen als de lader achteraf kapot gaat maar dan moet je toch precies weten wanneer die gereviceerd is en hoe er daarna mee omgegaan is.

en staat er geen nummer ofzo van het bedrijf waar die gereviceerd is ? dan kun je iedergeval achterhalen wanneer het gebeurt is en ook misschien nog bij hoeveel km.

en als je naar de auto toe gaat neem dan een druk meter met een paar meter slang mee en een T stuk, die sluit je dan eerst ff aan en dan ga je een proefrit maken.... weet je iedergeval een beetje hoe de lader is.

Turtle turbo
08-01-2004, 01:52
Dat is ook wel dat je papieren overal vandaan kan toveren, maar beter iets dan niets,toch. En dat je een G lader zo naar de schroot kan trappen dat kan iedereen. Daarom zei ik al probeer uit te vissen hoe de eigenaar met de auto is omgegaan. En meten is weten. Haalt de lader zijn druk niet dan is het risico te groot dat de verdringer kapot is.
Mocht je het blok rijdend kunnen zien. Is een goede tip vraag of je een druk meter mag aansluiten omdat je de druk wilt meten. En laat vervolgens de eigenaar(met jouw ernaast) zelf rijden. En let dan heel goed op zijn rijstijl (bv of hij al gas geeft onder de 80/ 90 graden, ). Maar inhoudelijk natuurlijk niet tegen de eigenaar zeggen waarom hij zelf moet rijden, want anders heb je natuurlijk kans dat hij zijn rijstijl aanpast.

Tommy
08-01-2004, 10:01
Voor 650 euro zou ik de complete polo hebben, zit geen APK meer op dus mag niet op de weg. De reden dat ik hem wil hebben is om de motor in mijn Jetta te leggen. De reden dat ik de complete Polo wil is omdat ik hem dan zelf uit en in kan bouwen, en ik dan niet er achter ga komen dat ik nog wat dingen mis.

De Polo kan dus niet de weg op voor een proefrit.

Heb inmiddels foto's van onder de kap gehad, en ik schrok wel even....

Zestienkleppen
08-01-2004, 11:41
Zien die foto's!!!

Tommy
08-01-2004, 12:40
is onderweg

Tommy
08-01-2004, 14:37
http://www.vwforum.nl/photopost/data/500/170G40-med.jpg


Heb zelf geen webspace... ;)

Turtle turbo
08-01-2004, 18:48
Tja als ik voor de keuze zou staan zou ik toch vriendelijk bedankt zeggen en, verder zoeken naar een andere, als ik dit zo zie zou ik toch mijn bedenkingen hebben over of er goed met het blok is omgegaan. En volgens mij is dit niet het orginele blok wat bij de auto hoort. Maar uiteindelijk is het natuurlijk jouw beslissing.

Tommy
09-01-2004, 15:49
Tja als ik voor de keuze zou staan zou ik toch vriendelijk bedankt zeggen en, verder zoeken naar een andere, als ik dit zo zie zou ik toch mijn bedenkingen hebben over of er goed met het blok is omgegaan. En volgens mij is dit niet het orginele blok wat bij de auto hoort. Maar uiteindelijk is het natuurlijk jouw beslissing.

Zolang het blok goed loopt, en alles is er bij om het te laten lopen, dan is het interessant... 't kan me niet zoveel schelen of het er origineel in hoorde... gaat me om het blok.... :rolleyes:

Ronald
09-01-2004, 15:58
Zijn er geen andere opties? Of een andere blok nemen en een turbo plaatsen? Zal wel meer kosten, maar dit gaat ook een hoop geld kosten maar dat ben je dan wel kwijt zoals ik het nu lees!

sjampoo
09-01-2004, 16:04
't aanzicht van dit blok is een beetje 'dubbel'

zoals ie er zo uit ziet: Niet kopen
maar zoals ie er zo uit ziet: Wel kopen.

Voor jou tommy, zou ik zeggen: lekker zoeken naar een andere. Voor een Polo fanaat is het echter duidelijk.. wel kopen (maar niet voor de sloop.

meen me nog een gesprek te herinneren over wel dan wel niet zeldzame auto's.. ..

Tommy
09-01-2004, 16:13
een gesprek met wie?

*en dat jij em graag wilt hebben is wel duidelijk ;) *

Tommy
09-01-2004, 16:22
Zijn er geen andere opties? Of een andere blok nemen en een turbo plaatsen? Zal wel meer kosten, maar dit gaat ook een hoop geld kosten maar dat ben je dan wel kwijt zoals ik het nu lees!

andere optie is carb's... heb ze gister binnengekregen. al met al ben ik hiermee goedkoper uit, ten minste.. als de lader redelijk is.. en de rest natuurlijk ook oke is. waarom liever G40:

zown G40 blok is vrij 'simpel' er in te hangen.

tis bijzonder.

tis een standaard blok, dus kwa onderdelen, onderhoudt en het is op de pk's gebouwd.... je snapt em wel... liever een standaard blok.

kan er nu goedkoop aan komen.

mijn motor heeft ook al 200.000 gelopen, dus die opvoeren is misschien ietwat verspilt/onvoordelig.

Dus daarom heb ik zoiets.. de G40 gaat me vast kosten, maar mijn eigen opvoeren ook, en misschien wel meer...

sjampoo
09-01-2004, 19:02
de lader zelfs is trouwens niet origineel

De originele polo 2 lader heeft maar 1 ingang, en dus een t stuk in de rubberen slangen zitten. deze is duidelijk afkomstig uit een polo 2f. de luchtmassameter (blauw) verraad echter dat het een originele GT-G40 is (de auto). maar de lader is in iedergeval nieuwer!!

zie hierhttp://i16.ebayimg.com/01/i/01/23/f5/19_1.JPG

dis een 2f lader

Marcski
09-01-2004, 19:10
Zowiezo kopen dus, al is het voor het casco..

Tommy
09-01-2004, 19:25
Ik snap er geen hout meer van... Wat is nu wat jampot?

die rooie is niet origineel zoals ie daar staat?

Tommy
09-01-2004, 19:26
btw, de rooie polo is inderdaad eenm polo 2.. dus dan klopt het?

polog40
09-01-2004, 19:39
Het blok zou orgineel zijn voor een Polo 2. Alleen de laders daarvan zijn bijna niet meer te vinden. Daarom worden daarop vaak het nieuwe type G40 lader geschroeft (2 slangaansluitingen ipv 1). Zo op de foto zou ik zeggen nieuw kleppendekselpakkingkje want die zweet. Zie je wel vaker bij G40's.

Arjan

Tommy
09-01-2004, 19:45
*edit*

lang verhaal.. maar oke.

Turtle turbo
09-01-2004, 20:56
Grappig weer iets geleerd over G40 laders, wist niet dat er verschillende waren. :D
Nou ik zou zeggen suc6 met je jetta G40 project! Ben benieuwd als hij klaar is.

Zestienkleppen
10-01-2004, 01:29
en verkocht....!

Wat bedoel je, aan jou of aan iemand anders?

Tommy
12-01-2004, 22:09
Beste mensen.

Heb bij deze besloten de polo te laten voor wat ie is. Zou graag zown blok in mijn Jetta leggen, maar durf de koop niet aan. Ten eerste ben ik er nog niet om wezen kijken, maar heb ook zoiets.. wat zal ik nou beginnen... heb geen enkel verstand van G-laders(weet hoe het werkt zeg maar.. maar ik zou niet weten hoe ik de staat moet bepalen) Heb een paar maand terug vol enthousiasme een golf GTI gekocht.. ook voor de motor... werd niks. Ik dacht met de onderdelen nog wat terug te verdienen, maar van de 450 euro heb ik nog geen 200 terug verdiend... :( zit nu inmiddels met een rolkooi, kuipstoelen en vierpuntsgordels.. hatstikke leuk, maar heb er niks aan met een auto die niet eens rijdt. Ben druk bezig de kuipjes te verkopen. heb een leuk alternatief gevonden... de rolkooi wil ik ook wel graag plaatsen, en dat komt ook wel weer goed... maar oke, de auto gaat er niet door rijden. Heb inmiddels onderdelen voor de remmerij besteld.. laat al 3 weken op zich wachten... de motor is echt slecht... moet wat mee gebeuren. maar oke, als ik straks weer remmen heb zal ie wel rijden. Moet dus iets met mijn motor doen, maar weet echt niet meer wat. G40 zou geweldig zijn, en de G40 die ik op het oog had niet duur, maar zul je net weer zien dat het een miskoop wordt as usual.... Zou de remmen ook aan moeten passen. Er zitten klauwen op de G40 polo.. maar even omzetten durf ik zelf niet aan.. wil ze wel kunnen gebruiken als het nodig is, en dan niet treffen dat het opeens toch niet werkt. kortom.. weet niet wat ik moet, maar wil mijn geld wel zinvol investeren. Denk daarom dat het niet verstandig is om er aan te beginnen.

Plannen voor nu: alles wat ik heb proberen te verkopen, en een zinvolle investering in de Jetta zien te bedenken.

bedankt voor alle tips en opmerkingen.

Thom

Black Devil
12-01-2004, 22:17
Jammer enerzijds, maar misschien ook wel heel verstandig, suc6

Tommy
12-01-2004, 22:46
tsja...

bedankt voor je succeswens

Gert
12-01-2004, 22:50
Kortom : je luistert teveel naar de jongens die op een GTI blok geilen .. erg jammer

Tommy
12-01-2004, 22:53
:?:

Omdat ik die GTI gekocht heb? Tsja... ben ook maar een mens. Daarom wil ik niet weer zown miskoop, klinkt allemaal wel leuk en aardig.. maar als het er op aan komt blijkt het toch wat minder makkelijk te zijn.

Tommy
12-01-2004, 22:58
btw: Waar moet ik wel naar luisteren dan? Mensen die me aan de carb's willen hebben? Gaan die me dan helpen als het niet wil?

de kortom is:

Moet het toch allemaal zelf doen, en wat een ander makkelijk vindt valt voor mij toch weer zwaar tegen....

polog40
12-01-2004, 22:58
Beste mensen.
Heb inmiddels onderdelen voor de remmerij besteld.. laat al 3 weken op zich wachten...
Thom

Thom mag ik vragen wat en waar je het hebt besteld. Als ik bij ons op het werk (universele automaterialenzaak) remdelen bestel heb ik ze dezelfde dag nog of een dag later.........

Arjan

Tommy
12-01-2004, 22:59
tsja... een automaterialenzaak.. lag nergens wat op voorraad blijkbaar, gaat om een hoofdremcilinder.

polog40
12-01-2004, 23:19
Vreemd en lijkt me sterk maar goed.

Turtle turbo
13-01-2004, 20:06
Jammer voor je, was wel benieuwd hoe het eruit had komen te zien. En ik zou zeggen je moet erin hangen wat je zelf denkt wat in jouw bereik ligt en wat jij mooi vind en daar voor gaan. En niet erin leggen wat anderen willen, het is tenslotte jouw auto. Als jij een G40 wil ga ervoor en win overal op meetings zoveel mogelijk info. in en als je dan genoeg info hebt. ga dan op zoek naar het blok onderdelen enz. en begin er gewoon aan. Waar een wil is is een weg.

Tommy
13-01-2004, 20:18
Jammer voor je, was wel benieuwd hoe het eruit had komen te zien. En ik zou zeggen je moet erin hangen wat je zelf denkt wat in jouw bereik ligt en wat jij mooi vind en daar voor gaan. En niet erin leggen wat anderen willen, het is tenslotte jouw auto. Als jij een G40 wil ga ervoor en win overal op meetings zoveel mogelijk info. in en als je dan genoeg info hebt. ga dan op zoek naar het blok onderdelen enz. en begin er gewoon aan. Waar een wil is is een weg.

wil wel degelijk een G40 erin hebben.. maar denk dat ik dan beter met nog meer geld achter de hand aan een aanscaf moet beginnen, en er inderdaad wat meer verstand van moet zien te krijgen, en moet zorgen dat ik iemand heb die me wil helpen die er wat verstand van heeft.. iig. mee gaat kijken dan.

Ga nu toch door met waar ik mee bezig was... carb's.

Marco
13-01-2004, 20:20
Ben het met arjan eens, vreemd dat ze het niet binnen een dag hadden, zeker zo'n hoofdremcilinder niet. Als ik gangbare onderdelen bij "mijn" automaterialen zaak bestel (indien niet bij hun op voorraad, wat ook maar zelden voor komt) voor smorgens 10.00uur dan kan ik het na 16.00uur in de middag (van die zelfde dag, voor bijdehandjes) ophalen.

Turtle turbo
13-01-2004, 20:30
Suc6 met je carb. dan. Wat de G40 betreft, probeer gewoon zelf zoveel mogelijk verstand ervan te krijgen door bv vraagbaken van beide auto's(als die er zijn) aan te schaffen en je ogen en oren op meetings goed de kost te geven. Zodat je als je er mee begint er zelf alles vanaf weet en zo min mogelijk van iemand anders afhankelijk bent. En natuurlijk waar je stiekem heel veel info kan inwinnen is alle artikelen lezen in tuningsbladen.

Tommy
13-01-2004, 20:38
Ben het met arjan eens, vreemd dat ze het niet binnen een dag hadden, zeker zo'n hoofdremcilinder niet. Als ik gangbare onderdelen bij "mijn" automaterialen zaak bestel (indien niet bij hun op voorraad, wat ook maar zelden voor komt) voor smorgens 10.00uur dan kan ik het na 16.00uur in de middag (van die zelfde dag, voor bijdehandjes) ophalen.

Ik zal eens verder informeren.. duurt me nu ook te lang jah... maar ze waren er nog mee bezig... :?

Tommy
13-01-2004, 20:40
ow, en turtle turbo.. thanks for your support.

polo 3
08-02-2004, 11:23
Hallo tommy, ik heb die g40 ook op marktplaats zien staan,en ben wezen kijken, hij heeft lichte schade maar dat is gewoon bumpertje en schermpje vervangen, de retourslang van de g lader lekt, en er komt olie uit het gasklephuis dus misschien is er een oliekering lek in de lader, ook is de g ladersteun afgebroken geweest dat is waarschijnlijk gekomen door de spagettie omdat daar de beugel niet meer opzit die normaal op de uitlaat zit,dus gaat de lader trillen en breekt deze af,nu heb ik nog en extra g40 lader liggen dus zet die beugel netjes over en word er een beugel op het spruitstuk gelast,voor de rest is het blokje droog op het kleppendeksel na dan,de achteras is krom door een stoeprandje maar die heb ik nog liggen, interieur had een beetje schimmel door het lange stilstaan maar das alweer verholpen met de stoomclenaer.Het is een orginele type 2 G40 en de papieren worden weer geregeld want ik ga m weer trug op de weg krijgen en deze zal voor het dagelijks vervoer worden.De moter loopt goed en er zit een mooi geluidje in,supersprint einddemper en geen kat of middendemper,me broer kende deze polo want we hadden er al ooit eerder naar geinformeerd,hij is ooit van een spuiter geweest en die heeft m opgeknapt en toen verkocht,de nieuwe egenaar na hem heeft gedacht dat ie een formule 1 wagen had dus heeft m netjes tegen de stoep geparkeed,binnekort gaat de lader eraf en gaat ie voor revisie en hoop dat hij van binnen goed is, ik laat het wel even hier op op 86c weten hoe het allemaal verloopt.

Arno

Tommy
08-02-2004, 12:14
Hallo tommy, ik heb die g40 ook op marktplaats zien staan,en ben wezen kijken, hij heeft lichte schade maar dat is gewoon bumpertje en schermpje vervangen, de retourslang van de g lader lekt, en er komt olie uit het gasklephuis dus misschien is er een oliekering lek in de lader, ook is de g ladersteun afgebroken geweest dat is waarschijnlijk gekomen door de spagettie omdat daar de beugel niet meer opzit die normaal op de uitlaat zit,dus gaat de lader trillen en breekt deze af,nu heb ik nog en extra g40 lader liggen dus zet die beugel netjes over en word er een beugel op het spruitstuk gelast,voor de rest is het blokje droog op het kleppendeksel na dan,de achteras is krom door een stoeprandje maar die heb ik nog liggen, interieur had een beetje schimmel door het lange stilstaan maar das alweer verholpen met de stoomclenaer.Het is een orginele type 2 G40 en de papieren worden weer geregeld want ik ga m weer trug op de weg krijgen en deze zal voor het dagelijks vervoer worden.De moter loopt goed en er zit een mooi geluidje in,supersprint einddemper en geen kat of middendemper,me broer kende deze polo want we hadden er al ooit eerder naar geinformeerd,hij is ooit van een spuiter geweest en die heeft m opgeknapt en toen verkocht,de nieuwe egenaar na hem heeft gedacht dat ie een formule 1 wagen had dus heeft m netjes tegen de stoep geparkeed,binnekort gaat de lader eraf en gaat ie voor revisie en hoop dat hij van binnen goed is, ik laat het wel even hier op op 86c weten hoe het allemaal verloopt.

Arno

Ah oke, gelukkig toch iemand die er blij mee is, en er wat leuks mee gaat doen. Ben toch blij dat ik hem dus niet heb gekocht... dingen die afgebroken zijn, lader die gelijk gereviseerd moet...

veel succes en plezier ermee!

Thom

polo 3
08-02-2004, 12:53
hoop dat t allemaal weer goed komt met de wagen en eind deze maand naar de spuiter en dan weer trug naar huis en opbouwen, en dan kan ie er 2 jaar tegen,en dan gaat ie helemaal uit elkaar word t blok geeviseerd en de auto in orginele fabrieksstaat gerestaureerd.