PDA

View Full Version : carburator gezocht


The_Rabbit
01-06-2009, 19:16
Heb sinds van t'weekend problemen met de Mk1. Hij start nog wel maar blijft niet meer stationair draaien. Ook houdt hij zich af en toe in als ik gas geef. nu denken we dat de carburator zijn beste tijd gehad heeft. Nu is mijn vraag,zijn deze nog makkelijk te vinden of is dit type te vervangen door een andere carburator. Het gaat om een Solex 31 pict 7 carburator op een 1.1 GG motorblok.
Mvg.

golf mkII 16v
01-06-2009, 22:34
Klikt de stationaaisafslagklep wel?

Stijn
01-06-2009, 23:23
Yep, da's een heel goed begin, en dan de voetpakking controleren op lekkage en de vacuumslangen. Is dat allemaal goed dan de boel eens uit elkaar halen en -goed- schoonmaken, daarna afstelprocedure volgen: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=51409

De PICT carburateurs zijn oerdegelijk en zelden is ze iets te verwijten, veel vaker is vervuiling, extern mankement of onkundig afstelwerk de schuld.

The_Rabbit
02-06-2009, 17:51
Yep, da's een heel goed begin, en dan de voetpakking controleren op lekkage en de vacuumslangen. Is dat allemaal goed dan de boel eens uit elkaar halen en -goed- schoonmaken, daarna afstelprocedure volgen: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=51409

De PICT carburateurs zijn oerdegelijk en zelden is ze iets te verwijten, veel vaker is vervuiling, extern mankement of onkundig afstelwerk de schuld.

Afslagklep klikt,voetpakking is nieuw en de slangen zijn ook in orde. We zullen dan de boel maar eens laten schoonmaken en goed laten afstellen. Alvast bedankt voor de tips! :thumbup:

Stijn
02-06-2009, 18:57
Graag gadaan! De carburateur kan natuurlijk altijd echt kapot zijn (versleten eerder), maar zonde om er een ander op te schroeven als het niet nodig is toch :)

The_Rabbit
02-06-2009, 20:21
Graag gadaan! De carburateur kan natuurlijk altijd echt kapot zijn (versleten eerder), maar zonde om er een ander op te schroeven als het niet nodig is toch :)

Moest hij nu echt versleten zijn,wat is de prijs dan ongeveer van een goeie vervangingscarburateur,mocht iemand dit weten? Of kan ik de mijne dan laten reviseren? Mvg

Stijn
03-06-2009, 08:28
Mocht er een pakking of een membraam oid lek zijn dan zijn er wel revisiesets te vinden, deze vind je heel goed bij de Kever onderdelen winkels (de PICT carburateurs op Kevers komen grotendeels overeen met de PICT op de lichte Golfjes).

Als hij echt versleten is (en dan heb je het over uitgeslagen lagers, versleten gasklep, speling etc) dan zul je voor een euro of 25 een heel eind komen voor een andere carburateur.

The_Rabbit
04-06-2009, 18:37
Mocht er een pakking of een membraam oid lek zijn dan zijn er wel revisiesets te vinden, deze vind je heel goed bij de Kever onderdelen winkels (de PICT carburateurs op Kevers komen grotendeels overeen met de PICT op de lichte Golfjes).

Als hij echt versleten is (en dan heb je het over uitgeslagen lagers, versleten gasklep, speling etc) dan zul je voor een euro of 25 een heel eind komen voor een andere carburateur.


Wil dit zeggen dat ik niet noodzakelijk naar de 31 PICT 7 moet zoeken? Grtz

The_Rabbit
23-06-2009, 22:28
Voila! Hij rijdt weer normaal. Andere carburator geplaatst en loopt weer als een treintje! Met dank aan pim1987 voor het snel leveren van de carburator! :thumbup:

robkuh
30-12-2012, 11:19
Wil dit zeggen dat ik niet noodzakelijk naar de 31 PICT 7 moet zoeken? Grtz

Dit vind ik eigelijk best een goede vraag... Op mijn 1.1HB motor zit een Solex 31pict5 carburateur. Maar kan je die (met wellicht wat kleine aanpassingen?) vervangen door bijvoorbeeld een 31pict3 of 31pict4 van een kever,of gaat dat niet werken?

robkuh
05-01-2013, 19:38
Niemand die hier antwoord op kan geven??