PDA

View Full Version : mk3 koelfan motor vervangen


Darkprojectx
02-06-2009, 15:22
mijn koelfan piept, wat inhoud dat ik hem moet vervangen.
(het motortje).

nu heb ik eens ff gekeken hoe alles gemonteerd zit maar daar wordt je niet blij van...

die fan zit in een plastic frame, wat van koplamp naar koplamp loopt :shock:
om die los te krijgen moet je ook de radiateur loskoppelen, dus weer koelvloeistof later bijvullen,
koplampen moeten half los en de plastic kap waar je slotplaat in zit voor de motorkap moet er ookal vanaf...

OF ik heb verkeerd gegeken en iemand weet mij hier te vertellen hoe ik dat ding eruit krijg.

:(

MrKikker
02-06-2009, 15:27
nope, je hebt ongeveer gelijk.
wat je het beste kan doen naar mijn weten is je complete voorbumper losgooien, het frame wat je dan tegenkomt losmaken (zit met 4 grote bouten vast aan de linker -en rechterkant) en dan je radiateur losmaken.
die kan je er dan vooruit uit kantelen waarna je het grote plastic frame (waar je ventilator inzit) eruit kan halen.

het is gekloot maar noodzakelijk :)

MONDY
02-06-2009, 15:46
mijn koelfan piept, wat inhoud dat ik hem moet vervangen.
(het motortje).

nu heb ik eens ff gekeken hoe alles gemonteerd zit maar daar wordt je niet blij van...

die fan zit in een plastic frame, wat van koplamp naar koplamp loopt :shock:
om die los te krijgen moet je ook de radiateur loskoppelen, dus weer koelvloeistof later bijvullen,
koplampen moeten half los en de plastic kap waar je slotplaat in zit voor de motorkap moet er ookal vanaf...

OF ik heb verkeerd gegeken en iemand weet mij hier te vertellen hoe ik dat ding eruit krijg.

:(


je bent niet dronken :D
je hebt het goed gezien pik

De Pul
02-06-2009, 21:54
het plastic gevaarte hoeft er helemaal niet af????? de motor zit er met 3 moertjes m6 tegen aan geschroefd en de nieuwe is ook gewoon los....
even de werkwijze stap voor stap;
grill losklikken;
bumper eraf;
bumperbalk eraf;
4boutjes,2slangen en een stekker van de radiateur los;
stekker koelvin los;
3 moertjes los en hopla...
:D:Dhet is een volkswagen he;)

Darkprojectx
02-06-2009, 21:59
jep inderdaad, mn homies van ventofans gaven al dezelfde beschrijving :thumbup:

wordt morgen een leuk klusdagje,
maar voor ik begin ff koelvloeistof halen!!!!!!
want mijn slangen zijn niet zo lang dat ik de radiateur een kant op kan kantelen, dus de slangen moeten er los van.