PDA

View Full Version : transporter T5 77kw probleem verstuiver


otzie
09-06-2009, 19:17
hoi mensen.

heb een transportert t5 eind 2005 met axb pompverstuiver blok
met 77kw/105 pk (nog niet gechipt, wel plannen).

maar op dit moment een probleem aan een van de verstuivers, deze geeft een verkeerde waarde af (uit laten lezen door vw van mossel)
een nieuwe verstuiver inclusief inbouw kost zo'n 1000 euri een hoop geld dus.

volgens mij kan dit veel goedkoper, en probeert de plaatselijke van mossel garage mij een poot uit te draaien

is het niet verstandig om meteen alle 4 de verstuivers meteen te vervangen?
of eventueel grotere te plaatsen?

mijn vraag weet iemand of dit probleemloos kan zonder iets aan te passen? of moet het motormanagement aangepast worden?
wat dit ongeveer kost en of er "goedkope" adressen zijn voor verstuivers.
en heel belangrijk: kun je zelf in een middagje verstuivers uit en inbouwen ?

alvast bedankt.

René
09-06-2009, 19:27
verstuiver kost nieuw zo`n 650-700 euro.........

otzie
11-06-2009, 20:52
Gisteren kabelboom besteld en vandaag al binnen a 57.- euri
complete nieuwe originele verstuiver gekocht voor 100.- euri.. deze moet nog binnen komen... uit duitsland..

ik laat jullie weten wanneer het spul binnen en ingebouwd is

otzie
19-06-2009, 18:02
probleem is dus nog niet opgelost na vervangen van de kabelboom...

ondertussen wel op e-bay een splinternieuwe verstuiver weten te regelen, hierop zit al wel een nozzle, deze zal ik waarschijnlijk moeten vervangen met mijn (oude) nozzle,
ik weet niet wat voor nozzle's er standaard in een 77 kw transporter zitten,

weet iemand of je zomaar een pd-verstuiver kan vervangen ,en dan bedoel ik zonder afstel en afregelwerk.. dus eruitdraaien, erin-draaien en karren maar... of werkt het nietzo simpel?

Jan-Jelle
20-06-2009, 06:12
ik geloof dat het niet zo makkelijk werkt, kijk anders even op;
www.carrec-technocenter.nl

Michel-t4
21-11-2009, 22:22
PV verwisselen voor nieuwe of gereviseerde is alleen sleutel werk, maar je moet wel netjes te werk gaan. het gebeurt vaak dat de verstuiver uitslaat in de cilinderkop, iets ruimte krijgt waardoor de gallerijdruk terug loopt, te nadele van de opbrengst. als dit het geval is red je het niet met nieuwe PV's!! dan moet je ook de kop vernieuwen, kosten materiaal +- 3000 euro. als je de afdicht ringen nog om de PV heen moet doen, moet je een pvc hulp gereedschap gebruiken om de aller kleinste beschadiging tegen te gaan gebruiken!!!! weer ivm inwendige en minder opbrengst.dit is het voorlopig even, succes

mchel-t4