PDA

View Full Version : caddy 3 met turbo


schnitzel
11-06-2009, 18:10
hallo

ik ben schnitzel en nieuw hier

ik ben een caddy van 1996 op aan het voeren
ben al een hele tijd bezig geweest, alleen met te weinig resultaat
oorspronkelijk was het een caddy sdi
daarop heb ik een garret t4 turbo gebouwd en een grotere brandstofpomp
al snel bleek dat de indirecte cilinderkop en de monopoint verstuivers niet geschikt waren, grote zwarte rookpluimen en pas boven de 2500 toeren een beetje vermogen
echter kon ik transporters van 185 pk wel bijhouden.
nu begin ik helemaal opnieuw heb een tdi blok uit een seat ibiza gekocht en ga daar nu mee aan de gang


omdat ik het deze keer helemaal goed en netjes wil doen maak ik alles van rvs en heb een grote intercooler gekocht, 70 bij 30 bij 6 cm
ook heb ik roestvaststalen flenzen laten scnijden om een uitlaatspruitstuk van te maken en om mijn turbo mee aan te sluiten,

brandstofpomp heb ik weggebracht om er grotere perskleppen in te laten zetten en om bij passnede verstuivers te laten maken.

echter zit ik nog met een paar problemen,
ik ben op zoek naar een 6 versnellingsbak uit een golf 5 of iets dergelijks met bakcode 02M
en vraag ik me af moet ik mijn compressie niet gaan verlagen???

met de indirect ingespoten kop haalde ik al 1,9 bar turbodruk

wel heb ik met mijn trekkertrek collega's gesproken en ben ik er achter gekomen dat ik voor de veiligheid een tophoek moet laten maken van 2graden

wie o wie kan mij verder helpen??

raf_construct
12-06-2009, 17:14
www.caddy-clan.nl

schnitzel
13-06-2009, 08:06
[QUOTE=schnitzel]hallo

ik ben schnitzel en nieuw hier

ik ben een caddy van 1996 op aan het voeren
ben al een hele tijd bezig geweest, alleen met te weinig resultaat
oorspronkelijk was het een caddy sdi
daarop heb ik een garret t4 turbo gebouwd en een grotere brandstofpomp
al snel bleek dat de indirecte cilinderkop en de monopoint verstuivers niet geschikt waren, grote zwarte rookpluimen en pas boven de 2500 toeren een beetje vermogen
echter kon ik transporters van 185 pk wel bijhouden.
nu begin ik helemaal opnieuw heb een tdi blok uit een seat ibiza gekocht en ga daar nu mee aan de gang


omdat ik het deze keer helemaal goed en netjes wil doen maak ik alles van rvs en heb een grote intercooler gekocht, 70 bij 30 bij 6 cm
ook heb ik roestvaststalen flenzen laten scnijden om een uitlaatspruitstuk van te maken en om mijn turbo mee aan te sluiten,

brandstofpomp heb ik weggebracht om er grotere perskleppen in te laten zetten en om bij passnede verstuivers te laten maken.

echter zit ik nog met een paar problemen,
moet ik mijn compressie niet gaan verlagen???

met de indirect ingespoten kop haalde ik al 1,9 bar turbodruk

wel heb ik met mijn trekkertrek collega's gesproken en ben ik er achter gekomen dat ik voor de zekerheid een tophoek moet laten maken van 2graden

wie o wie kan mij verder helpen??

versnellingsbak inmiddels gevonden