PDA

View Full Version : verbruik golf 3 cabrio 2e blok


Bootje
12-06-2009, 00:35
beste volkswagen liefhebbers.

ik heb sinds kort een golf 3 cabrio met een 2e blok. nu heb ik zoon 1000 kilometer gereden en hij rijdt prima. nu zag ik dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=of5rZY6kmWg op youtube waarin iemand 200 rijdt met een verbruik van 7 liter op 100 kilometer. Nu begrijp ik wel dat dit geen cabrio is maar dit haal ik niet eens als ik 100 rijdt op de snelweg dan is het verbruik 9 liter op 100 kilometer ook word mijn koelwater niet warmer als 70 graden. Na een lang stuk snelweg loopt deze niet echt op pas als ik 10 min heb stil heb gestaan met draaiende motor word hij maximaal 80 graden. Heeft dit misschien iets met mekaar te maken?

nu heb ik nog een vraag heeft er iemand toevallig het werkplaatshand boek van een golf 3 cabrio digitaal?

sjoerd

Thomas
12-06-2009, 00:48
Als het een volledig gereviseerd blok is dan is het mogelijk dat daar nog beterschap in komt, alles draait nog wat stroef zeg maar. Kweet niet wat het rivisiebedrijf je heeft aangeraden maar de olie verversen bij een volledig nieuw blok na zo'n 1000km is geen overbodige luxe. Alle kleine vuiltjes die nog zijn blijven zitten bij het reviseren zijn er dan uit (of toch veel).
Het verbruik van een volledige nieuwe wagen verbeterd ook altijd nog wat na een paar 1000km.

Verder is de algemene vuistregel die dit ook kan verklaren:
Hoe meer pk's, des te minder een motor moeite moet doen om een cte snelheid aan te houden dus eveneens een minder verbruik.
(Gaat natuurlijk wel niet op wanneer je een 1900diesel met een 3 liter naft gaat vergelijken hè :screwy: )

Uit eigen ervaring weet ik ook dat je een TDi cabrio toch goed moet doorduwen voor hem op 90 graden te krijgen, die van mijn moeder haalt dat gewoon nooit, alleen als ik achter het stuur zit :D
Met een GTI heb ik nooit gereden maar 7 liter voor 200km/u lijkt me toch ook wat weining...

Tot slot geloof ik dat je in die mk3 een TDi hebt liggen, dus moest je zekerheid willen kan je die altijd even uitlezen op mogelijk fouten.

Bootje
12-06-2009, 08:32
het is geen diesel maar een gewone benzine 2 liter 8v en het blok is niet gereviseerd

Pedaalemmer
12-06-2009, 08:57
Wat bedoel je met een 2e blok? Een 2.0 8v zijn geen echt zuinige jongens laat staan de 1.8 8v, vergeet niet dat deze motoren ook in GTI uitvoeringen hangen als ik me niet vergis.

Erik M
12-06-2009, 09:05
Mijn cabrio (1.8 75pk met een chip naar 90pk) verbruikt al jaren 1.10.

Bootje
12-06-2009, 09:09
oke bedankt dan kan ik er dus vanuit gaan dat die kerel zun mfa van dat filmpje niet goed werkt. en natuurlijk wist ik dat het geen zuinige motor is maarja toen ik dat filmpje keek vond ik het toch wel raar. vandaar de vraag!

Marcski
12-06-2009, 09:32
www.spritmonitor.de

Bootje
12-06-2009, 09:46
dit is het minst zuinige wat ik kon vinden op die site van spiritmonitor en die rijdt bijna alleen in de stad en weilandroutes
terwijl ik zelf aardig me best moet doen om 1 op 10 te halen gemiddeld en veelal op de snelweg rijdt.
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/123836.html

VWJYI
12-06-2009, 09:48
Dat van die temp. meter heb ik al bij meer auto's gehad. Mijn 1ste auto(gti) met 2e blok heb ik toen van alles en noch wat vervangen(termostaat,temp sensor enz.) en het werkte allemaal niet. Mijn variant heeft dit ook(2.0 2e) en daar doe ik verder niks aan. mijn verbruik bij gekombineerd verbruik ligt rond de 1/11. Mijn vrouw red het gemakkelijk om 1/13 te rijden met de auto. De laatste x op vakantie had ik een gemiddeld gebruik van 1/13 en dat was bij een gemiddelde snelheid van 150 km/h en de airco aan. Dit was wel bijna alleen maar 600 km autoweg.

en 7l bij 200 dat kan best als die daarvoor een aantal km heeft gereden met dit verbruik en hij stampt dan het gas in dan blijft het verbruik toch nog even op 7l op 100km omdat de mfa niet direct reageerd

Bootje
12-06-2009, 09:59
oke bedankt in dat geval ga ik niets vervangen want alles doet het verder goed

VWJYI
12-06-2009, 10:09
Je kunt ook gewoon je olie temp. in de gaten houden. Als die wel goed warm word is er niks aan de hand. Dat van die temp. meter is echt een golf 3 kwaaltje. Dit is al auto nummer 4 van mij die dat heeft en dan ga je daar niet meer aan ergeren. Het zou ook nog kunnen dat ze af fabriek een te grote radiator hebben dan koelt hij onder het lopen ook super en bij stilstaan word hij dan wel gewoon warm

Samurai
12-06-2009, 11:00
Ik heb ook een cabrio met 2E motor erin, ik rij toch gemiddeld 1op 12 a 13 hoor.

Stadsverkeer, is ongeveer 1 op 10.

Alleen die van mij pruttelt als je gas loslaat, zal wel de ontsteking zijn die niet meer goed is.

Bootje
12-06-2009, 12:26
ik zal ook de ontsteking eens laten afstellen plus alles een beetje schoon maken met remreiniger misschien dat het daarna iets beter is. de mijne pruttelt ook een beetje

olie temperateur word mooi 90 graden neem aan dat dat wel goed is.

nu me andere vraag niemand die een werkplaatshandboek heeft digitaal van een golf 3 cabrio?

gti_power
12-06-2009, 18:20
Ik zou me toch eens de thermostaat vervangen,dan gaat ie weer naar 90 graden als het goed is en is je verbruik minder.
Mn pa heeft een 1.9tdi golf 3,die kon je jagen wat je wou maar bleef op 70 graden staan..
Thermostaat vervangen en de wagen krijgt weer tempreatuur en loopt stukken beter.
Krijge je wel goede warme lucht uit je kachel?
Dat had mn pa niet voor het vervangen van de thermostaat.

Bootje
12-06-2009, 18:34
de kachel doet het buitengewoon goed dus kapot zal hij niet zijn. maar vervangen kan altijd als ze niet te duur zijn?

VWJYI
12-06-2009, 21:49
om je thermostaat te vervangen moet er best wat uit elkaar gehaalt worden. Bij moet er dan bijv. de airco pomp los, dynamo enz. dat kan wel eens een duure reperatie worden. Mijn kachel word ook gewoon warm.