PDA

View Full Version : Behandelen van leer


KJ-Golf
19-06-2009, 16:32
Ik heb gisteren een zwart leren interieurtje voor mijn MK2 gekocht. De achterbank heeft helaas een lichte vale plek op het rechter gedeelte (verkleurd) en ik heb vandaag geprobeerd om dat met het product "Excalibur Leather Cleaner" weg proberen te krijgen, maar dat lukte niet. Hiervan gaat het leer alleen een beetje glimmen, maar vale plekken en kleine krasjes krijg ik er dus niet mee weg.

Iemand tips?

gti-pirelli
19-06-2009, 17:03
Bij koning in veendam hebben ze daar speciale verf voor, dat hecht alleen op kale plekken. Werkt echt super. Heb een collega zijn leren stuur er mee gedaan, 100% resultaat. Na die tijd goed invetten en het is als nieuw

Vains
19-06-2009, 17:10
Mijn lederen interieur houd ik altijd bij met soort foam van Mercedes. Werkt super en het leer blijft goed soepel. Ook reinigt het het leer, want de spons wordt helemaal zwart...

KJ-Golf
19-06-2009, 17:49
Oké, en dat helpt ook bij krassen? De bestuurdersstoel heeft namelijk ook wat krassen op de wang aan de instapkant zitten (geen scheuren en niet doorgezakt).

En wat kost zo'n middeltje ongeveer? Het middeltje dat ik vandaag kocht kostte "maar" 8 euro (flesje van 500 ml), maar dat lederverf en ander spul is zeker wel wat duurder?

KJ-Golf
20-06-2009, 11:36
Hier een foto van het doffe gedeelte op de achterbank. Het gaat dus om het zitgedeelte van de rechterhelft van de achterbank.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/2/1/9/Fotos-0793.jpg
Er lijkt wat op gelegen te hebben (ronde afdruk) en het gedeelte er omheen is dus verkleurd.

En hier een foto van de krassen op de wang (bestuurdersstoel):

http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/2/1/9/Fotos-0796.jpg

indewarre
20-06-2009, 11:59
dat lijkt wel een pad van een schuurmachine en dat andere spuitnevel ofzo

KJ-Golf
20-06-2009, 12:53
Ja zoiets dacht ik ook al van die afdruk, maar in ieder geval een beetje vreemd. Alleen, hoe kan ik dit gedeelte van de bank weer makkelijk (en goedkoop) mooi gaaf krijgen?

indewarre
20-06-2009, 13:12
in emmen zit er ook een le car die weet ook wel raad

KJ-Golf
20-06-2009, 17:46
Oké, maar ik ben eerlijk gezegd meer op zoek naar tips hoe ik (vooral die vale plek op de achterbank) zelf kan behandelen met een bepaald goedje. Bij bedrijven laten doen lijkt mij nogal duur..

gti-pirelli
20-06-2009, 22:17
hiervoor moet je echt het verf van koning hebben. Zouden ze vast op meer plaatse ook hebben maar ik heb het daar weg omdat het voor mij dichtbij is. Ik heb 45 euro betaald voor het verf en het leervet. Het lijkt wel voor 500 euro beter dus is echt een koopje :) En je kan wel meerdere interieurs er mee doen. Dus gaat erg lang mee

Heb jammer genoeg geen voorbeeldfoto's, want heb namelijk geen leer meer wat niet mooi meer is.

Tjaap
21-06-2009, 08:53
lijkt idd iets van spuitnevel, al iets van terpentine of thinner geprobeerd?

KJ-Golf
21-06-2009, 10:59
lijkt idd iets van spuitnevel, al iets van terpentine of thinner geprobeerd?
Ga ik vandaag maar even proberen dan. Er zitten ook wat kleine witte verfvlekjes op het andere gedeelte van de achterbank, en ik ga kijken of ik dat met terpetine weg kan krijgen. Vorige eigenaar was denk ik een of andere beunhaas die al zijn werkspullen maar op de achterbank pleurde ofzo. :tongue:

Ik zal die lichte plek (wat jullie denken dat spuitnevel is) ook even proberen met terpetine weg te krijgen en anders maar eens kijken voor zo'n potje leerverf. Alleen is Veendam niet bepaald in de buurt van mij (woon zelf in Deventer), dus zal dan moeten kijken of ze het ergens anders verkopen..

KJ-Golf
21-06-2009, 21:26
Ik zal die lichte plek (wat jullie denken dat spuitnevel is) ook even proberen met terpetine weg te krijgen
Het is niet gelukt om dit met terpetine weg te krijgen. Wel heb ik de paar kleine verfvlekjes weg gekregen, maar voor die vale plek zal ik dus een andere oplossing moeten vinden.

Zou een potje zwarte lederverf (van 1/2 liter?) van deze site (http://leerlooier.nl/catalog/index.php?cPath=40_24_36) voldoende zijn in mijn geval? Of moet ik er ook nog andere producten bij kopen?

Het gaat mij er dus vooral om om die vale plek op de achterbank weg te krijgen en de krassen op de wang van de bestuurdersstoel en nog enkele andere krasjes op het zitgedeelte van de bestuurdersstoel.

gti-pirelli
22-06-2009, 16:56
een halve liter is veel te veel :) Ik heb zelf 150ml gehaald en daar heb ik heel mijn interieur mee gedaan en die van een vriendin en nog 2 sturen en 2 pookhoezen en zit nog wel 50 ml in.

Heb geen ervaring met het spul van de leerlooier maar wat ik heb bevalt me super goed

DickKoster
22-06-2009, 16:58
superpoetser......gheghe



Bij koning in veendam hebben ze daar speciale verf voor, dat hecht alleen op kale plekken. Werkt echt super. Heb een collega zijn leren stuur er mee gedaan, 100% resultaat. Na die tijd goed invetten en het is als nieuw

sciroccosjon89
23-06-2009, 21:11
Heb je HIER (http://www.colourlock.nl/) al gekeken??? Van horen en zeggen krijg je met dit spul de meest kale stoelen weer in kleur. :)

KJ-Golf
27-06-2009, 11:34
Ik heb zojuist een leder cleaner, leder verf en leder beschermer op Leerlooier.nl (http://leerlooier.nl/catalog/index.php?cPath=40) besteld.

Ik hoop deze ergens in de loop van volgende week binnen te krijgen. Ben benieuwd naar het resultaat.

Roy-16VT
27-06-2009, 11:43
Ik gebruik altijd kiwi is leder schoensmeer goed inpoetsen en de volgende dag uitpoetsen en dan in de ok wax

gti-pirelli
06-07-2009, 17:32
en al een strakke achterbank en stoel ?? of Pics :)

Richarddamstra
13-07-2009, 19:18
Op aanraden van Roy heb ik ook schoenpoets gebruikt daar kun je goed slijtage plekken mee bijkleuren. Een dag in laten trekken goed uitpoetsen met een borstel/panty en dan een waxje erover om het weer glad te maken. Als nieuw! Ik heb zelf ook wel colourlock gebruikt voor het schoonmaken en voeden. Hier wordt het ook lekker glad en soepel van. Goed spul!

KJ-Golf
17-07-2009, 17:17
en al een strakke achterbank en stoel ?? of Pics :)
Sorry voor het iets-wat late antwoord, maar de achterbank en stoelen zijn er weer een stuk mooier/strakker op geworden nadat ik het met lederverf van Leerlooier behandeld heb. :cool: De vreemde plek/afdruk op de achterbank is verdwenen en de krassen op de wang van de bestuurdersstoel zijn haast niet meer zichtbaar.

Helaas geen foto's, alhoewel ik wel een foto in mijn topic heb waarop je het leren interieur in de auto ziet zitten. Zie m’n topic: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=57236. Ik moet alleen de bestuurdersstoel nog een keer iets (laten) maken, want die heeft een klein scheurtje aan de instapkant (onderin, naast de zitkant).

gti-pirelli
17-07-2009, 18:11
kijk dat staat hem wel goed dat leer :) top

indewarre
17-07-2009, 19:32
ziet er goed uit pas op met je uitlaat mijn broertje heeft de zijne alweer orgineel, aangehouden en kenteken ingenomen kost iets van 180 euro boete

KJ-Golf
19-07-2009, 15:23
Ja ik wil ook niet heel hard geluid (kabaal), maar gewoon een leuk, iets zwaarder geluidje.

En dat van die 180 euro boete als het te hard gaat weet ik: een kameraad van mij was een half jaar terug namelijk een keer aangehouden en kreeg toen die bekeuring ook. Maar die van hem maakte ook wel een beetje veel kabaal.. :tongue: