PDA

View Full Version : startprobleem golf 3


Frank82
28-06-2009, 08:18
Ik heb een golf 3 td van '96 en soms heeft hij last om te starten.
Bij koude start heeft hij het regelmatig moeilijk maar na 2 of 3 keer proberen lukt het wel.
Gisteren heb ik ook 3 keer moeten proberen bij warme start, dit was de eerste en enige keer tot nu toe dat ik problemen had als hij warm was.

Tijdens het rijden heb ik ook vaak het gevoel dat hij inhoudt.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Het gloeistiften, blandstoffilter heb ik reeds vervangen.

Domi
28-06-2009, 08:25
Verstuivers laten checken. Kan zijn dat ze na druppelen.

indewarre
28-06-2009, 16:21
hoeveel heeft ie gelopen? check je krukasbout en je krukaspoelie als deze los zit gaat ie langzaam van tijd en word het starten moeilijk heb het zelfde gehad , wat ook kan is je startonderbreker moet je ff kijken of er zon stift in de sleutel zit, ook al eens gehad met de polo

gti-pirelli
28-06-2009, 17:42
je zegt dat je je brandstoffilter hebt vervangen, maar heb je ook de afdichtingsring vervangen die op de terugslagklep zit die je in je filter drukt, want misschien trek hij daar wel lucht want daar zijn ze erg gevoelig voor namelijk.

9 van de 10 keer wordt de filter vervangen maar niet de pakking, kost niks maar kan een hoop ellende veroorzaken

Frank82
28-06-2009, 18:05
hoeveel heeft ie gelopen? check je krukasbout en je krukaspoelie als deze los zit gaat ie langzaam van tijd en word het starten moeilijk heb het zelfde gehad , wat ook kan is je startonderbreker moet je ff kijken of er zon stift in de sleutel zit, ook al eens gehad met de polo

Hij heeft nu bijna 400.000km gelopen
De krukaspoelie en krukasbout ga ik deze week zeker nakijken.
Bedankt

Frank82
28-06-2009, 18:06
je zegt dat je je brandstoffilter hebt vervangen, maar heb je ook de afdichtingsring vervangen die op de terugslagklep zit die je in je filter drukt, want misschien trek hij daar wel lucht want daar zijn ze erg gevoelig voor namelijk.

9 van de 10 keer wordt de filter vervangen maar niet de pakking, kost niks maar kan een hoop ellende veroorzaken

Ik heb de ring mee vervangen.
Ik had voor het vervangen van de filter al dezelfde problemen dus dit is het probleem niet

indewarre
28-06-2009, 21:28
Hij heeft nu bijna 400.000km gelopen
De krukaspoelie en krukasbout ga ik deze week zeker nakijken.
Bedankt


dieselservice heeft de mijne vlakgeslepen en alles vervangen nog geen problemen gehad en zit er nu 60dkm op met de vento td liep het minder goed af die is eraf gelopen en motor dood :( piepen de snaren ook wat ?