PDA

View Full Version : Verlagingsveren Jetta 2 op Vento


lobbes626
02-07-2009, 13:56
Hoi Allemaal,

Ik heb een vraagje.
Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaresse van een 97'er Vento.
Nou heb ik dus ook een 92'er Jetta 2 die helaas de deur uit moet (3 auto's voor de deur voor 2 mensen is iets te veel helaas).
Maar onder mijn Jetta zitten dus redelijk nieuwe verlagingsveren.
Kan ik deze gewoon overzetten of gaat dat niet passen..??
Weet iemand dit..?? :confused:

groetjes

Karin

martiepartie
02-07-2009, 13:58
Moet je ook oude type veerschotels voor de vento kopen. Als je die hebt past het wel.

De vento/golf hebben vanaf 1995 kleinere veerschotels, dus de veren van de jetta passen niet omdat het gemaakt is voor een grote veerschotel.

Koen is sleeping
02-07-2009, 14:03
Veerschotels EN toplagers.

lobbes626
02-07-2009, 14:30
Veerschotels EN toplagers.

Ok dus ik moet andere veerschotels en toplagers.
Wat gaat dat kosten ongeveer..??
Ik krijg gelukkig wel korting.
Lang leve een schoonvader die bij VW werkt.

Alvast bedankt voor jullie hulp :thumbup:

Karin

Koen is sleeping
02-07-2009, 15:22
Ok dus ik moet andere veerschotels en toplagers.
Wat gaat dat kosten ongeveer..??


Dat kun je het beste aan je schoonvader vragen. (Hij weet wel wat je bedoelt als je zegt dat je van een 'VR6' ophanging naar een 'Golf 2' wil ombouwen.)

lobbes626
02-07-2009, 15:26
Dat kun je het beste aan je schoonvader vragen. (Hij weet wel wat je bedoelt als je zegt dat je van een 'VR6' ophanging naar een 'Golf 2' wil ombouwen.)

nou dan ga ik mijn schoonvader wel is lief aankijken vanavond.
Thanx voor je hulp.

Dexter
02-07-2009, 15:51
Past allemaal op elkaar, je hoeft niets nieuws te kopen, onzin allemaal.

Ik heb gewoon een MK2 schroefset onder de Vento en de Golf gehad, nothing on the hand.

Darkprojectx
02-07-2009, 16:51
schotels zijn zeker wel anders, ligt aan de jaartallen

Dexter
02-07-2009, 18:35
Dat klopt maar het pas wel op elkaar.

Ik heb 2 MK3's staan, beide uit '96 en daar ging de MK2 schroefset probleemloos onder.

marcel--46
02-07-2009, 22:05
@Dexter een schroefset gaat er ook probleemloos onder van een mkII maar als je alleen veren vervangt zonder de dempers heb je 2 soorten de brede versie en de smalle, ik heb dat probleem ook gehad en moest daarbij de schotels en de toplagers vervangen!

lobbes626
03-07-2009, 08:40
@Dexter een schroefset gaat er ook probleemloos onder van een mkII maar als je alleen veren vervangt zonder de dempers heb je 2 soorten de brede versie en de smalle, ik heb dat probleem ook gehad en moest daarbij de schotels en de toplagers vervangen!

Ik heb het aan mijn schoonvader doorgegeven.
en ze gaan zaterdag met beide auto's aan de slag.
dus moet goed komen.
Bedankt allemaal voor jullie reacties..!!

Dexter
03-07-2009, 08:47
@Dexter een schroefset gaat er ook probleemloos onder van een mkII maar als je alleen veren vervangt zonder de dempers heb je 2 soorten de brede versie en de smalle, ik heb dat probleem ook gehad en moest daarbij de schotels en de toplagers vervangen!
Ooh, op die fiets. Ja, daar durf ik geen uitspraak over te doen, ik werk niet met losse veren :D

martiepartie
03-07-2009, 08:58
Ooh, op die fiets. Ja, daar durf ik geen uitspraak over te doen, ik werk niet met losse veren :D

Lees dan eerst ook even het topic door voordat je begint te roepen dat het onzin is :screwy:

Dexter
03-07-2009, 10:36
Lees dan eerst ook even het topic door voordat je begint te roepen dat het onzin is :screwy:
Ooh, als we gaan miereneuken, er staat nergens de schokdempers niet meegonomen worden :thumbup: