PDA

View Full Version : nieuwe verdringer g60 in productie


richard-polo
05-07-2009, 14:14
www.rp-motorsport.de


rp heeft de g60 nabouw verdringer in productie genomen :thumbup: voor een mooie prijs...


http://www.rp-motorsport.de/glader/verdraenger.htm

Wir haben es geschafft!
Die erste Produktionsreihe unseres G60 Verdrängers RPM ist fertig gestellt und ab sofort
zum Einführungspreis von € 599,- inkl. MwSt. käuflich bei uns, ab Lager, zu erwerben.

Mit der Entwicklung, der nun fertiggestellten Sensation in der G-Lader-Szene, haben wir vor gut drei Jahren begonnen. Unsere Idee war die Geschichte des G60 G-Laders auf unbestimmte Zeit zu verlängern und das anfälligste Bauteil des G-Laders, den Verdränger, in einer optimierten und somit haltbareren Variante zu produzieren.

Pedaalemmer
05-07-2009, 16:10
Haha en de G-laders zijn gered van de ondergang :D

corrado-usa
05-07-2009, 16:16
dat is zeker goed nieuws.

Domi
05-07-2009, 17:22
achja. €600,- voor een verdringer. :rolleyes: :screwy:

sciroccoGTII
05-07-2009, 21:29
Ach beter `duur` als niet te krijgen..

René
06-07-2009, 00:06
Ik vind die 600 euro dan nog wel meevallen...wil niet weten hoeveel de ontwikkeling en het testen ervan heeft gekost.

http://www.rp-motorsport.de/glader/verdraenger.htm#

Als `t ook nog eens goed spul is, dan had ik het er wel voor over :)

Jurgen Santana
06-07-2009, 00:44
achja. €600,- voor een verdringer. :rolleyes: :screwy:

Blijf jij de krantjes van de Lidl en de Aldi maar in de gaten houden.
Wie weet komen die met een goedkoper alternatief :rolleyes: :screwy:

(het is trouwens €599,- dus je kunt ook nog langs de Mac voor een euroknaller)

richard-polo
06-07-2009, 08:54
Tja als je 599 al duur vind voor een verdringer kan je beter een golf1 op gas gaan rijden ;)....

gespot op ebay.de Artikelnummer: 160345381137

G-rettet!

Na klar, ein Motor mit G-Lader kann eine Menge Spaß bereiten. Er kann aber auch viel Ärger machen - dann nämlich, wenn der Lader defekt ist.

Die kosten für ein neues Ersatzteil vermiesen einem den Spaß am aufgeladenen Triebwerk schnell.

Deswegen haben wir uns, (Firma RPM aus Kassel), dieser Sache angenommen und einen eigenen G60- Verdränger entwickelt. Dieser wird aus einem hochfesten Magnesium-Werkstoff hergestellt, der in dieser Form bisher nicht auf dem Markt erhältlich war.

http://i.ebayimg.com/18/!BUGypOgBGk~$(KGrHgoH-CEEjlLl0F63BKL2sziFrQ~~_1.JPG
http://i.ebayimg.com/21/!BUGyf9wBWk~$(KGrHgoH-DwEjlLl3z,yBKL2rlBO-g~~_1.JPG

Domi
06-07-2009, 09:13
Wil je zeggen dat het geen geld is voor een verdringer?????
Ik vind het genoeg geld in ieder geval.

martiepartie
06-07-2009, 09:56
Is geen geld voor een nieuwe verdringer. Het is een hoop geld, maar gezien de fabricage/ontwikkelingskosten is het niet duur.

richard-polo
06-07-2009, 16:24
ik weet niet wat ze bij jullie verstaan onder geen geld!!
Maar ik vind 599 geld zat, ma voor een verdringer als deze een mooie prijs :)
roetelle begon al met 1200 nou toen had je ze is moeten horen!!

eeen golf1 g60 met kapotte bak voor 750euro vind ik geen geld ;)

Pedaalemmer
06-07-2009, 16:28
Is deze lichter dan de orginele?

A.D GOLF1 1976
07-07-2009, 19:49
Blijf jij de krantjes van de Lidl en de Aldi maar in de gaten houden.
Wie weet komen die met een goedkoper alternatief :rolleyes: :screwy:

(het is trouwens €599,- dus je kunt ook nog langs de Mac voor een euroknaller)

:lmao: hahahaha oeh oeh ik hou het niet meer :goodpost:

richard-polo
02-08-2009, 11:53
filmpjes op de site :)

polo G60 (http://roettele-racing.de/wmv/VideoRenner.wmv)

Wir sind im Moment dran den G60 Verdränger nachzubauen, die Fertigung ist soweit abgeschlossen. Bilder sind unter Projekte / Verdränger oder im Video zu sehen. Im Moment sind 5 neue Verdränger in Versuchsfahrzeugen verbaut.

Was positiv zu erwähnen wäre, wir haben ab 1.250 U/min 0,7bar im Corrado 1,8l G60 mit 68 Laderrad und ab 3.000 U/min geht er dann stetig nach oben. Die Laderhälften sind nicht bearbeitet.

http://roettele-racing.de/

Jeroentjuh
25-10-2009, 09:17
Nieuw emplooi voor G-compressor?

Bij de afdeling onderdelen en accessoires van de Frankfurtse IAA is de HSL als één van de noviteiten te spotten. Nee, niet een treinstel waarmee je legaal boven 200 km/h kunt rijden. Hier gaat het om de Handtmann Spiral Lader, van een bedrijf dat vooral gespecialiseerd is op fijn aluminiumgietwerk. Twintig jaar geleden was een dergelijk apparaat uniek voor Volkswagen, maar dan als ‘G-Lader’. Toen mislukt, nu weer actueel?

De nieuwe HSL-compressor ziet er net zo uit als een generator, en is net zo makkelijk aan een bestaande motor te bouwen.Vooral voor downsizemotoren met dubbele compressor ziet Handtmann weer goede mogelijkheden voor zijn mechanische spiraalcompressor. Compacter, lichter en met minder mechanische verliezen dan de nu op beperkte schaal gebruikte Roots- of Lysholm-compressors.

Uitschakelbaar
De keuze voor een mechanische compressor wordt ingegeven door snelle reactie en goede drukopbouw bij laag toerental. Zoals Handtmann aangeeft ideaal om een turbo aan te vullen, die juist bij laag toerental en lage motorbelasting niet zo best werkt.
Voor de aandrijving kan de multi-V-riem gebruikt worden. Achter de aandrijfpoelie heeft de HSL een elektromagnetische koppeling, waarmee de compressor uitgeschakeld kan worden. Zo kan hij alleen meedraaien als tijdens acceleratie volle motorkracht gevraagd wordt. Of totdat een tweede (turbo)compressor voldoende op druk is gekomen.
Dit voorkomt dat de aandrijving van de mechanische compressor onnodig vermogen opneemt, wanneer hij blijft draaien als geen druklucht nodig is.

http://www.amt.nl/upload/172501_657_1252312190953-handtmann-g-compressor.jpg

richard-polo
25-10-2009, 09:48
http://www.handtmann.de/index.php?naid=108 ;) der neue lader

sixpack
25-10-2009, 09:51
Trouwens chris vw-speed krijgt zo'n nieuwe verdringer in zn lader...

p.s. waardeloze website ..

richard-polo
25-10-2009, 09:52
voor 599,00 krijgt iedereen die in zijn lader ;).. ik zit nog te twijvelen, er is nog niet veel bekent kwa ervaring!

sixpack
25-10-2009, 09:54
Chris heeft een goede oem erin zitten ;)

Rallye-VR6t
25-10-2009, 09:56
Trouwens chris vw-speed krijgt zo'n nieuwe verdringer in zn lader...

p.s. waardeloze website ..

Heb nog wel een 60mm poelie te leen voor hem, als hij nou gaat testen voor mij :D

richard-polo
25-10-2009, 09:56
da,s leuk voor chris ;)

sixpack
25-10-2009, 10:03
:d

Richard
25-10-2009, 10:09
de plannen van chris zijn erg goed idd

Melvin
25-10-2009, 11:20
Ligt het aan mij of zie ik het ook niet echt helemaal... Welke ontwikkelingskosten?

Ze hoeven alleen maar een bestaand VW onderdeel te kopieren... Vervolgens in een van hun autos te duwen en rondrijden of het wel wat is...

richard-polo
25-10-2009, 11:59
de plannen van chris zijn erg goed idd

Wat zijn de nieuwe plannen? want die motor is toch wel erg gaaf :thumbup:
Ik zit niet zo in de golf maar waar is info over die golf g60 te vinden :)

Dennis@polo86c.nl
25-10-2009, 12:42
http://www.ausleidenschaft.de/

JaapL.
30-10-2009, 14:53
Waarom moet dat allemaal weer in het duits! :S

steven16v
30-10-2009, 21:30
Ligt het aan mij of zie ik het ook niet echt helemaal... Welke ontwikkelingskosten?

Ze hoeven alleen maar een bestaand VW onderdeel te kopieren... Vervolgens in een van hun autos te duwen en rondrijden of het wel wat is...

Dat was ook mijn eerste gedachte. Maar denk dat er wel meer achter zit anders was iemand anders wel met het idee én de uitvoering gekomen.

Rico_90
30-10-2009, 21:34
Heb wel interesse nu ik toch men g60 16v aant reviseren ben, nog even toekijken

richard-polo
10-11-2009, 19:18
gevonden op ebay!
G60 Verdränger Neuteil!!!!!!!
EUR 571,50
(inkl. MwSt.)
http://i.ebayimg.com/21/!B,iH+7wBmk~$(KGrHgoOKkIEjlLmVUyCBKr6Wr282w~~_12.JPG

Artikelnummer: 220495516906
http://cgi.ebay.de/G60-Verdraenger-Neuteil_W0QQitemZ220495516906QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item33568e94ea

Neuer Motorsport G60 Verdränger
Kein gestiftetes oder geschweißtes Ersatzteil das schon mehrere tausend Kilometer gelaufen ist. Es ist ein Neuteil!!! Nach umfangreichen Tests, hoher Belastung und Drehzahl, wurde ein Material entdeckt und weiterentwickelt, das leichter und gleichzeitig fester ist als das Ausgangsmaterial. Aluminium - / Magnesiumlegierung ist nur durch Volkswagen verwendet worden, um es kostengünstiger zu produzieren (Druckgussverfahren). Der gelieferte Verdränger ist ein Rohteil. Auf Wunsch gegen einen Aufpreis von 150,- mit unseren Dichtleisten und mit beiden Lagern und Wellendichtringen + nagelneues Wackelauge vormontiert. Unser Motorsportverdränger hat 0,1bar mehr Ladedruck und dieser steigt schneller an.





Wir verfügen über eine über 10 Jährige Erfahrung in G-ladermodifikationen. Gerne können sie auch den Aus-und Einbau in unserem Hause vornehmen lassen. Wir können Ihnen umfangreiche Tuningmaßnahmen auf diesem Gebiet anbieten. Vom Professionellen Motorenbau bis hin zu kompletten G-lader / Turbolösungen.Einfach Email schicken und ein individuelles Angebot anfordern.
( mz.automobile@web.de )

O.R.W.GOLF.
10-11-2009, 21:04
Is dit er 1 van rpm ,of van nog weer een andere firma. Ik ben van plan daar de 16vg60 ombouwkit te kopen en hun nieuwe verdringer .Iemand al ervaring met deze zaak.

richard-polo
11-11-2009, 07:30
er staan filmpjes op de site he!!

deze van ebay is waarschijnlijk niet van RPM, maar er staat een mail adres bij dus ik zou zeggen als je echt intresse hebt mail eens ;)..

richard-polo
23-11-2009, 10:04
Ik heb er bijna 1 besteld!! moet nog even kijken hoe het zit met de 2 laderhelften. :) als die goed zijn bevonden dan bestel ik zo,n nieuwe verdringer en word de lader opgebouwd.
http://www.g-laderseite.de/eshop/images/dgs-103.jpg
de link van g-laderseite.

http://www.g-laderseite.de/eshop/product_info.php?products_id=134&osCsid=80ac4ee2d5380209ba6914c83e86f27f


G60 Motorsport Verdränger (NEU!)
599,00 EUR





Der von uns angebotene Motorsport Verdränger für den G60-Lader weist folgende Eigenschaften auf:


Höhere Genauigkeit der Wände
Verwendung von hochfestem Material
Vergrößerte Auslassöffnungen
Ladedruckerhöhung von +0,1 Bar
Schnellerer Ladedruckanstieg
Nach umfangreichen Tests, hoher Belastung und Drehzahl, können wir einen komplett neuentwickelten G60 Verdränger anbieten. Er ist mit einem Gewicht von 1025g leicht und zugleich fester als der originale G60-Verdränger.

Der G60-Verdränger wird nackt, also ohne Dichtleisten und Lager, geliefert. Ein G60 Verdränger komplett mit Dichtleisten, Verdrängerlager und Wackelauge bieten wir hier an.

Pedaalemmer
23-11-2009, 10:21
Wow, dat gaat wel erg snel, gaan ze de laderhelften ook produceren?

richard-polo
30-11-2009, 12:19
gespot op internet!!

Der Verdränger von RPM soll aber besser sein da er aus einem ähnlichen Material ist wie der orginale und dadurch genauso schwer ist wie dieser. Der Verdränger von Röttele ist über 200g schwerer. Also ist mit vorsicht zu geniesen. Ich würde mal 6 bis 12 Monate warten und sehen wie sich das entwickelt.

dus goed in de gaten houden dat die van roettele 200gram zwaarder is dan die van rpm
die van rpm bouwd sneller druk op!

let wel roettele ontwikkeld wel verder dan rpm...
zo zijn ze bezig met arbeiten auch an einem g70 umbau, G80 und G100 lader

word vervolgt dus!

dus @pedaalemmer, laten we het hopen :)

richard-polo
30-11-2009, 12:46
:) lader op ebay is ook afgelopen,
www.ebay.de (http://cgi.ebay.de/Neuer-G60-Lader-mit-Motorsportverdraenger_W0QQitemZ190348703261QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item2c51aab61d)

Artikelnummer: 190348703261

http://i.ebayimg.com/24/!Bey,s9g!Wk~$(KGrHqMH-C0ErfzVgjSNBK-t,eTleg~~_12.JPG
http://i.ebayimg.com/01/!Bey,kWgB2k~$(KGrHqYH-C4Erf,h4!PcBK-tZ9lhr!~~_12.JPG

einser20vturbo
06-12-2009, 21:22
testpiloot gevraagd voor G70 lader.

http://roettele-racing.de/feedback_testfahrer.html

richard-polo
02-01-2010, 14:23
die zoeken ze ook voor andere projekten ;)
alleen die g70 lader is er nooit van gekomen!

Aus dem G70 Lader ist leider nur ein G65 geworden. Die Gehäuse sind nachgefräst und die nächste Produktion mit G60 Verdrängern geht am 11.01.2010 los.

1025 Gramm weegt die van roetelle, en rpm 712 Gramm!!
ik weet alleen niet of die verdringer van roetelle met lager gewogen is of dat die van rpm gewoon lichter is..
licht is soms wel goed maar bij een verdringer van 700gram heb ik daar m,n bedenkingen bij.

niemand hier die meer info heeft?

ook heeft bar-tek nog nieuwe verdringers van VW, die zijn alleen iets duurder.
http://www.bar-tek-tuning.de/nocache/G-Lader+verdraenger+verdraenger+verdichter,w25911.htm

richard-polo
03-01-2010, 15:42
http://www.vwcorrado.de/forum/attachment.php?attachmentid=11233&d=1253286993
http://www.vwcorrado.de/forum/attachment.php?attachmentid=11234&d=1253286993
http://www.vwcorrado.de/forum/attachment.php?attachmentid=11235&d=1253286993
rp verdringer met magnesium legering
testverdringer


en nog een site met nieuwe g60 laders :)
http://www.theibach.de/shop/catalog/details?shop_param=aid%3DG60-046%26

richard-polo
17-02-2010, 20:46
http://www.vau-max.de/news/news_artikel/g-lader_update:_neue_verdraenger__g65-laderumbau_und_g75_lader/id=1119

Rallye-VR6t
17-02-2010, 21:25
Verkrijgbaar vanaf 1 april :tongue:

Richard
17-02-2010, 21:26
Verkrijgbaar vanaf 1 april :tongue:
:D

richard-polo
18-02-2010, 08:40
als je had gelezen zag je dat er stond dat ze al verkrijgbaar zijn ;) alleen nog zonder garantie!
zijn 2corradorijders 1 polrijder en 1 golf rijder die al voorzien zijn van dit spul en flink rond toeren.. dus ben benieuwd of het wat word of is.

sixpack
18-02-2010, 08:46
Garantie heb je toch niets aan ...

als de lader ploft bewijs dan maar eens dat het aan de verdringer lag.

martinus83
18-02-2010, 09:35
Interessant allemaal deze ontwikkelingen

richard-polo
05-05-2010, 09:14
Garantie heb je toch niets aan ...

als de lader ploft bewijs dan maar eens dat het aan de verdringer lag.


daarom is garantie dus fijn ;) ALs die ploft krijg je een nieuwe op kosten van de aanbieder.. zonder garantie heb je nada, noppus :tongue:

nieuwe ontwikkelingen :thumbup:
RS G65 Lader


Auf den Bildern mit den zwei Verdrängern ist (der im Vordergrund) der RS G65 Verdränger zu sehen mit den geänderten Schrägen und den größeren Auslasslöchern.
Der Dichtleistenanschlag ist auf 3mm ausgereizt.



Auf den Bildern von den Gehäusehälften ist an der Stelle, an welcher der Schrauben- dreher zu sehen ist, das Gehäuse nach unten gefräst.
Die Testergebnisse folgen später.



Das Gewicht des RS G65 Verdrängers ist 1050 Gramm schwer, wie bei unserem Motorsportverdränger.

Das erklären wir uns so: durch den größeren Winkel der Schrägen und die größeren Auslasslöcher haben wir die Höhe des Verdrängers ausgeglichen.

Zum Gegengewicht: das Märchen, dass der Lader platzt oder ähnliches mit zu hohem Verdrängergewicht ist falsch,

unser Phase I Verdränger hatte 1300 Gramm und dies hatte zur Folge, dass die Befestigungsschrauben am Lader abrissen oder lose wurde,

alles was unter 1200 Gramm ist geht von den Vibrationen und hat zur Folge, dass die Schrauben gegebenenfalls nach 10.000 Kilometer nachgezogen werden müssen.

Auf jeden Fall sollten sie kontrolliert werden. Wir experimentieren gerade mit Messing- und Bleigegengewichten wegen der höheren Dichte des Materials,

aber nur um die Schwingungen des Laders maximal zu dämpfen und nicht um Schäden im Lader zu vermeiden.

Die Tests mit dem Gegengewicht laufen, Ergebnisse teile ich auch mit.

http://www.roettele-racing.de/rs_g65lader_files/Photos/PICT0287%20(web).jpg
http://www.roettele-racing.de/rs_g65lader_files/Photos/PICT0289%20(web).jpg
http://www.roettele-racing.de/rs_g65lader_files/Photos/PICT0290%20(web).jpg

http://www.roettele-racing.de/shop/images/dbimages/artikel_0000012_273_b.JPG
http://www.roettele-racing.de/shop/images/dbimages/artikel_0000012_274_b.JPG
http://www.roettele-racing.de/shop/images/dbimages/artikel_0000012_272_b.JPG
http://www.roettele-racing.de/shop/images/dbimages/artikel_0000012_269_b.JPG





Tim roettele heeft intresse gewekt bij VW en ze zijn in gesprek voor door ontwikkeling... :)

Wir haben bei Volkswagen Interesse geweckt und arbeiten am G75 Projekt mit einem Konstrukteur, in dessen ''Freizeit'' zusammen. Wir haben uns vorgenommen den Wirkungsgrad des Laders auf unserem Laderprüfstand zu testen und zu verbessern.


Wir starten eine Kleinserie für: Federleisten, eingepresstes Wackelauge, Golf II Ladedruckschläuche, 20 mm Zahnriemen für den Laderantrieb ''Hauptwelle-Nebenwelle'' und ein 8PK Antrieb als Ersatz für den Zahnriemenantrieb ''Kurbelwelle-Lader''.


heeft ook interesant spul in de shop!!
http://www.roettele-racing.de/shop/themes/kategorie/detail.php?artikelid=59&kategorieid=28&source=1&refertype=9

steven16v
08-09-2010, 23:21
Al nieuwe veranderingen hierover? Iemand persoonlijke ervaring hiermee?

richard-polo
09-09-2010, 09:53
Met EEN corradorijder Ervaring ...

Hello.

Na een lange reis met de G65 , ben ik nu melden via het openbaar opnieuw.

Mijn bovengenoemde 3,000 kilometer afstand (3 / 4 snelweg KM) had en omdat ik Beat loader uit te breiden op zaterdag.

8x G65 laders zijn op de weg. Inbegrip van het laden van wielen met een 60mm 2x met originele G60 motor. Helaas , aangezien de mens komt uit keinerleih details voor Ladruck enz.
Daarom heb ik besloten om de druk voor de test om te gaan met het laden van 60mm wiel te verhogen, zodat het licht komt via de publieke opinie in deze zaak .

Dan kunnen we drukte een 2LT 16V G65.Der laden van wielen met een 60mm 5800Umdrehungen 1,4 bar .

Een racemotor G60 1.8 liter hoofd Bewerkingen etc heeft een 63mm 6800Umdrehungen laden tot 1,3 bar op wielen

Dit is allemaal te vinden op de website Röttele 's weer .

Onder andere dingen , (volgens Tim ) Wanneer wordt mijn G65 lader IO, de G65 zal gaan op de verkoop .

Meer details zijn op dit moment geen gebruik meer zou verdere verslagen hoe dit ding zich ontwikkelt.

mfg HöschiG60




Nog nl OOK via Roettele - racing.de Nieuwe Ontwikkelingen ..

G65 Resultaat: een 1,8 L motor met grote kleppen bewerkte kop en nokkenas 290 ° , we liggen en een bar op wielen 63er 6500u/min 1,3 druk, en een bar met 60 wielen 2L 16VG60 1,4 turbodruk . Wij en de klanten tevreden zijn. Op dit moment zijn wij draaien 8 X G65 lader in voertuigen.

http://www.roettele-racing.de/rs_g65lader_files/Photos/SDC10131 % 20 ( web) . jpg [ / img ]
[IMG]http://www.roettele-racing.de/rs_g65lader_files/Photos/SDC10133%20(web).jpg
http://www.roettele-racing.de/rs_g65lader_files/Photos/SDC10161%20(web).jpg

meer op http://www.roettele-racing.de/index1.html

richard-polo
29-11-2010, 09:27
Yesss er zijn goede berichten...
er staat op de site van roettele-racing een video van de G65 lader..
http://www.roettele-racing.de/index1.html
onder videos, en dan G65 lader..

G-65 lader (http://www.roettele-racing.de/wmv/FilmG65-2.wmv)



G40: 566ccm3 pro Umdrehung
G60: 860ccm3 pro Umdrehung

G75 errechnet : 1060ccm3 pro Umdrehung (Allerdings ohne Berücksichtigung der erweiterten Nebenkanäle, Grundlage ist hier nur die Vergrößerung der Kammern auf 75mm) Macht also schonmal ca. 23% mehr Durchsatz als beim G60.
Wie sich die Nebenluftkanäle auswirken werden wir sehen.


Wir haben bei Volkswagen Interesse geweckt und arbeiten am G75 Projekt mit einem Konstrukteur, in dessen ''Freizeit'' zusammen. Wir haben uns vorgenommen den Wirkungsgrad des Laders auf unserem Laderprüfstand zu testen und zu verbessern.
G65 Ergebniss: Bei einem 1,8L Motor mit großen Ventilen bearbeitetem Kopf und 290° Nockenwelle haben wir bei 6500u/min und einem 63er Rad 1,3bar Ladedruck anliegen, und ein 2L 16VG60 mit 60er Rad 1,4bar Ladedruck. Wir und die Kunden sind Zufrieden. Im Moment haben wir 12 X G65 Lader in Fahrzeugen laufen.

Chip Tuning bei uns im Haus. Von der Simulatorfahrt bis klassisches Chiptuning ist bei uns im Haus für alle Marken nach Absprache möglich.
Der Leistungsprüfstand ist eingebaut wir könne jetzt bis 260KW prüfen. Ab sofort können wir auch kurzfristig Termine vereinbaren. Mehr Infos findet ihr unter Prüfstand und Simulator.

Berechnung Durchsatz G75 Lader

G40: 566ccm3 pro Umdrehung
G60: 860ccm3 pro Umdrehung

G75 errechnet : 1060ccm3 pro Umdrehung (Allerdings ohne Berücksichtigung der erweiterten Nebenkanäle, Grundlage ist hier nur die Vergrößerung der Kammern auf 75mm) Macht also schonmal ca. 23% mehr Durchsatz als beim G60.
Wie sich die Nebenluftkanäle auswirken werden wir sehen.


Wir haben bei Volkswagen Interesse geweckt und arbeiten am G75 Projekt mit einem Konstrukteur, in dessen ''Freizeit'' zusammen. Wir haben uns vorgenommen den Wirkungsgrad des Laders auf unserem Laderprüfstand zu testen und zu verbessern.
G65 Ergebniss: Bei einem 1,8L Motor mit großen Ventilen bearbeitetem Kopf und 290° Nockenwelle haben wir bei 6500u/min und einem 63er Rad 1,3bar Ladedruck anliegen, und ein 2L 16VG60 mit 60er Rad 1,4bar Ladedruck. Wir und die Kunden sind Zufrieden. Im Moment haben wir 12 X G65 Lader in Fahrzeugen laufen.

richard-polo
14-12-2010, 17:51
G65 lader en verdringer (http://www.bilder-hochladen.net/files/g5os-a-jpg-rc.html)

van iemand van golf1g60.com

EelcoB
14-12-2010, 18:47
Nounou, dat zijn wel goede berichten!

Herm Schreurs
19-12-2010, 16:08
Zijn idd mooie berichten!
Zou er wel eens en willen testen in de corrado, paar rondjes ring zijn niet verkeerd :)

polo 3
25-12-2010, 14:50
Haha en de G-laders zijn gered van de ondergang :D

Veel laders redt ik al.
Vroeger kon je niks met een te diep ingelopen G lader.
Tegenwoordig kan ik ze maken.

Heb een freesmachine gebouwd om de verdringers uit te fresen waar ze te diep ingelopen zijn om het vlak te maken.
Dan ruw ik het op en gaat er een speciale harde 3 componenten coating in die ik samen met een bedrijf gemaakt heb.
Deze coating is knoerhard, kan tegen olie, en zuren, en is niet keramisch (Anders slijt de dichtijst)
Als laatste frees ik de coating vlak en polijst ik deze.
Dan heeft de verdringer dezelfde diepte als toen hij nieuw uit de fabriek kwam.
De coating is slijtvast,en geef er ook garantie op dat deze nooit los laat.

Alleen als de wanden afgebroken zijn, dan houd het wel op met repareren.

Arno lader

richard-polo
25-12-2010, 14:53
frees hem dan dieper en bouw er een motorsport verdringer in!!
veel werk dus lijkt me beter om niet die coating te gebruiken maar gewoon meteen goed te doen ;)

polo 3
25-12-2010, 15:24
frees hem dieper?
Dat word de verdringer over het gehele wel dun.
En dit is om je oude eigen verdringer te maken, is een goede optie die goedkoper is dan een vervangende verdringer te kopen.
Beide is dus een goede mogelijkheid, ligt eraan wat je zelf wil.


Over die vervangende heb ik wel een paar vragen, want ze nemen aluminium om de kosten te drukken, vw heeft dat ook geprobeerd maar daar zijn ze vanaf gestapt.
En de verdringer is zwaarder, dus er is een onbalans in de lader waardoor de lagers harder zullen slijten.
Want normaal hangt het gewichtje tegen het uitslaande gewicht in, en heft dat elkaar op.

Hoeveel kilometer zijn die verdringers eigenlijk al gestest met een kleine pouly?

Arno

richard-polo
25-12-2010, 15:30
3corrado,s met 7 a 8duizend kilometers...
2polo,s met iets minder kilometers.
Tim rijdt zelf al een tijdje rond met het eigen spul..
onbalands is al opgelost als je op de site van roettele leest;)

er rijdt ook een golf 1 cabrio met nieuwe G65 lader op golf1G60.com

Wat ik bedoelde is dat je beter die lader helften kunt verdiepen zodat er een 65 verdringer in past...
aan een verdringer moet je niet frezen! maar goed voor de goeiekope onder ons is die methode van JOUW wel een oplossing indd :)

het grootste probleem is nu dat de verdringer van roettele zwaarder is dan orgineel, die van rp is wat lichter en is van een ander soort materiaal dacht ik..

ik ben wel benieuwd hoe die die G75 lader heeft gemaakt of ontwikkeld..
dieper dan 65 kun je zo,n G60 lader niet frezen..

richard-polo
25-12-2010, 15:33
Hoeveel kilometer zijn die verdringers eigenlijk al gestest met een kleine pouly?

Arno


die heb je nu dus niet meer nodig ;)
met standaart poelie is getest en met kleinere... :thumbup:

Ik wacht nog steeds tot er wat meer bekend is van het spul :tongue:
kwa rij-ervaring dan, dan wil ik ook wel eens wat inversteren in zo,n G65 lader..

richard-polo
25-12-2010, 15:37
http://www.roettele-racing.de/rs_g65lader_files/Photos/PICT0287%20(web).jpg

http://img210.imageshack.us/img210/4333/dsc00640sc.jpg
http://img836.imageshack.us/img836/9372/vwmslader.png


1ste foto is te zien hoe het normaal loopt bij G60 verdringe{recht}
Door die andere vorm verplaats die de lucht beter/sneller!

polo 3
25-12-2010, 15:38
Aan een verdringer kun je best fresen, tis niet zo dat er veel uitgaat.
En wat er uitgaat komt weer terug in de vorm van de coating :thumbup:
En zoals jij het nu zegt lijkt het net of dit een low budgut oplossing is, en dat goedkoop duurkoop is.
Dit is zeker geen lowbudget tijdelijke oplossing, dit is behoorlijk getest en waar nodig aangepast.
Anders geef ik er ook geen garantie op, en mijn goede naam hangt eraan vast.

Ben wel benieuwd naar die verdringers, wil er wel eens 1 goed bekijken en eventueel testen..

richard-polo
25-12-2010, 15:41
Het zal best goed werken maar niet zoals het hoort lijkt mij....

polo 3
25-12-2010, 16:00
Over de coating methode denk ik niet dat er gesproken word, want ik ben de enige die dit zo doet.
Heb het 2 jaar getest,en doe het nu sinds 1,5 jaar voor klanten als het nodig is.
En dat het volgens jou lijkt dat het niet zo moet snap ik niet, want je hebt het nog nooit zelf zo gezien.
Het is iets wat steeds vaker voorkomt, omdat er veel diep ingelopen is.
En geloof me, de keuze is makkelijk als je kunt kiezen voor een reparatie onder de 170 euro, of een vervangende verdringer voor 600 euro.
En goed is het, heb toen met een 68 mm pouly 15000 rag kilometers gereden.
2 sets banden kaal, en de koppeling versleten,en toen brak de versnellingsbaksteun af.
Toen heb ik de lader eraf gehaald,en er was geen slijtage aan de coating.
Dus heb het lomp,en goed getest, want zo kan er ook mee gereden worden.
(de polo was trouwens ook geen plaatje,en al bestemd voor onderdelen)


Vroeger smeerden ze er bij g force en mrg een metaal achtige pasta over het ingelopen gedeelte, en klaar was het.
Dat kun je niet vergelijken met hoe ik het doe.
En ik frees het gedeelte wat toch al ingelopen is vlak.
En dat is milimeter werk,meer niet.

Rallye-VR6t
25-12-2010, 16:16
Het is allemaal leuk die G65 en G75 laders. Maar voor het gros van de gebruikers is e.d meer luchtopbrengst niet nodig.
Bij gebruik van een 8V kop is het bijna nutteloos, daar komt als bijna geen lucht door. :shake:

Maar het is een leuke manier om de oude lader techniek nieuw leven in te blazen.

richard-polo
25-12-2010, 18:22
@ GTI1-G60
effe zomaar erop schroeven snap men tegenwoordig toch wel?
Componenten afstemmen op mekaar{tuning} en dan moet dat helemaal goedkomen met de luchtdoorlaat..
de variatie bij roettele is van standaart tot snel opgebouwd :)

Ik vind het ook wel een leuke manier om toch die laders van de ondergang te redden :D
normaal kon je je laderhelften weggooien als ze ingelopen waren!!
nu kun je ze in ieder geval dieper frezen en zo,n nieuwe verdringer erin monteren :)

polo 3
26-12-2010, 12:30
je slaat de spijker op zn kop richard, jij LEEST alleen maar. En dan ook nog duitse forums. Er is nog geen 1 verdringer die ik gemaakt heb naar duitsland gegaan. DUS alles wat jij weer meent te lezen en te weten, heeft niks te maken met mijn werk.

richard-polo
26-12-2010, 12:34
bla bla bla Arno..

polo 3
27-12-2010, 13:37
http://www.roettele-racing.de/rs_g65lader_files/Photos/PICT0287%20(web).jpg

http://img210.imageshack.us/img210/4333/dsc00640sc.jpg
http://img836.imageshack.us/img836/9372/vwmslader.png


1ste foto is te zien hoe het normaal loopt bij G60 verdringe{recht}
Door die andere vorm verplaats die de lucht beter/sneller!

bla bla bla Arno.. nogmaals JIJ bent niet De enigste die verstand van laders heeft

Leees jij maar eens wat vaker in plaats van altijd gelijk proberen te krijgen





Als jij zoveel verstand meent te hebben van laders, dan denk maar eens goed na over wat je getypt hebt, want je loopt weereens dom te lullen.

Die schuine wand in het hart van de verdringer, en de buitenkant heeft niks te maken met betere luchtflow.
Door de schuinere wand is de wand sterker.
Die wand word heel erg zwaar door het uitslaande gewicht, en de schuinte verdeeld dat gewicht beter waardoor de wand minder snel afbreekt.
Aan de buitenzijde is dit door het uitslaan, in het hart door de druk die erop staat.
VW motorsport deed dit ook, dat zie je op de andere foto, dat is een vw motorsport verdringer.
Sommige daarvan hadden ook een iets andere slag waardoor ze meer lucht verplaatsten.
Die moesten een schuine wand, anders raakten deze de helft.
De laatste serie G laders met het type ldl hadden zo'n verdringer met schuine wanden, en een verstevigd hart.
En grotere luchtgaten in het hart waardoor er minder drukopbouw was in de inlaathelft, wat erin resulteerde wat er minder warmte ontwikkeling was en de inlaathelft van de verdringer minder snel inliep.

Ik zal nooit beweren dat er niemand anders is die verstand heeft van g laders, maar als je wartaal uitslaat dan reageer ik erop, en niet om gelijkt te krijgen,maar omdat het zo is.
Weet zelf namelijk heel erg veel van laders,en mechanica in het algemeen.

Ben zelf werkzaam als F16 monteur bij de luchtmacht, en heb een hele uitgebreide opleiding gehad, zowel mechanisch, als hydraulisch als elektrisch.
Dus maak mij niks wijs over metaalurgie en het combineren van metalen en coatings, want de F16 zit er vol mee, en daar komen toch wel iets meer krachten op als op een G lader.
Meer heb ik er ook niet over te zeggen, want jij meent toch overal gelijk op te moeten krijgen, en zo word het een oneindig topick.

richard-polo
27-12-2010, 16:12
Bla bla bla en nog meer bla.... heb ik gezegt dat ik diegene ben die er verstand van hebt. je lult zelf net zo hard DOM mee..
maak een eigen topic aan of zo over je werkzaamheden, maar laat dit topic met rust van die spam van jouw :tongue: !!

The Green
27-12-2010, 17:09
kindjes

Rallye-VR6t
27-12-2010, 18:48
Die foto, verdringer met schuinewand, is volgens mij ook een VWM verdringer.
De G heeft ook een andere vorm. Een echte VWM lader is anders, huizen en verdringer.

Bij de oudere type's en rijden met getanderiem zag je het scheuren van het hart wel voorkomen.
Ik heb daarom ook nooit een getanderiem ombouw overwogen.
Met 60mm poelie en 8200rpm motortoerental is het rijden met een Glader toch al uitkijken. :D

Een reden om een coating niet toe te passen. Heeft niks met wel of niet goed werken van de coating te maken maar meer met het volgende.
Als je een ingelopen lader hebt, zal deze altijd gepaard gaan met een hele dunne dichtlijst wand. De verdringer en huis raken elkaar en slijten. Waar de dichtlijst in komt wordt dan akelig dun.
Snapie?

polo 3
27-12-2010, 22:05
Nou, dat valt eigenlijk nog wel mee. 85 procent van de laders die ik opvul daar zijn de dichtlijstgroeven van de verdringer nog perfect van. Van 10 procent moet er een stift geplaatst worden. En bij 5 procent is de wand ook echt zo dun dat deze niet meer te maken valt, omdat deze anders afbreekt. Maar daar begin ik dan ook niet eens aan. Maak de verdringers eerst goed schoon, en kijk of er scheurtjes in zitten, of het hoofdlager los ligt, en of de dichtlijstgroef dun is. Is 1 van die dingen het geval dan vul ik de lader niet op. Dus daar hoef je ook niet bang voor te zijn.

arno lader

polo 3
27-12-2010, 22:10
Zie net dat het postje van net er niet makkelijk leesbaar bij staat, dat komt omdat ik via de telefoon reageerde.

Ik sta ervoor in dat mijn werk goed is, dus als gti g60 interesse heeft kun je wel een ingelopen g60 verdringer sturen en die vul ik dan GRATIS voor je op. En dan kun je t zelf testen op jou manier...
pm me maar als je interesse hebt.

arno lader

Johan1982MK1
27-12-2010, 22:26
Zie net dat het postje van net er niet makkelijk leesbaar bij staat, dat komt omdat ik via de telefoon reageerde.

Ik sta ervoor in dat mijn werk goed is, dus als gti g60 interesse heeft kun je wel een ingelopen g60 verdringer sturen en die vul ik dan GRATIS voor je op. En dan kun je t zelf testen op jou manier...
pm me maar als je interesse hebt.

arno lader

Interessant topic met die coating enzo. Doen ze ook wel met cilinderwanden/ zuigers enzo. Vooral zuigers ook tegen het "ovaal worden" Wordt keihard en zeer slijtast.

Wat kost een gereviserde lader bij jou? (G60)

Groeten johan

polo 3
27-12-2010, 22:38
pm me maar even.

arno

richard-polo
20-02-2011, 14:23
roettele-racing zijn 1.3i 16V G65 motor {voor echte mannen:brad:}
http://www.roettele-racing.de/G60Motor_PoloG40_files/Photos/SDC10594%20(web).jpg
http://www.roettele-racing.de/G60Motor_PoloG40_files/Photos/SDC10596%20(web).jpg
http://www.roettele-racing.de/G60Motor_PoloG40_files/Photos/SDC10595%20(web).jpg
http://www.roettele-racing.de/G60Motor_PoloG40_files/Photos/SDC10593%20(web).jpg
http://www.roettele-racing.de/G60Motor_PoloG40_files/Photos/SDC10592%20(web).jpg

Rallye-VR6t
20-02-2011, 15:26
Zie net dat het postje van net er niet makkelijk leesbaar bij staat, dat komt omdat ik via de telefoon reageerde.

Ik sta ervoor in dat mijn werk goed is, dus als gti g60 interesse heeft kun je wel een ingelopen g60 verdringer sturen en die vul ik dan GRATIS voor je op. En dan kun je t zelf testen op jou manier...
pm me maar als je interesse hebt.

arno lader

Hallo Arno,

Ik lees nu pas deze post. Mijn G60 tijdperk is afgesloten. De Golf is verkocht,
296pk / 330nm uit 1825cc 8V.
Anders had ik graag die coating een geprobeerd.

richard-polo
23-06-2011, 16:15
http://www.roettele-racing.de/g65ladergruppea_files/Photos/SDC10865%20(web).jpg
http://www.roettele-racing.de/g65ladergruppea_files/Photos/SDC10866%20(web).jpg
http://www.roettele-racing.de/g65ladergruppea_files/Photos/SDC10867%20(web).jpg
http://www.roettele-racing.de/g65ladergruppea_files/Photos/SDC10868%20(web).jpg
http://www.roettele-racing.de/g65ladergruppea_files/Photos/SDC10869%20(web).jpg
http://www.roettele-racing.de/g65ladergruppea_files/Photos/SDC10870%20(web).jpg

G65lader Gruppe A

richard-polo
23-06-2011, 16:16
http://www.roettele-racing.de/G60Motor_PoloG40_files/Photos/SDC10883%20(web)2.jpg
http://www.roettele-racing.de/G60Motor_PoloG40_files/Photos/SDC10881%20(web)2.jpg
http://www.roettele-racing.de/G60Motor_PoloG40_files/Photos/SDC10889%20(web)2.jpg
http://www.roettele-racing.de/G60Motor_PoloG40_files/Photos/SDC10890%20(web)2.jpg
http://www.roettele-racing.de/G60Motor_PoloG40_files/Photos/SDC10891%20(web)2.jpg
http://www.roettele-racing.de/G60Motor_PoloG40_files/Photos/SDC10892%20(web)2.jpg

flinke adapter zit er aan die G60 gasklep en 1.6 16v inlaat

Audi1981
25-06-2011, 12:38
...en die vul ik dan GRATIS voor je op...

Ben benieuwd wat je gebruikt? Zusje van Devcon ?
Ben zelf een ex-Fokker man, heb wel vertrouwen in zo'n methode :thumbup:

Ontopic; Die 1.3 16V ziet er wel bruut uit, hebben we specs ?

richard-polo
25-06-2011, 14:31
aantal staan op de site van roettele ;)
pk,s zijn er volgens mij nog niet bekend.

thijstheunissen
26-06-2011, 20:33
Nope zijn nog niet bekend van dat 1.3 blokje;)

Ben zelf benieuwd wat het bij mij gaat brengen die g65:D de zwarte die op de site van roettele staat die zit er bij mij nu op;)

richard-polo
26-06-2011, 20:49
dat is top om te horen dat er een nederlander in het systeem van roettele zit :thumbup:
ben benieuwd naar de vorderingen ..

T.C.Z.L
27-06-2011, 17:00
Nope zijn nog niet bekend van dat 1.3 blokje;)

Ben zelf benieuwd wat het bij mij gaat brengen die g65:D de zwarte die op de site van roettele staat die zit er bij mij nu op;)

Al verwachtingen wat betreft vermogen?
Is de rest van het blok nu standaard of ook aangepast?

vwg60
06-07-2011, 17:48
wel leuk zon g65 lader maar als ik de verhalen van ruud16vg60 lees op corrado forum zijn het echte prutsers die de boel belazeren maar ik ben benieuwd naar vermogens die gehaald gaan worden

steven16v
06-07-2011, 18:11
wel leuk zon g65 lader maar als ik de verhalen van ruud16vg60 lees op corrado forum zijn het echte prutsers die de boel belazeren maar ik ben benieuwd naar vermogens die gehaald gaan worden

Linkje?

T.C.Z.L
06-07-2011, 18:33
Op het Corrado-Forum heeft iemand een Roettele G65 opengemaakt. Met nogal schokkend resultaat. Misschien interessant voor je om te lezen:

Quote van Ruud 16V-G60

"mijn ervaring met de G65 van Roettele

vandaag mijn G65 lader binnen gehad en direct opengemaakt om te kijken.Het resultaat;

-het is geen G65 maar een G 62,5
-de hoofdas diep ingelopen en gewoon blauw van de hitte
-grote lager in inlaatkant knaagt aan alle kanten
-lagers van excentrische as zit een tik in
-keeringen zitten er niet ver genoeg in en zitten helemaal scheef
-dichtlijsten zijn hele goedkope
-lager aan uitlaatzijde is niet de goede
-excentrische asje helemaal verroest

en daar betaal je dan 1650 euro voor"

polo 3
06-07-2011, 22:54
Heb verschillende dingen gekocht en getest van devcon en araldite.
Maar geen van hun coatings kon de temperaturen of de langdurige wrijving aan.
En dat spul wat je zo kunt kopen is vaak keramisch, dus vreet de lijsten op.
En het uitzettingscoefficient komt niet overeen, dus kan het los scheuren van de verdringer na een tijdje door het uitzetten en krimpen van de verdringer.
Heb voor honderden euro's van dat spul gekocht en getest, allemaal nutteloos voor de lader.
Toen in contact gekomen met een bedrijf die verschillende chemische middelen en ook coatings kan maken.
Samen met 1 medewerker besproken wat het moet doen,en waar het allemaal tegen moet kunnen.
Heb verschillende staaltjes gekregen en getest, en deze samenstelling is de beste.
Samenstelling blijft voor anderen natuurlijk geheim, evenals de freesmachine die ik ervoor gebouwd heb :cool:
Het is ook kneiter slecht voor het milieu en voor jezelf als het nog in vloeibare vorm is.

Maar dat is met alles zo, als het slecht voor jou is, en voor het milieu, dan moet je het gebruiken want dan heb je goed spul :thumbup:




Ben benieuwd wat je gebruikt? Zusje van Devcon ?
Ben zelf een ex-Fokker man, heb wel vertrouwen in zo'n methode :thumbup:

Ontopic; Die 1.3 16V ziet er wel bruut uit, hebben we specs ?

Audi1981
07-07-2011, 20:23
Maar dat is met alles zo, als het slecht voor jou is, en voor het milieu, dan moet je het gebruiken want dan heb je goed spul :thumbup:

Amen! (steekt nog een sigaar op)

vwg60
07-07-2011, 21:06
polo3 heb ji geen ervaring met roetele leek toch wel wat een g65 voor meer vermogen

richard-polo
08-07-2011, 10:23
Nou ruud waar zijn die foto,s....

op de site van roettele staat nergens een lader voor 1650euro....
ook is de maat 62mm nergens te vinden alleen 63 en 63,3...

moord en brand roepen tegen een andere reviseur is te makkelijk...
en wat er op het corradoforum staat geloofd toch niemand :rolleyes:
moet je ze eens zien als er een vrouw reageerd :tongue:

Audi1981
08-07-2011, 17:01
Maar het is wel een beetje boerenbedrog om je product g65 te noemen en dan maar een g63 te leveren. En die prijs heb ik net opgezocht op de site van Roetelle en een lader met hun behuizing kost toch echt wel 1699 euri's... :(

Ruud 16V-G60
05-10-2011, 17:59
je mag de lader wel komen bekijken bij mij hoor Richard !!! ik heb niets te verbergen en vertel gewoon de waarheid.Ik heb de nota van 1640 euro gewoon liggen,zodat je ook daar niet aan hoeft te twijfelen

Rallye-VR6t
05-10-2011, 18:10
Ik zou liever voor een nagelnieuwe lader af VW gaan.
Deze aanpassen en bewerken klaar.
Ben je misschien iets duurder uit maar ik heb daar meer vertrouwen in.

richard-polo
22-11-2011, 11:48
nagelnieuwe lader
http://www.ebay.de/itm/VW-Originalteil-G60-Lader-G-Lader-G-Lader-8V-16V-G60-NEU-SOFORT-LIEFERBAR-/220882784206?pt=DE_Autoteile&hash=item336da3cfce

Produktionsjahr:1999 neue Version

Artikelnummer: 220882784206

richard-polo
22-11-2011, 11:54
und nieuws van roettele-racing over de G75 lader :)

http://www.roettele-racing.de/shop/images/dbimages/artikel_0000052_960_b.JPG
http://www.roettele-racing.de/shop/images/dbimages/artikel_0000052_958_b.JPG
http://www.roettele-racing.de/shop/images/dbimages/artikel_0000052_957_b.JPG
http://www.roettele-racing.de/shop/images/dbimages/artikel_0000052_955_b.JPG
http://www.roettele-racing.de/shop/images/dbimages/artikel_0000052_950_b.JPG
http://www.roettele-racing.de/shop/images/dbimages/artikel_0000052_943_b.JPG
http://www.roettele-racing.de/shop/images/dbimages/artikel_0000052_946_b.JPG
http://www.roettele-racing.de/shop/images/dbimages/artikel_0000052_949_b.JPG

richard-polo
10-01-2012, 09:27
Wir sind dabei für Österreich einen Gruppe A G65 Lader zu bauen der keinen Luftfilteranschluss mehr hat sondern nach vorne hin offen ist, damit die Luft direkt in den Lader durch den Kühlergrill gedrückt wird.

vwmotorsport
10-01-2012, 17:17
ik hou altijd in mijn achterhoofd de problemen die er waren destijds met de g60 lader De g40 was een mooie technische ontwikkeling maar de g60 gaf eenvoudigweg omdat die groter was veel problemen. Dus denk ik nu dat een nog groter exemplaar weer opnieuw problemen zal leveren

richard-polo
04-12-2012, 17:21
Tja we zullen zien! veel problemen kunnen eventueel altijd nog opgelost worden :thumbup:
{en het is gewoon prachtig dat deze man er energie tijd en geld in stopt om het verder te ontwikkelen ;) }


er is weer wat meer nieuws over de 75 lader :)

http://img6.imageshack.us/img6/2459/img9189fn.jpg
http://img641.imageshack.us/img641/729/img9193x.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/8612/img9238v.jpg
http://img546.imageshack.us/img546/5803/img9237m.jpg
http://img577.imageshack.us/img577/4136/img9235m.jpg
http://img844.imageshack.us/img844/1667/img9233g.jpg
http://img411.imageshack.us/img411/734/img9231g.jpg
http://img543.imageshack.us/img543/8496/img9229r.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/5341/img9212q.jpg
http://img811.imageshack.us/img811/9082/img9214l.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/4222/img9217d.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/5285/img9226d.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/5341/img9212q.jpg
http://img407.imageshack.us/img407/1121/img9219x.jpg
http://img826.imageshack.us/img826/5996/img9220b.jpg
http://img256.imageshack.us/img256/9016/img9223x.jpg
http://img571.imageshack.us/img571/2791/img9211y.jpg
http://img513.imageshack.us/img513/288/img9209l.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/5369/img9207w.jpg
http://img841.imageshack.us/img841/5816/img9205za.jpg
http://img841.imageshack.us/img841/7193/img9200x.jpg
http://img818.imageshack.us/img818/6168/img9199i.jpg
http://img507.imageshack.us/img507/5428/img9197e.jpg
http://img6.imageshack.us/img6/2459/img9189fn.jpg
http://img228.imageshack.us/img228/6471/img9191o.jpg

EnVeeZee
04-12-2012, 18:17
DOEBEIDIBA!!!! :thumbup:

Enorm :spankit: :spankit: :spankit: object

Audi1981
06-12-2012, 12:59
Ben benieuwd wanneer het ei van columbus over de g-lader gelegd is :D

richard-polo
10-12-2012, 14:49
vond een bericht van een testrijder van roettele, G65 lader die beschadigd is
http://www.abload.de/img/20121001_1658446cshg.jpg
http://www.abload.de/img/20121001_165903gusr2.jpg
http://www.abload.de/img/20121001_1701524ns96.jpg
http://www.abload.de/img/20121001_170209p8sjh.jpg
http://www.abload.de/img/20121001_1702183js6e.jpg
http://www.abload.de/img/20121001_171043oss2b.jpg
http://www.abload.de/img/20121001_17171865sjv.jpg
http://www.abload.de/img/20121001_171727kfs6r.jpg
http://www.abload.de/img/20121001_171731avsop.jpg
http://www.abload.de/img/20121001_171736s0sxy.jpg
http://www.abload.de/img/20121001_165504kvs44.jpg
http://www.abload.de/img/20121001_1658301ksc9.jpg
http://www.abload.de/img/20121001_171658nhscy.jpg
http://www.abload.de/img/20121001_171704vds2z.jpg

richard-polo
10-12-2012, 15:12
Ook 1tje gevonden van MaxRPM..... {werd zo thuis gestuurd!!}
http://img716.imageshack.us/img716/2585/20121003121900.jpg
http://img28.imageshack.us/img28/6735/20121003121846.jpg
http://img713.imageshack.us/img713/8169/20121003121824.jpg
http://img836.imageshack.us/img836/7779/20121002112918.jpg

vdWal.
10-12-2012, 17:38
die G75 delen zien er erg sjiek uit
maar als je dan weer 2 van zulke laders daarna langs ziet komen
zou het mijn eerste optie niet echt zijn voor zoiets te gaan :tongue:

fabbi
10-12-2012, 18:09
Die eerste post van je is dat nou een gevalletje iets binnengehapt??? via inlaat...

Die tweede is dat huisvlijt of een der bekende specialisten?

richard-polo
10-12-2012, 18:14
Ik heb er expres geen informatie neergezet omdat ik wel weer benieuwd ben naar de mening van de zogenaamde wijzen hier ;)

als dit de enigste is die zo beschadigd is dan vind ik het nog wel best eerlijk gezegt.. dingen testen kost tenslotte materiale/geld!!
en dat eigenaren van zo,n lader dan weer het materiaal misbruiken is niet de schuld van roettele.

2de post is een lader die afkomstig is van ee toch wel bekende firma!
schandalig dat ze zoiets uberhaupt durven thuis te sturen...

sixpack
10-12-2012, 18:22
Aangezien jij de expert schijnt te zijn
Ben ik wel nieuwschierig naar het verhaal erachter..

Mijn bescheiden inzicht..
De 1e kan van alles zijn geweest.. Geen id?
De 2/3 foto lijken me slecht gietwerk (lönkern)en
Niet netjes afgewerkt,

Dit is natuurlijk allemaal giswerk..

Daarom: verlicht ons in deze kwestie :)

richard-polo
10-12-2012, 18:34
Aangezien jij de expert schijnt te zijn
Ben ik wel nieuwschierig naar het verhaal erachter..



Ben ik wel weer eens benieuwd waaruit Jij dat opmaakt :confused:
{ik plaats wat foto,s en ben meteen een expert? }

dat het nu giswerk is/word lijkt me nogal logisch ;)

polo 3
10-12-2012, 18:40
Lijkt wat doorheen gevlogen te zijn.
Dan drukt hij het gewoon kapot, hij kan zelfs ploffen.
Wat me wel opvalt is de immitatie keringen en lijsten.
Ook verschillende keringen.
Dat is dan weer jammer bij zo'n duur ding.

Arno

Dub-Detail
10-12-2012, 19:32
Een andere theorie zou kunnen zijn dat de lamellen doorbuigen wanneer de druk in de lader te hoog wordt. Er onstaat vervorming van de verdringer. De kracht x arm wordt alleen maar groter wanneer de laders breder worden gemaakt. Dat verklaard in deze ook de vreetsporen.

Pim

sixpack
10-12-2012, 20:16
Ben ik wel weer eens benieuwd waaruit Jij dat opmaakt :confused:
{ik plaats wat foto,s en ben meteen een expert? }

dat het nu giswerk is/word lijkt me nogal logisch ;)


Bv op blz 4 ;)

Maakt verder niet uit, vind het geweldig dat er nog op voortgeborduurd wordt :thumbup:
mooi stukje techniek!

Audi1981
11-12-2012, 10:30
Een andere theorie zou kunnen zijn dat de lamellen doorbuigen wanneer de druk in de lader te hoog wordt. Er onstaat vervorming van de verdringer. De kracht x arm wordt alleen maar groter wanneer de laders breder worden gemaakt. Dat verklaard in deze ook de vreetsporen.

Pim

Zou goed kunnen Pim, maar dan zou je aan de uiteinden van de verdringer een vorm van chatter krijgen, niet zoals nu afdrukken van een "foreign object" :D

Johan1982MK1
11-12-2012, 11:49
Ook 1tje gevonden van MaxRPM..... {werd zo thuis gestuurd!!}
http://img716.imageshack.us/img716/2585/20121003121900.jpg
http://img28.imageshack.us/img28/6735/20121003121846.jpg


Lijkt wel of deze lader gewoon met tig weer opgelast is en niet goed ontvet oid..

Sven-GTI
11-12-2012, 13:15
Dat was ook het eerste wat bij mij opkwam toen ik die foto's zag; slecht laswerk.

sciroccoGTII
11-12-2012, 17:51
x3

sixpack
11-12-2012, 19:02
Ik zeg slecht gietwerk :-)

Vains
11-12-2012, 19:21
Lijkt wel alsof daar ooit een stuk uitgeslagen is en vervolgens slecht dicht gelast...

Black Devil
18-12-2012, 02:50
Laten we het van een positieve kant bekijken, de inbusboutjes zien er keurig uit :)

richard-polo
18-12-2012, 23:04
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/verschil.jpg
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/as.jpg
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/binnekant.jpg
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/binnenkant.jpg
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/ass.jpg
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/asje.jpg
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/ingebouwd.jpg
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/gaaaaf.jpg

Audi1981
19-12-2012, 19:26
Mooi! Zou er niet nog een hitteschildje of isolatieband op de uitlaat moeten?

richard-polo
19-12-2012, 21:44
dat zal vast nog wel komen ;)

richard-polo
28-12-2012, 15:21
http://www.youtube.com/watch?v=kPtemOrTd6I

MelG60
28-12-2012, 21:28
Stoer geluid toch he? Ik ga ook weer een G60 bouwen 16v gewoon voor de lol.

richard-polo
29-12-2012, 12:19
blijft indd een erg gaaf en stoer geluid zo,n G-Lader :)

EnVeeZee
31-12-2012, 01:03
Stoer geluid toch he? Ik ga ook weer een G60 bouwen 16v gewoon voor de lol.

Dat zijn de berichten, ik begin alvast te volgen ;)

richard-polo
31-12-2012, 14:28
Wir haben die ersten Testkilometer auf den neuen G75 Lader gefahren.

Wir können leider noch keine Eckdaten nennen nur Bilder zeigen, da wir noch nicht genügend Tests durchgeführt haben.
Was wir sagen können ist das wir beim ersten Versuch ca. 0,4 bar mehr Ladedruck hatten als mit einem G65 Lader.
Wir müssen noch einige Änderungen an der Konstruktion des Laders vornehmen um ein exaktes und für uns befriedigendes Ergebnis der Hardware zu erreichen.
... Die Tests werden so gefahren: wir fahren auf den Prototypen die Maximaldrehzahl heraus,
und legen danach noch auf unserem Testwagen einige tausend Kilometer im Alltag zurück.
Nach diesen Testkilometern kommen zwei Testlader in Langzeittestautos. Die werden in kürzester Zeit ca.10.000 km fahren.
Parallel dazu geht der Prototyp auf die Nordschleife und wird unter härtesten Bedingungen ca. 500 km am Stück absolvieren.
Nach dieser Prüfung werden die ersten 10 Testfahrer ausgesucht. Es wird also noch einige Tage dauern bis der G75 Lader offiziell gekauft werden kann.

Audi1981
01-01-2013, 23:19
Denk dat ze toch moeite zullen hebben die verdringer stijf genoeg te krijgen wil je op dezelfde toerentallen als een G60 of G40
kunnen rijden :thumbup:

richard-polo
02-01-2013, 11:34
makkelijk op te lossen doormiddel van viagra in de lader ;)

EnVeeZee
02-01-2013, 18:33
makkelijk op te lossen doormiddel van viagra in de lader ;)

:D :D

richard-polo
20-01-2013, 19:56
wel appart! 220kw bereikt met de 1272cc polomotor en plost is de G75 lader paar 100euro duurder gworden!!

Aufgrund der hohen Anfragen und Begeisterten, hier der aktuelle Stand der Dinge...

Mit unserem Renner auf dem Prüfstand:
1272ccm mit G75 Lader haben wir ohne Schlupf und mit passendem Sprite 220 KW erreicht! Der Wahnsinn! Weitere Test's folgen.

G75 errechnet : 1060ccm3 pro Umdrehung (Allerdings ohne Berücksichtigung der erweiterten Nebenkanäle, Grundlage ist hier nur die Vergrößerung der Kammern auf 75mm)
Macht also schonmal ca. 23% mehr Durchsatz als beim G60. Wie sich die Nebenluftkanäle auswirken werden wir sehen.


http://www.roettele-racing.de/shop/themes/kategorie/detail.php?artikelid=52&kategorieid=24&source=2&refertype=1&referid=24

was 2999,00
nu 3199,00

Ruud 16V-G60
20-01-2013, 20:17
dat is snel geld verdienen

jos_br
20-01-2013, 20:56
dat is snel geld verdienen

Denk eerder dat ze zich vergist hebben. Kan me voorstellen dat dat testen en ontwikkelen toch veel geld kost voor een relatief klein afzetgebied.

Jos.

EnVeeZee
24-01-2013, 21:31
Van alleen prijzen aanpassen word je niet rijk, je zal ook nog iets moeten verkopen met voldoende marge ;)

maar nog steeds een duidelijk "me like" item, zo'n ladert

richard-polo
24-01-2013, 21:44
Andere verdienen ook snel geld met ladertjes reviseren als ze geen btw afstaan ;)

Als ergens vraag naar is gaat de prijs automatisch omhoog :) dus ook bij Roettele
viel me alleen plots op omdat ik nogal vaak te site bijhoud :D

richard-polo
25-02-2013, 12:12
Beim Letzten Prüfstandlauf mussten wir den Polo mit einem Spanngurt nach unten zurren weil er sich trotz keilen an den Hinterrädern sich aus der rolle gezogen hat, und wir hatten plötzlich nur noch 280PS anstehen und wir wussten nicht warum.Danach ging es endlich wieder.
Der wagen hat jetzt 315 Ps mit 1,8 Bar Ladedruck 8V Motor, mit
undichtem Ansaugrohr am dritten Zylinder und rutschendem 6PK
Keilrippenriemen. Geplante Änderungen: Saugrohr abdichten, 100mm Drosselklappenteil mit 100mm Ladedruckrohren und Originalem G75 Auslass. Der Ladeluftkühler und die Drosselklappe ist eigentlich für einen Nissan Skyline. Die Maße vom Ladeluftkühler :600X300X100mm mit ein und Auslass Vergrößerung von 76mm auf 100mm


315pk,s met 1,8bar laderdruk... {de 085bak houd het goed vol}

Dat de prijs van de lader omhoog is gegaan heeft indd met de ontwikkeling te maken want die g75 laders worden maar in ene beperkte oplage gemaakt en daarom dus zeldzaam en duur!!

Audi1981
13-03-2013, 18:07
Benieuwd wat dat op een 16V doet :D

EnVeeZee
13-03-2013, 19:48
Benieuwd wat dat op een 16V doet :D

Als jij er nou een bestelt zal ik m voor je inrijden :D

Audi1981
14-03-2013, 20:55
Als jij er nou een bestelt zal ik m voor je inrijden :D

Ik speel af en toe best met de gedachte om na de digifant ombouw van m'n Corrado eens over drukvulling na te denken, maar of het dan een 16V-G75 wordt betwijfel ik ten zeerste, hoe lekker een G-lader ook klinkt ;)

richard-polo
20-06-2013, 13:23
http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/2malG75_zps9a9f55d3.jpg
http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/G75_zps236d8da9.jpg
http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/G75001_zps2be7f345.jpg
http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/G75aulas_zps1ccbf0cc.jpg
http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/G75dichtlijsten_zpsa4f8f5e5.jpg
http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/G75lader_zpsf5f7f531.jpg
http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/G75verdranger_zps0b0ac011.jpg
http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/G75welle_zps33dbba47.jpg
http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/binnenkant_zpscdd306a2.jpg
http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/uitlaatzijde_zps729f7e82.jpg

sixpack
20-06-2013, 13:26
mooi stukje werk ! :thumbup:

richard-polo
16-09-2013, 16:41
youtube kanaal van theibach performance
http://www.youtube.com/user/TheibachPerformance

G65 lader sound

Ruud 16V-G60
16-09-2013, 22:11
leuk die G65 maar ze leveren helaas niet meer als 0,6bar druk :( heb er nu 2 liggen

vwg60
18-09-2013, 08:57
ruud hoe kan dat?

richard-polo
18-09-2013, 09:21
als je de videos bekijkt zie je toch echt 1,2 bar staan!!
Die op de videos zijn Geen laders van Roettele-racing he ;)

Theibach performance leverd zeer goed werk af!

Het gaat je niet goed af he Ruud, G75 die tegen de wanden loopt! G65 die maar 0,6 bar draait!!

sixpack
18-09-2013, 09:34
Het gaat toch ook een groot gedeelte om de flow
Of het ik het mis ?

(Afgezien de "te lage" druk)

richard-polo
18-09-2013, 13:19
www.theibach-performance.de


Der G65 G-Lader ist eine Weiterentwicklung auf Basis des G60 Laders. Die Gehäusehälften werden entsprechend umgearbeitet und auf eine Kammertiefe von 63,5 mm gebracht. Der Verdränger ist ein absolutes Neuteil, mit einer Kammerhöhe von 63,5 mm. Durch die grösseren Kammern und die VW-Motorsport Kontur ist ein deutlich höheres Fördervolumen von + 65 ccm Luft pro Umdrehung erreicht worden. Damit steigt der Ladedruck über das ganze Drehzahlband um 0,35 bar an.

Das macht sich hinsichtlich Ansprechverhalten und maximalem Ladedruck deutlich bemerkbar.

Der G65 G-Lader ist bis in das letztes Detail verfeinert. Mit den originalen Sintimid Dichtleisten, FAG Lagern und unseren TP Wellendichtringen sind auch die Verschleissteile von höchster Qualität und garantieren eine lange und problemlose Lebensdauer des neuen G65 G-Laders. Er passt ohne Änderungen an die originalen Befestigungspunkte.

http://theibach-performance.de/referenzen/g65

Ruud 16V-G60
19-09-2013, 07:11
de laders van theibach komen van dezelfde maker als die van roetelle :thumbup: roetelle maakt ze ook niet zelf,net als theibach

vwg60
19-09-2013, 07:35
ruud waar komen de druk problemen nu vandaan ?

richard-polo
19-09-2013, 07:56
de laders van theibach komen van dezelfde maker als die van roetelle :thumbup: roetelle maakt ze ook niet zelf,net als theibach

De G75 indd wel maar de G65 worden apart gefabriceerd volgens Tobias..

zo heeft Tobias van theibach eigen magnesium verdringers laten maken!
roettele heeft alu verdringers net zoals rpm of rmp tuning!

theibach is ook pas sinds kort een echt bedrijf geworden.

Ruud 16V-G60
19-09-2013, 17:22
ik heb net een G65 binnengekregen van theibach.Alles is gewoon hetzelfde als van roetelle.Hier zit ook gewoon een alu. verdringer in,en ze hebben dezelfde freesfout als in de voorgaande

richard-polo
19-09-2013, 17:47
Verdringer van magnesium kun je kiezen, die zit er niet zomaar bij voor die prijs van een G65 lader....
En er zijn alleen g60 verdringers van magnesium op voorraad..
G65 magnesium verdringer word met groupbuy hoorde ik ergens, want er zijn weer andere die liever een alu-verdringer willen!

Ik neem aan dat je tobias hier ook over informeerd?

ze hebben dezelfde freesfout als in de voorgaande........

vwg60
19-09-2013, 21:19
jammer dat ze nog niet zo goed zijn anders zat ik toch wel tedenken aan zon g65 lader

Ruud 16V-G60
19-09-2013, 21:35
ik heb al contact met ze.Ze blijven beweren dat er niets fout is.De lamelhoogte van de verdringer hoort even hoog te zijn als die van de helften (meet maar bij een orginele) bij de G65 is de verdringer weerskanten 0,34mm te laag.Dit heeft als gevolg dat de dichtlijsten die in de verdringer zitten de vlakken van de helften niet raken

richard-polo
20-09-2013, 09:15
Ja wel vreemd indd dat jouw verdringer niet de exacte maten heeft en die van de andere klanten wel!

G75 lader is nog niet zo vertrouwd/goed maar de G65 lader heeft toch al een flink aantal goede referenties..

giuliettaevo
20-09-2013, 11:06
Net dit topic eens doorgelezen en het valt mij wel op dat Richard-polo erg fel is in het verdedigen van de leveranciers van dit speelgoed... :confused:

Hij zegt nog net niet dat iedereen met slechte ervaringen of andere meningen leugenaars en aanstellers zijn maar het scheelt niet veel. :(

Het is een mooi iets dat een leverancier er tijd en geld in wil steken om zoiets te ontwikkelen maar dat maakt die leevrancier niet heilig... Ook zij kunnen tenslotte dingen fout doen. VW heeft er vele miljoenen in gestoken gehad om de g-lader te ontwikkelen en we weten allemaal hoe de kwaliteit van de originele g-lader is. ;)

richard-polo
20-09-2013, 12:16
hoho ik heb Niks te maken met leveranciers of verkopers van laders!! dat ik fel overkom is een ander verhaal :redface:

ik post alleen maar de vorderingen van de G75 lader en G65 lader van beide verkopers + mijn duitse collega/ondernemer !! :thumbup:


Ook ik wil zo,n lader aanschaffen maar een G75 word het zeker Niet ;)

Ruud heeft me ook foto,s gestuurd van zijn bevindingen/ervaring van de G75 lader..

en natuurlijk iedereen kan fouten maken ook theibach/Tobias, maar dat kan meestal gewoon opgelost worden!

dit topic volgt ik ook al een tijdje,
http://www.golf1.info/forum/index.php?page=Thread&threadID=102700

richard-polo
20-09-2013, 12:19
VW heeft er vele miljoenen in gestoken gehad om de g-lader te ontwikkelen en we weten allemaal hoe de kwaliteit van de originele g-lader is. ;)

Ook daar zijn de menigen verdeeld over! de 1 vond het Kut/rommel de andere heeft er in 20jaar tijd nog geen 1 laten beschadigen of ontploffen.

Gr

MelG60
20-09-2013, 13:14
Het is een geniale uitvinding alleen had vw er een onderhoudsprogramma voor moeten opzetten. Ik rij al met G60's sinds 1995 en heb er nog nooit zelf 1 stuk gehad.

Mtdi
20-09-2013, 15:44
Bij VWM gebruiken ze nog steeds G laders om turbo motoren te ontwikkelen.

Rallye-VR6t
21-09-2013, 16:10
Bij VWM gebruiken ze nog steeds G laders om turbo motoren te ontwikkelen.

Waarom doen ze dat?

giuliettaevo
21-09-2013, 20:17
Crisis... :D

richard-polo
10-10-2013, 15:40
Russellader gelast en nieuwe dichtlijstgroef gefreest, made bij theibach
http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/russellader_zps9a5b8f45.jpg

Ruud 16V-G60
10-10-2013, 20:13
mijn lader is momenteel terug naar Theibach.Ze proberen er aan alle kanten onderuit te komen en beweren dat de lader goed is.De lamelhoogte van de verdringer hoort evenhoog te zijn als die van de helften,bij mijn lader scheelt dan 0,37mm per kant dat de verdringer lager is.Het gevolg dat de dichtlijsten in de verdringer niet aansluiten op de helften :shake:

richard-polo
10-10-2013, 20:55
foto,s?

Ruud 16V-G60
11-10-2013, 05:15
foto van een helft;

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3HCY6ZWW.jpg


foto van de verdringer;

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-YDDRRBXL.jpg


deze maten horen exact hetzelfde te zijn

Dub-Detail
11-10-2013, 09:46
Nu heb ik mij nooit verdiept in laders.

Als ik naar de foto's kijk zal de helft in de verdringer gaan vreten als het al in elkaar past.

Maar hoe wordt de vereiste speling dan verkregen tussen verdringer en lader-helften?
Is het huis dan iets breder en liggen de lamellen iets dieper in de helft?

De tolerantie zou mechanisch gezien altijd negatief moeten zijn om te voorkomen dat de verdringer en de helften gaan elkaar raken. De dichtlijst zou deze tolerantie op moeten vangen en af moeten dichten.



Gr, Pim

sciroccoGTII
11-10-2013, 15:11
Nee pim volgens mij haal jij ze door elkaar er zit op deze manier eerder teveel ruimte in waardoor de verdringer nietvafdicht in de helft. Exact hetzelfde betwijfel ik ook je hebt toch een bepaalde tolerantie nodig welke de dichtlijst afdicht en de verdringer mag de helft niet raken lijkt mij (nog niet gesproken van de verschillende uitzettingcoeficenties lijkt mij van de materialen) maar ik heb verder ook niet echt veel verstand van laders..

Ruud 16V-G60
11-10-2013, 16:42
orgineel is deze maat exact hetzelfde onderling.De delen raken elkaar niet door de dichtlijsten

Audi1981
11-10-2013, 21:09
Is het nu dus zo dat de dichtlijst verder uit z'n groef zou moeten komen dan wenselijk om de zaak af te dichten?
Het luistert dus allemaal heel nauw als ik het zo zie!

MelG60
12-10-2013, 00:03
De helften (zijn statisch) hebben een veerlijst om de dichtlijsten tegen de verdringer te drukken, de verdringerdichtlijsten komen door de middelpuntvliedende kracht naar buiten. Als de maten niet gelijk zijn maakt hij minder druk en alleen op hogere toerentallen, als de verdringer nou dieper zou zijn zou hij het veel beter doen maar zeer gevoelig worden op hogere toerentallen en voor lagerslijtage ( zie de eerste VWM laders)

Dub-Detail
13-10-2013, 19:08
Ik snap hem,
Thanks!

Ruud 16V-G60
13-10-2013, 19:55
De helften (zijn statisch) hebben een veerlijst om de dichtlijsten tegen de verdringer te drukken, de verdringerdichtlijsten komen door de middelpuntvliedende kracht naar buiten. Als de maten niet gelijk zijn maakt hij minder druk en alleen op hogere toerentallen, als de verdringer nou dieper zou zijn zou hij het veel beter doen maar zeer gevoelig worden op hogere toerentallen en voor lagerslijtage ( zie de eerste VWM laders)


Mel hoe zit het dan met de laders die toendertijd bij G-force gedaan werden ? hier werden de lijsten in de verdringer gelijmd,maar leverden toch wel gewoon druk.Je zou zeggen als de lijsten vastzitten,dat ze dan niet naar buiten kunnen komen om af te dichten

Rallye-VR6t
13-10-2013, 20:38
Dat werd alleen met de verdringerlijsten gedaan. Althans dat deed ik altijd in mijn eigen laders wel.
Verdringer was veel gevoeliger voor bewegende lijsten.

MelG60
13-10-2013, 21:08
Vastlijmen kan wel maar als ze los zitten maken ze meer druk, ik lijmde wel eens de uiteindes vast bij laders die echt hoge toerentallen draaiden.

richard-polo
23-12-2013, 11:25
www.ebay.de staat een G75lader te koop..

http://www.ebay.de/itm/G75-Lader-Testlader-G-Lader-Neuteil-Versuchslader-/190998953579?pt=DE_Autoteile&hash=item2c786cbe6b#ht_936wt_1235

Jelle-Mk1G60
23-12-2013, 11:33
www.ebay.de staat een G75lader te koop..

http://www.ebay.de/itm/G75-Lader-Testlader-G-Lader-Neuteil-Versuchslader-/190998953579?pt=DE_Autoteile&hash=item2c786cbe6b#ht_936wt_1235

Gaaf! Zou ik graag eens wille kopen voor op de mk1 g60... Alleen is de eindejaarsperiode al kostelijk genoeg :(

richard-polo
23-12-2013, 13:07
http://theibach-performance-shop.de/G-Lader-G40-G60-G65/G60-G-Lader/Ersatzteile-G-Lader/Verdraenger-Magnesium-G60-G-Lader-Neuteil--671.html


Magnesium G60 verdringers op voorraad bij thei-bach :)

http://rs1279.pbsrc.com/albums/y523/richard-polo/Mobile%20Uploads/verdringer_zpse77dfc86.jpg~320x480

richard-polo
07-01-2014, 13:34
Gaaf! Zou ik graag eens wille kopen voor op de mk1 g60... Alleen is de eindejaarsperiode al kostelijk genoeg :(



http://www.ebay.de/itm/G75-Lader-Testlader-G-Lader-Neuteil-Versuchslader-/190998953579?pt=DE_Autoteile&hash=item2c786cbe6b#ht_936wt_1235


2709,00 € verkoopprijs

richard-polo
07-01-2014, 14:32
http://rs1279.pbsrc.com/albums/y523/richard-polo/Mobile%20Uploads/wrd_zps18dbe180.jpg~320x480

http://rs1279.pbsrc.com/albums/y523/richard-polo/Mobile%20Uploads/wrd2_zps39e2eeff.jpg~320x480

richard-polo
07-01-2014, 14:35
Vastlijmen kan wel maar als ze los zitten maken ze meer druk, ik lijmde wel eens de uiteindes vast bij laders die echt hoge toerentallen draaiden.

:thumbup:
Die uiteindes zijn er bij mij ook al een paar keer uitgelopen, nadat het een beetje gelijmd was niet meer...
Laatste lader die ik had gekocht was ook al aantal uiteinde van beschadigd :(

richard-polo
02-02-2014, 12:46
rüssellader TP {dichtlijstgroeven dienen gelast te worden}
http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/g40_zpsde4413e6.jpg
http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/lader2_zpsbdc604d9.jpg
http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/lader1_zps58da5152.jpg
http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/lader_zps8563dfd0.jpg

richard-polo
31-03-2014, 10:16
http://g65-lader.de/

Rallye-VR6t
31-03-2014, 18:03
http://g65-lader.de/

Ik hoor en lees tot nu toe alleen maar slechte verhalen over de G65 lader.
Nu weer via Facebook een Rallye rijder die amper druk haalt.

Ruud 16V-G60
01-04-2014, 06:46
dat is mijn probleem ook met de laatste 2 laders.Ze frezen de helften 0,3mm te diep uit,waardoor de lijsten in de verdringer niet afsluiten op het loopvlak van de helft

EelcoB
02-04-2014, 10:57
Waarom dan? Fabricagefouten, of gewoon voor de safety?

Ruud 16V-G60
02-04-2014, 19:46
fout van hun,maar ze geven als antwoord dat het binnen de spelingtollerantie valt.Een lader heeft geen spelingtollerantie :screwy:

sixpack
02-04-2014, 21:48
Dan vlak je toch beide helften ;)

EelcoB
03-04-2014, 12:52
Idd.. raar zeg. Als ze maar geld vangen dus.

Ruud 16V-G60
03-04-2014, 18:49
vlakken gaat niet ivm lengte van de as

bivw 16vg60
28-04-2014, 23:19
Gewoon vlakken en as aanpassen 👍

Audi1981
28-04-2014, 23:32
Het zou fijn zijn als je voor dat geld een uitontwikkeld product krijgt. Ik begrijp dat mensen enthousiast worden als er G-lader nieuws is, maar centjes incasseren en een product leveren dat niet klopt vind ik een doodzonde :shake:

richard-polo
01-05-2014, 14:06
https://www.youtube.com/watch?v=X8_zWgaiED4

yuli
01-05-2014, 14:51
Nou je ziet het CNC programma van 2:30 dat kan iedereen programmeren met een MBO techniek opleiding. Uiteraard zal het wel werk gekost hebben om tot het programma te komen en gezien de reactie van Ruud een denk ik dat ze een rekenfout gemaakt hebben. Aan de hand daarvan worden er natuurlijk nieuwe versies gemaakt van het programma en uiteindelijk heb je mogelijk een goed product.

Jammer dat klanten opgezadeld worden met een product met een rekenfout(je). Er is waarschijnlijk geen kwaliteitscontrole.

richard-polo
01-05-2014, 15:20
http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/G60_zpsa6a4ee86.jpg
http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/verdringer_zps86bb57b0.jpg

G45
http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/g45_zpse9ceae5d.jpg
http://i1279.photobucket.com/albums/y523/richard-polo/g451_zpsbe3fe630.jpg

DIY
15-07-2014, 20:39
http://photoshare.shaw.ca/image/3/d/d/195525/preview_f9df5f470.jpg?rev=0

Iemand deze al gezien? Verdringer in carbon :eek:

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4623347-I-can-haz-quot-hood-quot-ride/page30

Bluepower
15-07-2014, 20:46
Leuk, maar is folie over een verdringer geplakt

EnVeeZee
15-07-2014, 20:56
Kan je een mooie wandklok van maken :confused:

Dub-Detail
05-09-2014, 13:09
Maar de hamvraag luidt nog steeds: Is de productiefout inmiddels hersteld?

richard-polo
05-09-2014, 14:54
http://g65-lader.de/


Erfahrungsberichte

Hier finden Sie Erfahrungsberichte unserer Kunden zum Theibach G65-Lader. Sie haben bereits einen Theibach G65 Lader bei uns erworben? Wir würden uns freuen, wenn auch Sie einen kurzen Bericht hinterlassen würden – vielen Dank.

Nachricht hinterlassen
Björn M. - Dienstag, 12. August 2014 09:48
Bei meinem Golf 2 wurde vor 1.000Km der G65 Lader von Tobias Theibach eingebaut. Mittlerweile ist er eingefahren und drückt 1.2Bar mit einem 70er Laderrad und ohne Zahnriemenantrieb. Der Druckaufbau grad im unterem Drehzahlbereich ist nicht vergleichbar mit einem G60 Lader.

Im Vorfeld habe ich sehr viele Informationen über den G65 Lader gesammelt und dann aber auch schnell festgestellt das es ausser den G65 von Theibach-Performance keine vergleichbare Alternative gibt!

Thomas - Sonntag, 03. August 2014 08:36


Nun, wie bin ich zum G65 gekommen ?
Und wie Zufrieden bin ich damit ?

Meinen alten G60 Lader habe ich wegen plötzlich starken Geräuschen ausgebaut und zum Tobi geschickt.
Eine Alternative zum Tobi (bin seit 1998 mit dem G unterwegs und aktiv in der Scene) gab und gibt es nicht.
Nunja, 2 Tage später habe ich einen Rückruf bekommen und Tobi erzählte mir das was ich eigentlich schon wusste (die Hoffnung stirbt zu letzt) der G ist hin.
Und dann stellt sich die Frage, was soll man machen ?
Einen Neuen G konnte ich für mich ausschließen, da ich schon im Jahr 2000 einen bei VW erworbenen G-Lader nach etwa 2000km (mit Motortuning und 68 mm Laderad) wieder ausbauen durfte.
Den werfen wir jetzt auf unserem Corradotreffen ;-)
Einen bei eb.y ? Für durchschnittlich 500,- Euro erwerben und dann nochmal eine Wartung für 500,- Euro drauf legen ? 1000,- Euro weg und wie hoch ist die Wahrscheinlichkeit das der sich überhaupt überholen lässt ? Gute Gebrauchte sind zur Seltenheit geworden und was mittlerweile bei eb...angeboten wird wissen wir alle..
Tja, dann gingen die Recherchen zum Thema G-65 los, es werden verschiedene angeboten,
aber es macht schon Sinn da zu kaufen wo das Thema G Grundsätzlich auf dem Plan steht,
mit viel Aufwand und Mühe Ersatzteile besorgt werden und positive Änderungen vorgenommen werden.
Lieferzeit bis zu 4 Wochen, da viel zu tun ist....nach 2 Wochen war er da.
Eingebaut, eingefahren und was soll ich sagen, er macht was er soll und das besser wie erwartet.
Bin vom 68mm Rad auf ein 72ger umgestiegen, hab minimal mehr Druck und den baut er früher auf.
Vom Sound her würde ich sagen das es etwas dumpfer brummt.
Vorher mit 68ger: 0,9 bar jetzt mit 72ger 1,0 bar und das mit einem PG wo alles gemacht ist, da kann man nicht meckern, zu male er jetzt etwas geschont wird.
(Großer LLK, komplettes LLSystem vergrößert/bearbeitet, gemachter Kopf und Nockenwelle usw.)
Und dann rundet eine Einzelabstimmung die ganze Sache noch ab.
Ich fahre meinen Corrado jetzt seit 16 Jahren und habe nicht vor das zu ändern.
Ich würde es wieder so machen, auch wenn es erst mal viel Geld ist.

richard-polo
02-12-2015, 17:18
Van Facebook:

erster G65 mit Mag.-Verdränger mit NEUEM Gehäuse - kompl. 0 km Laufleistung!


https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/12311077_1023604914348246_2608713834328182055_n.jpg?oh=2c53ba0013d22693cfd5960d30b876c8&oe=56DCF2F8&__gda__=1458032243_ab7eaa9b8224aef64b691350c537dee2

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/12313777_1023604944348243_5928628511167034525_n.jpg?oh=87e22f74ccee857d2ddcca7a167b6aca&oe=56DFEF2F&__gda__=1458674198_83d7a210b1f6d2d2be42e59408fa96b9

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xft1/v/t1.0-9/12316190_1023604947681576_184257862556958519_n.jpg?oh=71d610d238454c9508b2c11794da5480&oe=56F6571E&__gda__=1458838932_ac176a200828cd860b7c48a620a108f8

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpt1/v/t1.0-9/12308537_1023605071014897_3243137001273916357_n.jpg?oh=7b702eb4abcdae1c764c9ecc49781fb5&oe=56EC9B0B&__gda__=1457083531_2c32d5c1f9c5d5f91344902e29c61f0e

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/12341549_1023605097681561_1286103822922411785_n.jpg?oh=d68c87bfa4569540fe84e5c83069bc8e&oe=56F4C389&__gda__=1458452185_cd5f5e68a8d014d417b1524701cc2faa

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/12289690_1023605094348228_195123323682076797_n.jpg?oh=be4676fa90d489e757e208d783ded6b0&oe=56D8A378&__gda__=1458021796_4bbb7b738c944ce09b39afb51e3610d0

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/12299306_1023605131014891_8227731258274637239_n.jpg?oh=c12023df1ba79544293160f966213f99&oe=56E02FDE&__gda__=1457301428_d96e1a522fd0951753aa46a696cb0abf

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xlp1/v/t1.0-9/12310418_1023605177681553_4527535771985812189_n.jpg?oh=0d8150e8f44388476d11f431eae981f0&oe=56E99C60&__gda__=1456731253_611e9a7e44f8df07872a79bd0c312724

yuli
02-12-2015, 19:00
Ziet er mooi uit, knappe prestatie maar ik ga het niet proberen. Hoop voor de koper dat deze voor de aanschaf van 2699 Euro, dit keer wel druk levert..

Ruud 16V-G60
02-12-2015, 19:24
er worden nieuwe helften gebruikt,maar waarom een oude hoofdas ????

richard-polo
03-12-2015, 14:57
Dat moet je aan Tobias vragen Ruud ;)

vw-unit
04-12-2015, 12:58
Komt erop neer dat je veel geld betaald voor een mooi gefreesd blok gebakken lucht.
Beter gewoon een originele lader en reviseren/flowen bij arno of ruud

MelG60
04-12-2015, 20:37
Ik dacht niet dat er problemen zijn met de spullen van Theibach, alleen de spullen van roettele geven problemen.

richard-polo
05-12-2015, 08:58
Overal zit wel eens een rotte appel tussen! Heb nog geen slechte verhalen gehoord over Tobias, ja van dit forum.....

Ook weet Tobias wel wie{Nederlander} welke lader heeft gekocht en in welke staat!


Een ladertje reviseren of flowen is wel even wat anders dan een Magnesium verdringer opnieuw uitbrengen!

Ruud 16V-G60
06-12-2015, 09:56
theibach laat het ook maken bij roettele

polo 3
06-12-2015, 11:13
In het begin liet theibach het bij hun maken ja.
Maar de kwaliteit was slecht, en heeft tobias de stap gemaakt ze zelf te ontwikkelen.
Nu gaat alles in eigen beheer, en alles past perfect.
Alle maten kloppen.

Een roettele G65 verdringer past niet in een theibach uitgefreesd huis.
Hetzelfde geld voor een theibach verdringer in een roettele behuizing.

Dat ze niet voor een nieuwe hoofdas hebben gekozen zal ook met de kosten te maken hebben.
De lader is al aan de prijs, en je gaat niks merken of je nu een nieuwe of goede gebruikte hoofdas erin zet.
Deze as ziet er ook nog erg goed uit dus een nieuwe heeft geen meerwaarde.

Arno lader.

Jelle-Mk1G60
06-12-2015, 13:02
We weten onderhand dat het bij ruud wat heeft tegen gezeten.

Maar daarom hoef je niet blijven af te breken als het nu wel goed is...

Ruud 16V-G60
06-12-2015, 17:53
ik breek niets af Jelle,ik heb hier alleen afgelopen week nog contact over gehad met tobias

MelG60
06-12-2015, 23:41
Dan zou je moeten weten dat het niet dezelfde zijn, des te vreemder je reactie.

Ruud 16V-G60
07-12-2015, 05:16
theibach en roettele werkte in het begin samen,later zijn ze apart gegaan en zijn de laders onderling veranderd.Ik hoorde nu dat het theibach niet lukte de magnesium verdringer goed te krijgen,en laat hij ze produceren bij roettele.Mijn ervaring met beide laders is helaas slecht,maar ik moet wel toegeven dat de nieuwe (magnesium) er heel mooi uitziet.

Rallye-VR6t
07-12-2015, 12:14
Snap het hele G65 gedoe niet, investeer in een goede 2e hands of koop een nieuwe G60 lader. Flow die lader goed, reviseer met materiaal dat past bij de toepassing voor die lader. (voor veel km's of voor prestatie)
Dan ben je sneller klaar en weet je wat het eindresulaat is.

Na jaren G60, de mooiste motor was simpel vwb opzet. Grote intercooler, grijze injectoren, 4-2-1 uitlaat zonder kat, geflowde Glader met 71mm en een chip van JDengineering. 217pk, 285nm. Gewoon fijn rijden en bij normaal gebruik 1 op 11.

polo 3
07-12-2015, 13:08
Tobias laat niks bij Roettele maken, ook de magnesium niet.
Alles in eigen beheer.

Het is net wat de mensen willen, een goede G60 werkt prima.
Andere willen net dat beetje extra van de G65.
Vind het een mooie ontwikkeling, alleen hadden ze het 10 jaar eerder moeten doen.
Dan was er meer animo geweest.


Arno

richard-polo
13-12-2015, 11:06
Dan zou je moeten weten dat het niet dezelfde zijn, des te vreemder je reactie.


:thumbup:

Ik heb ook gesproken met Tobias en sommige verhalen hier kloppen gewoon niet! {met name het aanleveren van laders}

Ruudje is adverteerder dus wellicht vind ie het niet zo leuk dat ik een ander zijn naam hier rond strooi!!

Blijft gewoon top dat die kerel hier tijd en geld in investeerd..

Ruud 16V-G60
14-12-2015, 19:38
nou ik kan je het bericht wel prive doorsturen hoor richard ;)
ik heb helemaal niets tegen anderen,want ik doe genoeg zaken met Tobias,en hij leverd mooi werk.Ik heb toevallig vandaag nog wat spullen aan hem geleverd

richard-polo
15-12-2015, 08:56
Dat Mag Ruud, je mag het ook gewoon hier openbaar zetten ;)
{Verder no hard feelings hoor ;) }

wat betreft zaken doen met Tobias, iedereen die nog wat spul heeft liggen van g-laders kan zaken doen met Tobias want hij koop vrijwel alles op als het nog her te gebruiken is :thumbup: Heb al zat opgestuurd naar Hohlweg 1


En Animo is er ook zat alleen niet in ons kleine lader landje!

Ruud 16V-G60
15-12-2015, 17:12
als ik iets stuur,dan is het prive.Ik weet namenlijk niet of dat Tobias het op prijs steld als ik het openbaar plaats.
Dit heeft niets met opkopen te maken,dit is iets wat hij nodig heeft om zijn nieuwe laders op te kunnen bouwen,en waar hij blijkbaar niet of niet voor een normale prijs aan kan komen

MelG60
15-12-2015, 18:08
Quote: als ik iets stuur,dan is het prive.Ik weet namenlijk niet of dat Tobias het op prijs steld als ik het openbaar plaats.

Ik weet niet of Tobias het op prijs stelt dat je zijn werk afkraakt en dat je beweerd dat zijn spullen bij Roettelle vandaan komen, misschien dat je dat eens moet vragen aan hem? Ik snap niet waarom dat zo moet. Theibach is absoluut geen concurrent van jou.

chrisjuh
15-12-2015, 21:50
Ik dacht dat dit topic over nieuwe verdringers ging?

Ruud 16V-G60
16-12-2015, 05:44
theibach is inderdaad geen concurent van mij,ik koop ook gewoon regelmatig bepaalde spullen bij hem.Ik heb zowel met een roettele als met de theibach lader problemen,dit omdat de behuizing 0.60mm te diep is gefreesd.De G65 in beginstadium van theibach kwamen bij roettele vandaan,dit kan dus duidelijk verklaren dat het geen toeval is.Hoe de G65 laders op het moment zijn kan ik niet zeggen.Ik vind de prijs te hoog om deze gok nogeens te wagen

richard-polo
30-12-2015, 11:18
Ik dacht dat dit topic over nieuwe verdringers ging?

In het begin wel! Nu is er meer productie gedaan als alleen verdringers.....

Op facebook staan ook foto,s van een G65 met 20dKm waarvan de verdringer van alu is..
Ben benieuwd hoe het verloopt met de magnesiuum G65 verdringer :cool:

MelG60
30-12-2015, 15:44
Heb je een link?

richard-polo
21-01-2016, 14:41
krijg de link niet gevonden :( misschien komt dat nog!

roettele heeft ook een G60 lader gemaakt Eigen fabricaat!
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/12523157_907661542644602_2125138187596696160_n.jpg?oh=7cf88f4815f83468be04a9d7617f8b81&oe=573A124C&__gda__=1463728837_3c23585d7a45a6632047e15fb806d6e0
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xft1/v/t1.0-9/12540835_907661569311266_5547778688156296051_n.jpg?oh=9f1a63e143e00b4d22473c18dd6a694d&oe=56FE7619&__gda__=1464207251_2fa64e61912ac44597bfc1a1fdc33bd0
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/12573762_907661639311259_8919819734364568635_n.jpg?oh=06a1e1c1d2cb1985ca1bd69cb3603ab0&oe=57490245&__gda__=1462923468_166ebec94731ce0e77467d51c439c112
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xta1/v/t1.0-9/940874_907661615977928_1223773790722941680_n.jpg?oh=30841e679d231310278b9850050a2e18&oe=56FB4C45&__gda__=1460019322_b1c0d8c7190e9bcfe1ed2d9712be85ee
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xft1/v/t1.0-9/12552901_907661625977927_1222591470593095899_n.jpg?oh=aaa35513cc71a03dc50063651a8977be&oe=573B2ABC&__gda__=1464146998_23dcd4db8d043066e41f156454b8a6d4
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/12523090_907661675977922_8517542705497620007_n.jpg?oh=ed1fd6f085125ea7f49cc46033f1f308&oe=5746A064&__gda__=1459687149_c8f95ade9165b7c1d87474803620041b https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpl1/v/t1.0-9/8207_907661522644604_5242698745944579909_n.jpg?oh=d3a1d5538c0b9677aabbae0ae7b82bf6&oe=5737650C&__gda__=1463211536_d0a07d6d1369b5243a10e0e863bcce19

richard-polo
21-01-2016, 14:44
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/12540719_1051805708194833_1628201522506674399_n.jpg?oh=d01d3c6da090e7023d15b5f13ee30e6c&oe=573A3624&__gda__=1463866907_c883c0b1007e83f5aa467988c439cd00

Ruud 16V-G60
22-01-2016, 16:42
ziet er allemaal echt keurig uit.

corrado-usa
05-06-2016, 22:20
ziet er allemaal echt keurig uit.


Hoe zijn die g65 laders nu dan al beter of is het nog troep
Rijden er al veel mensen mee ?