PDA

View Full Version : centreerringen


dkeune
31-10-2004, 17:07
kheb velgen op de kop getikt voor me golf 2, maar nu moesten en centreerringen op, maar wat zijn dat hoe duur zijjn die en welke maat moet i kdan!!
Help please!!

Gr Dennis :(

Tjaap
31-10-2004, 17:28
dat betekend dat je naafgat groter is dan de VW naaf. het zijn plastic vulringetjes die je op je velg zet zodat hij mooi in het midden op je naaf valt zeg maar. welke je nodig hebt ligt aan het merk van je velg. de betere velgenhandel kan je verder helpen. Dus gewoon een velg meenemen (of de info) en zeggen dat je centreerringen voor een VW wilt.
zijn niet zo duur.

sixpack
31-10-2004, 17:47
naafgat VW 57.1 mm

Allart-Ghetta
01-11-2004, 14:22
Plastic sucks! Stalen ringen die in de velg klikken a la OZ, anders moet ik het niet. Beunzooi!

Zestienkleppen
01-11-2004, 14:31
Altijd ellende die centreerringen. Met m'n vorige golf een keer reparatie gehad, bleken achteraf 2 centreerringen pleitos te wezen.
Wist ik het velgenmerk niet, stad en land afgelopen totdat een goeie velgendealer me uiteindelijk er een paar cadeau gaf.

VeeDubber
01-11-2004, 16:30
De ringen dienen alleen ter centrering bij het plaatsen van het wiel. Op moment van montage centreert het wiel op de wielbouten. Staal is weliswaar beter, maar met plastic gaat het ook nog prima.