PDA

View Full Version : Oplichter exclusiv-parts-shop.de


cloontje
05-08-2009, 13:37
Zoals misschien sommige mensen weten ben ik bezig met een oplichter van onderdelen op het net.

Bij deze wil ik dus iedereen waarschuwen om daar niks te bestellen.

Ik weet nu al van 3 mensen dat ze zijn opgelicht door dit "bedrijf".

Na het nodige zoek en bel werk ben ik er al achter gekomen dat het adres van het bedrijf nep is maar ik heb waarschijnlijk een achternaam.

Vrijdag 07-08-2009 ga ik het tripje maken naar het "bedrijf" om de persoon eens op te zoeken en tevens contact te leggen met de locale polizei.

Ben je ook opgelicht door dit bedrijf dan neem zo snel mogenlijk contact met me op en wie weet kan ik ook nog wat voor jou betekenen.

Gr

Gizz
05-08-2009, 14:08
Zelf nog niks over dit bedrijf gehoord. Maar succes met het aanvechten, mocht je een knuppel-partij willen opzetten meld me ik alvast aan. Zulk soort mensen zijn gewoon erg erg zielig.

Succes!

Marcski
05-08-2009, 14:19
één topic is wel voldoende

misschien dat je hier nog wat hulp of tips kan krijgen: http://www.opgelichtopinternet.nl/

cloontje
05-08-2009, 14:34
één topic is wel voldoende

misschien dat je hier nog wat hulp of tips kan krijgen: http://www.opgelichtopinternet.nl/

ik heb dankzij het caddy topic al 2 andere mensen gevonden die ook opgelicht zijn. en aangezien het bedrijf hoofdzakelijk caddy en golf onderdelen aanbiedt hoopte ik nog andere mensen te kunnen helpen.

Aangezien er weinig mensen hier op dit tpoic kijken had ik het daar neergezet om zoveel mogenlijk mensen te kunnen bereiken.

MipMip
05-08-2009, 14:59
Hoe weet je waar je moet zijn als je weet dat het adres nep is?

En heb je al een beetje rondgevraagd op Duitse/Belgische sites over de ervaringen daar met deze shop?

berendd
05-08-2009, 15:07
bedoel je deze?

Fa. exclusiv-parts
Kastanienring 21
07407 Rudolstadt

http://www.exclusiv-parts.de

ik heb wel eens amateuristischere sites gezien maar echt veel staat er ook niet op...de ebay winkel is er niet meer trouwens...

cloontje
05-08-2009, 16:16
bedoel je deze?

Fa. exclusiv-parts
Kastanienring 21
07407 Rudolstadt

http://www.exclusiv-parts.de

ik heb wel eens amateuristischere sites gezien maar echt veel staat er ook niet op...de ebay winkel is er niet meer trouwens...

ja die bedoel ik.

ik weet dat het adres nep is omdat ik met een bedrijf in dezelfde straat heb gebeld en zij bevestigden dat er op dat adres geen bedrijf is maar dat er een man die boven hun zaak woont zich met zulke dingen bezighoudt. mischien toeval of niet maar ik gok het erop.

Gr

cloontje
05-08-2009, 16:17
Zelf nog niks over dit bedrijf gehoord. Maar succes met het aanvechten, mocht je een knuppel-partij willen opzetten meld me ik alvast aan. Zulk soort mensen zijn gewoon erg erg zielig.

Succes!

Vrijdag morgen 07.00 vertek ik met een groot stuurslot! no9g 2 plaatsen vrij in de wagen.

Gr

indewarre
06-08-2009, 18:30
is wel een stukkie rijden voor jullie, heb je geen ip adres van die gast, kun je vinden door een mail van em aan te klikken met de rechter muisknop en bron opzoeken in dan in ip-finder plaatsen en resultaat ff googlen

cloontje
07-08-2009, 16:55
is wel een stukkie rijden voor jullie, heb je geen ip adres van die gast, kun je vinden door een mail van em aan te klikken met de rechter muisknop en bron opzoeken in dan in ip-finder plaatsen en resultaat ff googlen

Die rukker mailt niet.

Gr

bjuriaan
07-08-2009, 17:50
en???

cloontje
07-08-2009, 18:58
vandaag wad D-day. ik ben helaas niet ver gekomen. Ik woon redelijk dicht bij de grens en ik ben vanmorgen eerst langs de polizei hier in de buurt gegaan. Ik heb me de rit kunnen besparen want de polizei wil er niks aan doen.

Punt 1 : het bedrag was niet schokbarend
Punt 2 : ze kregen meer dan genoeg meldingen binnen.
Punt 3 : zulke oplichters sluiten hun rekeningen vaak snel waardoor ze bijna niet te achterhalen zijn.
Punt 4 : ik heb al aangifte gedaan in Nederland dus de NL pilitie moest het maar oplossen.
Punt 5 : ze hadden er gewoon geen zin in.

Nou conclusie : weg 128 euro. Van de eene kant ben ik blij dat ik er niet heen ben gegaan (wat voor een zin heeft het als de polizei je totaal niet wilt helpen)
van de andere kant : misschien had ik hem wel gevonden. maar dan nog blijft het probleem : ik heb geen naam waar ik zeker van ben dat het die rotzak is.

Plan voor nu is : meer info proberen te verzamelen, Hij heeft een ebay winkel gehad en ik hoop dat ebay me misschien wat info kan verstrekken. Morgen ga ik hem weer stalken door constant te bellen en wie weet verspreekt hij zich.

De NL politie zou mijn proces verbaal doorsturen naar de polizei en ze zouden dan verplicht zijn om een onderzoek in te stellen , maaf daar geloof ik niks van.

Gr

cloontje
07-08-2009, 19:00
is wel een stukkie rijden voor jullie, heb je geen ip adres van die gast, kun je vinden door een mail van em aan te klikken met de rechter muisknop en bron opzoeken in dan in ip-finder plaatsen en resultaat ff googlen

Ik heb trouwens wel een mail van hem. Kun je het iets duidelijker uitleggen?

Thanx

Gr

indewarre
10-08-2009, 18:58
dit zijn de officieel data

[Holder]
Type: ORG
Name: Thomas Scholz
Address: Thomas Scholz
Address: Kastaninering 21
Pcode: 07407
City: Rudolstadt
Country: DE
Changed: 2007-12-02T12:51:37+01:00

[Admin-C]
Type: PERSON
Name: Thomas Scholz
Address: Kastaninering 21
Pcode: 07407
City: Rudolstadt
Country: DE
Changed: 2006-01-20T18:50:09+01:00

[Tech-C]
Type: ROLE
Name: Hostmaster STRATO AG Webhosting
Organisation: STRATO AG
Address: Pascalstraße 10
Pcode: 10587
City: Berlin
Country: DE
Phone: +49 30886150
Fax: +49 3088615111
Email:
Changed: 2006-12-04T23:27:06+01:00


dus ook die van zijn hoster, heb je een rechtstreekse mail van hem gehad? of via ebay ofzo

cloontje
10-08-2009, 19:15
bestellung@exclusiv-parts.de van dit mail adres.

indewarre
10-08-2009, 22:02
dat is :angryv: zo blijft hij achter zijn webhost hangen maar het adres moet toch echt kloppen alles is geregistreerd ook zijn belastingnr. alles klopt

cloontje
11-08-2009, 06:47
zoals eerder gepost , weet ik dat er iemand boven een ander bedrijf woont met de naam scholz. dit is op de kastaninering 2.

ik denk dat ik dus genoeg info heb om het tripje te gaan maken. Helaas is VAG fest dit weekend en volgend weekend ga ik op vakantie. zal dus heel even moeten wachten.

Word vervolgd.

Gr

indewarre
11-08-2009, 07:47
wat je zien kunt is het midden in een woonbouwwijk, beetje vreemd we blijven je volgen

stufenheckfahrer
05-10-2009, 13:19
Als je z'n naam+woonplaats op klicktel ingeeft zie je dat er ene Günther Scholz op dat adres woont, maar dat er ook een bedrijf van Thomas Scholz op dit adres zit

http://www.klicktel.de/telefonbuch/rudolstadt,Scholz,50976500,eintrag.html

Het bedrijf heet dan ook ineens geen exclusive parts meer, maar onlinehandel autoteile met subgroep gebrauchtwaren.

Ik denk dat je moet leren leven met het feit dat je verkloot bent. Hier kom je niet meer achter.

Greetz Ron