PDA

View Full Version : 1000 pk 16V motor


O.Z racing
07-11-2004, 21:05
die vent spoort niet 1000 pk om 1/4 mijl races te rijden.in een golf.

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8926&mode=normal

zie link.
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1611721&page=1

hajee
07-11-2004, 21:09
die vent spoort niet 1000 pk om 1/4 mijl races te rijden.in een golf.
zie link.
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8926&mode=normal

link=foto.. :wink:

O.Z racing
07-11-2004, 21:15
link=foto.. :wink:
bedank,is alweer verandert

Matheo
07-11-2004, 21:21
dat is een dikke turbo!

Marco
07-11-2004, 21:59
dikke iongen idd die turbo

Koen is sleeping
07-11-2004, 22:16
die vent spoort niet 1000 pk om 1/4 mijl races te rijden.in een golf.
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1611721&page=1

Inderdaad! Hij spoort niet! Kan beter dat blok aan mij verkopen => Ultieme Sleeper!

Tommy
07-11-2004, 22:27
cool...

ding zal ook snel aan revisie toe zijn denk ik? 1000 pk? djeeeezzz

Pedaalemmer
07-11-2004, 22:30
heeft dat blok wel ooit gelopen? niet alle slangen zijn aangesloten/aanwezig ding is brand en brand schoon (lees te nieuw) en hij ziet er nog steeds niet vet (smeer/olie) uit...

het is wel erug gruwlijk om te zien!

Marco
07-11-2004, 23:03
Als je er alleen maar mee sprint wordt ie niet echt smerig, heb zelf het idee dat ie nog niet helemaal af is. Want wat hose clamps zou ik toch wel aanbevelen met zo'n dikke turbine :) eraan

polopower
08-11-2004, 10:58
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=1381&stc=1

Zie ik daar 4x een bobine? Waarom niet gewoon via de verdeler?

Golfzilla
08-11-2004, 11:23
Quote, originally posted by GLI_driver_found ยป
Why does each sparkplug have its own coil?

better spark to each plug....cap and rotor can't transfer that kind of energy....

polopower
08-11-2004, 13:01
Oops... linkje over het hoofd gezien...

Voor het eerst dat ik een dergelijke constructie zie... effectief of gebakken lucht.

De (te) grote turbo lijkt me ook al niet geschikt voor een sprinter. Nu ben ik een leek wat betreft druk-vulling maar ik neem toch aan dat je juist voor de sprint boost wil hebben over een zo'n breed mogelijke toerenbereik en daarbij bij een zo'n laag mogelijke toerental inzet?

Maar ik lees ook iets over een te grote IC. Kan deze bij drukvulling dan niet groot genoeg zijn? Gaat deze stelling dan niet op :

"Hoe groter de IC hoe 'compacter' het mengsel, hoe meer vulling van elke cylinder, hoe meer effect de turbo/compressor heeft?"

Marcski
08-11-2004, 13:06
idd, een te grote IC moet ook gevuld worden en kan voor drukverlies zorgen...

Zo'n grote turbo spoelt al heel erg traag op, en daarna moet de IC nog gevuld worden, je turbogat is dus verschrikkelijk groot

Mark1
08-11-2004, 15:14
Daar had iemand al een oplossing voor bedacht :biggrin:

". .he clearly has a hired midget to start running inside that turbo to spool it!!"

VolkswagenRacing
08-11-2004, 17:34
quote:"NASA couldn't get 1000 hp from a 16V engine"

Inderdaad,

MelG60
09-11-2004, 18:48
Grote turbo is juist gunstig, je hebt weinig vermogen onderin (goed voor je aandrijflijn) en als je tot bv 8000 toeren kan trekken kan je een heel grote turbo draaien en nog steeds in boost terugvallen als je schakelt.

Pedaalemmer
10-11-2004, 11:06
dus dit project heeft nog een grote kans van slagen?

FMA
10-11-2004, 11:10
iemand foto's van de volledige auto?
zoiets hou je toch niet op de baan? :confused:

MelG60
10-11-2004, 18:12
Nee ik denk dat dit figuur een grote fantasie heeft hoor, kan ook nergens iets terugvinden over de turbo. Bovendien zien snelle auto's er meestal niet zo perfect netjes uit. In principe is het wel mogelijk op methanol bv.