PDA

View Full Version : boete uit Duitsland hoe en wat?


joostvw
03-09-2009, 23:16
ik heb dus net een boete op de mat gehad omdat ik in de buurt van hamburg 135km/u reed waar ik 100 mocht.
met correctie eraf word dat 130.
er staat alleen nergens op wat dit gaat kosten :screwy: .
heeft iemand een indicatie van wat dit ongeveer kan zijn 100/200/300???

en er zit wel een formulier bij dat ik in moet vullen met de vraag: geef je toe dat je dit hebt gedaan ja/nee, omdat:

kan ik hier onderuit komen met een stom smoesje van: mijn auto kan niet zo hard ofzo?
ik heb namelijk wel eens gehoord dat ze dat soort dingen dan laten zitten omdat het duurder is aan administratie om het wel te regelen.
maar ja er word zoveel gezegt he.

er zit trouwens echt een foto bij van mij in mn golfje en een closup van mijn hoofd met bril op ;) en een close up van mn kenteken (je kan volksforum net niet lezen:()
maar die ga ik dus wel ff inlijsten denk ik.

als iemand hier ervaringen mee heeft hoor ik het graag.

Joost

Wolgast
04-09-2009, 07:30
Gewoon betalen....
Gaat je volgens de bußgeldrechner 80 € kosten. Een lachertje dus!!
Wel 3 punten!
En die tellen ook gewoon voor een NL rijbewijs. Ikzelf heb namelijk nog een NL (roze papiertje) rijbewijs en woon in Duitsland. ´Het kan natuurlijk anders zijn omdat jij niet in Duitsland woont....

classicline
04-09-2009, 07:52
ik heb dus net een boete op de mat gehad omdat ik in de buurt van hamburg 135km/u reed waar ik 100 mocht.
met correctie eraf word dat 130.
er staat alleen nergens op wat dit gaat kosten :screwy: .
heeft iemand een indicatie van wat dit ongeveer kan zijn 100/200/300???

en er zit wel een formulier bij dat ik in moet vullen met de vraag: geef je toe dat je dit hebt gedaan ja/nee, omdat:

kan ik hier onderuit komen met een stom smoesje van: mijn auto kan niet zo hard ofzo?
ik heb namelijk wel eens gehoord dat ze dat soort dingen dan laten zitten omdat het duurder is aan administratie om het wel te regelen.
maar ja er word zoveel gezegt he.

er zit trouwens echt een foto bij van mij in mn golfje en een closup van mijn hoofd met bril op ;) en een close up van mn kenteken (je kan volksforum net niet lezen:()
maar die ga ik dus wel ff inlijsten denk ik.

als iemand hier ervaringen mee heeft hoor ik het graag.

Joost


Het zit zo (geloof me na 5 jaar in duitsland werken heb ik enige ervaring ermee;)),

met een smoes kom je er iig niet onderuit, je kunt hem wel op bijv je broer afschuiven;)

Je omdat je meer als ik geloof 20 km te snel gereden bent heb je nu een brief erbij gekregen waarbij je moet bevestigen dat jij de bestuurder was op dat moment.

Als je dat doet krijg je een tijd later een brief thuis met het boete geld. voor 30 km te snel zou dat 80 euro zijn met admin kosten ed van ongeveer 23 euro zou je op rond de 100 euro komen.
Ook krijg je dan 3 Punten in flensburg.
Dat is op zich nog geen ramp want bij 18 punten krijg je een rijverbod in Duitsland.
Bij geen verdere overtredingen waar je punten krijgt zijn deze naar 2 jaar weer weg.
Vanaf 14 Punten moet je binnen 5 jaar een scholing volgen anders krijg je dan al een rijverbod.

Nu kun je 2 dingen doen:

1. Is netjes beantwoorden en doen wat hier boven staat.

2. Alle brieven wie je de komende tijd krijgt volkomen negeren ook de aangetekende brieven niet aannemen en zorgen dat je niet thuis bent.
als je dat gelukt is over een maand of 4 daar opbellen naar het nummer wat rechtsboven op je brief staat bij het KT nummer (altijd bij de hand hebben;))
en zeggen dat je de brief net hebt gekregen.
Dan zal je te horen krijgen dat het verjaard is en je niks hebt of krijgt.
Maar op het moment dat iemand een aangetekende brief aan neemt ben je de LUL en moet je alsnog betalen.
Zorg alleen wel dat je in de tussentijd niet aangehouden word in duitsland..

Mij is optie nummer 2 1x gelukt toen heb ik 56 km te snel gereden
de 2e keer dat ik het zelfde probeerde met 40 km te snel is het niet gelukt
en moest ik alsnog betalen.

Op het moment dat je meer als 40 km te snel rijd krijg je ook 3 ounten maar ook gelijk een rijverbod van 1 maand erbij wie wij als buitenlanders voor ik geloof 110 euro kunnen afkopen. heb ik toen ook gedaan.

Dus wat je ook doet in duitsland het is allemaal goed zorg ervoor dat je onder die 40 km grens blijft anders word het gekker..

Ik heb ondertussen 11 punten dus kom een beetje in de gevarenzone:)

iig veel Succes ermee.

Twan

classicline
04-09-2009, 07:56
´Het kan natuurlijk anders zijn omdat jij niet in Duitsland woont....


Nee maakt niks uit.

dekilo
04-09-2009, 08:00
Ik heb eens in Duitsland 30 te hard gereden in de bebouwde kom en dat koste 100€ en 3 maanden rijontzegging in Duitsland.
Ik kon ervoor kiezen om het rijbewijs op het gemeentehuis van Aken achter te laten of een stempel in het rijbewijs te krijgen.
Ik heb voor de stempel gekozen.
Ik heb nu een pasje benieuwd hoe ze dat dan gaan doen!

classicline
04-09-2009, 08:02
Ik heb eens in Duitsland 30 te hard gereden in de bebouwde kom en dat koste 100€ en 3 maanden rijontzegging in Duitsland.
Ik kon ervoor kiezen om het rijbewijs op het gemeentehuis van Aken achter te laten of een stempel in het rijbewijs te krijgen.
Ik heb voor de stempel gekozen.
Ik heb nu een pasje benieuwd hoe ze dat dan gaan doen!

Dat hebben ze nooit mogen doen voor 30 km te snel:

innerhalb geschlossener Ortschaften (gilt auch für 30 km-Zone !)
bis 10 km/h 15,- EUR
11-15 km/h 25,- EUR
16-20 km/h 35,- EUR
21-25 km/h 80,- EUR, 1 Punkt
26-30 km/h 100,- EUR, 3 Punkte
31-40 km/h 160,- EUR, 3 Punkte, 1 Monat Fahrverbot
41-50 km/h 200,- EUR, 4 Punkte, 1 Monat Fahrverbot
51-60 km/h 280,- EUR, 4 Punkte, 2 Monate Fahrverbot
61-70 km/h 480,- EUR, 4 Punkte, 3 Monate Fahrverbot
über 70 km/h 680,- EUR, 4 Punkte, 3 Monate Fahrverbot

dekilo
04-09-2009, 08:05
Ik realiseer me nu dat het ook 1 maand kon zijn geweest.
Het is ondertussen al een paar jaar geleden geweest!

classicline
04-09-2009, 08:07
Ik realiseer me nu dat het ook 1 maand kon zijn geweest.
Het is ondertussen al een paar jaar geleden geweest!

Dat zou idd net kunnen als je iets over de 30 zat:(
Het scheelt wel dat ze je rijbewijs niet kunnen in nemen alleen een rijverbod voor DE kunnen geven:)

dekilo
04-09-2009, 08:12
Dat zou idd net kunnen als je iets over de 30 zat:(
Het scheelt wel dat ze je rijbewijs niet kunnen in nemen alleen een rijverbod voor DE kunnen geven:)

Nou ik moest dus eerst voorkomen in Duitsland.
Toen heb ik lichtelijk in paniek eens gebeld met de Duitsers en toen was het afdoende als ik naar het gemeentehuis van Aken kwam.
Ik moest daar naar een kantoortje en daar zag ik een archiefkast vol met Nederlandse rijbewijzen!
Ik kreeg de keus om het rijbewijs daar te laten maar dat mag helemaal niet aangezien een rijbewijs eigendom van de staat is als ik het correct herriner.
Daarom dus een stempel!
Dat zorgde wel voor gefronste wenkbrauwen bij de Nederlandse dienders!

VeeDubber
04-09-2009, 11:17
Ik ben ook eens de pineut geweest in DLD, voor een flinke boete. Woonde toen zelf ook in DLD en heb er toen voor gekozen om de zaak gewoon te betalen. Ze hebben in Duitsland 3 maanden de tijd om aan te tonen dat je de bestuurder bent van die auto. Op internet staan allerlei indianenverhalen over neven uit mexico die je auto geleend zouden hebben e.d. maar mijn advies is: gewoon ff betalen, zeker als het maar 80 euro is. Risico van het vak ;)

joostvw
04-09-2009, 16:53
ja ik had verwacht dat het dus duurder was.
ik zat al te rekenen: in NL krijg je 280 als je 48 te hard rijd dus dacht ik bij 30 te hard zal het 180 zijn ofzo.
maar kan idd wel proberen ze te negeren maar ik weet niet of de boete daardoor hoger word?? in nl geloof ik wel.
iig heeeel erg bedankt voor jullie info.
ik zie wel dat dit best een hot topic is hier ;)

Alberto
04-09-2009, 17:01
is toch nu zo als je niet betaald, er gewoon een verzoek van uit duitsland naar Leeuwarden gaat ? (cjib)



Ik heb ondertussen 11 punten dus kom een beetje in de gevarenzone:)

Twan

Goed bezig Twan ...geloof dat z'n cursus wel gezellig is in Flensburg
er is een collega heen geweest van me :D

JettaPowerrr
05-09-2009, 09:29
Ik geloof idd dat het CJIB medewerking verleend bij overtredingen in het buitenland.
Ik heb er ergens wat over gehoord of gelezen.

Maar goed, gewoon betalen lijkt me de beste optie. Je hebt een fout gemaakt, en nu moet je boeten. Simpele zaak.
En in het vervolg toch wat beter op de borden en de teller letten, misschien? Scheelt in de toekomst weer een hoop centen. Bovendien, op vele delen van de Autobahn mag je zo hard vlammen als je wilt/kunt, dus waarom te hard rijden op plaatsen waar het niet mag. ;)
En nee, ik ben geen heilige, ik heb al heel wat prenten (leergeld) betaald, ik spreek dus uit ervaring. :tongue:

Gr. Ed

classicline
05-09-2009, 09:35
Ik noem het altijd maar Contibutie;)

Christiaan
05-09-2009, 09:45
Ik noem het altijd maar Contibutie;)

Hardrijders belasting.. :tongue:

breadfan83
05-09-2009, 10:58
Smoesje werkt niet, wat jij bedoelt gaat om het ijkrapport.

Als jij hier in Nederland geflitst wordt, en je vraagt wanneer je de bekeuring thuis krijgt het ijkrapport aan in een bezwaarschrift, kost het de agenten te veel geld, en vooral moeite, voor die ene bekeuring, waardoor ze al vaak de bekeuring laten zitten.

Smoesjes werken in ieder geval nooit. ;)

ben zine
05-09-2009, 11:53
Met de boete + administratiekosten ben je er nog niet. Je krijgt ook nog stortingskosten om het geld op de Deutsche bankrekening over te maken. Ik dacht slim te zijn en heb het over de grens in duitsland zelf gestort maar daar was ik ook nog €8,- aan verwerkings- en stortingskosten kwijt.
Een simpele boete van €40,- kostte mij €71,80 plus 50 km heen en 50 km terug.
Maar misschien had het ook met internetbankieren kunnen worden overgemaakt, heb ik niet geprobeerd.

Ik was deze keer met mijn eigen vrouw onderweg maar voor alle zekerheid hebben de duitsers haar maar even weggesjopt

http://img199.imageshack.us/img199/5168/flitz3.jpg

VeeDubber
05-09-2009, 11:56
gewoon overmaken zonder spoed, kost je niks extra's

joostvw
05-09-2009, 17:04
kost wel extra want heb toevallig gister naar oostenrijk een betaling gedaan (vakantie) en ik kon kiezen of ik die kosten zelf betaalde of aan hun berekende.

het klopt idd dat je op veel stukken zo hard mag rjiden als je wilt, maar juist daardoor trap ik niet voor elk 100km paaltje op de rem.
krijg je files van als ik ineens van 160 naar 100 km afrem.......

bij mij is mn vriendin er ook uitgeknipt, dat is vanwege privacy regels enzo
ik heb ook zulke foto's ,die ga ik inlijsten.

breadfan83
05-09-2009, 17:52
Deutschland, het land waar je kunt vreemdgaan en te hard rijden, zonder dat je vrouw er achter komt. :tongue:

ben zine
05-09-2009, 22:13
Ich kaufte Ringe und auch Champagner
Es hatte leider keinen Zweck
Die Ringe trag ich unter den Augen
Ich bleib alleine. Sie ist weg

http://www.youtube.com/watch?v=DVB-G-Qnx6w (begint sloom, maar daarna....)

servibruls
06-09-2009, 14:57
Klinkt misschien stom, maar zo'n foto is best vet:P

Gertjan
06-09-2009, 15:31
Jeremy Clarkson heeft toch een mooie manier om onder zulk soort boetes uit te komen? :thumbup:

breadfan83
06-09-2009, 15:43
Jeremy Clarkson heeft toch een mooie manier om onder zulk soort boetes uit te komen? :thumbup:

Had die niet zo'n masker van de minister van verkeer dat ie voor z'n gezicht hield bij elke flitspaal?

joostvw
08-09-2009, 13:24
ja die heb ik gezien ja, geweldig!