PDA

View Full Version : Motor blijft niet stationair draaien


Golfje2GTI16V
14-09-2009, 16:21
Hallo,

wij hebben nu ruim 2 jaar een Golf 2 GTI 1.8 16V Edition. We hebben regelmatig probleem dat de motor niet stationair wil blijven draaien, als je gas loslaat, gaat de toerenteller naar nul, en bij niet voldoende snelheid slaat de motor af. Als je dan stilstaat en je trapt het gaspedaal in, gaat de toerenteller wel gewoon omhoog (de motor is dan dus afgeslagen). Ook stottert de motor vaak rond de 4.000, 5.000 en 6.000 toeren.
Het rare is dat dit niet altijd het geval is. Als er in Nederland v-power getankt wordt heeft hij er het minste last van, tank je bij tango is het vrijwel altijd mis.
Ook heb ik gemerkt dat het probleem over is als je in 2e versnelling eventjes tegen de max. toerental gaat zitten. In hogere versnelling lukt dat niet omdat je dan helemaal veel te hard rijdt. Hij haalt ondanks dat ie bijna 250.000 km heeft gereden nog steeds 200 echte km/h (via tomtom gezien), Kan dat of is de motor dan misschien al getuned oid. Hij is ook verlaagd en voor zit er een verstevingsbrug bij de motor.
Als iemand een oorzaak weet voor het probleem van het afslaan hoor ik het graag, hij moet volgende week toch naar de garage voor beurt en apk.

golf mkII 16v
15-09-2009, 16:30
Welkom

De luchtweger en stationaairregelaar eens schoonmaken met remreiniger

boolean
15-09-2009, 23:32
nagenoeg alle golfjes 2 zestienkleppers zouden de 200 km/u moeten halen, dit is normaal dus. die van mij is origineel en rijdt 218-221 km/u op de navi.

wat dat haperen betreft, dat zou evengoed de ontsteking kunnen zijn. controleer op doorslaan van de bougiekabels en of de rotor nog vrij langs de contactpuntjes loopt.

Golfje2GTI16V
16-09-2009, 15:40
Dankje voor jullie antwoorden. Zelf ben ik niet zo technisch, maar zal het doorgeven aan kennis die bij de garage werkt.
En Bolean, je hebt een KR begrijp , logisch dat die harder gaat, scheelt toch 10 pk, de onze is van 1991. Er is wel een tussendemper uitgehaald, ik vind het geluid af en toe wel te, maar mijn vriend maakt het niet, en voorlopig is het nog zijn auto. Maar de wegligging is wel erg goed. Ooit een proefrit gemaakt met een seat leon topsport, maar wat betreft wegligging is deze golf echt niet slechter, misschien nog wel beter (maar ja, ken de grenzen van de golf natuurlijk ook beter).

boolean
19-09-2009, 01:06
golfjes blijven idd plakken aan het wegdek; pas alleen op met nat weer.. dan plakt ie ineens niet meer zo hard *)

destig
24-09-2009, 02:56
golfjes blijven idd plakken aan het wegdek; pas alleen op met nat weer.. dan plakt ie ineens niet meer zo hard *)

inderdaad ze kunnen je soms echt verrassen! :eek:

destig
24-09-2009, 02:59
Kan ook wel ontsteking ofzo zijn met onregelmatig draaien en sputteren op snelheid. Ook omdat de benzine helpt en benzine die sneller verbrand dat is 't zelfde als de ontsteking vervroegen... ongeveer
Mijne die ik aan't restaureren ben haalt de 200 maar met moeite :-s duurt nog te lang maar ben er aan bezig. En hij is nog beetje in rodage dus mss komt ie nog wel losser... Is KR