PDA

View Full Version : Luxe US kentekenplaten ?


CleanedCordoba
16-09-2009, 23:53
Hallo,

Zijn er toevallig ook luxe kentekenplaten, maar dan US ?
Is me verteld van wel. Kan ze alleen nergens vinden ofzo.
MIsschien dat iemand me hier verder kan helpen?

Groetjes Frans

RS_Rick
17-09-2009, 10:42
bestaan niet voor zover ik weet.

The Skinnmeister
17-09-2009, 16:51
Ben zelf werkzaam in een autom. zaak en heb het nagevraagd, maar dat bestaat niet.

acokever
17-09-2009, 16:56
ff in amerika navragen, schippinskosten voor een dus plaatje zou niet zoveel zijn toch:P
(ik heb ook wel interesse dan!)

ids
17-09-2009, 17:25
hij bedoeld vast een Nerderlandse 18.2 plaat acokever. die hebben ze in amerika niet

acokever
17-09-2009, 17:28
echte amerikaanse is toch veel mooier dan eentje waar dan toch nog nederlands 'waarmerk' op staat:)
En zovaak zul je er denk niet op aangesproken worden. Anders de oude platen achterin liggen.

Jan-Jelle
17-09-2009, 17:44
echte amerikaanse is toch veel mooier dan eentje waar dan toch nog nederlands 'waarmerk' op staat:)
En zovaak zul je er denk niet op aangesproken worden. Anders de oude platen achterin liggen.

echte amerikaanse?
hij bedoelt volgens mij gewoon die smalle platen met dikke letters.

of heb ik het fout?

RubenD
17-09-2009, 18:01
Echte amerikaanse platen kan helemaal niet, acokever, volgens mij praat je langs de rest heen.

Ze hebben het hier gewoon over de kleine gele platen...

acokever
17-09-2009, 18:32
sorry als ik hier verkeerd zit. Ik ben geen expert kentekenplaten

Luxe kentekenplaten zijn met de verdikte plastiek letters/cijfers. Deze in US model is dan toch een kentekenplaat in de amerikaanse maten en dan in de luxe uitvoering?
Wordt dus deze (http://www.wittekentekenplaat.nl/shopexd.asp?id=26) bedoeld, maar dan met dikke letters?

Als er in Amerika dus ook luxe kentekenplaten gemaakt worden is dit toch de goede afmeting? Kost wat meer moeite, maar dan heb je ze wel.
(Belgische kentekenplaten zijn ook bijna dezelfde maat als Amerikaanse. Weet niet hoe oom agend dit vind) nogmaals excuus als ik het verkeerd begrijp!

RS_Rick
17-09-2009, 21:40
@ Acokever:

De platen die hier als "Amerikaanse" aangeduid worden, zijn die gele Nederlandse kentekenplaten op geimporteerde Amerikaanse (soms ook Jappen die voor de US markt zijn geproduceerd) auto's.

Deze platen zijn rechthoekig en worden als 18:2 op de kentekenpapieren aangeduid.

ECHTE Amerikaanse platen, zoals ze in de Verenigde Staten op auto's zitten, zijn wat groter en meer vierkanter. Deze platen zijn er, naar mijn weten, niet met luxe letters. Volgens mij is dat sowieso typisch Nederlands, want ik heb nog geen ander land met dikke letters gezien.

ik vind het wel stom trouwens, dat Nederland geen Nederlandse platen heeft die ook precies de Amerikaanse maten hebben, aangezien vele (amerikaanse) auto's speciaal naar deze platen gemaakt zijn (de kentekenuitsparingen dan). Neem nou bijv. een Amerikaanse Touareg met Nederlandse-amerikaanse platen erop... dan zit je tegen 2 schroefgaatjes te kijken onder de te smalle plaat...

De Duitsers hebben gewoon het juiste Amerikaanse formaat plaat voor op Amerikaanse auto's, met een iets kleiner lettertype en een blauwe Europa-strook linksbovenaan. Dat moet ook in NL worden ingevoerd, staat een stuk mooier als je het mij vraagt.

Is het zo wat duidelijker?

hajee
17-09-2009, 22:00
ik vind het wel stom trouwens, dat Nederland geen Nederlandse platen heeft die ook precies de Amerikaanse maten hebben, aangezien vele (amerikaanse) auto's speciaal naar deze platen gemaakt zijn (de kentekenuitsparingen dan)
ik had Obama vanavond nog aan de lijn, en die gaat regelen dat de amerikaanse auto's aangepast worden aan de nederlandse platen,
zodat als er een keertje een overkomt, er gewoon een normaal nederlands nummerbord op kan, en die zijn ook gewoon met luxe letters te bestellen.. ;)

maar als je 18.2 mag voeren, daar staan bepaalde regels en afmetingen voor, onder andere een "gesloten nis" aan de achterzijde, waar niks anders in past dan die plaat, én waar geen makkelijke mogelijkheid is om ergens anders een kentekenplaat van normale afmetingen te monteren, en het moet ook nog eens een voertuig zijn, welke niet van europese afkomst is, (en dan bedoel ik niet het merk, maar het land van herkomst, dus een usa golf bijvoorbeeld, die krijgt ontheffing),
maar bovengenoemde "gesloten nis" dat zijn zo'n beetje de afmetingen van de nederlandse-usa plaat, vandaar dat ie niet zo groot is als de gemiddelde usa plaat.

CleanedCordoba
18-09-2009, 00:12
thnx voor de opties en voor het meedenken
Maar heb het ook nagevraaagd en opleg letters geld alleen voor NL

Belangrijkste is dat ik al oplossing heb gevonden!

Thnx allemaal

Groetjes Frans

acokever
18-09-2009, 07:53
@ RS Rick & hajee: thanks voro de toelichting. Ik wist inderdaad niet dat de echte usa-platen weer andere afmetingen hebben dan de nederlandse usa platen. En dat er zulke regels aan zitten.
Als ik echte amerikaanse platen had, uiteraard met m'n Nederlandse nummer erop, zou ik ze best op m'n cabrio willen zetten en kijken hoelang het goedgaat:Dd

@ CleanedCordob: Oke, super dat je de oplossing hebt!
Wordt het luxe letters overzetten op een andere plaat?

Ron mk1
25-09-2009, 06:25
Hier in Noor holland gaat het in ieder geval niet lang goed.

Heb 3 weken zonder problemen gereden met mijn jetta toendertijd.
En die was op zijn kont geheel usa uitgevoerd dus paste ook niks op dat moment.
En toch vond ome agent het niet correct.....;)

breadfan83
25-09-2009, 07:02
Hoe groot zijn de letters op een normale plaat? En hoe groot op een US-spec plaat?

Gewoon de letters van de normale afmeting, luxe plaat, overzetten op de US-spec plaat, en klaar. Maar ik ben benieuwd of onze Dub Clubber zijn oplossing gaat delen met de rest en deze gelijk is aan de mijne of niet. ;)

CleanedCordoba
25-09-2009, 07:28
jawel komt goed !
vanmiddag zal he af zijn en dan deel ik het met jullie ;)

( ik mag trouwens met US plaatjes rijden dus geen geouwehoer :D)

SpiderClass
25-09-2009, 07:33
De letters van een gewone plaat zijn veel breder, je zou wel bijv. de letters van een belgse plaat (die hebben wel luxe versies) er af kunnen halen, zwart spuiten en erop kunnen zetten... :D

CleanedCordoba
25-09-2009, 07:35
De letters van een gewone plaat zijn veel breder, je zou wel bijv. de letters van een belgse plaat (die hebben wel luxe versies) er af kunnen halen, zwart spuiten en erop kunnen zetten... :D

ook nog een idee idd :D